Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:16

Ik zou persoonlijk ook altijd eerst een afspraak maken voordat ik ergens zomaar langs ga!
Maar er zijn genoeg mensen die denken dat je gewoon langs kan komen, omdat nergens staat dat je niet zonder afspraak mag langs komen. En normaal gezien zijn maneges inderdaad open voor mensen van buitenaf.

Dan nog, als iemand bij mij zonder afspraak het erf op komt, dan vraag ik waar ik mee kan helpen en anders vermeld ik ze vriendelijk of ze eerst een afspraak willen maken. Afsnauwen vind ik dan ook zo wat..

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:22

Tgoh ja, wel of geen afspraak.


Als je vrij mag langs gaan geeft dat een gevoel van openheid, niks te verbergen, je bent welkom. Het heeft dan weer als nadeel dat je op de meest onmogelijke momenten volk op je erf hebt waar je dan geen tijd voor kan vrijmaken.

Op afspraak werken maakt dan dat je inderdaad alle tijd kan uitrekken die nodig is, je staat er 100% voor je geïnteresseerde, je hebt alle aandacht daar erbij. Je geeft het gevoel dat je je voor hen wil inzetten.
Nadeel van afspraken is dat het maar net moet passen qua data en tijd, soms is de voorziene tijd veel korter dan de klant had gehoopt, klanten kunnen de indruk krijgen dat het allemaal netjes en mooi is als zij er zijn maar wat gebeurd er achter gesloten deuren...

Het heeft op beide manieren zijn goede en slechte kanten. Je kan er een gulden middenweg in vinden door bijvoorbeeld te stellen "op woensdagmiddag van 13u30 tot 18u en zaterdag tussen 9u-12u en 13u-18u bent u ten alle tijde welkom om ons spontaan een bezoekje te brengen. Andere momenten zijn mogelijks na afspraak".

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:36

Heb jij niks beters te doen op je vrije avond?

Ik geloof dat er wel weer genoeg commentaar en kritiek is geweest.

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:37

Ben ik de enigste die het opvalt dat Henk eerder zelf beweerde dat stalgeld per box 330 euro Pm was en volgens de site 295 Pm.
Is dit weer een miscommunicatie ?

Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:38

Change3x schreef:
Heb jij niks beters te doen op je vrije avond?

Ik geloof dat er wel weer genoeg commentaar en kritiek is geweest.


Heb jij aandelen bij hun ofso?
Je reageert op iedereen met een flinke tegenwoord en nijdig :+ . Je kan ook eens toegeven dat niet alles vlekkeloos bij ze gaat. Want dat kan niemand!

Eline_S_S

Berichten: 3523
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:43

Sorry maar ik wil toch nog even wat kwijt aan waaiertje.. De paarden worden telkens door andere kinderen gereden. Die hebben neem ik aan niet allemaal les? En waarom rijden er dan toch telkens te grote kinderen op te kleine pony’s? En vind het inderdaad raar dat de stallingskosten telkens weer anders zijn.. En vinden jullie zelf niet dat er een beetje laks is omgegaan met de pony’s van de markt (wbt contact met andere pony’s)?

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:43

Spaansepony schreef:
Change3x schreef:
Heb jij niks beters te doen op je vrije avond?

Ik geloof dat er wel weer genoeg commentaar en kritiek is geweest.


Heb jij aandelen bij hun ofso?
Je reageert op iedereen met een flinke tegenwoord en nijdig :+ . Je kan ook eens toegeven dat niet alles vlekkeloos bij ze gaat. Want dat kan niemand!


Ach dit hele topic word toch ook compleet uit zijn verband gerukt er worden dingen bijgehaald wat nergens over gaat serieus ga wat beters doen ipv op elke slak zout leggen en elke typfout of wat anders in het topic staat dan op de website gelijk helemaal uit te pluizen en af te zeiken

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:58

Spaansepony schreef:
Ben ik de enigste die het opvalt dat Henk eerder zelf beweerde dat stalgeld per box 330 euro Pm was en volgens de site 295 Pm.
Is dit weer een miscommunicatie ?



Viel mij ook al op :+

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:05

idylle schreef:
Spaansepony schreef:
Ben ik de enigste die het opvalt dat Henk eerder zelf beweerde dat stalgeld per box 330 euro Pm was en volgens de site 295 Pm.
Is dit weer een miscommunicatie ?



Viel mij ook al op :+

Misschien is de site niet up tot date of is de hele stallen blok huren gedeelt door aantal boxen de prijs.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:13

Even verder kijken dan dat je neus lang is. :)

Dit zijn de prijzen van de stalling waar zij staan.

Afbeelding

Ik reageer misschien wel fel op anderen, maar meer dan terecht. Er wordt nu van alles wat zij uitvoeren, kopen, zeggen, typen, denken, een probleem gemaakt.

Je mag geen leuke spullen hebben, je mag niet op een stal staan met faciliteiten, niks mag, en dat allemaal omdat ze van Paard Zoekt Baas zijn. Waarom mogen zij dat dan niet en jullie wel? Doe normaal zeg, jeetje. Stelletje azijnpissers hier.

Ik ga even temmen voor een slotje.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:15

Wanneer je bij hoog en laag dingen gaat beweren als verantwoordelijke van een stichting dat je volledig moet teren op bedragen die je krijgt via donatie of adoptie van paarden en dat er op geen enkele manier sprake is van handel, dan is dat op zijn minst zéér confronterend dat de website het geheel zowat volledig tegenspreekt. Er is een heel onderdeel voorzien specifiek voor verkoop op commissiebasis nota bene! Stalgeld en DA wordt betaald door de ex-eigenaar van het paard!

Ik vind dit persoonlijk geen zout op een slak leggen, ik vind dit zéér kwalijk foutieve informatie verspreiden en daar zeer bewust van zijn ook nog.
Het staat open en bloot zwart op wit op hun eigen website. Hadden ze maar eerder aan moeten denken.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:15

Waarom wordt dit topic zelfs niet gewoon gesloten, er zijn al voor veel kleinere 'relletjes' topics gesloten maar hier geen spoor van de mods te bekennen op 1 bericht na.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:16

Dochter van de eigenaar van PZB heeft ook al gevraagd om een slotje maar er is tot nu toe niks mee gedaan.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:18

Change3x schreef:
Even verder kijken dan dat je neus lang is. :)

Dit zijn de prijzen van de stalling waar zij staan.

[ [url=m/qTGvXc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik reageer misschien wel fel op anderen, maar meer dan terecht. Er wordt nu van alles wat zij uitvoeren, kopen, zeggen, typen, denken, een probleem gemaakt.

Je mag geen leuke spullen hebben, je mag niet op een stal staan met faciliteiten, niks mag, en dat allemaal omdat ze van Paard Zoekt Baas zijn. Waarom mogen zij dat dan niet en jullie wel? Doe normaal zeg, jeetje. Stelletje azijnpissers hier.

Ik ga even temmen voor een slotje.


Dit zouden de reguliere manege pensionklanten prijs zijn denk ik? Neem aan dat paardzoektbaas gewoon eigen afspraken hier over heeft. Ivm de vele stallen die zij afnemen.

Niet dat het uitmaakt, maar daarom kan het ook een verschil van prijzen geven. :Y)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:19

Druk waarschijnlijk?

Ff een zijsprong: ik kan niet meer serieus aan htenappel denken zonder de slappe lach te krijgen. "nen heten appel" bij ons in het dialect wil iets heul anders zeggen :))

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:20

Change3x schreef:
Even verder kijken dan dat je neus lang is. :)

Dit zijn de prijzen van de stalling waar zij staan.

[ [url=m/qTGvXc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik reageer misschien wel fel op anderen, maar meer dan terecht. Er wordt nu van alles wat zij uitvoeren, kopen, zeggen, typen, denken, een probleem gemaakt.

Je mag geen leuke spullen hebben, je mag niet op een stal staan met faciliteiten, niks mag, en dat allemaal omdat ze van Paard Zoekt Baas zijn. Waarom mogen zij dat dan niet en jullie wel? Doe normaal zeg, jeetje. Stelletje azijnpissers hier.

Ik ga even temmen voor een slotje.


Uhhh volgens mij moeten ze dan zelf verder kijken als hun neus lang is ;)
Ik doneer niet namelijk, dus mij maakt het niet uit wat ze betalen. Maar voor hun zelf is het wel handig als ze exact weten wat een stal nou eigenlijk kost als ze de boekhouding kloppend willen hebben.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:22

Ik denk dat zij zelf heel goed weten wat een stal precies kost, dat is ook iets waar Bokt zich helemaal niet mee moet bemoeien.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:24

Meestal heb je aparte prijsafspraken als je een heel stallen blok huurt. Vader en dochter spreken elkaar wel vaker tegen in dit topic. Dat is ook vaak de pest als je beide gaat reageren.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:25

Change3x schreef:
Ik denk dat zij zelf heel goed weten wat een stal precies kost, dat is ook iets waar Bokt zich helemaal niet mee moet bemoeien.

En waar bokt zich mee bemoeit hoef jij je niet mee te bemoeien. Als jij zo'n moeite hebt met dit topic ga dan zelf lekker wat anders doen. Je hoeft het niet te lezen hoor. :(:)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:28

Het is misschien beter om zichzelf niet meer als stichting te profileren (ze rekenen immers gewoon onkostenvergoedingen voor stalkosten bij geschonken paarden, ze maken zadelmak, ze verkopen op commissiebasis) maar wel als tussenpersoon voor zowel verkoop als herplaatsing. Denk dat dat de volledige lading beter dekt én ook een beter beeld geeft.

Ze kunnen ook beter kijken om misschien minder verschillende jonge, onervaren meiden te laten rijden maar wel iemand van een hippische opleiding een stageplek aanbieden. Die zullen waarschijnlijk toch al iets verder staan in kennis en kunde, wat alsnog win-win oplevert.
Als ik het goed heb bestaat er in NL ook een opleiding in Hippische Bedrijfskunde? Wie weet is er daar wel een student die het als studieproject ziet zitten om hiermee aan de slag te gaan qua communicatie, social media, de website, noem maar op. Alweer win-win.

Dan zijn ze geen torenhoge onkosten kwijt om dat door een professional te laten doen, maar ze krijgen wel een begeleidende opstart én een duwtje in de goede richting. Je weet nooit dat die stagiair achteraf alsnog vrijwillig blijft plakken en de boel mee verder op sleeptouw neemt.

Als je als student deze zooi netjes geregeld kan krijgen tot een geloofwaardig en net werkend bedrijfje, dan heb je je pluimen wel verdiend.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:30

Waarom zou topic op slot moeten ts is duidelijk toch. Discussie over de opvang nou dat gebeurt toch gewoon en er word niet zo heel veel dramatisch verteld dan alleen wat er te lezen valt op de site waar mensen over vallen ( discussie ) en je bent een bedrijf daar hebben mensen een mening over daar moet je stevig voor in je schoenen staan maar hoort bij de maatschappij

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:31

Ik heb geen moeite met dit topic, ik heb wel moeite met mensen die denken dat ze alles zelf beter zouden doen en daarna deze mensen de grond intrappen, want niks is goed.

Vandaar dat ik ook heb getemd, want dit gaat echt nergens meer over, dit is gewoon echt heel erg onredelijk.

Dat er dingen te verbeteren vallen dat klopt, maar he! Ze doen hun best, net zoals wij doen voor onze eigen paarden.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:33

StalNollie schreef:
Waarom zou topic op slot moeten ts is duidelijk toch. Discussie over de opvang nou dat gebeurt toch gewoon en er word niet zo heel veel dramatisch verteld dan alleen wat er te lezen valt op de site waar mensen over vallen ( discussie ) en je bent een bedrijf daar hebben mensen een mening over daar moet je stevig voor in je schoenen staan maar hoort bij de maatschappij

Vind ik ook. Daarbij staat de stichting en de professionaliteit daarvan ter discussie. Niet de familie zelf.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:36

Ik volg PZB al een tijdje stilletjes, zelfs samen met een vriendin gekeken of een oude pony die ze moest verkopen daar heen kon. Echter was het medisch attest wat ze moest meegeven haast al duurder dan wat de pony aan marktwaarde zou hebben. Deze is dus naar een "gewone" handelaar gegaan.

In die tijd heb ik ze gevolgd op Facebook, en laat ik vooropstellen: Echt top werk wat er toen (2016) werd geleverd aan verwaarloosde paarden; mager, mok, oudere pony's. De stichting klonk echt naar wat ze beloofden: Goede huisjes zoeken voor paarden en ponys die anders wellicht alleen naar de slager hadden gekund. Een soort asiel voor paarden dus.

Des te gekker vond ik het toen op 29 mei 2016 de eerste filmpjes van Promise online kwamen. Fijn te rijden paard wat vroeger M dressuur heeft gelopen. Meteen ook veel vraag naar van potentiele adoptiegezinnen want het zag er uit als een heel leuk paard, maar nee, nog niet ter adoptie. Dat je zeker wilt zijn hoe een paard is, en dat je deze 2 á 3 weken wilt uitproberen op verschillende vlakken, snap ik. Maar van deze Promise kwam het ene na het andere fijne rij filmpje, soms springen, met een andere ruiter etc. maar elke keer was het paard nog niet ter adoptie terwijl er enorme balangstelling voor was. Pas 30 augustus (toevallig tegelijk met einde zomervakantie? ;) ), dus 3 hele maanden later kwam Promise ter adoptie.
Misschien dat ik te snelle conclusies trek, maar toen leek het in mijn ogen dat er alles behalve haast achter zat bij dit paard, omdat het zo'n fijn te rijden paard was voor de vrijwilligers. Een mooie manier om gratis paard te kunnen rijden?
Zeker nu ik lees dat de stalling zo prijzig is; voor dat geld en die verzorg energie hadden enkele andere zieligere paarden ook gered kunnen worden. Ik zou als geldschieter me toch wel even achter mn oren krabben als er 1000 euro stalling wordt uitgegeven om een fijn te rijden M dressuurpaard 3 maanden lang uit te testen voordat hij goed genoeg voor adoptie wordt bevonden...


Ik denk zeker dat PZB enkele hele goede zaken doet, echter vind ik het zeker een stichting van een ander kaliber als Stichting de Paardenkamp, Brooke Hospital etc.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:36

Change3x schreef:
Ik heb geen moeite met dit topic, ik heb wel moeite met mensen die denken dat ze alles zelf beter zouden doen en daarna deze mensen de grond intrappen, want niks is goed.

Vandaar dat ik ook heb getemd, want dit gaat echt nergens meer over, dit is gewoon echt heel erg onredelijk.

Dat er dingen te verbeteren vallen dat klopt, maar he! Ze doen hun best, net zoals wij doen voor onze eigen paarden.


Jij doet precies hetzelfde, alleen dan van de andere kant.

Er wordt genoeg gezegd dat ze hun best doen, het een mooi idee is, ze hun hart op de goede plek hebben. Maar er wordt ook kritisch naar de stichting gekeken. En een oordeel gegeven over hetgeen ze laten zien daarvan.