Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:05

ff bellen? is dat wel door de vader (henk) zelf geschreven. dat is toch taal voor de jeugd?

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:06

Nou, gewoon even bellen toch dus dan?

Dat niet iedereen als een hooggeschoold persoon schrijft betekent niet dat je er dan vanaf moet zien (lijkt zo).

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:06

Change3x schreef:
Nou, gewoon even bellen toch dus dan?

Dat niet iedereen als een hooggeschoold persoon schrijft betekent niet dat je er dan vanaf moet zien (lijkt zo).


Nee, maar komt wel formeel over, wat wel de bedoeling is met een stichting, toch?

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:07

Ben ik het met je eens, je doet er alleen niks aan nu.

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:14

Beste

Wat fijn en leuk dat u interesse heeft in onze stichting, u bent uiteraard van harte welkom.
Zondag zou ons eventueel schikken u kunt ons bereiken op 06-..... om een definitieve afspraak te plannen.

mvg .....

Zo niks moeilijks aan hoor.
ze hadden er al iets aan gedaan kunnen hebben de tips zijn gegeven er zijn zelf handvaten toegereikt etc.

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:15

StalNollie schreef:
Beste

Wat fijn en leuk dat u interesse heeft in onze stichting, u bent uiteraard van harte welkom.
Zondag zou ons eventueel schikken u kunt ons bereiken op 06-..... om een definitieve afspraak te plannen.

mvg .....

Zo niks moeilijks aan hoor.


_/-\o_ +:)+

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:18

Trui schreef:
Ik had een nette mail gestuurd, die zal ik zo effe editen. Krijg ik dit terug:

*privécommunicatie*

Edit:
Beste Henk,

Graag zou ik, na de uitnodiging van u op bokt, een keertje langskomen op de stichting. Dit is voor mij een hele reis, maar zodra alles goed gepland is en als ik weet dat ik op afgesproken dag welkom ben is dit eventueel wel te regelen. Ik sta neutraal in het hele gebeuren tot ik zelf kan oordelen, maar wil ook geen kant kiezen tot ik zelf eerlijk kan oordelen. Langskomen zou in het weekend moeten ivm school (ben 14). Gewoon een dagdeel meelopen zie ik wel zitten, zolang ik niet alleen maar klusjes doe om te helpen maar ook daadwerkelijk goed kan oordelen over wat er gebeurt op een dag.

Graag hoor ik nog van u.

Mvg,
Suzanne de Vries

Ja? En? Wil je nu dat iedereen hier gaat zeggen 'Oh jeetje, wat onbeleefd, arm kind.'? Wat ga jij als 14-jarige je bemoeien met andermans zaken? Waarom moet jij in godsnaam ter plekke gaan om te oordelen of het goed is of niet? Ik vind dit echt helemaal van de pot gerukt. Als ik van een 14-jarig kind zo'n bericht zou krijgen, met de uitleg dat ze zelf wil langs komen om een oordeel te kunnen vellen dan zou ik ook zo kort reageren. En zijn antwoord is niet eens onvriendelijk. Gewoon to the point. Als je denkt dat die man uren de tijd heeft om mails van dit soort te beantwoorden zit je fout denk ik. Ik blijf dit ronduit schandalig vinden. 14 jaar en dan verkondigen dat je neutraal in het gebeuren staat tot jij zelf bent komen kijken om te oordelen. Denk je dan echt dat het hen interesseert of jij vindt dat ze lekker bezig zijn of niet? Kom op zeg, het moet hier niet gekker worden.

Tenzij jij zelf een paard daar geadopteerd hebt of regelmatig donaties doet is dit dik over de schreef.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 24-10-17 08:06, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:21

Heleen, ik ben het wel eens met de trekking van je bericht.
Ik begrijp ook echt niet hoe een 14 jarige daar wat denkt te kunnen beoordelen? En neemt ze dan haar ouders mee want met de fiets is ook wel ver weg.
Maar het mailtje had kort en bondig toch netter kunnen zijn, dat dan weer wel. Zeker als je weet dat er al een topic loopt

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:23

@Heleennn, ik vind het al helemaal schandalig dat jij blijkbaar vind dat een veertienjarige hier een andere kijk op zou hebben, pubers over een kam scheren dus. Hij nodigt mensen uit, dus dan is het niet aan jou om daar over te zeiken. Als het hem niet boeide had hij niet zo verdedigend gereageerd (Calijn, weet niet wie dat was).

Ik vind het, als we toch zo lekker bezig zijn, dat formeel reageren, al ben je nog zo'n b*tch, goede eigenaar of word je nog zo gek van die betweterige jongeren, erg belangrijk is.

CathyTBP

Berichten: 440
Geregistreerd: 20-06-16
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:25

Heleennn schreef:
Trui schreef:
Ik had een nette mail gestuurd, die zal ik zo effe editen. Krijg ik dit terug:

*privécommunicatie*

Edit:
Beste Henk,

Graag zou ik, na de uitnodiging van u op bokt, een keertje langskomen op de stichting. Dit is voor mij een hele reis, maar zodra alles goed gepland is en als ik weet dat ik op afgesproken dag welkom ben is dit eventueel wel te regelen. Ik sta neutraal in het hele gebeuren tot ik zelf kan oordelen, maar wil ook geen kant kiezen tot ik zelf eerlijk kan oordelen. Langskomen zou in het weekend moeten ivm school (ben 14). Gewoon een dagdeel meelopen zie ik wel zitten, zolang ik niet alleen maar klusjes doe om te helpen maar ook daadwerkelijk goed kan oordelen over wat er gebeurt op een dag.

Graag hoor ik nog van u.

Mvg,
Suzanne de Vries

Ja? En? Wil je nu dat iedereen hier gaat zeggen 'Oh jeetje, wat onbeleefd, arm kind.'? Wat ga jij als 14-jarige je bemoeien met andermans zaken? Waarom moet jij in godsnaam ter plekke gaan om te oordelen of het goed is of niet? Ik vind dit echt helemaal van de pot gerukt. Als ik van een 14-jarig kind zo'n bericht zou krijgen, met de uitleg dat ze zelf wil langs komen om een oordeel te kunnen vellen dan zou ik ook zo kort reageren. En zijn antwoord is niet eens onvriendelijk. Gewoon to the point. Als je denkt dat die man uren de tijd heeft om mails van dit soort te beantwoorden zit je fout denk ik. Ik blijf dit ronduit schandalig vinden. 14 jaar en dan verkondigen dat je n
eutraal in het gebeuren staat tot jij zelf bent komen kijken om te oordelen. Denk je dan echt dat het hen interesseert of jij vindt dat ze lekker bezig zijn of niet? Kom op zeg, het moet hier niet gekker worden.

Tenzij jij zelf een paard daar geadopteerd hebt of regelmatig donaties doet is dit dik over de schreef.


Misschien zou iemand anders het inderdaad beter kunnen doen. Maar ja, geen 1 volwassenen heeft dus blijkbaar gemaild... Dus als wij allemaal zo nieuwsgierig zijn hoe het er daar aan toe gaat. En er wordt aangeboden om een rondleiding te geven, dan moet iemand daar gebruik van maken. Vind je niet?
En daarnaast, ze had een hele nette mail gestuurd. Dus een iets beleefder antwoord was wel zo netjes geweest.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 24-10-17 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:26

hoe of wat doet er niet toe, de beste man heeft een lopend bedrijf, klant is altijd koning dus 'ff' past niet in het professionele. en ik vraag me (eigenlijk al vanaf het begin ) af of dit wel de vader is die terug reageert gewoon puur kijkend naar de inhoud en hoe deze geformuleerd word.

en dan heb ik het nog niet eens over hoe of wat.

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:26

Je hebt maar 1 kans om een goede eerste indruk achter te laten.

Wie weet heeft dat "14 jarige pubertje" die wil komen kijken wel hele rijke ouders die graag geld geven aan een (in hun ogen) goed doel.
Zulke reacties kunnen dat soort mensen echt wel afschrikken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:29

Gaan we nu serieus vallen over het gebruik van 'ff'? Seriously? :')
Eigenlijk vind ik dat nog veel kinderachtiger dan wat ik hier al voorbij heb zien komen :=

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:32

AlwaysH schreef:
@Heleennn, ik vind het al helemaal schandalig dat jij blijkbaar vind dat een veertienjarige hier een andere kijk op zou hebben, pubers over een kam scheren dus. Hij nodigt mensen uit, dus dan is het niet aan jou om daar over te zeiken. Als het hem niet boeide had hij niet zo verdedigend gereageerd (Calijn, weet niet wie dat was).

Ik vind het, als we toch zo lekker bezig zijn, dat formeel reageren, al ben je nog zo'n b*tch, goede eigenaar of word je nog zo gek van die betweterige jongeren, erg belangrijk is.

Ik zeg nergens iets over de kijk die ze heeft op de stichting. Ik scheer ook niemand over dezelfde kam en neem het woord puber niet eens in de mond. Laat staan dat ik haar betweterig noem. Ik zeg ook nergens dat ze niet capabel kan zijn, het gaat mij om het feit dat een 14-jarige niet in de positie is om het reilen en zeilen van een volwassen man te beoordelen/veroordelen. Dat er nog maar gedacht wordt dat dit normaal is vind ik echt belachelijk gewoon.

En als ik lekker wil zeiken over iets, net zoals jij nu doet, dan doe ik dat gewoon lekker.

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:35

Tis discriminatie, maar goed. :)

Ik geef voorbeelden, omdat ik het niet alleen over jou zou hebben. Ik heb het puur over het feit dat de mail, ongeacht wie deze dus heeft gestuurd, netjes moet worden beantwoordt.

That's all ;)

Het gaat overigens toch over de mening die zij wilt vormen? Wat iemand anders daar van vindt is daar buiten gelaten. Zij wilt zien hoe het in werking gaat, daar heeft ze (volgens Henk zelf) recht toe.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:40

Discriminatie? Mij heeft het daar niks mee te maken, eerder respect (of het gebrek daar aan). Tegenwoordig wordt er nog al snel dicriminatie geroepen, terwijl het in deze situatie gaat om een meisje van 14 die (dat wordt letterlijk gezegd) ter plaatse wil gaan om te oordelen en lijkt te denken dat dit ook noodzakelijk is. Ik vind dat te gek voor woorden.
Laatst bijgewerkt door Heleennn op 23-10-17 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Berichten: 9152
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:43

caye het is een van de velen woorden die gewoon niet geschikt zijn als je een bedrijf runt.

Ze moeten het doen ook van donateurs nou succes zou ik zeggen op deze manier. het is gewoon de manier van benaderen daar schort van alles aan en ja daar mag aan gewerkt worden en ja daar mag iets van gezegd worden.


heleen ben ik het ook mee eens. tegenwoordig is alles gelijk discriminatie.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:47

Maar ik vind persoonlijk dat als hij mij ook jong had gebonden, hij had kunnen reageren met:

Beste,
Sorry maar ik vind 14 wat jong


Of jets dergelijks.
Maar ik wil niet overkomen als een betweterige puber :\

Ik wil ook niet overkomen als penny die doet alsof ze alles weet en gewoon graag daarheen wil voor calijn etc. Wil ik even duidelijk maken
Laatst bijgewerkt door Trui op 23-10-17 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:52

Veertien is helemaal niet te jong om daar naartoe te gaan en wat mee te lopen, hij werkt zelf ook met allemaal jonge meiden dus dat hij bevooroordeeld is over je leeftijd lijkt me niet het geval. Maar veertien is wel te jong om te willen oordelen imo. Jij mag zeker je mening hebben, net zoals iedereen, maar oordelen is toch nog iets helemaal anders.

Caitlin_K
Berichten: 3768
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:56

Wat een onzin. Een veertien jarig meisje mag heus wel oordelen hebben hoor.
Zij in in iedergeval wel op het aanbod in gegaan, zonder de boel af te kraken hier, terwijl de oudere bokkers een oordeel klaar hebben, terwijl 90% daar waarschijnlijk niet eens is geweest. Zij wilt/gaat er met een open mind heen, en terecht. Denk dat daar een hoop nog wat van kunnen leren. :o

Edit:
En ik denk idd dat het formuleren beter kan, en ik las ook een aanbod van iemand hier. Heel netjes! Maar om zo Henk, Calijn en de stichting af te kraken is toch niet nodig.
Laatst bijgewerkt door Caitlin_K op 23-10-17 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Berichten: 24328
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:58

Jeetje wat een reactie's en dat allemaal over hoe een mail geformuleerd is (het is ook niet toegestaan om mails openbaar te maken op bokt). Als je graag wil kijken dan bel je 'ff' en anders ga je niet lijkt me simpel toch.
Sorry maar dit is echt gezeik wat niks met het welzijn van paarden te maken heeft.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:00

Sorry oke ik zat Mia’s hier fout maar ik wil echt geen last zijn

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:04

Charaz schreef:
Jeetje wat een reactie's en dat allemaal over hoe een mail geformuleerd is (het is ook niet toegestaan om mails openbaar te maken op bokt). Als je graag wil kijken dan bel je 'ff' en anders ga je niet lijkt me simpel toch.
Sorry maar dit is echt gezeik wat niks met het welzijn van paarden te maken heeft.


Mee eens, ik heb echt gevoel dat er iemand op de zeiktrein springt en het heel makkelijk is om te volgen.

Er is ook een verschil tussen ik ben geïnteresseerd in de jaarrekening en hoe zoiets in elkaar zit dan geef mij die jaarrekening en zal ik bepalen of jij een verknipte handelaar bent?

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:08

Change3x schreef:
Tribunals zeikt deze stichting niet af. Nee, ze doet dus niet hetzelfde.

Ze zeikt mensen af, dus wel hetzelfde, afzeiken is afzeiken.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:10

Furrow schreef:
Charaz schreef:
Jeetje wat een reactie's en dat allemaal over hoe een mail geformuleerd is (het is ook niet toegestaan om mails openbaar te maken op bokt). Als je graag wil kijken dan bel je 'ff' en anders ga je niet lijkt me simpel toch.
Sorry maar dit is echt gezeik wat niks met het welzijn van paarden te maken heeft.


Mee eens, ik heb echt gevoel dat er iemand op de zeiktrein springt en het heel makkelijk is om te volgen.

Er is ook een verschil tussen ik ben geïnteresseerd in de jaarrekening en hoe zoiets in elkaar zit dan geef mij die jaarrekening en zal ik bepalen of jij een verknipte handelaar bent?

JA vooral dit dus!!