Paard zoekt baas opvang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:05

Ik vind het toch een vreemd concept. Je betaald dus een enorm hoge prijs voor een "adoptie paard" wat dus nooit jouw eigendom word. Ja, misschien betalen ze een deel mee aan veearts kosten.. maar in feiten heb je die kosten zelf al betaald bij het adopteren anders zouden ze daar toch nooit genoeg geld voor hebben? Heel vreemd..

Dees

Berichten: 18938
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:08

Verdienmodel over de rug van nog dommere mensen ;)

Rizette
Berichten: 4411
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:08

Als Stichting mag er geen winst uitbetaald worden maar je mag natuurlijk wel je zelf en je medewerkers van een salaris en onkostenvoorziening voorzien . En als vrijwilligers dan het meeste werk doen dan kom je er wel toch? En dan zijn er nog de donaties die men ontvangt. En de verkoop van de paarden. En als mensen ze niet meer willen kunnen ze terug dus nogmaals verkocht worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:10

Nu heb ik niet zo veel vrienden op fb, maar het verbaasde mij eigenlijk al hogelijk dat er toch minimaal 5 paardenmensen de pagina leuk vinden...

Het is niet voor niets dat ik ze niet volg, mijn tenen krommen er zo erg van, dat ik mij dan ook moet bedwingen om ze niet allemaal te gaan “redden” van daar. Wat dat betreft weten ze erg goed op mijn 40+ pennytrut gevoel te werken...

Dees

Berichten: 18938
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:10

Een stichting mag onderaan de streep heus geld overhouden. Bovendien is resultaat echt wel zo te "helpen" dat alle winst verdwijnt onder de noemer kosten.
Bijvoorbeeld door meneer de directeur een vorstelijk salaris toe te kennen :D

Een stichting is absoluut niet automatisch een liefdadigheidsorganisatie. Wees wijs.

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:14

MiniMeLona schreef:
Nu heb ik niet zo veel vrienden op fb, maar het verbaasde mij eigenlijk al hogelijk dat er toch minimaal 5 paardenmensen de pagina leuk vinden...

Het is niet voor niets dat ik ze niet volg, mijn tenen krommen er zo erg van, dat ik mij dan ook moet bedwingen om ze niet allemaal te gaan “redden” van daar. Wat dat betreft weten ze erg goed op mijn 40+ pennytrut gevoel te werken...


Ik volg ze ook puur om het feit het een beetje bij te houden ook omdat ze hier in de buurt zitten en het vaak op stal toch wel het “lachertje” van de dag is

Suzanne F.

Berichten: 49404
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:16

Zouden er echt nog zoveel mensen zijn die zoveel geld neerleggen voor een adoptiepaard?
Kan het me niet voorstellen eigenlijk.

Dees

Berichten: 18938
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:18

Je wilt al die naïeve mensen niet vanmiddag op de koffie hebben hoor :D
Je huis zal te klein zijn. Paleis het Loo zal te klein zijn!

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:18

Suzanne F. schreef:
Zouden er echt nog zoveel mensen zijn die zoveel geld neerleggen voor een adoptiepaard?
Kan het me niet voorstellen eigenlijk.


Tuurlijk, de pennymeisjes die de filmpjes kijken.
Die willen ze maar al te graag adopteren, kijken gewoon mammie en pappie lief aan.

Daphne__
Berichten: 12487
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:53

Ik vond ook deze blog wel opvallend;
https://www.paardzoektbaas.nl/blog/92-l ... zoekt-baas

Ten eerste word iedereen daar blijkbaar gezien als minder ervaren met paarden dan hen;
''ook kan er een paard liggen die net ingeslapen is met een zeiltje over zich heen…hoef u niet te vertellen welke indruk dit zal maken, als u toch nieuwsgierig bent en het zeiltje op tilt en daar ligt en levenloos paard met de ogen open en de benen stijf…''

Geef toe bokkers, we tillen allemaal zeilen op als we op andere stallen komen :Y)


En het stukje over de hygiene regels vind ik ook wel typisch.. Opzich logisch hoor, maar vervolgens in meerdere filmpjes van hun zien dat ze elk schattig uitziende paard op andere stallen zonder problemen aaien. Zeker op pensionstallen hangt er niet altijd een papiertje op de deur van een paard met schimmel met; Niet aaien! Omdat stalgenoten dat dan gewoon weten en er niet vaak vreemde mensen komen.
Op een manege daarin tegen zal zo'n papiertje er wss wel hangen, omdat ze daar wéten dat er ook mensen kunnen komen die het niet weten.


Ook zag ik een filmpje waarin een pony bij hun terug kwam. En ze vonden het blijkbaar geen probleem om in het filmpje te vermelden dat die pony vééél slechter was onder het zadel, dan toen hij bij hun weg ging. Echt netjes vind ik dat niet van een stichting :=

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:00

Ben benieuwd of ze zich hier nog komen melden. Mee lezen zal vast al gedaan worden :P .

En veulens gered van de markt?...handel in stand houden zul je bedoelen want als er niks verkocht zou worden was er ook geen markt ( zie de laatse jaren waarin er veel minder handel was). Dus in feite werken ze gewoon mee aan al die 'zielugh heid'
Maar goed kunnen ze volgend jaar toch weer wat zieluhs kopen :D

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:09

Wel mooi dat het begin van het filmpje gezegd wordt dat ze op zijn naar een rijpaard en ze uiteindelijk 2 shetveulens gekocht hebben.
Zullen er geen sielughe paarden gestaan hebben of waren die gewoon te duur. :+

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:14

Als ik dat hier allemaal hoor: welke stalbaas wil zo'n mensen op zijn/ haar erf? Dit lijkt mij geen goede reclame voor die stal en qua ziektes brengt dit ook de nodige risico's met zich mee. Of is dat een gevalletje: als het geld maar rolt...

Lumi

Berichten: 4441
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:15

Daphne__ schreef:
Ik vond ook deze blog wel opvallend;
https://www.paardzoektbaas.nl/blog/92-l ... zoekt-baas

Ten eerste word iedereen daar blijkbaar gezien als minder ervaren met paarden dan hen;
''ook kan er een paard liggen die net ingeslapen is met een zeiltje over zich heen…hoef u niet te vertellen welke indruk dit zal maken, als u toch nieuwsgierig bent en het zeiltje op tilt en daar ligt en levenloos paard met de ogen open en de benen stijf…''

Geef toe bokkers, we tillen allemaal zeilen op als we op andere stallen komen :Y)


En het stukje over de hygiene regels vind ik ook wel typisch.. Opzich logisch hoor, maar vervolgens in meerdere filmpjes van hun zien dat ze elk schattig uitziende paard op andere stallen zonder problemen aaien. Zeker op pensionstallen hangt er niet altijd een papiertje op de deur van een paard met schimmel met; Niet aaien! Omdat stalgenoten dat dan gewoon weten en er niet vaak vreemde mensen komen.
Op een manege daarin tegen zal zo'n papiertje er wss wel hangen, omdat ze daar wéten dat er ook mensen kunnen komen die het niet weten.


Ook zag ik een filmpje waarin een pony bij hun terug kwam. En ze vonden het blijkbaar geen probleem om in het filmpje te vermelden dat die pony vééél slechter was onder het zadel, dan toen hij bij hun weg ging. Echt netjes vind ik dat niet van een stichting :=


Ze huren de stallen op een manege, mag toch hopen dat er dan niet al te vaak een zeil ligt :=

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:17

Kleine zijsprong naar VZW zoogdierenopvang Zolder-Heusden. Ik volg ze op Facebook en zij krijgen veel verwaarloosde paarden binnen. En dan echt de sneue gevallen. Hoe ze het doen, weet ik niet. Maar zij vragen dit door de paarden:
Citaat:
Het particulier houden van paardachtigen is een heel kostelijke zaak.Om spontane of niet goed doordachte beslissingen tegen te gaan worden volgende forfaitaire onkostenvergoedingen gevraagd:

Paarden: minimum €250,00
(Shetland)pony’s en ezels: minimum €150,00
Met deze minimale onkostenvergoeding zorgen wij er voor dat elke paardachtige gechipt, geregistreerd, ontwormd, gevaccineerd en met de hoeven in goede toestand het Opvangcentrum verlaat.

Bedoel als ik zie hoe die dieren soms aankomen, dat ze vast wel meer kosten maken dan dat. Dat vind ik qua kosten al behoorlijk verschil met deze stichting. Al vind ik het in België ook wel laag..

tamary

Berichten: 29228
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:19

cobiie schreef:
Wel mooi dat het begin van het filmpje gezegd wordt dat ze op zijn naar een rijpaard en ze uiteindelijk 2 shetveulens gekocht hebben.
Zullen er geen sielughe paarden gestaan hebben of waren die gewoon te duur. :+

Ik heb er 2 gezien, die beide als ik het geld en transport had gehad meteen naar de slager door had gereden. Beide hadden gruwel ruggen, en 1 ook heel duidelijk een probleem met de buikvorm op dezelfde hoogte. Verder waren er een paar die een paar maandjes goed voer nodig hadden (te laag gewicht en zeker met winter voor de deur) en enkele met vermoedelijk seme, de andere 99%? waren zo op het eerste gezicht in elk geval geschikt als grasmaaier (dus pijnvrij en geen jeuk). En ja daarvan hadden er zeker een aantal baat gehad bij een goede was/poetsbeurt voordat ze de markt op gingen. Of zagen ze er wat pluis/plukkerig uit in wintervacht. Sielug als in doelbewust verwaarloosd, etc. heb ik niet gezien.

Ragdollcat
Berichten: 14683
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:23

Ergerlijk dit!!!

Zolang er mensen zijn die ze adopteren, blijven ze het doen, helaas!!!

Ik zelf zou nooit een paard adopteren, nergens.
Want ik ga geen andermans dure huisdier onderhouden.
Ze zijn gek zeg, het zijn geen honden of katten.

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:23

Lienie_F schreef:
Daphne__ schreef:
Ik vond ook deze blog wel opvallend;
https://www.paardzoektbaas.nl/blog/92-l ... zoekt-baas

Ten eerste word iedereen daar blijkbaar gezien als minder ervaren met paarden dan hen;
''ook kan er een paard liggen die net ingeslapen is met een zeiltje over zich heen…hoef u niet te vertellen welke indruk dit zal maken, als u toch nieuwsgierig bent en het zeiltje op tilt en daar ligt en levenloos paard met de ogen open en de benen stijf…''

Geef toe bokkers, we tillen allemaal zeilen op als we op andere stallen komen :Y)


En het stukje over de hygiene regels vind ik ook wel typisch.. Opzich logisch hoor, maar vervolgens in meerdere filmpjes van hun zien dat ze elk schattig uitziende paard op andere stallen zonder problemen aaien. Zeker op pensionstallen hangt er niet altijd een papiertje op de deur van een paard met schimmel met; Niet aaien! Omdat stalgenoten dat dan gewoon weten en er niet vaak vreemde mensen komen.
Op een manege daarin tegen zal zo'n papiertje er wss wel hangen, omdat ze daar wéten dat er ook mensen kunnen komen die het niet weten.


Ook zag ik een filmpje waarin een pony bij hun terug kwam. En ze vonden het blijkbaar geen probleem om in het filmpje te vermelden dat die pony vééél slechter was onder het zadel, dan toen hij bij hun weg ging. Echt netjes vind ik dat niet van een stichting :=


Ze huren de stallen op een manege, mag toch hopen dat er dan niet al te vaak een zeil ligt :=


Zegt genoeg over de stal waar ze de boxen huren toch :+
Manege en pensionstal samen als pensionklant zou ik er in ieder geval niet blij van worden

Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:33

Op welke manege huren ze stallen?

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:37

Ik denk niet dat die informatie niet van belang is in dit topic

Hevonen

Berichten: 5639
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 15:43

Fair schreef:
Ik vind het concept erg leuk en goed. Maar ik denk dat de eigenaar moet zorgen dat zijn dochters niet meer de social media doen. Dit is namelijk enorm penny/amateuristisch. Dit zorgt echt wel voor een slecht en niet professioneel ogend beeld.

Als de beste man dit gewoon voor zijn eigen rekening neemt & goed informeert, spreekt hij een hele andere doelgroep aan (oudere mensen die wel willen adopteren, niet penny meisjes, die die vlogs juist wel aantrekken).

Daarnaast vind ik het adoptiebedrag wat te hoog, ik zou dit aanpassen naar bijv 200 shet, 500 pony, 1000 paard. Dat zou veel redelijker zijn, aangezien het niet om aankoop gaat.


Ik heb een leuke grote Shetlandruin voor € 185,- van hen overgenomen. Onder contract.

Ik heb in het Zuidlaardermarkttopic ook gereageerd, plak mijn reactie even hieronder:

Citaat:
Die man, de vader van een van de meisjes, kun je echt geen handelaar noemen. Hij, zijn dochter Calijn, en een heel stel vrijwilligers, zetten zich enorm in om paarden en pony's die het slecht hebben, of hebben gehad, een goed huis te bezorgen. Het gaat om verwaarloosde dieren, om mishandelde dieren en om dieren waar een eigenaar geen raad mee weet. In beslag genomen dieren worden bij hun afgeleverd.
Ik ben bijna een jaar geleden bij hun geweest omdat ik een pony wilde hebben die zij aanboden. Het hele gebeuren komt professioneel over en er wordt heel hard gewerkt door alle betrokkenen. De stallen zijn ruim en schoon, op elke deur hing een weideschema (wie met wie wanneer in welke wei), voerschema's bij het voer, alles schoon en goed onderhouden en een quarantaineafdeling voor zieke of erg verzwakte dieren. Paarden en pony's die weer min of meer in orde zijn, worden tegen een lage-redelijke prijs aangeboden. Alle geld wordt onmiddellijk weer in de opvang gestopt.

Ik heb een shetlanderruin daar opgehaald. Ik mag hem nooit verkopen en heb verzorgingsplicht (contract). Dat lijkt me alleszins redelijk. Lukt het niet, of klikt het niet dan kan het dier terug naar de opvang en gaan zij weer op zoek naar een nieuwe baas.


Ik ben het overigens eens met degenen hier die vinden dat de site en de filmpjes aan professionaliteit missen. Dat is mij ook opgevallen. De filmpjes zijn vooral veel te lang, met een te groot gehalte aan 'home video'. De site bevat inderdaad veel taalfouten. Maar het gaat hier om de paarden.
Dat ze nieuwe en aanwezige dieren aan elkaar laten ruiken of zonder de hygiëne in acht te nemen, te aaien, borstelen etc, is onverstandig. Het rijden op een broodmager paard is ook echt geen goed idee en een paard dat scheef loopt van de pijn als berijdbaar aanprijzen getuigt niet van voldoende kennis.
Maar de verzorging van de dieren is daar wel prima en afstandspaarden zijn er soms best slecht aan toe, zoals deze:

Afbeelding

Dit was het paard ( een nog tamelijk jonge merrie, geen oud paard) dat samen met onze pony was gekomen. Zo zijn er meer geweest (blader maar eens door de foto's op hun Facebookpagina's). Zij knappen zo'n dier op en zoeken een nieuw huis.

Ik heb overigens altijd begrepen dat ze de paarden en pony's niet zozeer rijden om ze rijtechnisch te verbeteren, maar om te zien of ze en in hoeverre ze berijdbaar zijn, want er zijn ook dieren bij die mishandeld zijn geweest, of als onhandelbaar te boek staan.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Paard zoekt baas opvang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:03

Ik zet een stipje, interessant gebeuren.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:13

Top meiden zijn het!
Geweldig gewoon. Soms denk ik ook van, daar is iets met dat paard.
Maar vind je het gek? Ik zie de meeste mensen niet zomaar een paard kopen in de hoop er wat van te maken.
Vind het ook goed dat ze paarden verkopen die je niet mag doorverkopen.
Echt toppers.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:16

Ik ken het meisje van deze stichting persoonlijk en kan zeggen dat ik weet dat ze het beste voor hebben met de dieren: paarden gaan naar de tandarts, osteopaat en worden behandelt waar nodig.

Het grote ding is gewoon dat er te weinig verstand van zaken is.

Zo heb ik haar een keer geholpen op concours met springen: paard weigerde op het voorterrein meerdere keren voor een oxer, ipv de hindernis afbreken werd er geslagen en boos gedaan. Na wat tips van mij (ik kon het niet negeren :+ ) ging het wel goed en ik ben ook bedankt, maar zo zie je toch wel dat er weinig kennis is.

Het zijn echt aardige mensen die het beste voor hebben met de paarden, er zouden alleen meer kundige mensen bij moeten zijn die weten hoe alles werkt.

n_i_c_a_evey

Berichten: 117
Geregistreerd: 08-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:16

Arabier schreef:
Top meiden zijn het!
Geweldig gewoon. Soms denk ik ook van, daar is iets met dat paard.
Maar vind je het gek? Ik zie de meeste mensen niet zomaar een paard kopen in de hoop er wat van te maken.
Vind het ook goed dat ze paarden verkopen die je niet mag doorverkopen.
Echt toppers.

helemaal mee eens!!!