Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Verzekering wil niet aangeven wat vergoed wordt?

 
Profiel   

Vandaag is bij mijn paard een ontsteking in het spronggewricht vastgesteld na foto's. Kwa behandeling ga ik eerst smeren met ekyflogyl en als dat niet helpt wil de dierenarts inspuiten met osphos of corticosteroiden. Nu belde ik de verzekering met de vraag wat er vergoed wordt en hoe dat in zijn werk gaat. Namelijk eerste keer dat ik een beroep op ze doe. Nu wilde ze mij niet aangeven wat er werd vergoed. Ik wilde een indicatie of inspuiten, foto's etc onder vergoeding vallen. Ik moest maar de schadeformulieren invullen en dan wordt het beoordeeld. Is dit gebruikelijk? Ze hebben toch zeker wel een lijst met welke middelen en behandelingen onder vergoeding vallen? Gaat om equipe 3 verzekering.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 20:37 



 
Profiel   

Equipe 3 vergoed alleen in het geval van ongevallen, om voor uitkering in aanmerking te komen zal je dus hard moeten maken dat de blessure door een ongeval is ontstaan.

Indien er geen ongeval is gebeurd zal er niets uitgekeerd worden.

Wellicht niet wat je wilde horen, maar ik wil je verwachtingen op uitkering temperen, aantonen dat het een ongeval is zal lastig worden vermoed ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 20:46 



 
Profiel   

Een ongeval is er niet echt geweest. Misschien verkeerde beweging op weide, maar niet waar ik bij was. Is wel zo dat het waarschijnlijk recent door enig trauma is ontstaan. Ik heb wel ook de ziektekostenverzekering van equipe. Vind het raar dat ze hier aan de telefoon niet wat duidelijker over zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 21:04 



 
Profiel   

Je moet bij Equipe altijd een schadeformulier invullen en samen met een verklaring van je dierenarts insturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 21:16 



 
Profiel   

Invullen van het formulier snap ik en is ook geen probleem, maar ik vind het vooral raar dat ze mij telefonisch niet kunnen aangeven of dit onder de vergoeding valt. Als ze dit niet vergoeden tenzij er sprake is van een ongeval dan is dat bijvoorbeeld al handig om te weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 21:23 



 
Profiel   

Omdat ze het denk ik zwart op wit willen hebben wat de oorzaak is en dan kunnen bepalen of het vergoed wordt of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 21:25 



 
Profiel   

Bij ongeval wordt het vergoed, anders niet begrijp ik uit de voorwaarden. Dat moet je dus kunnen aantonen door middel van je eigen verklaring en de dierenartsverklaring.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 21:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen