Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:19

Citaat:
Vind het sowieso heel kinderachtig dat hier vrouwen zijn die alleen paarden kopen van 10.000 euro die ze 100x gecheckt hebben, omdat ze bang zijn voor een klein schrammetje, die hun dan penny meiden noemen, sowieso het woord penny meiden, laat iedereen in zijn waarde.


Waar staat "Iedereen hier"

Er staat "Hier vrouwen zijn"
Laatst bijgewerkt door Arabier op 22-10-17 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:20

Wie zegt dat iedereen hier ‘zo een vrouw is die hun paard 10000x laat checken’?

n_i_c_a_evey

Berichten: 117
Geregistreerd: 08-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:21

haffishetti schreef:
Een tijd geleden zag ik ook foto's van een paard waar ze op reden. Ik zou nooit op die rug gaan zitten. Kan geen betere foto vinden dan deze
[ [url=m/b3PNSP.jpg]Afbeelding[/url] ]

link naar die video?
Laatst bijgewerkt door n_i_c_a_evey op 22-10-17 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:21

Trui schreef:
Wie zegt dat iedereen hier ‘zo een vrouw is die hun paard 10000x laat checken’?


Niemand?

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:23

Hartstikke mooi dat je de garantie krijgt dat je het paard terug mag brengen zonder dat je je geld terug krijgt. :D
Er zijn denk ik wel meer handelaren die je die garantie willen geven hoor. ;) :+

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:24

Arabier schreef:
En bovenal, ja je betaald er veel voor, maar je hebt ook de garantie dat als er iets met je gebeurt je het paard altijd terug kan brengen zonder gedoe.
En ze sterken de ponys eerst aan voordat ze ze verkopen.
Vind het sowieso heel kinderachtig dat hier vrouwen zijn die alleen paarden kopen van 10.000 euro die ze 100x gecheckt hebben, omdat ze bang zijn voor een klein schrammetje, die hun dan penny meiden noemen, sowieso het woord penny meiden, laat iedereen in zijn waarde.

Vind ze niet perfect nee, maar beter dan de meeste mensen op de wereld, ze doen ook maar hun best.



En wat als de stichting ophoud te bestaan? wat doe je dan met het paard?

Ze zullen echt wel hun hart op de goede plek hebben maar zo te lezen schort er nog een hoop en is er nog heel veel te verbeteren.

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:25

Arabier schreef:
En bovenal, ja je betaald er veel voor, maar je hebt ook de garantie dat als er iets met je gebeurt je het paard altijd terug kan brengen zonder gedoe.
En ze sterken de ponys eerst aan voordat ze ze verkopen.
Vind het sowieso heel kinderachtig dat hier vrouwen zijn die alleen paarden kopen van 10.000 euro die ze 100x gecheckt hebben, omdat ze bang zijn voor een klein schrammetje, die hun dan penny meiden noemen, sowieso het woord penny meiden, laat iedereen in zijn waarde.

Vind ze niet perfect nee, maar beter dan de meeste mensen op de wereld, ze doen ook maar hun best.


En waar baseer jij dat op?

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:26

Arabier schreef:
Trui schreef:
Wie zegt dat iedereen hier ‘zo een vrouw is die hun paard 10000x laat checken’?


Niemand?


Je zegt het toch duidelij

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:27

cobiie schreef:
Hartstikke mooi dat je de garantie krijgt dat je het paard terug mag brengen zonder dat je je geld terug krijgt. :D
Er zijn denk ik wel meer handelaren die je die garantie willen geven hoor. ;) :+

Precies

Knorretjee

Berichten: 597
Geregistreerd: 27-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:29

Ze doen prima werk, maar bijvoorbeeld toen ik op instagram las dat de shetjes van de paardenmarkt geslagen werden met stokken enzo, dacht ik hoe weten zij dit nou. Heb soms het idee dat ze het verhaal een beetje aandikken.
Ook waren ze opzoek naar een extra verzorger om de paarden te verzorgen, maar NIET rijden want paarden trainen ze zelf... Ze rijden prima, maar soms zie je van de kleine dingetjes zoals op het verkeerde been rijden, waar ik me dan helemaal aan erger. En als je dan een tip wilt geven wordt je helemaal afgezeken door die meiden en fans.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:31

Citaat:
Je zegt het toch duidelij


Wat helemaal niet ik zei dat er mensen bij zijn die dat doen, niet dat iedereen hier zo iemand is haha.


Dat van als ze ophouden is nog wat inderdaad maar dat heb je met veel winkels. Ik baseer dat op het topic van zuidlarenmarkt.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:33

Nou ja een paard van de markt zou ik ook wat vaker checken en langer en kritischer dan een particulier etc

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:33

Arabier schreef:
Citaat:
Je zegt het toch duidelij


Wat helemaal niet ik zei dat er mensen bij zijn die dat doen, niet dat iedereen hier zo iemand is haha.


Dat van als ze ophouden is nog wat inderdaad maar dat heb je met veel winkels. Ik baseer dat op het topic van zuidlarenmarkt.

Misschien je eigen post terug gaan lezen Arabier.....

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:37

Genoeg bokkers die toch een paard/pony van de Zuidlaren markt gered hebben. :+ Die dieren hebben echt geen 10.000 gekost of zijn door hun door de medische molen gehaald voordat ze die aankochten.

Snap sowieso niet wat het uitmaakt hoeveel iemand voor een paard heeft betaald om hier wel of geen mening te mogen geven. :o?

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 16:43

En in welke leeftijden reageren hier nu meiden dat het allemaal zo’n goede organisatie is? Juist, meiden van 13/14 jaar welke naar de filmpjes kijkt.

Geen flauw idee hoe het allemaal echt in zijn werk gaat, alleen gebaseerd op de filmpjes die ze maken.

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:45

Change3x schreef:
Ik ken het meisje van deze stichting persoonlijk en kan zeggen dat ik weet dat ze het beste voor hebben met de dieren: paarden gaan naar de tandarts, osteopaat en worden behandelt waar nodig.

Het grote ding is gewoon dat er te weinig verstand van zaken is.

Zo heb ik haar een keer geholpen op concours met springen: paard weigerde op het voorterrein meerdere keren voor een oxer, ipv de hindernis afbreken werd er geslagen en boos gedaan. Na wat tips van mij (ik kon het niet negeren :+ ) ging het wel goed en ik ben ook bedankt, maar zo zie je toch wel dat er weinig kennis is.

Het zijn echt aardige mensen die het beste voor hebben met de paarden, er zouden alleen meer kundige mensen bij moeten zijn die weten hoe alles werkt.


Er word ook nergens gezegd dat ze niet goed zijn voor de paarden maar de kennis schiet voor dit soort dingen gewoon heel erg tekort. en dat vind ik schadelijk omdat er veel risicos mee gemoeid zijn als het paard bij de verkeerde terecht komt.

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:48

Esprit4 schreef:
Er word ook nergens gezegd dat ze niet goed zijn voor de paarden maar de kennis schiet voor dit soort dingen gewoon heel erg tekort. en dat vind ik schadelijk omdat er veel risicos mee gemoeid zijn als het paard bij de verkeerde terecht komt.

Als ik zie op wat voor paarden in slechte staat ze soms gaan zitten, zijn die al bij de verkeerde terecht gekomen toen die op de stichting aankwamen. -O-

hildemenna

Berichten: 88
Geregistreerd: 31-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:50

Vind het idd ook een beetje pennyachtig oog. Zijn vast lieve meiden met het hart op de goede plek, maar met de weinig kennis voor het houden van zo’n stichting.

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:54

cobiie schreef:
Esprit4 schreef:
Er word ook nergens gezegd dat ze niet goed zijn voor de paarden maar de kennis schiet voor dit soort dingen gewoon heel erg tekort. en dat vind ik schadelijk omdat er veel risicos mee gemoeid zijn als het paard bij de verkeerde terecht komt.

Als ik zie op wat voor paarden in slechte staat ze soms gaan zitten, zijn die al bij de verkeerde terecht gekomen toen die op de stichting aankwamen. -O-


Denk dat dat meer de grondslag heeft in gebrek aan kennis, ervaring en dat ze niet meer met beide voeten op de grond staan.dan in niet iets goed willen doen het concept is goed bedacht de uitvoering is alleen heel erg jammer

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:56

Ik vind t ook bijzonder dat ze 35000 likes hebben...
En dat zoveel mensen adopteren betekend dat ze toch ergens iets goed doen.
Wat ik alleen niet begrijp is waarom je een paard waarmee nog gereden kan worden zou adopteren. Waarom komt zon paard daar? Waarom wordt deze niet gewoon verkocht?
Of zijn t echt allemaal afdankers die met een leuk verhaaltje nog onder de man worden gebracht?
Als dat laatste het geval is vind ik het heel dubbel. Deze afdankers (sorry dat ik het zo benoem, zullen best lieve dieren zijn) hebben hoogstwaarschijnlijk een aandoening in de benen of iets anders aan de gezondheid (anders konden ze wel gewoon verkocht worden). Hier betaal je een aanzienlijk bedrag voor en vervolgens moeten deze dieren wel op een juiste manier gereden worden als dat al nog kan. Door het hoge penny gehalte, waar Opzich niks mis mee is, ben ik bang dat de meeste paarden niet veel beter af zijn dan als ze in de frikandellen waren gegaan.
In mijn ogen is een opvang echt voor verwaarloosde paarden welke opgeknapt worden en iemand nog leuk mee kan hobbelen of een goede oude dag geven.
Hoe dit op mij overkomt is het echt gewoon verkapte handel wat heel jammer is voor de naam van een stichting. Lekker makkelijk als je dan ook nog spullen gedoneerd krijgt, riante bedragen krijgt voor de paarden enz.
Eigenlijk heel slim ;)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:58

Ik kwam toevallig laatst hun Facebookpagina tegen! Het viel me daar heel erg op dat er enkele mensen waren met kritische reacties en recensies en die vervolgens overstroomd werden met vervelende reacties van meiden die daar paardrijden.
Het kwam bij mij dan ook onprofessioneel over.
Verder ben ik niet bekend met ze. :)

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:58

welmoed__ schreef:
En in welke leeftijden reageren hier nu meiden dat het allemaal zo’n goede organisatie is? Juist, meiden van 13/14 jaar welke naar de filmpjes kijkt.

Geen flauw idee hoe het allemaal echt in zijn werk gaat, alleen gebaseerd op de filmpjes die ze maken.


Nooit naar hun filmpjes gekeken, maar weet wel dat n vriendin van me een paar van me heeft.

Misschien heb ik iets te overdreven gedaan aangezien ik ze ook totaal niet ken, beetje van instagram.

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 17:01

Arabier schreef:
welmoed__ schreef:
En in welke leeftijden reageren hier nu meiden dat het allemaal zo’n goede organisatie is? Juist, meiden van 13/14 jaar welke naar de filmpjes kijkt.

Geen flauw idee hoe het allemaal echt in zijn werk gaat, alleen gebaseerd op de filmpjes die ze maken.


Nooit naar hun filmpjes gekeken, maar weet wel dat n vriendin van me een paar van me heeft.

Misschien heb ik iets te overdreven gedaan aangezien ik ze ook totaal niet ken, beetje van instagram.


Op de vorige pagina prees je ze nog de hemel in hoe geweldig ze zijn en nu ken je ze totaal niet alleen “beetje van Instagram”? Erg geloofwaardig vind je niet?

Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:07

Wat ik gewoon erg mee maak met ze; ze doen zichzelf mooier voor dan dat t is. Alsof die hele manege hun toebehoort, terwijl ze een klein deel huren. Ze zijn heilig, en kunnen alles maken/zeggen.

Wat de paarden betreft heb ik begrepen dat ze alleen maar een gezondheidsverklaring willen hebben en dat de rest niet uitmaakt.

Maar ik heb er verder (gelukkig) niks meer mee te maken.

Deni11

Berichten: 1217
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:12

Interessante discussie met zomaar opeens allemaal positieve verhalen, waarvoor er allemaal negatieve waren..
Ik heb er vroeg ook wel eens rondgekeken naar het concept en of ze iets leuks hadden staan. Maar ik koop dan toch liever zelf iets die ik later evt gratis weg doe dan dat ik iets "koop" en vervolgens "terug breng"..