Helmplicht voor ruiters op de openbare weg, ja of nee.
Ja. 60%  60%  [ 416 ]
Nee. 16%  16%  [ 115 ]
Ook voor menners. 20%  20%  [ 144 ]
Ook voor iemand die een paard te voet of te fiets begeleid. 1%  1%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 687

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Cap plicht.

 
Profiel   

Het lijkt wel of ik ieder jaar meer mensen zonder cap op de openbare weg tegenkom.
Levens gevaarlijk,vooral op de weg zit een ongeluk in een klein hoekje, en bovendien geef je als volwassene een slecht voorbeeld aan de jeugd.

Nou ben ik normaal gesproken altijd een beetje dwars, en heb een hekel aan regeltjes, maar in dit geval zou er wat mij betreft gerust een helmplicht mogen komen, net zo als op motorfiets of brommer.

Hoe denken jullie hier over?


Laatst bijgewerkt door papagroom op 11-09-18 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:03 



 
Profiel   

Helemaal eens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:06 



 
Profiel   

Eens.
Zag laatst een video van meisje die met dr fries het centrum ingaat van die plaats. Zonder cap.
Heb vaak het idee dat het 'geen cap dragen' meer cosmetisch is dan dat iemand het onprettig oid vind.

Als mijn moeder zoon filmpje van mij zou zien zou ze me zeer ferm toespreken vrees ik. En dan hoor ik de komende 10jaar 'als ik je op paard zie zonder cap trek ik je er aan je haar vanaf!'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:10 



 
Profiel   

Wat je in de bak of op eigen terrein doet moet je zelf weten, maar op buitenrit zou eigenlijk iedereen gewoon een cap op moeten, helemaal op openbare weg. Ook bomproof paarden hebben nog niet de hele wereld gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:24 



 
Profiel   

Eens, laatst kwam draafde er iemand zonder zadel of cap langs een speeltuin + voetbalveldje 8)7 . Vind het zo gevaarlijk, cap opzetten kost echt geen moeite.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:30 



 
Profiel   

Eens, ik rijd zelf altijd met cap.
Het is alsof je zonder gordel in de auto zit als ik mijn cap niet op heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:35 



 
Profiel   

Ik heb ook altijd mijn cap op al ik erop zit, maar ook op de kar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:37 



 
Profiel   

Ik ben van mening dat je het in de bak en op eigen terrein zelf moet weten, maar buiten idd cap verplicht. Heb hem altijd op in de les (manege), een keer bij een vriendin niet opgehad, was mijn eigen vergeten en ze had geen passende cap liggen, maar toen bleven we ook bewust in de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:38 



 
Profiel   

Laatst zag ik iemand in best druk dorp. Zonder zadel, met halster zonder cap en met mobieltje aan het oor stappen...het is dat ik niet zomaar kon stoppen ivm de drukte anders had ik er toch wat van gezegd. Kijk dat ze zelf wil verongelukken moet ze zelf weten maar toch een beetje sneu voor familie en degene in de auto die ze er voor krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:42 



 
Profiel   

Helemaal mee eens.
Zonder cap stap ik niet eens op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:46 



 
Profiel   

(commits social suicide)
Ik draag 9 van de 10 keer geen cap :') alleen op mn eigen paard though en wanneer de kleine zover is dat ze ingereden kan worden zal ik ook een cap dragen. Geen rede erachter mijn oude cap gaf me koppijn ik heb een nieuwe maar draag hem bijna nooit.

We hadden ooit een wedstrijd op een manege en we moesten omdat we een eigen paard hadden buiten instappen mijn zusje wilde dr uitstappen zonder cap of laarzen soow hee wat werden ze boos en mijn zusje nog erger :') en da maak ik zelf wel uit blablabla soow hee die was pist haha maarja dat maneges het doen oke kan ik inkomem

Maar nee een helmplicht lijkt me een beetje tever gaan... Maarja daarintegen vind ik dat we als nederlanders de laatste tijd sowieso alles dummy proof willen maken. (als in speeltoestellen de discussie over gezond voedsel enz enz) maar hee ieder zn mening right.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:46 



 
Profiel   

Inderdaad altijd een cap op, door alle jaren is het voor mij echt normaal geworden. Terwijl toen ik mijn pony had en nog van die ouderwetse caps dit echt niet van zelfsprekerd was.

Nu kan ik me eigenlijk niet meer voorstellen zonder cap op te stappen.
Ik zie in mijn omgeving eigenlijk weinig ruiters zonder cap.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:48 



 
Profiel   

Hier ook altijd een cap. Ik vind het zeker goed als er een verplichting tot zou komen op de openbare weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:51 



 
Profiel   

Schei nou eens uit met dat gezeik dat er overal maar regeltjes voor moeten zijn!!
Laat "het volk" nou ook eens een stuk eigen verantwoording! Nadenken kan men tegenwoordig al lang niet meer over de gevolgen van wat we aan het doen zijn, getuige de grote hoeveelheid telefoongebruik achter het stuur (wat ik vanuit mijn positie in de vrachtwagen heel goed kan vaststellen).

Moeten we ons dan ook druk gaan maken over motorrijders, die dan weliswaar een helm moeten dragen, maar vervolgens mij aan 140km/h voorbij denderen in een T-shirt en korte broek?!?


Laatst bijgewerkt door ikke op 11-09-18 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:52 



 

Ik vind dat iedereen dat gewoon zelf moet beslissen :D .

Meestal rij ik met cap, ook buiten. Heel soms een keertje niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:54 



 
Profiel   

Nou Ikke als ik die motorrijders voorbij zie komen denk ik regelmatig “ ga maar eens eenzijdig onderuit sukkel”

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:55 



 

Ineke2 schreef
Nou Ikke als ik die motorrijders voorbij zie komen denk ik regelmatig “ ga maar eens eenzijdig onderuit sukkel”


Dat heb ik ook. Ook met wielrenners overigens. Maar das weer een andere discussie. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:56 



 
Profiel   

Helemaal eens. Zelf al het nut van een cap mogen meemaken. Anders had ik hier niet meer op deze manier gezeten vrees ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:57 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Nou Ikke als ik die motorrijders voorbij zie komen denk ik regelmatig “ ga maar eens eenzijdig onderuit sukkel”

Ja, maar dan wel graag NADAT ik voorbij gereden ben! Anders moet ik nog aandacht gaan besteden aan zo'n sukkel ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:58 



 
Profiel   

Oeps. Dacht toch echt dat het al lang verplicht was.. niet eens dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:58 



 
Profiel   

Maar waarom zou je niet met cap rijden? Wat is er zo moeilijk aan zo'n ding kopen en hem op te zetten? Wil je dan zo graag hersenletsel? Het is 2 seconden werk dat ding op te zetten en goed functionerende hersenen zijn onmisbaar.

Ik vind capplicht wel een mooi idee. Zelf altijd een cap op, ook op de wagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 19:58 



 
Profiel   

Dancyy schreef
Maar waarom zou je niet met cap rijden? Wat is er zo moeilijk aan zo'n ding kopen en hem op te zetten? Wil je dan zo graag hersenletsel? Het is 2 seconden werk dat ding op te zetten en goed functionerende hersenen zijn onmisbaar.

Ik vind capplicht wel een mooi idee. Zelf altijd een cap op, ook op de wagen.

Jaaaaren geleden voerde de industrie helmplicht in want dat zou veel ongelukken voorkomen. Vervolgens nam het aantal gevallen van nekletsel behoorlijk toe omdat men (onnodig?) hard z'n hoofd stoote dat het nekproblemen gaf!

Als we dan zo graag roomser dan de paus willen zijn: hoeveel van jullie hebben hun snorscootertje opgevoerd zodat ie gewoon 45km/h rijdt? Nou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 20:03 



 
Profiel   

ikke schreef
Als we dan zo graag roomser dan de paus willen zijn: hoeveel van jullie hebben hun snorscootertje opgevoerd zodat ie gewoon 45km/h rijdt? Nou?

Ik niet := en op de motor ook braaf helm op en pak aan :D

En toch heb ik dan liever nekklachten dan hersenletsel. Ongelukken voorkomen, nee zeker niet, maar je grijze massa beschermen vind ik een heel goed idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 20:07 



 
Profiel   

ikke schreef
Als we dan zo graag roomser dan de paus willen zijn: hoeveel van jullie hebben hun snorscootertje opgevoerd zodat ie gewoon 45km/h rijdt? Nou?

Niet... simpelweg omdat ik niet op iets met 2 wielen kan rijden :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 20:09 



 
Profiel   

Voor minderjarigen kan ik me er nog wel in vinden, maar voor volwassenen vind ik een verplichting veel te ver gaan. Waar eindigt het? verplichting om een body-protector te dragen of nog extremer een air jacket?
Over helmplicht op de fiets is ook al ooit nagedacht, maar omdat dan half Neder(regel)land zijn fiets zou laten staan is dat idee afgeschoten.

Ik vind dat iedereen daar zijn eigen verantwoording in moet kunnen nemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-18 20:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 149 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen