Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Russische Don en Orlov Draver

 
Profiel   

Bij voorbaat excuses als dit in het verkeerde forum staat.

Het internet is zo vreselijk groot, maar met mijn gebrekkige (to say the least :Y) ) kennis van Russisch, kom ik gewoon nergens en dus vroeg ik me af of er bokkers waren die hier misschien ervaring mee hebben of die mij in de goede richting zouden kunnen wijzen.

Ik bent op zoek naar fokker van de Russische Don en de Orlov Draver. Deze paarden komen, naar ik heb kunnen vinden, bijna niet voor in Europa en Amerika. Ik geloof dat er 1 erkende Orlov fokker in Amerika is en ik heb er eentje in Duitsland gevonden, maar daar blijft het bij.

Dus is er iemand hier op het forum die ergens van weet? Een fokker of een kennisje die er misschien ooit een gehad heeft en waar die dan vandaan kwam.

Volgens het internet heeft de Russische staat een groot aandeel in de fok van Orlov dravers, maar ook daar kan ik verder weinig of niks over vinden. Dus wie helpt mij in de goede richting zoeken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 16:17 



 
Profiel   

Misschien kan Josav je helpen.
Zij kan Russisch dacht ik, en de Don is gefokt uit o.a. de Akhal-Teke (Orlov draver misschien ook, maar dat weet ik niet zeker. Zij zal dat vast weten).
Bovendien heeft zij Russische contacten. Wel i.v.m. Akhal-Tekes, maar die mensen zullen vast meer weten over fokkers van de don en de Orlov draver.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-18 16:52 



 
Profiel   

Je zou het op de Facebook groep travhäster - skimmlar - orlov trotter kunnen vragen. Daar komem ook wel orlov Dravers voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-18 11:50 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip WendyBZ! Ik heb hem opgezocht.

Josav zou ik kunnen proberen, had ik nog niet aan gedacht. Ik heb haar hele reis met Muzanna en Muzka wel gevolgd. Ben benieuwd of zij iets voor mij zou kunnen betekenen.

EDIT: Aan heel facebook had ik nog niet gedacht, dom dom dom! Ik heb inmiddels een aantal Russische fokkers gevonden van Orlovs. Nu even informeren of ze ook Engels spreken en anders wordt het een snelcursus Russisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-18 20:08 



 
Profiel   

Voor Dons moet je bij Fefa Koroleva zijn. Zij kan Engels en adverteert ook regelmatig Dons of Budjonny’s van lokale stoeterijen in de Krasnodar en Don regio. De stoeterijen daar verkopen jaarlijks jonge paarden en vaak voor een nette prijs.
Ook worden ze regelmatig op de tweetalige FB groep aangeboden, ook door bovengenoemde: https://m.facebook.com/groups/237273008823

Orlovdravers zit ik niet zo in. Bij de Orlov-Rostopchin worden Tekes al sinds jaar en dag ingekruist. Bij de Orlovdraver is dat al heel lang niet meer het geval.
Daarom weet ik daar ook minder van en zou ik je dus ook niet zo snel tips kunnen geven qua fokkers of tussenpersonen die ook bijv. Engels kunnen.

Je zou kone zavod no.1 kunnen aanschrijven: http://mkz1.ru/en/contacts/
Of informeren bij zavod 10: http://konezavod.ru/o-loshadyax/loshadi-na-prodazhu/
Die laatste is ook een museum en daar komen ook toeristen.

Verder zal ik nog even voor je nadenken of me nog een te binnen schiet...
Fefa Koroleva bezoekt evenwel regelmatig verschillende stoeterijen van Dons en Budjonny’s maar als je wil kan ik de belangrijkste stoeterijen daarvan ook wel linken.

Facebook is een hele goeie. VK is vaak uitsluitend Russisch. Zou als eerste tip ook de groep die WendyBZ noemt geven. Verder denk ik ff.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-18 17:29 



 
Profiel   

Josav, enorm bedankt voor je bijdrage! Ik heb de websites opgeslagen en ik ga ze eens even uitgebreid bekijken. Ben me ervan bewust dat dit een meerjarenplan is en daar heb ik ook absoluut vrede mee.

De Orlov-Rostopchin, daarvan zijn er om een of andere reden ook meer van te vinden buiten Rusland, waaronder een grote fokker in Amerika.

Ik ga even bekijken wat je allemaal hebt gestuurd en ik kom bij je terug!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-18 18:33 



 
Profiel   

Graag gedaan.

Deze is ook nog een optie, misschien:
http://www.donchak.ru

Ik geloof dat er ook een fokker is in Duitsland met twee hengsten en wat merries. Ze heet Claudia Weissbach. Meer info hier. Staat ook contactinfo.
Er is ook nog de http://www.goldene-pferde.de website. Zij hebben dit jaar een Budjonny veulen, dat te koop staat. Aangezien je een Don zoekt is dat voor jou natuurlijk minder relevant.
Frankrijk is misschien ook nog een mogelijkheid, maar dat zou ik moeten nazoeken. Heb momenteel weinig tijd (eindejaarsdrukte...) Kom ik later evt. nog op terug.

Orlovdravers worden trouwens ook in Oekraïne gefokt. Dat is misschien ook nog een optie al moet je dan natuurlijk oorlogsgebied vermijden.
De Orlov-Rostopchin maakt gelukkig een beetje een comeback in Rusland en er zijn ook fokkers van die het Engels machtig zijn, maar is natuurlijk weer een ander type Rus. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-18 21:53 



 
Profiel   

Ik voel me helemaal vereerd, dat je hier zoveel moeite in stopt <3

Ja Oekraïne had ik ook gevonden, alleen lijkt het daar nog lastiger zijn om Engels sprekende fokkers of handelaren te vinden. Ik denk dat als ik dit serieus wil aanpakken dat ik een paar woordjes Russisch moet gaan leren, of dat ik iemand moet gaan inhuren tzt. Het valt namelijk ook op dat de prijzen in Roebels en Dollars nogal verschillen voor hetzelfde paard, omgerekend naar Euro's :Y)

Ik heb huiswerk en ik ga aan de slag. Dank je wel nogmaals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-18 22:44 



 
Profiel   

Geen moeite! Mocht je nog vragen hebben of meer info willen stel je vragen gerust hier of via PB.
Je hebt in principe met hetzelfde overkoepelend orgaan te maken als bij de AT, nl. VNIIK. Dit is hun website: http://www.base.ruhorses.ru

En het klopt inderdaad dat sommige aanbieders voor buitenlandse kopers een meerprijs vragen. Een betrouwbare tussenpersoon of native speaker is dan wel aan te raden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-18 16:34 



 
Profiel   

Val ik met mn neus in de boter...

Ik werk nu in t wereldkerscircus met de lichtontwerper. We hebben Russische kozakken binnen en daar ben ik heen gelopen.

Met handen en voeten en 3 woorden Engels hebben we een goed gesprek gevoerd. Ik heb nu een contact van iemand die elke maand paarden uit Europa haalt naar Rusland toe en die ook in Orlovs handelt. Ook heb ik een fokker gevonden via hen en ik heb het contact van de kozakken zelf voor meer info later.

Je websites zijn erg handig trouwens Josav!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-18 17:56 



 
Profiel   

Ah, zo zie je maar wat er zo ineens op je pad kan komen! Ik ben benieuwd wat eruit komt. :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-18 22:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen