Oplichting? *verkoop paard*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:19

Bokje26, die betalen vast niet met cheques en jij ook niet verwacht ik...

TS, of een tussenpersoon komt het meergeld van de cheque bij je halen ( onder het mom van de transporteur) of ze vragen je het meergeld op een rekening te storen ( in het buitenland natuurlijk). Daarna blijkt pas soms na een half jaar of langer dat de cheque niet gedekt was ( er stond te weinig op de rekening waar de cheque van betaald zou worden) en dan wordt die weer van je rekening afgehaald ( het hele bedrag). Jij hebt dat geld dan allang uitgegeven en staat dan ineens zonder geld... Nooit met cheques werken, nooit met mensen die teveel betalen... ( tenzij dat contant is, bij jou aan de deur :D ).

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Oplichting? *verkoop paard*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:01

Ik zou het zeker niet doen. Je onderbuik gevoel zit 9/10 keer wel goed! Laat ze maar gewoon komen kijken, rijden en dan verder praten eerder niet.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Oplichting? *verkoop paard*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 00:08

Inderdaad, geen reactie meer gehad ;)

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 22:19

Apart zeg! Had het zelf ook niet vertrouwend, maar dit is wel heel gehaaid (paard én wisselgeld weg!). Gelukkig maar dat jij het ook niet vertrouwde..

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:59

Ik zou hier niet eens op reageren als mijn onderbuikgevoel niet goed zit.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 20:21

Een beetje eenzelfde probleem hier, reactie gehad vandaag via sms? (waar gelijk een naam bijstond en geen nummer?), op een veulen, is een ponyveulen dus gaat niet om een hoge prijs. Vragen over de mail gingen vooral om wat de laagste prijs is, verder geen vragen over het veulen zelf haast. Alle moet zo snel mogelijk gaan, en liefst wil ze via paypal betalen, transport regelt ze zelf. Maar ook hier maar een vaag onderbuikgevoel over, de gemiddelde koper, zeker uit het buitenland wil toch meer weten over afstamming, filmpjes, foto's (foto s zijn nl niet eens de beste in de advertentie), en derg. Hoeft hier blijkbaar allemaal niet. Ik ga geen gegevens doorsturen en ik had er gelijk al mn bedenkingen bij en steeds meer inmiddels, maar op die manier gaat het dus ook nog wel eens gok ik