Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:35

Het is vooral een beetje overschatten zonder kwaad in de zin, en nu dweilen met de kraan open om het allemaal alsnog goed te krijgen.

Kan gebeuren, het is alleen jammer dat het zo gaat, want het idee op zich is helemaal niet slecht. Beetje pech onderweg, meer niet.

Laurora

Berichten: 2647
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:39

Het zou de stichting sieren op zijn minst met enthousiasme op de tips en aanboden in te gaan, het idee is prachtig, maar volgens mij kunnen ze een heleboel hulp gebruiken op allerlei gebieden!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:11

Laurora schreef:
Het zou de stichting sieren op zijn minst met enthousiasme op de tips en aanboden in te gaan, het idee is prachtig, maar volgens mij kunnen ze een heleboel hulp gebruiken op allerlei gebieden!

Want? Ze zijn toch vrij hun stichting te runnen zoals zij dat willen?
Dat het anders kan, ala, het kan altijd anders...

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:45

_classic schreef:
Maar zou het dan voor jullie zelf niet fijner en beter zijn als iemand dit (vrijwillig) op zich zou nemen?
Zodat die alle tijd die er voor nodig is, er ook in kan steken.

Want ik denk als jullie facebook en site up to date is, dat dit alweer heel veel vragen en kritiek kan schelen.

Want wat ik van veel mensen merk op facebook en bokt, is dat ze het onprettig vinden dat er door julkie vaak vrij kort gereageerd wordt. En dat is besf begrijpenlijk als je tientallen vragen per dag krijgt en nog een x aantal paarden moet verzorgen en trainen.

Maar als er dan iemand is die facebook volledig opzich neemt, dan kunnen eventuele belangstellenden ook uitgebreider te woord gestaan worden.
En daar scoor je denk ik wel punten mee.

En ik denk dat het beter is om meteen de prijs en alle informatie over een paard erbij te zetten op facebook. Aangezien er nu vaak 'pb voor meer info' bijstaat. En dit vind ik aan de ene kant wel begrijpenlijk, maar aan de andere kant krijg je dan zoveel pb's met dezelfde vragen..
En u geeft nu al aan dat jullie best veel pb's krijgen en daar niet overal uitgebreidt op kunnen reageren, terwijl je dat eigenlijk wel zou moeten willen bij potentiële adoptie eigenaren.

Overigens bedoel ik dit helemaal niet negatief, maar als een tip :)



Goede post hierboven @htennapel!!

Ik ben zelf recent bij jullie geweest, paarden stonden lekker buiten en stonden er prima bij, en er was duidelijk overzicht welk paard wat moet hebben, en wat er gedaan was die week.
Heb fijn kennis kunnen maken met het paard van mijn interesse, en alle gevraagde info netjes ontvangen, dus helemaal goed! EN die krijgt straks een heel fijn plekje wat mij betreft.
Mijn ervaring is dan ook dat jullie hart absoluut op de juiste plaats zit. Het onderstaande is dan ook bedoeld als opbouwende kritiek hoe het nog beter zou kunnen.

Want er worden zeker wel punten van verbetering genoemd.
Ik denk ook dat jullie die zelf wel weten, maar door de grote drukte gewoon niet aan toe komen met alle andere activiteiten die er ook naast gedaan moeten worden en de paarden en hun verzorging als prio 1. (Dat blijkt ook wel een beetje uit de blogs).

Ik heb zelf gezien hoeveel berichten en reacties er binnen komen, dus ik snap ook de korte antwoorden wel, maar misschien is het een idee om een standaard mailtje/bericht te formuleren, die je dan kunt gebruiken? Evenals jullie nu hebben in de fb messenger, zodat er niet binnen een seconde reactie wordt verwacht? En dan kun je gewoon volwaardige berichten sturen, zonder dat je daar steeds veel typwerk aan hebt :) EN kom je meteen professioneler over.


Door hulp te aanvaarden met de website (al is het maar een stuk in correct NL herschrijven), en met lessen van bijv. Joolien kunnen jullie de paarden juist nog beter gaan helpen. Ik weet dat er nu (iig door Calijn) ook gelest wordt en er dus wel degelijk begeleiding is, maar bij dit soort paarden is vaak meer nodig dan alleen een handige dressuurruiter/instructeur.
EN ondanks de afstand, wil ik ook best afspraken maken om bijv 1x per maand te komen helpen en kennis over te dragen aan de meiden.

Dus denk er eens rustig over na, ipv meteen af te slaan (al snap ik die reactie ook wel, gezien de vele felle reacties hier). Hulp aanvaarden is echt geen schande en kan de stichting helpen groeien op een positieve manier!

Caitlin_K
Berichten: 3767
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:05

darkadia schreef:
_classic schreef:
Maar zou het dan voor jullie zelf niet fijner en beter zijn als iemand dit (vrijwillig) op zich zou nemen?
Zodat die alle tijd die er voor nodig is, er ook in kan steken.

Want ik denk als jullie facebook en site up to date is, dat dit alweer heel veel vragen en kritiek kan schelen.

Want wat ik van veel mensen merk op facebook en bokt, is dat ze het onprettig vinden dat er door julkie vaak vrij kort gereageerd wordt. En dat is besf begrijpenlijk als je tientallen vragen per dag krijgt en nog een x aantal paarden moet verzorgen en trainen.

Maar als er dan iemand is die facebook volledig opzich neemt, dan kunnen eventuele belangstellenden ook uitgebreider te woord gestaan worden.
En daar scoor je denk ik wel punten mee.

En ik denk dat het beter is om meteen de prijs en alle informatie over een paard erbij te zetten op facebook. Aangezien er nu vaak 'pb voor meer info' bijstaat. En dit vind ik aan de ene kant wel begrijpenlijk, maar aan de andere kant krijg je dan zoveel pb's met dezelfde vragen..
En u geeft nu al aan dat jullie best veel pb's krijgen en daar niet overal uitgebreidt op kunnen reageren, terwijl je dat eigenlijk wel zou moeten willen bij potentiële adoptie eigenaren.

Overigens bedoel ik dit helemaal niet negatief, maar als een tip :)



Goede post hierboven @htennapel!!

Ik ben zelf recent bij jullie geweest, paarden stonden lekker buiten en stonden er prima bij, en er was duidelijk overzicht welk paard wat moet hebben, en wat er gedaan was die week.
Heb fijn kennis kunnen maken met het paard van mijn interesse, en alle gevraagde info netjes ontvangen, dus helemaal goed! EN die krijgt straks een heel fijn plekje wat mij betreft.
Mijn ervaring is dan ook dat jullie hart absoluut op de juiste plaats zit. Het onderstaande is dan ook bedoeld als opbouwende kritiek hoe het nog beter zou kunnen.

Want er worden zeker wel punten van verbetering genoemd.
Ik denk ook dat jullie die zelf wel weten, maar door de grote drukte gewoon niet aan toe komen met alle andere activiteiten die er ook naast gedaan moeten worden en de paarden en hun verzorging als prio 1. (Dat blijkt ook wel een beetje uit de blogs).

Ik heb zelf gezien hoeveel berichten en reacties er binnen komen, dus ik snap ook de korte antwoorden wel, maar misschien is het een idee om een standaard mailtje/bericht te formuleren, die je dan kunt gebruiken? Evenals jullie nu hebben in de fb messenger, zodat er niet binnen een seconde reactie wordt verwacht? En dan kun je gewoon volwaardige berichten sturen, zonder dat je daar steeds veel typwerk aan hebt :) EN kom je meteen professioneler over.


Door hulp te aanvaarden met de website (al is het maar een stuk in correct NL herschrijven), en met lessen van bijv. Joolien kunnen jullie de paarden juist nog beter gaan helpen. Ik weet dat er nu (iig door Calijn) ook gelest wordt en er dus wel degelijk begeleiding is, maar bij dit soort paarden is vaak meer nodig dan alleen een handige dressuurruiter/instructeur.
EN ondanks de afstand, wil ik ook best afspraken maken om bijv 1x per maand te komen helpen en kennis over te dragen aan de meiden.

Dus denk er eens rustig over na, ipv meteen af te slaan (al snap ik die reactie ook wel, gezien de vele felle reacties hier). Hulp aanvaarden is echt geen schande en kan de stichting helpen groeien op een positieve manier!


Wat aardig van je! :)

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 01:35

Ik heb ook eindelijk het hele topic door gelezen. Woon zelf ook redelijk in de buurt en heb op 1 vd eerste uitnodigingen voor een rondleiding gelijk een pb gestuurd. Ben namelijk nu wel wat nieuwsgierig geworden na de opvang en zou er graag eens langs gaan om kennis te maken met henk en de meiden.

Wij vloggen ook op stal en één van de meiden is 14 jaar. Zij bekijkt ook de vlogs van pzb en heeft het er dan ook regelmatig over, zodoende ken ik de stichting. En aangezien we dus redelijk in de buurt wonen dacht ik er al langer over om eens contact op te nemen. Inmiddels - mede door dit topic - dus ook maar gedaan.

Ben benieuwd, ook of Henk nog contact op neemt met Joolien want ik kan haar echt aanbevelen!! Ik ken haar via bokt, maar inmiddels ook al een aantal jaren persoonlijk. Daarnaast heeft ze mijn paard ook gereden een korte periode en ze is echt kundig en heel vriendelijk naar het paard en weet (ook aan jongere) ruiters heel goed uit te leggen hoe en waarom een pony of paard het beste getraind kan worden. :j

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 02:46

Henk ten Napel is geen onbekende hier in de omgeving. Even wat achtergrondinformatie: Hij is mij vooral bekend door zijn betrokkenheid bij de opsporing van "de beul van Twente". Voor wie de beul van Twente niet kent.. deze "beul" heeft Twente jaren lang wakker gehouden door de mishandeling en doding van meerdere dieren/paarden, zoek maar eens op Rudolf Kasebier, een van de weinige Nederlanders met een levenslange gevangenisstraf door zijn gruweldaden. Henk heeft destijds oa stichting zinloos geweld tegen dieren opgezet en is nachtelijk gaan posten in de hoop dit monster op heterdaad te kunnen betrappen.

Daarnaast runt hij al jaren een succesvolle dijkschool/winkel in mijn geboorteplaats, die man weet dus echt wel wat hard werken is, niet dat zijn financiële situatie ook maar Iemand hier wat aangaat maar aangezien meerdere brutale bokkers afvragen hoe hij aan zn centen komt.. hij werkt daar dus al jaren hard voor. ;)

Henk kun je in mijn ogen denk ik het beste zien als een "extravagante Tukker". Iedereen kan wat vinden van hem maar dat hij een hardwerkende, ondernemende man met een hart voor dieren is, is een feit. En ja het is inderdaad niet het type om een officiële hoogachtende brief te schrijven, hij red zich al jaren zonder en daar heeft ie het toch best ver mee geschopt :+

De stichting paard zoekt baas is dus ook vanuit hobby/liefde voor dieren ontstaan. Hoe zij invulling geven aan die stichting mogen zij zelf bepalen (uiteraard met inachtneming van de wet- en regelgeving).

Blijkbaar zijn ze zelf wel tevreden met de huidige gang van zaken en hebben bokt niet gevraagd om een bedrijfskundig advies.

Eigenlijk kunnen we er allemaal wat van vinden maar niemand is verplicht een paard af te staan, te adopteren of geld te doneren aan deze stichting.

Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering op het gebied van kennis, communicatie en bedrijfsvoering en ik ben het met veel bokkers eens dat sommige dingen behoorlijk amateuristisch overkomen maar als zij hun stichting zo kunnen en willen runnen moeten ze dat doen.

Anoniem

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:10

Jaime heeft dus gelijk wat Henk betreft: ik ken hem verder niet, maar weet wat hij gedaan heeft mbt de beul en alleen maar respect daarvoor. Dat het een hardwerkende no nonsens kerel is geloof ik ook direct en dat ze dit met de beste bedoelingen zijn opgestart ben ik ook van overtuigd.

Maar dat is dus vaak het hele probleem met paarden opvang: het gebeurt allemaal vanuit de beste bedoelingen, maar hoe vaak hoor je niet dat het boven het hoofd groeit en dat ze de dieren niet eens meer goed kunnen voeden of verzorgen, omdat ze vast houden aan hun oorspronkelijke gedachtengoed?
Dat je daardoor wat probeert te handelen of hogere adoptieprijzen hanteert, helemaal prima, maar het mag nooit en te nimmer ten koste gaan van het dier zelf en dat zie ik toch bij paard zoekt baas al te regelmatig gebeuren ook.
Je moet jezelf nu eenmaal met regelmaat achter de oren blijven krabben en voor jezelf nagaan of de actie die je gaat ondernemen echt in het belang en vooral welzijn van het betreffende dier is en laten wij nu eerlijk blijven: hoeveel “paardenmensen” worden of blijven veel te star in hun opvattingen wat goed is voor het paard? Die fout maken wij allemaal wel eens, het is aan ons om daar altijd bedacht op te zijn en open te blijven staan voor input van anderen.

en ja voor sommige dieren is het gewoon beter om er nooit meer iemand op te laten zitten en ze of lekker grasmaaier te laten zijn of te laten hemelen als leven lijden wordt. Dan ben je in mijn ogen juist een echte penny met hart voor de dieren.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:56

Ik vind het echt ontzettend aardige van sommige Bokkers dat zij zo'n fijn aanbod hebben gedaan aan jullie. Petje af!

Dees

Berichten: 18924
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:01

Jaime_ schreef:
Eigenlijk kunnen we er allemaal wat van vinden maar niemand is verplicht een paard af te staan, te adopteren of geld te doneren aan deze stichting.


Nou ja, en totdat er volledige duidelijkheid van zaken is over de financiële wandel van de stichting, adviseer ik een ieder om vooral niets, geen centen en geen spullen, te doneren aan deze club.

Deze stichting is zonder tegenbewijs (cijfers) echt niets anders dan een willekeurige paardenhandel.


(verder kan het mij persoonlijk ook weinig schelen wat ze daar doen en wat ze daar laten - ik behoor duidelijk niet tot hun doelgroep ;) )

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:09

Die meiden zijn gewoon hartstikke jong in hun doen en laten. De ene 18-jarige is de andere niet he! Ze komen inderdaad wat penny-achtig over, maar ik heb niet het idee dat ze kwaad in de zin hebben.

Dat er mensen hier hun zo naar beneden halen slaat ook nergens op, want wat maakt jou daarin beter vergeleken hun?
Het is ook niet mijn manier, maar schijnbaar werkt het bij hun en ondervinden de paarden geen leed. Dat is toch het belangrijkste?

Ze missen alleen voor mijn gevoel wat kennis van zaken. Maar volgens mij hebben de paarden wel genoeg medische zorg. En iemand die een paard adopteerd is er toch zelf bij? Als ik het hier zo lees, dan zijn ze eerlijk over de paarden.. Dus kwestie van op eigen onderzoek uitgaan als toekomstige eigenaar is misschien ook wel aan te raden. Ipv gelijk naïef en met weinig verstand een paard of pony te kopen :j

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:42

LadyMadonna schreef:
Laurora schreef:
Het zou de stichting sieren op zijn minst met enthousiasme op de tips en aanboden in te gaan, het idee is prachtig, maar volgens mij kunnen ze een heleboel hulp gebruiken op allerlei gebieden!

Want? Ze zijn toch vrij hun stichting te runnen zoals zij dat willen?
Dat het anders kan, ala, het kan altijd anders...


Vrij zijn in het runnen van hun stichting klopt.

Alleen is het wel jammer dat je juist door slechte ervaringen met stichtingen minder vertrouwen krijgt daarin.
We hebben allemaal een hekel aan oplichters.
Beginnen met een goed doel, maar uiteindelijk lijkt het meer op een handelaar. Ik geloof niet dat ze er financieel wat aan over houden, maar wel een leuke hobby (paarden rijden) hebben die deels wordt betaald door mensen die denken dat het voor zielige paarden is.
Ik betwijfel erg aan de "zielige paarden" en hun oplossingen daarvoor, mede gezien door het gebrek aan kennis.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:54

Maar waar begint dan wel de term "zielig paard"?

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 10:57

Dees schreef:
Jaime_ schreef:
Eigenlijk kunnen we er allemaal wat van vinden maar niemand is verplicht een paard af te staan, te adopteren of geld te doneren aan deze stichting.


Nou ja, en totdat er volledige duidelijkheid van zaken is over de financiële wandel van de stichting, adviseer ik een ieder om vooral niets, geen centen en geen spullen, te doneren aan deze club.

Deze stichting is zonder tegenbewijs (cijfers) echt niets anders dan een willekeurige paardenhandel.


(verder kan het mij persoonlijk ook weinig schelen wat ze daar doen en wat ze daar laten - ik behoor duidelijk niet tot hun doelgroep ;) )

Nou, het lijkt je anders behoorlijk nauw aan het hart te liggen aan je vurige posts te zien. Als het je niks kan schelen hoef je ook niet in hun boeken te kijken lijkt me zo.

Kendra

Berichten: 8741
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:10

Het lijkt er vooral op dat een aantal mensen hier wacht op de verlossende boodschap van Paard zoekt Baas en hoopt dat die op hun knieën vallen, aangeven dat alle betweterige Bokkers gelijk hebben en dat hun (geheel onbaatzuchtige) hulp in dank wordt aanvaard. :-)...

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:13

MiniMeLona schreef:
Maar dat is dus vaak het hele probleem met paarden opvang: het gebeurt allemaal vanuit de beste bedoelingen, maar hoe vaak hoor je niet dat het boven het hoofd groeit en dat ze de dieren niet eens meer goed kunnen voeden of verzorgen, omdat ze vast houden aan hun oorspronkelijke gedachtengoed?
Dat je daardoor wat probeert te handelen of hogere adoptieprijzen hanteert, helemaal prima, maar het mag nooit en te nimmer ten koste gaan van het dier zelf en dat zie ik toch bij paard zoekt baas al te regelmatig gebeuren ook.


Waar zie jij het ten koste gaan van de paarden zelf? Paarden krijgen stuk voor stuk goede zorg; voldoende ruwvoer van goede kwaliteit, dagelijks weidegang met soortgenootjes, medische zorg enz. Ik weet dat als hun ook maar het kleinste vermoeden hebben dat er een DA geraadpleegd moet worden ze dit ook direct doen.

Ik zet persoonlijk ook mijn vraagtekens of je sommige dieren nog wel moet willen berijden, maar zij gaan in hun beslissing af op het advies van de dierenarts.

Wanneer je zelf gebrek aan kennis hebt van bepaalde zaken zou je moeten kunnen vertrouwen op het advies/de meningen van een professional, in dit geval is dat de dierenarts..

Of de betreffende dierenarts het bij het juiste eind heeft is dan weer een verhaal opzich :7

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:16

Jaime_ schreef:
Henk ten Napel is geen onbekende hier in de omgeving. Even wat achtergrondinformatie: Hij is mij vooral bekend door zijn betrokkenheid bij de opsporing van "de beul van Twente". Voor wie de beul van Twente niet kent.. deze "beul" heeft Twente jaren lang wakker gehouden door de mishandeling en doding van meerdere dieren/paarden, zoek maar eens op Rudolf Kasebier, een van de weinige Nederlanders met een levenslange gevangenisstraf door zijn gruweldaden. Henk heeft destijds oa stichting zinloos geweld tegen dieren opgezet en is nachtelijk gaan posten in de hoop dit monster op heterdaad te kunnen betrappen.

Daarnaast runt hij al jaren een succesvolle dijkschool/winkel in mijn geboorteplaats, die man weet dus echt wel wat hard werken is, niet dat zijn financiële situatie ook maar Iemand hier wat aangaat maar aangezien meerdere brutale bokkers afvragen hoe hij aan zn centen komt.. hij werkt daar dus al jaren hard voor. ;)

Henk kun je in mijn ogen denk ik het beste zien als een "extravagante Tukker". Iedereen kan wat vinden van hem maar dat hij een hardwerkende, ondernemende man met een hart voor dieren is, is een feit. En ja het is inderdaad niet het type om een officiële hoogachtende brief te schrijven, hij red zich al jaren zonder en daar heeft ie het toch best ver mee geschopt :+

De stichting paard zoekt baas is dus ook vanuit hobby/liefde voor dieren ontstaan. Hoe zij invulling geven aan die stichting mogen zij zelf bepalen (uiteraard met inachtneming van de wet- en regelgeving).

Blijkbaar zijn ze zelf wel tevreden met de huidige gang van zaken en hebben bokt niet gevraagd om een bedrijfskundig advies.

Eigenlijk kunnen we er allemaal wat van vinden maar niemand is verplicht een paard af te staan, te adopteren of geld te doneren aan deze stichting.

Natuurlijk is er altijd ruimte voor verbetering op het gebied van kennis, communicatie en bedrijfsvoering en ik ben het met veel bokkers eens dat sommige dingen behoorlijk amateuristisch overkomen maar als zij hun stichting zo kunnen en willen runnen moeten ze dat doen.


Ik vind dit een mooi bericht. Ik lees het topic al enige tijd mee met stijgende verbazing over de brutaliteit van bokkers.

Goed, ik zal zelf nooit een paard van deze stichting nemen, omdat ik hun manier van communiceren maar ook hun manier van een stichting voor mezelf niet prettig vind. Een best wel hoog bedrag betalen voor adoptie, maar het paard gratis terug moeten brengen, als het toch niet gaat, of gedwongen worden het paard op te moeten geven als zij jouw zorg niet oké vinden. Dat is nogal een risico die je neemt als adoptant. Voor een lager adoptie bedrag, oké, of een soort bruikleen bedrag, oké, prima regeling, maar voor gewone marktwaarde bedragen vind ik dat net niet kunnen. Dan kun je beter een paard kopen voor datzelfde bedrag die volledig je eigen is, en ook weer kan verkopen voor een bedrag. Een stuk minder riskant dat je en paard en je geld verliest.

Ook zijn de meiden niet bepaald ster ruiters en dat ze op een mager paard gaan zitten die scheef is door een breuk en ook nog artrose heeft, zegt genoeg over hun kunde.

Maar mishandeling, verwaarlozing etc, daar is echt geen sprake van vind ik. Volgens mij worden de paardjes die ze in hun bezit hebben prima verzorgd. Komt er gewoon een DA langs voor alles wanneer nodig, krijgen ze hun medicatie en alles dat.

Daarnaast de manier waarop sommige bokkers antwoorden echt eisen, vind ik stuitend. Ze zijn jullie geen enkele uitleg verschuldigd, en al helemaal geen uitleg over hoe ze hun jacuzzi bekostigen. Dat gaat niemand anders ook maar wat aan.

Daarin gaan sommige bokkers (langer niet allemaal hoor, maar sommige) in dit topic veel te ver.

Echter, vragen over transparantie van de stichting betreft hun financiële plaatje, hun minderjarige vrijwilligers en hoe dat zit met verzekering, vragen over hun website en manier van communiceren, vragen over de hoge adoptie prijs etc. Dat zijn vragen die ik in deze situatie begrijp en die ik zelf ook heb.

Maar alsnog, geven ze daar onvoldoende antwoord op, dat is hun keus.. Je kan niet die antwoorden gaan eisen, alsof je recht hebt op die antwoorden. De toon die sommige bokkers aanslaan is ronduit onbeschoft.

Bevalt de stichting en hun manier en hun antwoorden jouw niet, dan is het jouw keuze om daar dan geen paard van te willen adopteren, niet te willen doneren etc. Je hoeft niks met deze stichting te maken te hebben als jij het niet prettig vind.

Majabeestje
Berichten: 3809
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:19

Dees schreef:
Jaime_ schreef:
Eigenlijk kunnen we er allemaal wat van vinden maar niemand is verplicht een paard af te staan, te adopteren of geld te doneren aan deze stichting.


Nou ja, en totdat er volledige duidelijkheid van zaken is over de financiële wandel van de stichting, adviseer ik een ieder om vooral niets, geen centen en geen spullen, te doneren aan deze club.

Deze stichting is zonder tegenbewijs (cijfers) echt niets anders dan een willekeurige paardenhandel.


(verder kan het mij persoonlijk ook weinig schelen wat ze daar doen en wat ze daar laten - ik behoor duidelijk niet tot hun doelgroep ;) )


Want wat jij adviseert is van groot belang voor een ander?
En ze moeten tegenbewijs leveren maar eigenlijk kan het je niks schelen?
Juist ja..

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:22

Wel grappig dat de stichting volgens Dees zonder tegenbewijs een willekeurige paardenhandel is.

Je zou ook kunnen aannemen dat het inderdaad gewoon een stichting is totdat bewezen is at het eigenlijk een willekeurige paardenhandel is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:27

Jaime_ schreef:
MiniMeLona schreef:
Maar dat is dus vaak het hele probleem met paarden opvang: het gebeurt allemaal vanuit de beste bedoelingen, maar hoe vaak hoor je niet dat het boven het hoofd groeit en dat ze de dieren niet eens meer goed kunnen voeden of verzorgen, omdat ze vast houden aan hun oorspronkelijke gedachtengoed?
Dat je daardoor wat probeert te handelen of hogere adoptieprijzen hanteert, helemaal prima, maar het mag nooit en te nimmer ten koste gaan van het dier zelf en dat zie ik toch bij paard zoekt baas al te regelmatig gebeuren ook.


Waar zie jij het ten koste gaan van de paarden zelf? Paarden krijgen stuk voor stuk goede zorg; voldoende ruwvoer van goede kwaliteit, dagelijks weidegang met soortgenootjes, medische zorg enz. Ik weet dat als hun ook maar het kleinste vermoeden hebben dat er een DA geraadpleegd moet worden ze dit ook direct doen.

Ik zet persoonlijk ook mijn vraagtekens of je sommige dieren nog wel moet willen berijden, maar zij gaan in hun beslissing af op het advies van de dierenarts.

Wanneer je zelf gebrek aan kennis hebt van bepaalde zaken zou je moeten kunnen vertrouwen op het advies/de meningen van een professional, in dit geval is dat de dierenarts..

Of de betreffende dierenarts het bij het juiste eind heeft is dan weer een verhaal opzich :7


Ik heb mijn voorbeelden hierover al meerdere keren genoemd.

Dees

Berichten: 18924
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:44

Heleennn schreef:
[naam verwijderd] schreef:
Nou ja, en totdat er volledige duidelijkheid van zaken is over de financiële wandel van de stichting, adviseer ik een ieder om vooral niets, geen centen en geen spullen, te doneren aan deze club.

Deze stichting is zonder tegenbewijs (cijfers) echt niets anders dan een willekeurige paardenhandel.


(verder kan het mij persoonlijk ook weinig schelen wat ze daar doen en wat ze daar laten - ik behoor duidelijk niet tot hun doelgroep ;) )

Nou, het lijkt je anders behoorlijk nauw aan het hart te liggen aan je vurige posts te zien. Als het je niks kan schelen hoef je ook niet in hun boeken te kijken lijkt me zo.


Ik zelf weet wel beter dan een "sielugh" paard te willen "redden". En zal mijn "sielughe" paard NOOIT weggeven om er maar van af te zijn (maar juist mijn eigen verantwoordelijkheid nemen).

Ik ben echter permanent en ontzettend allergisch voor oplichters en misbruik van het vertrouwen van welwillende en goedgelovige mensen. Het lijkt erop dat dit een foute stichting is en daarom reageer ik.

Ik zou heel graag willen dat alle paardenhouders en aspirant paardenhouders slim genoeg zijn om niet aan deze stichting te beginnen zolang het alle schijn heeft dat het gewoon ordinaire paardenhandel is. Paardenhandel in "sielughe" paarden. Daar ga je toch niet voor betalen?

_kajo_
Berichten: 739
Geregistreerd: 21-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:01

Ik volg dit topic al vanaf het begin en zelfs ook al de aanzet in het Zuidlaren topic. Ik heb na pagina 5 al getemd omdat er hier toch behoorlijk wat smadelijke en grievende opmerkingen gemaakt zijn. Helaas kwam de hulk pas op pagina 23. Blijkbaar denken heel veel bokkers dat je maar klakkeloos je mening op bokt kan gooien onder het mom van: Het is mijn mening. Niemand denkt na over de consequenties, wat kan je ook gebeuren behalve het digitale tikje op de vingers van een modje.

Ik heb jarenlang als ondersteuner gewerkt bij een groot advocatenkantoor. Kwamen er paardgerelateerde zaken voorbij dan werd ik er vaak bij betrokken. In verschillende zaken heb ik bokt na geplozen om te kijken wat er geschreven werd. Er zitten dus in diverse archiefdossiers complete topcis. In sommige gevallen is dit ook voor de rechter gekomen. Van één zaak weet ik nog dat er veel opmerkingen van bepaalde bokkers voorkwamen die nu ook hier posten. Ik mag voor jullie hopen dat er niet ooit een cliënt is die de tijd en moeite (en geld) gaat besteden om jullie op het matje te roepen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:12

Als het wettelijk gezien verwacht wordt dat een stichting hun cijfers en jaarrapporten openbaar maakt in het kader van transparantie, dan is het inderdaad een aanfluiting als ze dat niet kunnen of willen voorleggen. En dan heb je wel degelijk het recht als geïnteresseerde om daarnaar te vragen lijkt me.

Over gebrek aan kennis en kunde: dat dat voor onschuldige zaken het geval kan zijn, daar kan ik prima mee leven. Voor echter zaken als zijnde de blessures zoals halswervelbreuk, heupbreuk etc... vind ik dat ten eerste een groot risico. Dat zijn delicate zaken om te revalideren, waar ik als ruiter enkel aan zou beginnen onder degelijke en intensieve begeleiding van iemand die expliciet met dat probleem ervaring heeft. Als adoptant zijnde zou ik ook van naaldje tot draadje willen weten hoe die revalidatie is gebeurd, welke methode en waarom, de rijtechnische aspecten, verloop etc. Het is perfect mogelijk dat een DA aangeeft dat je op zo'n paard nog kan rijden. Het is evenzeer perfect mogelijk dat hij daarin de nuance maakt "door een ervaren ruiter met kennis van zaken". Of met goede begeleiding.

Als ik aangeef dat ik goede begeleiding heb, dan zal die DA er van uitgaan dat dat ook het geval is. Weet hij veel dat ik mijn buurmeisje van hobbelclub A supergoed vindt rijden, terwijl die misschien hooguit een B-proefje rond kan sturen aan 180.

Die nuances, dat mist in dit geval voor mij. Aangezien ze zelf vragen om betere begeleiding, om informatie, om rijtechnische basisproblemen op te lossen, ga ik er van uit dat dit type adoptiepaarden eigenlijk boven hun capaciteiten ligt. Het is dan als stichting ook heel erg netjes als je daar eerlijk over bent, dat je zo'n paard op dat eigenste moment niet kan bieden wat het nodig heeft.

Het zou ontzettend fijn zijn als er van zo'n paarden bijvoorbeeld bij de advertentie een schemaatje komt, of algemeen overzicht "zo hebben we de draad opgepakt, om die en die reden" met bijvoorbeeld filmpjes van tijdens de revalidatie. Dat is voor een geïnteresseerde heel erg aangenaam om te weten. Voor alle andere bezoekers van de site geeft het aan hoe serieus ze ermee bezig zijn, en dat ze ook weten wat ze doen. Win-win voor alle partijen. Scheelt gelijk ook een fikse hoop mails en PB's :Y)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:33

Het klopt dat je daar niet moet kopen of moet doneren! Maar helaas is niet iedere consument even verstandig of heeft de kennis! 1200 e is niet veel voor een paardje genoeg goedgelovige mensen die zonder achterdocht daar een paardje kopen! Ze staan toch bekend als "redders"van de paarden dus je doet ook nog iets goeds!

Hoe zit het verder met subsidies en fondsen als stichting? Als daar het geld vandaan komt vind ik dat ze voor dat geld betere dingen kunnen doen voor paarden ipv op een luxe stalling! Zo had ik liever gezien dat ze dat paard met die slechte rug hadden gekocht nog een mnd op de wei met pijnstillers en inslapen! Bespaar je het paard een ritje Italie als salami!

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:42

Ik vind ze best goed bezig. Maar ik vind het alleen zonde van het geld dat ze Eskadron dekjes, Rambo hoofdstellen, Charles Owen caps, rijlaarzen etc. Kopen. Ook bijzonder dat paard ervaren ruiter nodig heeft en er dan een onervaren ruiter opzet op de foto van de advertentie....