Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:52

Ik heb wel eens wat filmpjes gekeken, maar ik vind ze een beetje betweterig/arrogant/onprofessioneel over komen.

Alja

Berichten: 25663
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:55

Pfff vind die filmpjes zo niet interessant enlangdraaidig. ..
Ben echt na 2 min kijken er al klaar mee :+

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:56

Ik vind wel dat ze goed werk doen, maar met veel te weinig kennis
Vgm is die vader ook niet heel Sirieus ofzo ( als je de filmpjes kijkt )
En als je een paard wilt is hij niet eens van jou :j
Maar ik hoorde wel van iemand die haar pony daarvandaan had dat ze maar 110 euro hoefde te betalen, dus dat valt wel mee :o

Xx

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:58

Ik vind dat als je een beetje professioneel wilt over komen, dat je er ook voor moet zorgen dat je website niet zo heel veel taalfouten in het algemeen bevat.
Het hele gebeuren komt zo een beetje over als een stel (penny)meiden die maar gewoon iets proberen. :+

Kendra

Berichten: 8761
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:59

FB pagina geeft ook een aantal reacties (bij 'Recensies'). Dit lijkt een (on)handige meneer die probeert een paar centen te verdienen - eigenlijk een handelaar die een nieuw verdienmodel uitprobeert :-).
Z'n dochter is 16 jaar, tja, dat is gewoon z'n dochter.
Vraag me ook af wat nu echt het 'goede werk' is waar iedereen het over heeft...

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:01

Makkelijke manier van handelen. Gratis paarden krijgen die gereden moeten zijn, die voor een symbolisch bedrag dumpen bij een nieuwe eigenaar en dan zeggen dat ze zelf eigenaar blijven. Heb er eens op de site gekeken toen ik een pony zocht maar voor die prijs die ze vroegen koop ik er liever 1 waar ik wél eigenaar van ben en mee kan doen en laten wat ik wil.

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:02

De vader heeft zijn bekendheid te danken aan de beul van twente naja goed dat hij zich daarvoor heeft ingezet maar dan nog paarden die daar naar toe gaan worden verkocht en als je er van af moet om wat voor reden dan ook moret je ze terug doen zo gaan paarden wel een aantal keer over de kop want je krijgt er geen cent voor als je hem/haar terug doet maar de volgende betaald de kosten wel weer.
Het idee is mooi maar de nodige kennis mist de dochter heeft teveel zeggenschap waardoor ook het adverteren imo niet eerlijk gaat

Anoniem

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:04

Het is 1 grote penny bende :') , die sielughe ponys kwamen van de trailer en overal kwamen penny's vandaan met shetjes := . Kan die meiden niet serieus nemen en dan runnen ze de zaak voor pa? , dit mogen ze wel opdoeken

Es_ther

Berichten: 18728
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:04

Ik krijg een melding dat het filmpje corrupt is..

Jessix

Berichten: 16498
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:06

bruintje123 schreef:
Ach die henk is er ook een die ik vaak neem met een grote korrel zout dus dan is dit niet zo raar.

Ja dat klopt, die doet net zo hard mee! :D

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:09

Citaat:
... Hij staat ongeveer 3 maandjes bij ons omdat hij een vrij lastig paard is qua rijden dat daar misschien een reden voor zou zijn.

Afgelopen week zijn we met hem naar de kliniek geweest en hebben hem laten onderzoeken op hals artrose. En dat bleek inderdaad het geval te zijn. De artrose is duidelijk aanwezig op de foto's maar valt opzich heel erg mee. Hij is niet uitgesloten voor de sport en heeft hier zelf verder ook geen pijn aan. Het enige is dus dat hij het moeilijk vindt om nageeflijk te lopen omdat hij heel erg stijf is in zijn hals en scheef is. Hier hebben we ook oefeningen voor gekregen en het gaat inmiddels al een stuk beter met hem.


Artrose en geen pijn gaan in mijn hoofd lastig samen vooral als het al moeilijk is om nageeflijk te lopen en lastig te rijden is.
Er zijn genoeg mensen die in zon verhaal trappen en zelf net als zij zelf te weinig kennis van zaken hebben om dit paard de zorg te bieden die het nodig heeft en dat vind ik zeer kwalijk

Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:10

bruintje123 schreef:
Ach die henk is er ook een die ik vaak neem met een grote korrel zout dus dan is dit niet zo raar.

precies dit.....

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:12

"Artrose duidelijk aanwezig maar valt opzich heel erg mee".

Dus... het is wel duidelijk maar toch valt het mee :')

Jessix

Berichten: 16498
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:12

Esprit4 schreef:
Citaat:
... Hij staat ongeveer 3 maandjes bij ons omdat hij een vrij lastig paard is qua rijden dat daar misschien een reden voor zou zijn.

Afgelopen week zijn we met hem naar de kliniek geweest en hebben hem laten onderzoeken op hals artrose. En dat bleek inderdaad het geval te zijn. De artrose is duidelijk aanwezig op de foto's maar valt opzich heel erg mee. Hij is niet uitgesloten voor de sport en heeft hier zelf verder ook geen pijn aan. Het enige is dus dat hij het moeilijk vindt om nageeflijk te lopen omdat hij heel erg stijf is in zijn hals en scheef is. Hier hebben we ook oefeningen voor gekregen en het gaat inmiddels al een stuk beter met hem.


Artrose en geen pijn gaan in mijn hoofd lastig samen vooral als het al moeilijk is om nageeflijk te lopen en lastig te rijden is.
Er zijn genoeg mensen die in zon verhaal trappen en zelf net als zij zelf te weinig kennis van zaken hebben om dit paard de zorg te bieden die het nodig heeft en dat vind ik zeer kwalijk


Dit is inderdaad wel zorgelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:12

Link doet het bij mij ook niet, maar als ik het goed heb is dat de instantie die toen die Shetlander uitleenden aan het programma Utopia: stond daar als enige pony en kwam hoefbevangen weer terug.

Ik zoek zelf een heel groot paard, maar zodra ik dat las op hun eigen fb site, heb ik ze per direct afgeschreven, hoe kun je dat voor jezelf verkopen...

Kijk nu net weer even voor het topic en ja hoor een 6 jarige van 1.80 met gebroken maar volgens hun genezen heup en halsartrose, zou daar toch echt de foto’s van willen zien, ik krijg er een nare smaak van in mijn mond.

Sorry zie dat ik spuit 11 ben van het grote paard.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-10-17 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Berichten: 7962
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:13


haffishetti

Berichten: 122
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:13

Een tijd geleden zag ik ook foto's van een paard waar ze op reden. Ik zou nooit op die rug gaan zitten. Kan geen betere foto vinden dan deze
Afbeelding

Eline_S_S

Berichten: 3540
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:15

:wow:

Jessix

Berichten: 16498
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:16

Oh wat slecht zeg!

Anoniem

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:16

:wow:

quintusgl

Berichten: 4456
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:18

holy!!!! Ik heb het filmpje niet eens bekeken....ja, 1 minuut maar als ze bovenstaande niet zielig vinden, dan weet ik niet of die dames enig verstand van paarden hebben en dan nog met een lach er op zitten...bah! Voor zoiets zou ik ze echt aanspreken....

cobiie

Berichten: 7320
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:18

Het moedigt mensen aan om dat paard bij van hun vandaan te redden zal zeker de gedachte zijn geweest. :7 :Y)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:19

haffishetti schreef:
Een tijd geleden zag ik ook foto's van een paard waar ze op reden. Ik zou nooit op die rug gaan zitten. Kan geen betere foto vinden dan deze
[ [url=m/b3PNSP.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow: -O- |(

Sterre98

Berichten: 6340
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:20

Ik ken de stichting persoonlijk,en mijn omgeving is er niet te spreken over. Ik ook niet.

Heb een tijdje op de accommodatie gewerkt waar zij staan,en wij moesten ook voor hun paarden zorgen en ze wachten serieus totdat wij hun paarden naar binnen hadden gehaald voordat ze iets met de paarden gingen doen.
Verder zijn het praktisch gezien allemaal paarden die niet opgevoed zijn aan de hand waardoor ik er niet graag mee loop. Wij moesten daar ook hun stallen doen etc. Had ik tot bepaalde hoogte geen probleem mee, totdat ze zeiden dat we t niet goed genoeg deden en dat ze t beter zelf konden doen. Maar zelf doen wouden ze ook niet.
Nog een voorbeeld; de amco stond er met kraan en al. En wij moesten er langs met de paarden om ze in het weiland te zetten. Maar omdat die paarden nogal onbetrouwbaar waren durfden wij dat niet aan. Dus wij zouden wachten met de paarden naar buiten zetten totdat amco weg was. Vervolgens komt vaders eraan gescheurd met z'n auto. Gaat helemaal los tegen ons en scheld ons uit.
Ben toen ook gestopt met werken daar.

Dus tot zover mijn persoonlijke ervaring met ze.

Fair
Berichten: 3568
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:20

Ik vind het concept erg leuk en goed. Maar ik denk dat de eigenaar moet zorgen dat zijn dochters niet meer de social media doen. Dit is namelijk enorm penny/amateuristisch. Dit zorgt echt wel voor een slecht en niet professioneel ogend beeld.

Als de beste man dit gewoon voor zijn eigen rekening neemt & goed informeert, spreekt hij een hele andere doelgroep aan (oudere mensen die wel willen adopteren, niet penny meisjes, die die vlogs juist wel aantrekken).

Daarnaast vind ik het adoptiebedrag wat te hoog, ik zou dit aanpassen naar bijv 200 shet, 500 pony, 1000 paard. Dat zou veel redelijker zijn, aangezien het niet om aankoop gaat.
Laatst bijgewerkt door Fair op 22-10-17 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt