Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:21

Op hun fb ben ik wel eens reacties tegen gekomen dat ze 1600 voor een paard vroegen als adoptiekosten, neem me niet kwalijk maar dat ga je toch niet uitgeven aan een paard waarvan jij niet eens de eigenaar bent! En dan toch nog vol blijven houden dat het geen handel is? De mensen die hun paarden af staan krijgen 0,00 en PZB beurt fikse bedragen, dat kan er bij mij echt niet in.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:23

Ben ze eens gaan bekijken op insta ,meer penny dan penny :')

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:24

Filmpje dacht ik achter beetje Penny.. maar wel schone stal, water en voer.. normale vrachtwagen. Waar zijn we zelf allemaal begonnen.. niemand is meteen Penny af.. de een wat later dan de ander.

Die foto van paard hier boven.. met die heupbotten.. is inderdaad niet handig om op te gaan rijden.. eerst maar dik laten worden.. en eventueel tandarts erbij. Als die weer mooi rond is ga dan rijden. ( En geen andere problemen heeft).

Stichting komt niet professioneel over met zulke filmpjes.. maar wie weet draait het verder wel met goede regeling en volwassenen die achter de meiden die daar helpen de boel draaiende houden.

Zou er zelf niet wat weg halen..

Anoniem

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:26

Die botten pony hierboven is al geadopteerd dus gok dat er nog gewoon op gereden word

cobiie

Berichten: 7321
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:27

Fair schreef:
Daarnaast vind ik het adoptiebedrag wat te hoog, ik zou dit aanpassen naar bijv 200 shet, 500 pony, 1000 paard. Dat zou veel redelijker zijn, aangezien het niet om aankoop gaat.

Zou jij werkelijk 1000 aan adoptiekosten willen geven voor een paard zoals hierboven onder het zadel werd getoond?
500 komt mijnsinziens dichter in de buurt bij wat redelijk zou kunnen zijn. :o

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:27

MiniMeLona schreef:
Link doet het bij mij ook niet, maar als ik het goed heb is dat de instantie die toen die Shetlander uitleenden aan het programma Utopia: stond daar als enige pony en kwam hoefbevangen weer terug.

Ik zoek zelf een heel groot paard, maar zodra ik dat las op hun eigen fb site, heb ik ze per direct afgeschreven, hoe kun je dat voor jezelf verkopen...

Kijk nu net weer even voor het topic en ja hoor een 6 jarige van 1.80 met gebroken maar volgens hun genezen heup en halsartrose, zou daar toch echt de foto’s van willen zien, ik krijg er een nare smaak van in mijn mond.

Sorry zie dat ik spuit 11 ben van het grote paard.


Die quote is van die van 1.67 gladdy is die grote van 1.80 met een gebroken heup en wederom artrose
Met die slaan ze echt volledig de plank mis en al had ik de foto’s had ik hem nog als weidemaatje ingezet en niet aangeboden als rijpaard met alle evt gevolgen van dien

Fair
Berichten: 3568
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:29

cobiie schreef:
Fair schreef:
Daarnaast vind ik het adoptiebedrag wat te hoog, ik zou dit aanpassen naar bijv 200 shet, 500 pony, 1000 paard. Dat zou veel redelijker zijn, aangezien het niet om aankoop gaat.

Zou jij werkelijk 1000 aan adoptiekosten willen geven voor een paard zoals hierboven onder het zadel werd getoond?
500 komt mijnsinziens dichter in de buurt bij wat redelijk zou kunnen zijn. :o


Voor dat niet nee, maar mijn prijzen zijn gebaseerd op vrij normale paarden. :) Neem aan dat de prijzen worden aangepast op oude, zieke, en paarden met gebreken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:30

Vind dit ook niet echt een fijn beeld

Afbeelding


Interessante stichting

cobiie

Berichten: 7321
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:32

Fair schreef:
cobiie schreef:
Zou jij werkelijk 1000 aan adoptiekosten willen geven voor een paard zoals hierboven onder het zadel werd getoond?
500 komt mijnsinziens dichter in de buurt bij wat redelijk zou kunnen zijn. :o


Voor dat niet nee, maar mijn prijzen zijn gebaseerd op vrij normale paarden. :) Neem aan dat de prijzen worden aangepast op oude, zieke, en paarden met gebreken. :)

Maar waarschijnlijk zullen de meeste door hun aangeboden paarden toch onder oude, zieke, paarden met gebreken vallen (afgezien van de jonge shetjes :P ).

haffishetti

Berichten: 122
Geregistreerd: 01-08-12
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:33

Ik snap niet dat ze die gladdy nog aanbieden als rijpaard, die is zo verschrikkelijk scheef door die genezen gebroken heup. Hier stond het paard gewoon recht, niet op rust oid. Screen uit een van hun YouTube video's.
Afbeelding

cobiie

Berichten: 7321
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:34

Ik gok dat er voor rijpaarden meer interesse is dan voor weidemaatjes. :D

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:37

Ik vindt ze ook niet professioneel, vliegen je gelijk aan als je commentaar levert en adoptiekosten zijn te hoog.

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:39

Ken er een met gebroken heup die ook zo stond.. die hebben ze nog twee jaar de wei opgelaten en daarna ingeslapen werd niks beter om mee te gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:39

Gewoon verkapte handel dit.

fjordjes

Berichten: 12078
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:44

Ik had ook eerst interesse in hun maar omdat zij eigenaar blijven had ik zoiets van nee..

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:45

fjordjes schreef:
Ik had ook eerst interesse in hun maar omdat zij eigenaar blijven had ik zoiets van nee..

Dat is niet zozeer een probleem als ze deel mee betalen bv aan dierenarts kosten of iets.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:45

Vreselijk amateuristisch (totaal geen realistische kennis van paardenzaken), hoog penny-gehalte en qua PR bepaald rampzalig te noemen. Op geen enkele manier serieus te nemen.

Vader Ten Napel die zijn dochter promoot... gevalletje blind zijn voor hoe zoiets overkomt in de "paardenwereld" vermoed ik. Hij bewijst zijn eigen "geloofwaardigheid" ook absoluut geen dienst hiermee, de vraag is of hij dat eigenlijk zelf wel beseft.

Dat hele Paardzoektbaas komt over als opgezet als hobby-speeltje voor dochterlief.

Christiene
Berichten: 7742
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:46

Ik heb de blog sorry dat we zo kort af zijn. Vind dat er best professionele r uit zien.

Word ook gezegd dat het ook deels draait op vrijwilligers dames van elf tot 18.. die geven met de bloggs en foto's soms misschien geen handig beeld?

Op het internet een bedrijf laten zien heeft ook nadelen.

De kosten die ze maken weet je niet, paarden kosten geld. Als zulke dieren dan goed terecht komen.. op de enkele na die misschien beter niet gereden zou moeten worden.

Deels lijkt het mij ook wel beetje verkapte handel
Laatst bijgewerkt door Christiene op 22-10-17 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 13:46

Jeetje, die met zijn scheve heup. Dat het gewoon nog aangeboden word als rijpaard, absurd!

Ze reageren ook verschrikkelijk aanvallend als ze eens commentaar krijgen, met daarbij de nodige spellingsfouten.

ImkeTarek

Berichten: 2273
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:49

Ik woon in engeland en Ben hier bezig geweest om n paard te adopteren (om prive redenen tot op heden nog niet van gekomen). Prijzen zijn bij deze stichting wat mij betreft veeeeel redelijker!
Ben bezig geweest met n 6 jarige tinker merrie (half wild, tot ze daar kwam nooit echt in handen geweest), rond de 1.47m going. Adoptiekosten £250.
En dat zijn de adoptiekosten voor alle niet ingereden paarden (geen idee wat ze voor de shetten vragen)

Ingereden paarden gaan geloof ik voor niet meer Dan £500.

Paard zoekt baas kan wat mij betreft, zowel qua prijzen als professionaliteid n hoop van deze engelse stichting leren (bluecross.co.uk)

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:53

Christiene schreef:
Ik heb de blog sorry dat we zo kort af zijn. Vind dat er best professionele r uit zien.

Word ook gezegd dat het ook deels draait op vrijwilligers dames van elf tot 18.. die geven met de bloggs en foto's soms misschien geen handig beeld?

Op het internet een bedrijf laten zien heeft ook nadelen.

De kosten die ze maken weet je niet, paarden kosten geld. Als zulke dieren dan goed terecht komen.. op de enkele na die misschien beter niet gereden zou moeten worden.

Deels lijkt het mij ook wel beetje verkapte handel


Het is niet dat het 1 of 2 paarden zijn die veterinair gezien niet meer gebruikt zouden moeten worden als rijpaard alsnog word aangeboden als dier met maar een mankementje als mensen ze overnemen met verstand van zaken geen enkel probleem maar helaas is dat vaak niet het geval

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:54

Ik kénde die hele Paardzoektbaas niet eens, maar keek (argeloos) naar het Zuidlaardermarktfilmpje en dacht toen "Eens even die website opzoeken". Daar werd 't niet beter van.

Het wekt de schijn van een hobbyclub die op die manier gratis kan rijden op wrakke (of te kleine!) paarden en pony's, waarbij klakkeloze doorverkoop de hobby van dochterlief moet financieren.

Bedragen zijn m.i. belachelijk, maar alla, daar is een ieder zélf bij. Kwalijker vind ik dat er gewoon helemaal geen mensen met kennis van (paarden)zaken bij die hele club lijken te zitten. En dat gaat ten koste van de beoordeling van de gezondheidstoestand (of het gebrek er aan) bij de paarden en ponies.

De hele manier waarop men hiermee naar buiten treedt druipt van gebrek aan wat voor paardenkennis of professionalitet dan ook maar.

Ik schrok er van.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 22-10-17 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

elinedeau95

Berichten: 1196
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:58

Ik vind het nogal een bijzondere organisatie. Het idee is goed en lief bedoeld, alleen er is te weinig kennis. Vind het gewoon een andere vorm van handel met die belachelijke bedragen

wilmatj

Berichten: 2421
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 13:59

Als je eens goed naar die opvang gaat kijken klopt er een hoop niet.
De paarden en pony's die ze opvangen hebben vaak geen opvang nodig, kan ook niet want er gaan een hoop eisen vooraf voordat er een paard of pony mag komen.
Nu hebben ze dat aangepast maar eerder moesten ze bereden zijn en niet ouder als 20 dacht ik.

Dan kijk je naar het volgende punt, de stichting word gerund door ( als je de filmpjes bekijkt ) de vader, een meisje van nu 18 maar in het begin was ze natuurlijk jonger en nog een meisje van 18.
Hun kennis is net zoveel als de meeste paarden eigenaren. Dit is natuurlijk niet erg maar van zieke en verwaarloosde paardjes hebben ze gewoon net wat te weinig kaas gegeten.

De paardjes die ze opvangen rijden ze een maandje of 2, wat training in hun ogen is. Ik zie er weinig verbetering in. Of in ieder geval niet de verbetering die ik persoonlijk graag zou zien bij een verwaarloosd paard.

Daarna gaan ze weer weg, addopteren noemen ze dat. Prijzen die genoemd worden gaan richting handelsprijzen. En dan moet jij bedenken dat ze die pony's gratis gekregen hebben en misschien moesten oud eigenaren zelfs afstandsgeld betalen.

Verder kun je ook heel kritisch zijn naar hun accomodatie. Hierdoor zijn hun prijzen ook hoger, ze huren stallen op een plekje die van alle luxe voorzien in. Persoonlijk zeg ik: Hebben verwaarloosde paarden echt die luxe nodig? Of willen hun dat gewoon graag?

Als ik zelf verder naar de vlogs kijk, ja pubers. Pubers met grote mond naar elkaar en veel lol. Grappig om te zien maar weinig leerzaams.

Dees

Berichten: 18954
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:02

haffishetti schreef:
Een tijd geleden zag ik ook foto's van een paard waar ze op reden. Ik zou nooit op die rug gaan zitten. Kan geen betere foto vinden dan deze
[ [url=m/b3PNSP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mijn hemel....
Als er nog iemand twijfelt of dit een goed adres is of niet.... NEE DUS.
Hier koop je géén paard, hier doneer je géén paard, hier adopteer je géén paard en aan deze club doneer je dus ook niet.

Wat een aanfluiting. Iedere cent die je hieraan besteed (leasen, kopen, doneren, adopteren), is gewoon weggegooid geld. Niet doen.

Wat die meiden en die vader in die filmpjes betreft: IQ beneden normaal. Slim dat ze deze zwendel bedacht hebben, maar jemig, wat een kinderachtig zootje ongeregeld. Hoe kan iemand dit serieus nemen?

Al zijn er helaas ook een heleboel domme mensen die dus wel denken dat ze hier een goede deal hebben... En dat alle zielige paardjes altijd gered moeten worden....
Laatst bijgewerkt door Dees op 22-10-17 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt