Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 30 van de 30 [ 748 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Plaats een nieuw onderwerp

Paard zoekt baas opvang.

 
Profiel   

Ik doe niet precies hetzelfde, ik doel namelijk ook niet op de mensen die ook goede dingen kunnen zeggen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 23:38 



 
Profiel   

Jessix schreef
Change3x schreef
Ik heb geen moeite met dit topic, ik heb wel moeite met mensen die denken dat ze alles zelf beter zouden doen en daarna deze mensen de grond intrappen, want niks is goed.

Vandaar dat ik ook heb getemd, want dit gaat echt nergens meer over, dit is gewoon echt heel erg onredelijk.

Dat er dingen te verbeteren vallen dat klopt, maar he! Ze doen hun best, net zoals wij doen voor onze eigen paarden.


Jij doet precies hetzelfde, alleen dan van de andere kant.

Er wordt genoeg gezegd dat ze hun best doen, het een mooi idee is, ze hun hart op de goede plek hebben. Maar er wordt ook kritisch naar de stichting gekeken. En een oordeel gegeven over het geen ze laten zien daarvan.


Sommige mensen hier gaan gewoon heel ver en gaan zaken erbij betrekken wat er niks mee te maken heeft en elk puntje tot het laatst uitgemolken moet worden over wat er allemaal wel niet fout gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 23:39 



 
Profiel   

Is dat zo erg dan?

Ja, ik ben hard wat betreft hun verklaringen over de onkosten en dergelijke, gewoon omdat het open en bloot te lezen is dat het niet klopt wat ze vertellen. Zeg dan gewoon hoe het zit.

De verwachtingen van een stichting zijn openheid in cijfers, dus dat mag gevraagd worden (heb ik geen verstand van, dus vraag ik ook niet). Ik heb echter wel van dichtbij een paard met een heupfraktuur meegemaakt, ik heb zelf 2 opvangertjes waarvan eentje 95% dood was. Het beeld wat deze stichting laat zien strookt gewoon helemaal niet met alle andere stichtingen die ik gezien heb, en die ook niks meer of minder doen dan sukkelaars herplaatsen.

Dan kunnen ze 2 dingen doen: ofwel hun activiteiten en werking aanpassen, ofwel onder een ander standpunt uit gaan werken. Zoals bijvoorbeeld als tussenpersoon bij verkoop en herplaatsing. Dekt de lading veel beter.

Net doordat er door zovelen, met meer ervaring en inzicht, op zoveel punten wordt gewezen is dat eigenlijk een gratis SWOT-analyse voor deze organisatie. De sterkte zit erin dat ze het doen vanuit goede wil, ze geloven in hun idee. De zwakte is dat ze er de kennis en kunde niet voor in huis hebben, of in ieder geval te beperkt.
De kansen? Die krijgen ze van Bokt: mensen die meekijken, mensen die meedenken, die oplossingen willen aanrijken. De bedreiging, en da's de meest serieuze, is dat ze niet willen inzien dat ze verkeerd bezig zijn. Het doel en de werkwijze stroken niet. Er zitten teveel haken en ogen aan, er is teveel tekort aan basiskennis en inzicht. Ze houden zich vast aan "wij zijn goed bezig" en kunnen moeilijk om met de toch wel pittige werkpunten, die er echt wel zijn.

Ik kan ook wel vinden dat ik een schitterende ruiter ben die het gaat maken tot de top, zolang de jury's het tegendeel noteren op hun protocol zal ik dat toch moeten accepteren dat er nog werk aan de winkel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-17 23:50 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Ik kan ook wel vinden dat ik een schitterende ruiter ben die het gaat maken tot de top, zolang de jury's het tegendeel noteren op hun protocol zal ik dat toch moeten accepteren dat er nog werk aan de winkel is.



Maar als je voor een jury rijdt dan vraag je om hun beoordeling en meet je je aan anderen aan de hand van hun oordeel. Als jij niet kan rijden maar jouw hele stal hebt overtuigd van jouw kunnen en iedereen is er lyrisch over en wil les van jou, dan is dat prima toch? Zo lang ze zich niet meten met andere ruiters beoordeeld door een jury.

Zo lang er mensen zijn die paarden en of geld doneren aan PZB, en die paarden adopteren met de bijzondere voorwaarden, blijft deze constructie in stand. Iedereen die er mee te maken wilt hebben, vind dat ze goed werk leveren. Mensen die dat niet vinden, zorgen dat ze niks doneren/adopteren. Iedereen blij toch? :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 00:01 



 
Profiel   

Moeten ze ook wel eerlijk zijn. Hier verkondigen dat de zaken lopen via weg A en dingen niet doen en dan op de site kom je het tegenovergestelde tegen... dat is flauw.

Dat is zoals door de mand vallen omdat een stalgenootje je onverwacht op wedstrijd ziet en daar merkt dat je geen deuk in een pakje boter rijdt.


Zij kunnen misschien wel horen dat ze goed bezig zijn. Hier uit dit topic komen tot twijfels naar voren. Oa van mij over het rijden en revalideren van paarden, terwijl ze tegelijk een oproep doen voor hulp daarin omdat ze het allemaal niet snappen. Als je weet dat je dat niet kan, biedt het dan niet aan. Laat die paarden wijselijk over aan een ander. Je eigen grenzen kennen en aangeven is heus geen schande.

Het is niet omdat je een stichting wil opstarten dat je maar gelijk alles aan moet pakken wat op je pad komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 00:08 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik denk dat zij zelf heel goed weten wat een stal precies kost, dat is ook iets waar Bokt zich helemaal niet mee moet bemoeien.


Nou schijnbaar weten ze het niet, dat je site niet geheel Up To date is, kan ik best begrijpen. Maar je stalling is niet ineens met 35 euro onhoog gegaan in een half jaar tijd. Ze lopen dus wederom langer achter de feite aan.

Een bokker bood paar pagina's terug om hun site te doen en te willen helpen zodat ze er beter voor staan, alle spelfouten weg en Up To date. Henk zei dat hij dat prima zelf kon en daar geen hulp bij nodig heeft, prima maar maak dan wel tijd voor je website!
En niet 5/6 jaar geleden voor het laatst nagekeken.

Als je achter zulke dingen al aan moet rennen, hoe wil je dan 33 zieke/verwaarloosde paarden verzorgen. Dan ben je toch te groot geworden? Dan moet je of personeel gaan inhuren of vrijwillerigers gaan zoeken die wel dingen kunnen bijhouden zoals een simpele website.
Daarnaast kan een simpele spellingcheck over de website heen en filtert zo alle spelfouten eruit. En heus niet alles maar wel het meeste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 00:23 



 
Profiel   

Elise_K schreef
Varekaj schreef
Ik kan ook wel vinden dat ik een schitterende ruiter ben die het gaat maken tot de top, zolang de jury's het tegendeel noteren op hun protocol zal ik dat toch moeten accepteren dat er nog werk aan de winkel is.



Maar als je voor een jury rijdt dan vraag je om hun beoordeling en meet je je aan anderen aan de hand van hun oordeel. Als jij niet kan rijden maar jouw hele stal hebt overtuigd van jouw kunnen en iedereen is er lyrisch over en wil les van jou, dan is dat prima toch? Zo lang ze zich niet meten met andere ruiters beoordeeld door een jury.

Zo lang er mensen zijn die paarden en of geld doneren aan PZB, en die paarden adopteren met de bijzondere voorwaarden, blijft deze constructie in stand. Iedereen die er mee te maken wilt hebben, vind dat ze goed werk leveren. Mensen die dat niet vinden, zorgen dat ze niks doneren/adopteren. Iedereen blij toch? :j


Natuurlijk helemaal prima dat mensen het een fijne stichting vinden, er graag geld in stoppen en een paard daar adopteren. Maar daarom mogen andere mensen ook wel tegengeluid geven. Om ervaringen en meningen te delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 00:42 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik doe niet precies hetzelfde, ik doel namelijk ook niet op de mensen die ook goede dingen kunnen zeggen.

Nee, maar je reactie op mensen waarvan jij iets vind is niet mis. Ik heb er meerdere keren op getemd. Jouw reacties zijn namelijk wel op de man af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 00:45 



 
Profiel   

Waarom word er zoveel naar de negatieve kant gekeken? Is er dan helemaal niks positiefs? Laten we het anders hebben over maneges en daar eens actie over voeren.. volgens mij komen deze paarden niks te kort hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 01:16 



 
Profiel   

Heleennn schreef
Waarom wordt dit topic zelfs niet gewoon gesloten, er zijn al voor veel kleinere 'relletjes' topics gesloten maar hier geen spoor van de mods te bekennen op 1 bericht na.


Heb eergisteren al getemd en ze zijn er achter de schermen mee bezig maar ik begrijp ook niet waarom het zo lang moet duren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 06:21 



 

Ik kan zo snel de regels voor de adoptant niet vinden?

Ik bedoel meer hoe dat ze het geadopteerde paard horen te huisvesten etc?
Zijn daar regels voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 06:41 



 
Profiel   

MiniMeLona schreef
Ik kan zo snel de regels voor de adoptant niet vinden?

Ik bedoel meer hoe dat ze het geadopteerde paard horen te huisvesten etc?
Zijn daar regels voor?


https://www.paardzoektbaas.nl/herplaats ... -werkt-het

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 06:54 



 

cobiie schreef
MiniMeLona schreef
Ik kan zo snel de regels voor de adoptant niet vinden?

Ik bedoel meer hoe dat ze het geadopteerde paard horen te huisvesten etc?
Zijn daar regels voor?


https://www.paardzoektbaas.nl/herplaats ... -werkt-het


Thanks cobiie!

Dat klinkt redelijk wat het soortgenoot betreft, maar dan begrijp je toch niet waarom dat ze zelf een shet bij Utopia geplaatst hebben zonder een soortgenoot erbij , om maar eens 1 heel bekend voorbeeld te noemen?
Noem mij maar een volwassen pennytrut, maar ik begrijp dat echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:16 



 
Profiel   

Dat verschuilen achter de Da vind ik ook erg kwalijk! Volgens de Da is er niets mis duzzzzzz! Je bent daar nog altijd zelf bij en verantwoordelijk voor! Een paard met heup en hals problemen die niet kan nageven en niet makkelijk te rijden is kun je zelf ook wel bedenken dat rijden niet fijn meer is voor een paard toch? Kom op zeg als mijn DA dat zou zeggen zou ik zeker nog een second opinion doen!

De bedoeling zal echt allemaal goed zijn hoor! Maar er mist gwn zoveel kunde wat ten koste gaat van de paarden! Bij wie zou dit paard geplaatst kunnen worden? Ik ben altijd bang dat ze voor weinig geld gaan naar iemand die aan een budget gebonden zit! Met slecht passende spullen en weinig medische zorg!

Dit is enkel een aanname van mij! Ik zeg niet dat dit ook werkelijk zo is! Ik denk dat ik weet dat niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:18 



 
Profiel   

Bokt zit vol onkundige mensen. Daar doen we toch ook niet zo naar tegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:27 



 
Profiel   

[ img ]
Zag dit net op insta story, denk dat ze het topic wel lezen, maar niet meer willen reageren. Wel jammer, want er zijn nog steeds veel vragen etc

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:27 



 
Profiel   

Waarom dit topic sluiten, zijn we zo onvolwassen dat we zelf nuet dimmen kunnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:29 



 
Profiel   

Arabier schreef
Waarom dit topic sluiten, zijn we zo onvolwassen dat we zelf nuet dimmen kunnen?


Blijkbaar niet nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:52 



 
Profiel   

In feite worden hier hele legitieme vragen gesteld en zit de meeste onrust in het ventileren van hoe anderen zich moeten gedragen en de reactie daarop. Als dat nou gestopt wordt blijft de kern, de vraagstelling, over. En daar lijkt me niks mis mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:55 



 
Profiel   

Dat klopt maar inmiddels zijn alle vragen al gesteld en gaan er zeer waarschijnlijk toch geen antwoorden meer komen. Dus dan gaat het topic vroeg of laat alsnog op z'n gat omdat mensen weer voorbarige conclusies gaan trekken. Oplossing? Op slot gooien. Er zijn veel topics voor minder op slot gegaan dus begrijp niet waarom dit ineens zo lang duurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:57 



 
Profiel   

Varekaj schreef
Het is misschien beter om zichzelf niet meer als stichting te profileren (ze rekenen immers gewoon onkostenvergoedingen voor stalkosten bij geschonken paarden, ze maken zadelmak, ze verkopen op commissiebasis) maar wel als tussenpersoon voor zowel verkoop als herplaatsing. Denk dat dat de volledige lading beter dekt én ook een beter beeld geeft.

Ze kunnen ook beter kijken om misschien minder verschillende jonge, onervaren meiden te laten rijden maar wel iemand van een hippische opleiding een stageplek aanbieden. Die zullen waarschijnlijk toch al iets verder staan in kennis en kunde, wat alsnog win-win oplevert.
Als ik het goed heb bestaat er in NL ook een opleiding in Hippische Bedrijfskunde? Wie weet is er daar wel een student die het als studieproject ziet zitten om hiermee aan de slag te gaan qua communicatie, social media, de website, noem maar op. Alweer win-win.

Dan zijn ze geen torenhoge onkosten kwijt om dat door een professional te laten doen, maar ze krijgen wel een begeleidende opstart én een duwtje in de goede richting. Je weet nooit dat die stagiair achteraf alsnog vrijwillig blijft plakken en de boel mee verder op sleeptouw neemt.

Als je als student deze zooi netjes geregeld kan krijgen tot een geloofwaardig en net werkend bedrijfje, dan heb je je pluimen wel verdiend.


Ik mis de ‘like-button’!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:58 



 
Profiel   

Jennyj01 schreef
Bokt zit vol onkundige mensen. Daar doen we toch ook niet zo naar tegen?

Die staan nu niet ter discussie en maneges waar iemand anders om vroeg ook niet.

Er zijn zat andere bedrijven en personen waar over gesproken is, ook in de negatieve zin. Maar dit topic gaat over PZB.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 07:59 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Omdat dit topic niet aan de regels voldoet van Bokt, plaats ik hier een permanent slotje
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 11:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 30 van de 30 [ 748 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen