Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

 
Profiel   

Normaal ben ik een stille meelezer maar op dit moment weet ik even niet meer wat te doen.

Enkele maanden geleden heb ik een nieuwe koets gekocht.
Tijdens de laatste rit brak plotseling het rechterachterwiel af.Gelukkig bevonden we ons op dat moment niet op de openbare weg en bleef m'n pony rustig.
Ik heb mijn broer opgetrommeld en met moeite hebben we de koets op de aanhanger gezet.

De verkoper werd op de hoogte gebracht.Echter verweet hij mij te ruw te hebben gereden met de koets en dat hierdoor het wiel kon afbreken.

Even erbij vermelden dat ik geen wedstrijden rijd en dat de koets hooguit 10x gebruikt werd op normaal terrein.

Mijn broer is automechanicien en heeft de koets op de brug gezet.Hij merkte op aan de onderkant van de as dat deze ooit werd opgelapt.

Ik heb raad gevraagd aan de rechtsbijstand.Er werd me aangeraden een aangetekende brief te sturen,wat ik ook gedaan heb,maar hier kreeg ik geen reactie op.
Meer kan mijn rechtsbijstand niet voor mij betekenen omdat ik hiervoor niet verzekerd ben.

Ik heb dus nog garantie.Wettelijk moet de verkoper de koets kostenloos herstellen.Omdat hij alle medewerking weigert zal dit via de gerechtelijke weg moeten verlopen.Dit zal me duizenden euro's kosten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 23:50 



 
Profiel   

Maar als koper heb je toch ook onderzoeksplicht? En is de verkopende partij een particulier of een bedrijf? Als het een particulier is dan denk ik dat je heel weinig kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 23:58 



 
Profiel   

Molfre schreef
Maar als koper heb je toch ook onderzoeksplicht? En is de verkopende partij een particulier of een bedrijf? Als het een particulier is dan denk ik dat je heel weinig kan doen.



Dit vind ik altijd zo makkelijk roepen. Als consument ben je sowieso beschermd bij aankopen bij een bedrijf en heb je wettelijk recht op garantie.
Als je een nieuwe koets koopt bij een bedrijf kun je ervanuit gaan dat deze goed is en zeker een jaar of 5 goed meegaat.
Alleen mensen die dagelijks met meerdere paarden mennen voor een koets zal de slijtage sneller gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 00:10 



 
Profiel   

De koets werd aangekocht bij een dealer/bedrijf.
De onderkant van de as kan je niet zien als de koets op de grond staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 00:16 



 
Profiel   

Molfre schreef
Maar als koper heb je toch ook onderzoeksplicht? En is de verkopende partij een particulier of een bedrijf? Als het een particulier is dan denk ik dat je heel weinig kan doen.

Als ik een nieuwe auto koop, ga ik hem ook niet helemaal laten controleren.
Ik neem aan dat ik er van uit kan gaan dat alles goed is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 00:33 



 
Profiel   

Was het een nieuwe koets? Dan zou ik de verkopende partij overslaan en rechtstreeks de leverancier benaderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 00:39 



 
Profiel   

Je hebt het bij een bedrijf gekocht, dus heb je wettelijke garantie. Misschien kun je nog eens gaan praten met die mensen. Het is toch hun goede naam die nu te grabbel wordt gegooid omdat ze niet mee willen werken. Je kunt misschien met een voorstel komen. Dat zij het (laten) repareren en dat jullie de kosten delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 00:54 



 
Profiel   

loulou schreef
Was het een nieuwe koets? Dan zou ik de verkopende partij overslaan en rechtstreeks de leverancier benaderen.


Ik weet niet wie de fabrikant is.
De verkoper haalt zelf zijn koetsen op in Polen en zoals vermeld weigert hij alle medewerking.


Laatst bijgewerkt door TrueSpirit op 13-11-17 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 01:00 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
Je hebt het bij een bedrijf gekocht, dus heb je wettelijke garantie. Misschien kun je nog eens gaan praten met die mensen. Het is toch hun goede naam die nu te grabbel wordt gegooid omdat ze niet mee willen werken. Je kunt misschien met een voorstel komen. Dat zij het (laten) repareren en dat jullie de kosten delen.


Het lijkt erop dat de verkoper gewoon tracht om onder de garantie onderuit te komen.Een wiel dat plots afbreekt,is toch echt niet normaal.Waarom zou ik hier dan zelf deels voor moeten opdraaien?
Daar komt dan nog de vaststelling bij dat er iets niet correct is met de as.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 01:14 



 
Profiel   

Rijdende rechter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 02:18 



 
Profiel   

TrueSpirit schreef
loulou schreef
Was het een nieuwe koets? Dan zou ik de verkopende partij overslaan en rechtstreeks de leverancier benaderen.


Ik weet niet wie de fabrikant is.
De verkoper haalt zelf zijn koetsen op in Polen en zoals vermeld weigert hij alle medewerking.

Je moet even zoeken op bokt, er is eerder een topic geweest over een nieuwe koets waarbij iet niet goed was. Diegene kwam er ook niet goed uit met de verkoper en dat ging ook om een koets/wagen die rechtstreeks uit Polen was geïmporteerd. Misschien kun je nog goede tips halen uit dat topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 12:28 



 
Profiel   

Je gaat naar dat bedrijf met een mondig iemand en foto’s van de schade of neem de koets mee. Als ze moeilijk doen, zwaai je met de Radar App. Even op je mobiel zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 12:32 



 
Profiel   

Via het juridisch loket kan je evt wel een advocaat krijgen. Dreigen met een rechtszaak en vaak schikken ze dan wel in, want die verliezen ze toch in deze situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 12:35 



 
Profiel   

Wat is het merk van de koets of het bedrijf waar je hem gekocht hebt? Ik heb wat connecties in Polen.\

mag ook per PB

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:25 



 
Profiel   

Duizenden euro's? Nee hoor.

Indien je inkomen onvoldoende is, is het mogelijk een toevoeging aan te vragen:
https://www.rechtsbijstand.nl/over-medi ... toevoeging

Ken je geen jurist die eventueel een simpele brief op kan stellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:27 



 
Profiel   

Ik zou er dan toch een rechtzaak van maken.
Schrijf een brief dat je niets hebt vernomen op de eerder gestuurde aangetekende brief en dat je je nu genoodzaakt ziet om de gerechtelijke weg te gaan bewandelen.
Ook zou ik een deskundigenrapport op laten stellen.
Geef dan gelijk aan dat de kosten voor de advocaat en deskundigenrapport ook voor zijn rekening zijn indien jij in het gelijk gesteld wordt.

Als het kan zou ik nog wel eerst aandringen op een gesprek en daar kun je deze brief dan ook persoonlijk overhandigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:42 



 
Profiel   

Selka schreef
Duizenden euro's? Nee hoor.

Indien je inkomen onvoldoende is, is het mogelijk een toevoeging aan te vragen:
https://www.rechtsbijstand.nl/over-medi ... toevoeging

Ken je geen jurist die eventueel een simpele brief op kan stellen?


Helaas is ons inkomen te hoog hiervoor.
De aangetekende brief werd opgesteld met medewerking van een juriste van mijn rechtsbijstandverzekering.Dit is het enige wat men voor mij kon betekenen omdat ik niet verzekerd ben voor (aankoop)contracten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 01:15 



 
Profiel   

Wat raar zo! Zou je mij een pb kunnen sturen welk merk de koets is of bij wie je M gekocht heb? Ik ken best wat mensen in de menwereld, dit kan toch niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 01:48 



 
Profiel   

Dat is jammer.

Dan zou ik nogmaals de dealer benaderen en bij geen reactie door naar de fabrikant gaan. Zo'n productie fout moet toch erkend en opgelost worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 06:41 



 
Profiel   

Je zou een mailtje naar de belbus kunnen doen. Heeft de verkoper geen facebook? Anders daar een reactie met foto's achterlaten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 06:52 



 
Profiel   

Enkele bokkers hebben onderstaande ook al in pb vernomen van me;

Ik vertel liever niet meer via pb over welke verkoper het gaat.
De reden hiervoor is dat ik dit al meegedeeld heb aan enkele andere bokkers die op hun beurt de verkoper dan hebben gecontacteerd of die 'vriendjes' bleken te zijn met hem.De verkoper is hen nu aan het wijsmaken dat ik een leugenaar ben en zelf de schade veroorzaakt heb.

Ik durf niemand meer te vertrouwen.

Als ik wist wie de fabrikant is,contacteerde ik die onmiddellijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 14:23 



 
Profiel   

Betreft het een nieuwe koets of een gebruikte koets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 14:30 



 
Profiel   

Die aangetekende brief, was dat een ingebrekestelling?

Zo, niet dan zou ik dat eerst doen. Als de verkoper daar niet op reageert sta je een stuk sterker in een eventuele rechtzaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 14:33 



 
Profiel   

Ik heb betaald voor een nieuwe koets.Echter hebben we onze bedenkingen daarbij of die wel degelijk nieuw was of eerder opgelapt en verkocht als nieuw.

Het was een ingebrekestelling met verzoek tot herstelling binnen bepaalde periode,zoniet ontbinding aankoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 14:47 



 
Profiel   

maar als je een nieuwe koets aankoopt bij een dealer,zit daar toch standaard garantie op?
heb je daar een factuur van?(van de koets bedoel ik)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 14:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 99 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen