ervaring gevraagd cheval liberte na een aantal jaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: ervaring gevraagd cheval liberte na een aantal jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:12

Hier in de buurt ( Belgie en Luxemburg) zie je er heel veel. Heb er zelf ook 1 ( sinds een paar jaar) en nog steeds erg tevreden. Trailer wordt veel gebruikt.

Heb juist t idee,dat je voor sommige merken al meer betaalt om de naam...

Ik ga deze trailer niet vergelijken met n Ifor Williams,die is imo zn geld echt waard,zo stabiel etc.

Al vind ik mijn CL ruimer ogen als ik mn 2 (paard en pony) er in zet.

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: ervaring gevraagd cheval liberte na een aantal jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:19

Ik ben zelf heel blij met mn CL, maar ik denk dat er een aantal dingen zeker beter hadden gekund. De rubber bodem mat is idd van mindere kwaliteit. Mijn paard staat over het algemeen heel stil op de trailer, stampt en schraapt niet, maar mat bolt wel op bij de achterbenen, en voor is hij toch wel al gesleten. Hier wil ik binnenkort ook een ander in laten leggen. Ook bv de handgreep van het deurtje is van mindere kwaliteit en zo zullen er nog wat dingen zijn. Neemt niet weg dat ik het een fijne trailer met goede wegligging vind, mooi ruim en o.a. de stootkussens zijn heel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:59

Ik wil dit topic graag een schopje geven.

Voor mijn claustrofobische paard ga ik op zoek naar een andere trailer. Ik heb nu een oudere 1,5 paards williams. Maar die maakt voor haar qua rammeltjes teveel herrie en is ook vrij donker van binnen.

Aankomende donderdag ga ik eens kijken bij een dealer die zowel cheval als ifor verkoopt.

De cheval touring country spreekt mij aan omdat hij zo licht is van binnen, er een grote groomdeur in zit en de laadklep ook als deur gebruikt kan worden met lage opstap. In vergelijkbare prijsklasse zit de hb506 van ifor maar die heeft helaas geen optie voor een klep-deur.

Het is sowieso de bedoeling om een 2 paards te kopen. Schot eruit en 2 lange stangen om 1 groot vak te maken. Al is de cheval liberte touring one geloof ik wel iets breder dan de 1,5 paards van ifor.

Gewicht is geen punt. Wat wel een puntje is is dat mijn trekpaard wat lomp kan zijn en op dit moment geen rustige reiziger is :+ . En ja dan komt kwaliteit om de hoek kijken.

Dus hoe staat het met de kwaliteit en degelijkheid van de nieuwere generaties cheval liberte?

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 02:08

Ik heb zelf gekozen voor een Humbaur. De verhalen van de Liberty waren toch niet heel positief als ik zo om mij heen hoorde en las.
Ik zou zelf toch adviseren om voor een kwalitatief beter merk te gaan en zeker met zo'n grote "wat minder voorzichtig" paard.
Ik ben nog altijd onwijs blij met mijn Humbaur en vind de kwaliteit top.
Nog geen spatje roest terwijl hij toch het hele jaar buiten staat.