trailerladen vanaf huis weer een probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

trailerladen vanaf huis weer een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 20:48

Mijn paard is ineens weer moeilijk te laden, zeker als ik van huis weg ga, heeft hij er ineens geen zin meer in. We zijn weer terug bij af, het is een hele tijd goed gegaan en nu is het weer als in het begin, niets helpt, elke vorm van druk maakt hem boos en nerveus en de zachte hand daar lijkt hij ook maling aan te hebben. Ik merk zelf dat ik er ook weer enorm tegenop zie om hem te laden. Hij gaat er half in, rent eraf, gaat er helemaal in, rent eraf of blijft voor de klep staan en steigert een beetje, echt vervelend. Ik heb ooit iemand laten komen om dit probleem te verhelpen en daardoor ging het een hele tijd goed maar dat is dus niet meer zo. Vaak loopt hij erop de terugweg zo in maar gister deed hij ook een tijdje moeilijk. Ik merk dat ik er weer zo van baal, heeft iemand dit ook gehad?

PFT
Berichten: 64
Geregistreerd: 30-09-17

Re: trailerladen vanaf huis weer een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:08

Laad je hem nog steeds op exact dezelfde wijze als je geleerd hebt en het toen een tijd goed ging? Of zijn er wellicht kleine dingen veranderd? Wees zelf overtuigd dat het laden gaat lukken. Als jij enigszins twijfelt, voelt je paard dat zeker aan.

Lolala73
Berichten: 166
Geregistreerd: 08-12-14

Re: trailerladen vanaf huis weer een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 21:35

ja dat weet ik zo goed maar ik kan het niet helpen dat ik er toch tegenop zie, ik probeer er zo niet aan te denken maar vind dat zo moeilijk

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:40

1 advies: Esther de vries.
Je paard is na 1 sessie voor altijd binnen een halve minuut zonder stress en hulpmiddelen te laden :j

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:59

Grr.. Ik had echt een heel verhaal getypt en opeens is alles weg...

Mijn pony was ook heel moeilijk te laden. Zij kon ook absoluut niet tegen druk.
Ik heb in de vakantie een week vrijgehouden om te gaan oefenen, meerder keren per dag.

Ik deed het touw over haar rug en gaf haar geen druk. Ik duwde haar alleen in de juiste richting. Zodra ze een voetje op de klep zette stuurde ik haar er weer af, daarna er weer op en weer er af en zo ging we steeds een stapje verder. Ze was er zelf ook snel genoeg klaar mee en al snel stond ze met baar voorbenen in de trailer. Ook toen er weer af gestuurd en op het einde van dag 2 liep ze er op!

Ik had wel, en nog steeds een voerbak voorin hangen zodat ze wat lekkers kon eten als ze er in stond, de trailer is niet alleen stond. Wat bij die van mij wel belangrijk was dat ik wel de leiding hield, dus ik stuurde haar de trailer weer af, dit was in het begin al ba 1 of 2 seconden omdat ik haar voor moest zijn.

Nu gaat het nog steeds goed, ik oefen tussendoor nog wel, dus laadt haar nog wel eens in, doe de trailer dicht, laat haar eten en dan er weer uit.

Soms duurt het nog wel eens 5 minuten voor ze erin staat maar alles gaat wel in rust en zonder stress, voor haar heel belangrijk want met een beetje stress kan ik met haar niks beginnen.

Vooral dus belangrijk om zelf de leiding te nemen, paard er zelf afsturen voordat hij zelf beslist eraf te gaan en niet opgeven. Ik denk dat ik die van mij soms wel 20 keer de trailer/klep weer heb afgestuurd.

Dit filmpje was op dag 2 van het oefenen. Ik was zelf super verbaast dat het zo snel ging.

https://www.facebook.com/belle.horses/p ... 1517279279

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: trailerladen vanaf huis weer een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 01:08

Ik zou Equinologica laten komen. Al is het 1 keer om weer even de puntjes op de i te zetten. Je zal er veel baat van hebben!