Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:23

Langsgaan met pony, wateremmer en gevuld hooinet. Of betalen of je bindt pony aan het tuinhek. Voer en water er bij en jij hebt netjes gedaan wat je als houder moet doen.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:24

SandravdB schreef:
Heb ik pas gedaan en toen zou ze het over maken en helaas is het type dat dan ruzie gaat zoeken en boos wordt en ik sta daar dus niet sterk genoeg voor in me schoenen en dat heeft ze in de gaten helaas



Ja en daarmee kunnen alle bovenstaande tips dus de prullenbak in. Want zij weet dat je haar niet op straat gaat zetten/pony aan een paal laat staan. Tijd om iemand mee te nemen waarvan ze weet dat die het wel doet :)

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 21:25

Ben er voort toe in staat om pony bij hun af te leveren en slot op hek te doen zodat ze er niet meer in kunnen maar hoop het netjes op te kunnen lossen zonder dat pony er de dupe van wordt, is ook best eindje lopen en heb geen trailer.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:26

Wat een lastige, rottige situatie maar je moet wel op je strepen gaan staan. Blijkbaar heeft ze gewoon een beetje maling aan je
Ik zou weer bij haar langs gaan om het geld op te halen. En toch maar eens flink boos worden.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:27

tamary schreef:
Langsgaan met pony, wateremmer en gevuld hooinet. Of betalen of je bindt pony aan het tuinhek. Voer en water er bij en jij hebt netjes gedaan wat je als houder moet doen.


Dit zou ik dus ook doen en slot op hek kan de pony ook niet terug

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:28

Zit er een stalletje bij die op slot kan?

In dat geval pony op de tijden dat het meisje meestal naar haar pony gaat zorgen dat de pony in de afgesloten stal staat.
Dat geeft een duidelijk signaal af dat er betaald moet worden denk ik. Hoe vervelend het ook is dat het meisje er last van heeft, maar daar is haar moeder verantwoordelijk voor niet jij.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 21:29

Helaas geen stal die op slot kan, maar als het morgen er nog niet ligt krijgt ze een app dat ze pony op kan halen en dat ik anders als dat niet gebeurd pony wel kom brengen. Ik weet dat pony op plek waar ze terecht kan goed verzorgt zou worden dus dat scheelt.

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:31

Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je de Pony weg willen geven aan mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen?
Kan je de pony niet gewoon terugnemen en een andere plek zoeken? Zou mij geen goed gevoel geven deze mensen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 21:33

Omdat ik dacht dat ze dat wel zouden doen, moeder zit al hele leven in paarden en ze was best fanatiek met verzorgen en er goed voor, is al oudere pony en omdat ze bang waren dat dochter afscheid zou moeten nemen als mijn zoontje grotere pony zou krijgen afgesproken dat ze pony dan mochten hebben. Ze kwamen toen minstens vier keer per week er voor zorgen en mee rijden, dus waren toen erg goed voor de pony, ik ben meestal in de ochtend op de wei bezig en ga in avond nog even langs maar weet dus ook niet hoe laat hun gaan en wanneer ze er heen gaan, dus kan ze helaas ook niet opwachten daar.

ellepel

Berichten: 47340
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:33

Laatst bijgewerkt door ellepel op 20-10-17 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:33

Weet je niet toevallig iemand bij wie je tijdelijk de pony kan zetten?
Dan kan je zeggen, als het dan en dan niet over gemaakt is, dan is je pony verkocht/weg oid.
De pony kan je dan daadwerkelijk ergens anders neerzetten. Dan is het in ieder geval duidelijk dat je zegt wat je doet.

EvelienKiss

Berichten: 940
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:37

Je krijgt diverse tips van de bokkers waarmee je de druk kunt opvoeren. Maar ik vrees (als het al lukt) dat het een korte termijn oplossing is. Volgende maand moet ze opnieuw betalen. Ga je dan weer van alles uit halen om je geld te krijgen? Je hebt waarschijnlijk te maken met een wanbetaler. Maak een plan hoe je deze onbetrouwbare pensionklant kwijt kunt raken. Win juridisch advies in, bijvoorbeeld bij het juridisch loket.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:46

Zadel halster en borstels touwen achter slot en grendel zodat ze niet kan rijden..

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 21:47

Is geen schuur bij het weiland dus iedereen bewaard zijn spullen thuis of in de auto dus daar beslag op leggen kan helaas niet, heb verder dan mijn verzorgster en haar ook geen pony's van andere staan en was ook eigenlijk niet eens de bedoeling dat er pony's van andere zouden staan totdat hun dus deze pony kregen en mijn verzorgster de shet kocht die bij ons geboren is.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:04

Zou toch aan een paal vast binden of iets en foto sturen. Pony kan daarna gewoon het land weer op.

Als het dan nog niet duidelijk is, pony maar naar hun huis brengen. Straks ben jij honderden euro's kwijt aan andermans paard en die heeft er wel lol mee. :roll:

hummer14
Berichten: 145
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:08

Wilt ze de pony nog wel, misschien is er geen geld meer voor.

butterfly84

Berichten: 62
Geregistreerd: 02-10-12

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:13

Dat is inderdaad een hele nare situatie. Zou je nog een keer het gesprek kunnen aangaan met een derde persoon erbij? Vooral omdat je aangeeft dat deze dame ruzie zoekt en jij daarvoor niet stevig genoeg in je schoenen staat. Moeilijk om dan op je strepen te gaan staan. Ik wens je veel succes!

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:29

Mijn mening: kom op, doe niet zo slap en naief, onderneem actie. Je doet alles halfbakken, erachteraan hobbelen met appjes, zeggen dat ze weg moeten en als ze zelf dan besluiten dat ze niks van je gaan aantrekken laat je ze lekker staan... je hebt een schop onder je kont nodig. Hop, zorg ervoor dat ze opsodemieteren met die pony. Hier heb je niks aan en je maakt het jezelf moeilijker met je slappe houding. Zit niet te mieren over dat stuk lopen, breng die pony daarheen en zet je hek op slot. En als je zelf niet sterk genoeg bent om actie te ondernemen en op je strepen te gaan staan, dan zorg je dat er iemand bij is die dat wél is en kan. Niet op alles "ja maar" zeggen en alsnog niks doen, als je ze daadwerkelijk kwijt wilt.
Is die vrouw nou helemaal, niet betalen en gewoon blijven staan als jij zegt dat ze weg moeten... ik was er met 2 maanden niet betalen al klaar mee geweest. We wonen waarschijnlijk te ver uit elkaar, ik was je met alle liefde even van zulke pensiongasten komen verlossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:48

SandravdB schreef:
Heb ik pas gedaan en toen zou ze het over maken en helaas is het type dat dan ruzie gaat zoeken en boos wordt en ik sta daar dus niet sterk genoeg voor in me schoenen en dat heeft ze in de gaten helaas



En dan vind je de dierenpolitie te ver gaan? Asociaal deze vrouw! Je moet nu gewoon stappen gaan ondernemen dat jij je geld krijgt en dat ze daarna zsm weg is van jou huurweide.
Dat je het diertje niet zonder voer laat staan snap ik heel goed. Maar ik denk dat je genoeg om je geld gevraagd hebt en als ze dan kwaad wordt, sorry maar dan is het haar eigen schuld dat er hogere stappen ondernomen worden. Zorg dat je iemand hebt die jou hierbij helpt, ik ben ook niet zo iemand die sterk in mijn schoenen staat en dan is het altijd fijn iemand erbij te hebben die dat wel is. Succes ;)

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 22:57

SandravdB schreef:
Tja dierenpolitie gaat erg ver en die shet staat samen met shet van mijn verzorgster en die voert ze dagelijks, ik ga niet een pony zonder eten zetten en anders kun je bij mij heel makkelijk bij het hooi dat ligt ook op de wei opgeslagen dus dat is altijd op voorraad


Dat sowieso niet doen, want volgens mij zit je ook nog met een bepaalde zorgplicht...

Verder kan de dierenpolitie niets, pony is gewoon verzorgd etc.

Even hard zijn, anders zit jij met alle kosten straks voor een pony en iemand anders die denkt "dat is makkelijk" Zo wil iedereen wel een pony houden ;)

En het is rot om achter je geld aan te moeten, maar wel doen! Dit is gewoon de afspraak. Verder zou ik ook mevrouw gewoon wegsturen.

Ken een eigenaar van een stal die gewoon haar kast openbrak, al haar spullen binnen legde en er over nadacht om zelfs het paard maar op te sluiten in de stal ipv op de wei te zetten. Gewoon fietsslot om de stal heen zodat ze er niet meer bij kon. Deze mevrouw heeft uiteindelijk een betalingsregeling afgesproken en is vervolgens tijdens het afbetalen, toen ze ook weer mocht rijden/der spullen kon ophalen en vervolgens weer bij hem binnen leggen, na een paar keer gewoon op der opgezadelde paard vertrokken. Toen had de staleigenaar alleen nog maar haar fiets wat borstels en het geld nooit meer gezien... Dus wieberen dat soort mensen. Vooral als ze ook nog eens ruzie gaan maken.. Zijn ze helemaal op hun hoofd gevallen?

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:11

Kom op zeg, dit ga je toch niet accepteren? Ik zou ze laten weten dat ze hun pony op kunnen komen halen zodra er betaald is, en dat ze daarna niet meer terug hoeven te komen.

Absoluut laten betalen, anders leren ze ook nog dat ze met dit gedrag weg kunnen komen.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:18

Is de pony officieel aan hen gegeven/verkocht? Zo niet, een leuke verkoopadvertentie maken en die op marktplaats en bokt zetten. Jij bent er van af, en hebt een beetje van je geïnvesteerde geld terug. :)

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 23:25

Pony is aan hun gegeven en dus ook paspoort en papieren en toebehoren van de pony

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 23:36

Gegeven of verkocht?

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Pensiongeld al enkele maanden niet betaald welke stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 23:38

gegeven wegens dat hun er al tijdje voor zorgde en er goed voor waren en het een oudere pony betreft