Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8300
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:43

Ben benieuwd of het om dezelfde verkoper gaat in dat andere topic....

En wbt de bokkers die pb'en om het vervolgens aan de tegenpartij te gaan doorgeven....echt belachelijk! Al mogen ze dit natuurlijk best lezen.

Hopelijk kom je er uit, had ook best fout kunnen aflopen.

TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-17 23:34

Ik heb ondertussen het topic van de in tweeën gebroken wagen ook gelezen.
Echter had de TS daar geen recht meer op de wettelijke garantie.Ik ben het wel eens dat dit ook niet zou mogen gebeuren bij een wagen van slechts 4 jaar oud.
Het gaat hier wel niet over hetzelfde merk als de mijne.

Ik ben ook nog te weten gekomen dat de verkoper tegen iedereen ontkent dat het om één van zijn wagens gaat.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:47

Gooi het maar voor de rechter TS, je hebt een hele grote kans te winnen.

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:51

Mij is bij het afsluiten van mijn rechtsbijstand nooit gezegd, dat ik niet voor alles verzekerd ben/of ik daaruit moet kiezen. Ik vind het vreemd dat je niet geholpen wordt door rechtsbijstand. De premie is toch best hoog voor rechtsbijstand. Je staat volledig in je recht, alleen moet je dat voor de rechter zien te krijgen, als meneer geen medewerking verleent.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:38

Soms kom je inderdaad voor een nare verassing te staan als je een rechtsbijstandverzekering wilt inzetten en je zaak blijkt niet gedekt te zijn. Vorig jaar liep ik hier tegenaan bij een geschil over de aankoop van een auto. Arag dekt dit alleen als de auto bij een Bovag garage is gekocht. Als dit niet het geval is, dan kun je alleen gebruik maken van hun betaalde service. Niet leuk als je al jaren premie betaalt.

Mocht je lid zijn van de vakbond CNV dan heb je via hen ook automatisch recht op rechtsbijstand via Achmea. Deze dekt consumentenaankopen wel in veel gevallen.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:42

Ik zou toch een gokje wagen bij een advocaat (ik weet niet wat een wagen kost).?

Bovendien heb je bij het kanton gerecht geen advocaat nodig..bij bedragen tot 25.000 euro nu lijkt mij dat een koets wel goedkoper is. Uiteraard kun je wel een advocaat beperkt gebruiken voor bepaalde brieven.

Ik zou een advocaat een brief laten sturen en dan hup voor het kanton gerecht. (griffie kosten kosten ook niet de wereld) dus het is niet per definitie kansloos (tis geen echtsscheidingsprocedure oid)

TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 10:48

Advocaat gaat een brief sturen.Daarna bekijk ik verder wat te doen.

Booooo
Berichten: 6510
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 11:20

Belletje/aangetekende brief richting de Belastingdienst is ook geen gek idee. Als je geen factuur hebt gekregen is die vent dus gewoon zwart aan het handelen.

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:32

En omdat het bovendien om dezelfde verkoper gaat als in het eerder genoemde andere topic (waar ook geen factuur werd afgegeven) , blijkt het niet om een eenmalige 'zwarte' verkoop te gaan.
Overigens hebben beide dames zeer netjes gehandeld door de naam van de verkoper in de topics niet te noemen. Gezien de verre van nette afhandeling van een en ander vind ik dit opmerkelijk. Daar mag de verkoper wel heel blij mee zijn. Een ander had dit wellicht met naam en toenaam op het internet geknald, wat uiteraard niet bevorderlijk is voor de verkoop.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:54

[/quote]Je hebt als koper wel onderzoeksplicht: als jij een nieuwe wasmachine gaat kopen, ga je toch ook eerst kijken wat andere kopers aan ervaring hebben? Op Internet staat het bol van recensies, ook op sites als RADAR en Kassa!, maar ook in topics. Hier op Bokt wordt voor de meest onnozele vraag een heel topic aangemaakt, maar voor een dure aanschaf als een menwagen van een paar honderd euro of een koets van een paar duizend euro wordt dat niet gedaan???? Uiteraard dient de verkoper een deugdelijk product te verkopen, maar als koper zul je vooraf toch ook advies inwinnen, lijkt mij. Het is geen brood dat je achteraf aan de vogels kunt voeren, als het je niet smaakt.[/quote]

Het menwereldje is een wereldje van ons kent ons, dealers leveren wagens als sponsor met korting aan bepaalde menners, negatieve verhalen worden de grond ingeboord door menners die vrienden zijn en/of gesponsord worden door de desbetreffende dealer, gebeurd dus nu ook al met deze kwestie, hoe zul je je dan als starter in dit wereldje ooit goed kunnen laten informeren.
Wij zijn ook al doende wijs geworden en weten dat we bij bepaalde dealers op moeten passen en alert moeten zijn en dat sommige dealers mooie verhalen hebben en dat je die niet op hun mooie blauwe ogen moet vertrouwen.

TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 15:30

Ik heb een linkje naar dit topic geplaatst bij 'Aangespannen rijden' voor de menners die het nog niet gelezen zouden hebben.

Grainy,dat klopt als een bus.

Niqui,eigenlijk zou je de naam wel moeten vermelden.Dan wordt het misschien op een correcte manier opgelost zonder dat je als gedupeerde daarvoor een advocaat moet aanstellen.
En als waarschuwing voor anderen.

Booooo
Berichten: 6510
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:38

Als het op niks uitloopt zou ik uiteindelijk gewoon zijn naam online gooien hoor! :D
Alleen nu kan het tegen je werken, dus zou het nu nog niet doen.

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:46

Citaat:
Het menwereldje is een wereldje van ons kent ons, dealers leveren wagens als sponsor met korting aan bepaalde menners, negatieve verhalen worden de grond ingeboord door menners die vrienden zijn en/of gesponsord worden door de desbetreffende dealer, gebeurd dus nu ook al met deze kwestie, hoe zul je je dan als starter in dit wereldje ooit goed kunnen laten informeren.
Wij zijn ook al doende wijs geworden en weten dat we bij bepaalde dealers op moeten passen en alert moeten zijn en dat sommige dealers mooie verhalen hebben en dat je die niet op hun mooie blauwe ogen moet vertrouwen.


Tip voor de toekomst: (heb ik gedaan) Elke gewone autogarage/trailerboer kan ook een koets nakijken.. Je zou de volgende keer aan kunnen geven dat je de koets liever zelf even laat nakijken voordat je m koopt.. Als eerlijke dealer heb je daar imho geen problemen mee..
Heb zelf destijds een opknapper gekocht, maar wilde wel zeker zijn dat t chassis in orde was..

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:55

Toch bijzonder, dat je een koets zou moeten laten nakijken als je hem nieuw koopt.. Volledig onlogisch. Als je een nieuwe auto koopt, zet je m toch ook niet bij een andere garage op de brug voor een controle?

nine1987

Berichten: 8344
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:58

Ik begrijp je redenatie niqui, maar (als ik voor mezelf mag spreken) het paardenwereldje is een smerig wereldje.. Ik vertrouw er niemand meer op zn blauwe ogen..

TrueSpirit
Berichten: 21
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 01:36

Ik had een advocaat een brief laten versturen.
Hierop heeft de verkoper dus niet gereageerd.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 21:37

Dus dan maar een stap verder, rechtszaak beginnen.......
Er kan ondertussen vast wel een expert naar je wagen kijken en aangeven, schriftelijk, wat, waar e.d. Het fout gaat. Dan sta je sterker in een rechtzaak.
Ondertussen alle correspondentie bewaren, ook schriftelijk vragen om de aankoopbon. Als hij deze weigert te verstrekken staat de verkoper op dat punt niet sterkt in een zitting.
Bewijs overleggen van betaling aankoop, datum e.d.. En alle andere gevoerde correspondentie, dus ook whattsapp e.d..
Denk dat je heel sterk staat, hoort niet te gebeuren dat er een wiel af gaat, ook niet op een hobbelig weggetje, want welke weg is nu strak, geen weg in een bos bv. En daar moet je toch gewoon kunnen komen al mennend en valt ook onder normaal gebruiksdoel, anders had men vroeger toch echt hele grote problemen gehad.
Veel succes!!

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 02:32

Eens met josie, ik zou het er niet bij laten zitten. Zoveel mogelijk bewijslast tegen hem verzamelen en voor laten komen. Succes!

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:17

Was helaas te verwachten TS, gezien zijn houding tot nu toe en de manier waarop hij met Bokker Vicky omgaat, die ook een zaak tegen hem heeft lopen. Ik ben het ook helemaal eens met Josie.

Overigens valt het over het algemeen bij de kantonrechter niet goed als de tegenpartij niet de moeite heeft genomen om te reageren op een brief.

Kinke

Berichten: 20547
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:50

denk dat een rechter het ook wel interessant vindt om info te krijgen indien meerdere personen precies dezelfde problemen hebben.

Monique1963

Berichten: 8657
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 18:02

Kun je de rijdende rechter niet inschakelen? Kost je geen geld en lost vaak wel wat op.
Ze zoeken altijd interessante onderwerpen, de zoveelste schutting met overhangende boom is niet interessant, maar wat jij hebt, hebben ze niet zo vaak op tv, ik zou ze mailen als ik jou was.

bineke
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:47

Niqui schreef:
Was helaas te verwachten TS, gezien zijn houding tot nu toe en de manier waarop hij met Bokker Vicky omgaat, die ook een zaak tegen hem heeft lopen. Ik ben het ook helemaal eens met Josie.

Overigens valt het over het algemeen bij de kantonrechter niet goed als de tegenpartij niet de moeite heeft genomen om te reageren op een brief.




En hoe weet jij zo zeker dat het dezelfde is als waar die Vicky mee te doen heeft??????? of neem je dat zomaar aan..

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:52

bineke schreef:
En hoe weet jij zo zeker dat het dezelfde is als waar die Vicky mee te doen heeft??????? of neem je dat zomaar aan..


Apart dat je op dit tijdstip hiervoor nog een account gaat aanmaken :?

Ik volg dit topic ook al enige tijd en ik hoop echt dat jullie eruit gaan komen. Je zou bijna geen nieuwe menwagen meer durven kopen :7

Linnie050

Berichten: 11806
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Wiel van koets afgebroken.Verkoper weigert medewerking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:06

Valt inderdaad niet op zo een account:D
Lachwekkend al is het ongelooflijk....
Heb er geen woorden voor ts dat er niet gereageerd wordt.

Een nieuwe menkar!

Rijdende rechter goed idee komt het gelijk op tv.
Ongelooflijk dit soort bedrijven.

Misschien het beste je vervolg stappen niet openbaar hier neer te zetten.

bineke
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:08

suffie schreef:
bineke schreef:
En hoe weet jij zo zeker dat het dezelfde is als waar die Vicky mee te doen heeft??????? of neem je dat zomaar aan..


Apart dat je op dit tijdstip hiervoor nog een account gaat aanmaken :?

Ik volg dit topic ook al enige tijd en ik hoop echt dat jullie eruit gaan komen. Je zou bijna geen nieuwe menwagen meer durven kopen :7


Omdat hier de waarheid ver te zoeken is, daarom.. er word zomaar aangenomen dat het om dezelfde persoon gaat als destijds V dat vind ik zeer kwalijk..