Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Trailerdilemma's

 
Profiel   

Jullie maken me wel bang hoor :+
Hier nog nooit iets gesloopt, behalve de draad van de wei(het gras is altijd groener aan de overkant, toch?).
Kan beter zo een zeecontainer halen en er wielen onder zetten :D
Hout vasthouden, maar so far so good gelukkig
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:32 



 
Profiel   

[ img ]

Kijk de boutjes zitten er niet door.
Ook vooraan niet:

[ img ]


Vroegah had je daar aan de buitenkant een ring. Daar kon je em ook losdraaien. Dat is nu niet meer, halverwege houden ze bouten op. Niet stevig dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:41 



 
Profiel   

Kijk maar, allemaal verticaal :D

De binnenkant is logisch horinzontaal maar dat is enkel het rubber om niet uit te glijden

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:44 



 
Profiel   

Bij de mijne zit aan de buitenkant wel zo'n ring. Als je die los draait laat de stang los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:44 



 
Profiel   

Die strips zitten bij humbaur ook verticaal.

En bij die Sirius zitten de aluminium balken ook horizontaal.


Laatst bijgewerkt door wwillemijn op 29-10-17 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:45 



 
Profiel   

Ja maar de planken zijn horizontaal. En het boutje zit echt maar tot de helft geloof me want ik heb meer gezien hoe zo'n trailer in elkaar steekt dan mij lief is :+
De eerste dag had ik dus dat schroefje van de voorstang al in mijn hand


Je moet er ook mee doen wat je wil hoor. Wij waren er ook heel blij mee.
Maar als je de keuze hebt, ifor nemen. Of atec/cheval liberte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:48 



 
Profiel   

Ik vind de cheval Liberté juist weer rammelbakken. Een x geleend van iemand. Voelde totaal niet stevig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:49 



 
Profiel   

Wij zetten regelmatig (jonge paarden 1x per jaar) op de weegbrug. Erg handig om te weten hoe zwaar ze precies zijn (max 20kg afwijking).

Bij Wieldraaijer (Drenthe) kan je een trailer huren voor je eentje koopt. Wij hebben een trailer mee gehad naar Zeeland, voel je direct hoe het achter de auto ligt en past voor je paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 22:54 



 
Profiel   

Drenthe is me net wat ver :+

Duke wordt ook altijd gewogen voor hij ontwormd wordt en die was in mei 400kg met mij er bij en hij is wel wat gegroeid maar nog niet drastisch, dus ik schat hem nu op 450.

Atec kwam ik ook tegen maar had ik nooit van gehoord, ook de moeite dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 23:00 



 
Profiel   

Atec bestaat al jaren en een heel degelijk goed merk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 23:04 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Atec bestaat al jaren en een heel degelijk goed merk :j

Voor zover ik op hun site kan vinden gaan ze wel maar tot 2400 kg. Nu wil ik ze best op dieet zetten, kunnen ze best hebben, maar daar geraak ik toch echt niet aan hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 23:15 



 
Profiel   

Oh ja zover heb ik niet gekeken excusus :D ik weet dat heel veel paardenvrienden een 1,5 paards hebben, dat zijn iig hele fijne maar niet naar de kg's gekeken sawry

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 23:17 



 
Profiel   

wwillemijn schreef
Bij de mijne zit aan de buitenkant wel zo'n ring. Als je die los draait laat de stang los.


Gekeken op een foto en bij mijn trailer zat de voorbalk ook vast met d.m.v. een ring aan de buitenzijde. Wanneer je die ontgrendelt valt de hele voorstang naar beneden. Bij mij zaten de bouten van de grendel aan de achterklep ook door de hele achterklep heen. Ik denk dus dat jij nog een oudere serie hebt gehad of dat ze meer slechte ervaringen hebben gehad en snel de boel hebben aangepast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 23:22 



 
Profiel   

Atec is idd een goed merk voor 1,5-trailers. Zie die vaak rondrijden. Voor 2-paards vaker Humbaur, Bockman en Ifor.

Moet er altijd om lachen op wedstrijd dat er vaak heel veel ifors bij dezelfde dealer als de mijne vandaan komen, hoewel we er hier een stuk of 3 verkopers van hebben in de regio. Beste reclame voor je bedrijf die je kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 23:24 



 
Profiel   

Je kan vast bij andere bedrijven ook huren. Kan je twee mogelijke merken toch uitproberen voor je een grote uitgave doet (en kan je de huurprijs weer uit de koopprijs onderhandelen)

Wij hebben trouwens ook onze 506 op de weegbrug gehad en die was incl hooinetten en 15 liter water 920kg ;) Dus 1580 kg laadvermogen. Als Duke ook 800 wordt, zou het maar net aan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 01:45 



 
Profiel   

Ik heb voorlopig al deze gezien:
https://www.2dehands.be/paardensport/tr ... 74307.html

Voor 4250€

Hij heeft nog een 510 staan van 2004, €3950

Beide eigenlijk een stuk goedkoper dan ik had verwacht.
Hij zegt dat ik best kan langs gaan maar dan moet ik me toch een middag vrij inplannen want
hij zit op 120km van hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 16:21 



 
Profiel   

Mijn dealer zei me dat een goed onderhouden Ifor eigenlijk zijn waarde niet verliest. Hij heeft ze ook zelden tweedehands, om de stomme reden dat als je zegt "ik doe mijn Ifor weg" er bijna altijd mensen in de rij staan om hem over te pakken. ALS ze nog in orde zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 17:31 



 
Profiel   

Dat heb ik inderdaad ook al gehoord en dat is ook een beetje de reden dat ik een trailer van 2700kg aan durf, moest Duke dan over een jaar of 3 volgroeid zijn en ik zou niet toekomen qua gewicht, behoudt die goed zijn waarde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-17 17:34 



 
Profiel   

Ik heb 1,5 jaar geleden een Ifor Williams HB 505 gekocht en ik zou nooit meer een andere trailer willen. Op dit moment is hij wat 'overbodig', dus heb ik hem te koop gezet. Maar als ik later weer eens zou besluiten een trailer te willen, zou ik zeker voor een Ifor gaan. Ze zijn super sterk en stevig en liggen heerlijk achter de auto. Stuiteren niet, rijden soepeltjes mee en zijn vrijwel onverwoestbaar!

Het enige 'nadeel'... Ze maken wat meer geluid dan andere trailers, door de afsluitkettinkjes enzo die erop zitten. Ik (en mijn paarden) heb(ben) dit nooit als vervelend ervaren, maar heel angstige paarden kunnen hier wel van onder de indruk raken.

Succes met je zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 12:26 



 
Profiel   

hallo ik kom even binnenvallen.
Weet iemand of het wettelijk toegestaan is om de klep te vervangen door 2 deuren?
Onze klep van de trailer is aan vervanging toe, ik ben zelf totaal geen voorstander van kleppen en heb liever dat mijn paarden gewoon IN de trailer stappen....

Dus nu bedacht ik mij om de klep eraf te halen en 2 deuren te laten maken/laten plaatsen...

Iemand hier ervaring mee of weet iemand of dit officieel mag.

Een nieuwe klep gaat na opvraag, 800 euro zonder btw kosten !!
Bianca, ik heb best interesse in een ifor maar wow een 20 jarige trailer voor dat geld pfffff

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 17:11 



 
Profiel   

Joh, voor dat geld heb je zo te zien wel een hele nette Ifor achter je auto hangen. Vaak genoeg 2ehands trailers gezien voor dezelfde prijs die veel jonger zijn maar die uit elkaar vallen van rottigheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 17:29 



 
Profiel   

Klopt Varekaj. Iemand die een 'mooie' trailer wil, zal de mijne hard voorbij lopen. Maar wat je zegt, hij is super netjes en kan echt nog vele jaren mee! :)

@Connie64, volgens mij zou dat best mogen hoor, de klep vervangen voor 2 deuren. Aangezien de mijne twee nieuwe kleppen heeft, snap je misschien ook gelijk de vraagprijs. ;-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 19:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen