Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:25

Ik ben aan het zoeken geweest voor de alluminium profielen .
Die komen op zon 150 euro voor 6 meter.
Voor een 2 paard zeggen ze dat je aan 4 balken voldoende hebt .
Wij hebben een 1,5 dus ga even rekenen van het weekend.
Voor zon 500 euro met materiaal erbij moet het zelf wel lukken om er een alu vloer in te bouwen

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 14:52


little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:14

Jup ik heb hun gemaild !
Gaan van het weekend even de maten opmeten en een officiele offerte vragen waar alles opstaat :)

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 18:44

little_birdy: hou je me op de hoogte? Ik ben zeer benieuwd, ook welke materialen er allemaal bij nodig zijn.ikneem aan dat er materiaal nodig is om te zorgen dat het aluminium niet in contact komt met de andere metalen?

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 18:47

Ja houd je zeker op te hoogte !
Mijn vriend gaat alles bouwen en die had het over plastic bussen ofzo ?
Weer het niet precies .
Mag indd geen contact maken met andere ijzeren delen

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:32

Zou je t willen delen hoe je dit allemaal doet?

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 07:55

Uiteindelijk ben ik voor een nieuwe trailer gegaan .
En jij ts ?

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:44

Wij hebben onze 1,5 paards trailer net laten vernieuwen.
Van hout naar aluminium plus onderhoudsbeurt. Komt op iets van 2930 euro...daar heb je geen nieuwe voor lijkt mij maar eigenlijk is hij wel nieuw nu :D
Zaterdag gaan we hem terug halen.
Foto van de binnenkant heb ik nog niet, buitenkant wel.

Super fier op *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:28

Voor diegene die renovatie overwegen.
Nog een foto van de binnenkant Afbeelding
En de achterkant
Afbeelding

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:39

Bodem hebben we zelf gedaan (nou ja mijn man grotendeels haha). Hiervoor waren we voor het hout (betonplex) rubber mat en de speciale kit om deze te verlijmen en afdichten langs de kanten € 370 kwijt voor een anderhalf paards trailer

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:51

Ziet er mooi uit Esterke, heb je ook voor-foto's?

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:11

Geen duidelijke foto helaas.
Maar was volledig betonplexplaat.
Bij controle (moest nieuw deurtje in) bleek de bodem rot en de zijwanden achteraan waren ook begin van rotten.
Een tweedehandse kwam ook rond de 3000€ en waren allemaal betonplex dus dat zagen we niet zitten.
Nu heeft hij onderhoud gehad, volledige nieuwe bodem, wanden en Achterklep in aluminium. Nieuwe gegoten rubber op de bodem. De rubber op de achterklep zat een bult in, deze hebben ze ook terug mooi vlak gelegd. En aan de voorstang hebben ze nieuwe ijzeren haakjes gemaakt.
Hij is dus eigenlijk volledig nieuw en in aluminum nu.

Afbeelding

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:15

Wat doet dit nu voor het gewicht, hoe zwaar was hij in de betonplex en hoe zwaar is hij nu in alu?

Ik vind het er mooi uitzien, hoewel ik een gegoten een vloer altijd een beetje eng vind, omdat je lastig kunt controleren of hij niet lekt en wat er onder zit.

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:25

Heb voor je een foto getrokken van de onderkant.
Afbeelding

Wat het met het gewicht doet weet ik niet, hebben we ook niet achter gevraagd omdat dit niet de reden was waarom we van hout naar aluminium zijn gegaan.
En de bodem, hout of aluminium, je kunt enkel controleren of hij nog goed is door eronder te gaan liggen en met een schroevendraaier erin te drukken.
Maar ik voel me nu toch veiliger met een alu bodem en gegoten rubber dan met een betonplex met gegoten rubber.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:28

Echt erg mooi geworden, wat je al schreef, misschien geen nieuwe trailer, maar wel als nieuw.

Gewicht zou ik zelf wel willen weten, wat hangt er achter m'n auto en hoeveel mag ik er nog op zetten.

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:40

Kan het wel eens navragen voor je of de hubby het weet.
En kan ook even een mail sturen naar diegene die hem gemaakt heeft.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:42

Als je een trailer volledig nieuw opbouwd, blijft dan de laadvermogen zoals het was of moet dat op een bepaalde manier opnieuw berekend/gekeurd worden? Is dat volledig van het onderstal afhankelijk of ook de opbouw?
Stel dat je eerder een maximum gewicht van 2000 had en hij woog 800 kg, dan kon je 1200 laden, als hij nu zwaarder is mag je dan ook minder laden?

Esterke
Berichten: 463
Geregistreerd: 26-11-18

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 12:47

Vandaag al antwoord gehad op mijn mail over het gewicht en laadvermogen:
Het ledig gewicht van de trailer in hout of aluminium maakt elkaar niet zoveel. Je kan hetzelfde aanhouden als voorheen.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:17

Aluminium is wel degelijk zwaarder dan hout! Gooi een stuk hout in het water en het blijft drijven en aluminium zinkt. Ofwel iets concreter Aluminium heeft een soortelijk gewicht van 2,7 gram / cm3. Van betonplex kan ik niks vinden maar inlands eikenhout heeft een s.g. van0,7 gram / cm3. Dus overde gehele trailer maakt het wel degelijk verschil

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 17:31

Karreman schreef:
Aluminium is wel degelijk zwaarder dan hout! Gooi een stuk hout in het water en het blijft drijven en aluminium zinkt. Ofwel iets concreter Aluminium heeft een soortelijk gewicht van 2,7 gram / cm3. Van betonplex kan ik niks vinden maar inlands eikenhout heeft een s.g. van0,7 gram / cm3. Dus overde gehele trailer maakt het wel degelijk verschil

Het soortelijk gewicht kan wel hoger zijn, het volume aan verwerkt materiaal bepaalt uiteindelijk het aandeel in het gewicht van de trailer. Ik kan me zo voorstellen dat volume van aluminium aanzienlijk kleiner is dan van betonplex.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:02

Ik zou voor de zekerheid even naar de weegbrug rijden, kostte ons toen 7,50 en dan weet je het zeker.

Hij is wel schitterend geworden. Hoe oud was het chassis? Ik heb zelf ook een weijer, maar dat is een ouder model. Chassis is volgens mij onverwoestbaar, maar jouw kap ziet er ook nog als nieuw uit (die van mij niet).

Forcalquier

Berichten: 2062
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:33

Esterke schreef:
Heb voor je een foto getrokken van de onderkant.
[ [url=m/meaxgS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat het met het gewicht doet weet ik niet, hebben we ook niet achter gevraagd omdat dit niet de reden was waarom we van hout naar aluminium zijn gegaan.
En de bodem, hout of aluminium, je kunt enkel controleren of hij nog goed is door eronder te gaan liggen en met een schroevendraaier erin te drukken.
Maar ik voel me nu toch veiliger met een alu bodem en gegoten rubber dan met een betonplex met gegoten rubber.



Heel erg benieuwd waar je de verbouwing hebt laten doen.
Ik heb echt net 2 weken geleden mijn nieuwe Ifor opgehaald maar heb mijn oude houten trailer ook nog staan. Wilde mijn oudje voor een habbekrats verkopen maar twijfel nu of ik deze niet wil laten pimpen tot alu trailer....die van jou is echt prachtig geworden.
De kap en het chassis zijn nog in goede staat en 2 trailers met 4 paarden is eigenlijk best handig.

AnoukWelsh
Berichten: 370
Geregistreerd: 23-05-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 10:39

Wij hebben voor een leuke prijs een 1.5 paard trailer gekocht. Dacht zelf dat enkel de bodem vernieuwd moest worden.
Bleek bij het uitslopen van de bodem dat de wanden ook rot begonnen te worden.

Uiteindelijk zijn we 2 maanden dagelijks bezig geweest en 750 euro aan materiaal kwijt. Uiteindelijk voor nog geen 1500 euro een trailer die 1000% in orde is.

Aan betonolex voor de complete trailer 350 euro kwijt, dit zijn 3 platen van 18mm voor de wanden en 2 platen van 22 mm met antislip voor de bodem en klep.
110 euro voor 2 bandjes, wel met korting via kenissen. Ongeveer 150 euro aan menie en verf + spullen. 50 euro aan bouten en 50 euro aan polyester reparatiekit.
Als jezelf of partner handig is en je de tijd er voor hebt (avonduren) is het prima te doen. Inderdaad ook opnieuw laten wegen want hij woog bij mij ook 150 kilo zwaarder!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Twijfel, trailer renovatie of nieuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 15:28

Mag ik hier ook een vraag stellen? Heeft iemand ervaring met een polyester trailer met hardkunststof bodem? Is zo’n bodem goed? :) wij willen geen houten trailer, omdat we m niet onder dak kunnen hebben namelijk.

Elegance
Berichten: 445
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:15

_sharonnn schreef:
Mag ik hier ook een vraag stellen? Heeft iemand ervaring met een polyester trailer met hardkunststof bodem? Is zo’n bodem goed? :) wij willen geen houten trailer, omdat we m niet onder dak kunnen hebben namelijk.


Bedoel je een geheel kunststof bodem of een houten bodem met polyester gietvloer (wat in veel Heja trailers ligt).