Tijdelijk geen tijd en geld meer voor mijn paard, wat nu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:37

Montgri schreef:
Misschien een verzorgertje zoeken voor je paard tegen betaling? Ik weet niet hoeveel je maandelijks financieel te kort komt, maar misschien valt dit met een verzorger te overbruggen? Ze is nog jong, kan er momenteel niet op rijden. Maar rijden is toch niet het belangrijkste? Of ben ik de enigste in dit land die ook best wat geld wilt neerleggen voor een verzorgpaard waar niet op gereden kan worden??

Ja denk 1 vd weinige..

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:42

Montgri schreef:
Misschien een verzorgertje zoeken voor je paard tegen betaling? Ik weet niet hoeveel je maandelijks financieel te kort komt, maar misschien valt dit met een verzorger te overbruggen? Ze is nog jong, kan er momenteel niet op rijden. Maar rijden is toch niet het belangrijkste? Of ben ik de enigste in dit land die ook best wat geld wilt neerleggen voor een verzorgpaard waar niet op gereden kan worden??


Ik denk inderdaad dat jij de enigste bent.
Waarom zou je betalen om iemand te helpen met de verzorging van zijn/ haar paard terwijl er niet gereden kan worden?

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:44

Omdat je paarden wel leuk vindt maar rijden niet? Niet iedereen vindt dat een paard maar allerlei kunstjes moet doen.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:48

quera schreef:
Montgri schreef:
Misschien een verzorgertje zoeken voor je paard tegen betaling? Ik weet niet hoeveel je maandelijks financieel te kort komt, maar misschien valt dit met een verzorger te overbruggen? Ze is nog jong, kan er momenteel niet op rijden. Maar rijden is toch niet het belangrijkste? Of ben ik de enigste in dit land die ook best wat geld wilt neerleggen voor een verzorgpaard waar niet op gereden kan worden??

Ja denk 1 vd weinige..

Ik vrees dat je daar inderdaad geen substantieel bedrag voor kunt krijgen.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:52

Koper schreef:
Omdat je paarden wel leuk vindt maar rijden niet? Niet iedereen vindt dat een paard maar allerlei kunstjes moet doen.

Hier ben ik het ook mee eens,maar dan moet ts iemand zoeken die haar wil sponsoren.Waarbij haar eigen familiekring het meest aangewezen lijkt te zijn.

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Tijdelijk geen tijd en geld meer voor mijn paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:04

Jeetje zeg, wat veel geld moet je in verhouding aan je moeder afstaan!
Mijn zoon van 21 betaald mij 186 per maand en verdiend zelf ca 1200,-.en houd zijn zorgtoeslag van ca 86 in de maand zelf.
Van die 186 betaal ik zijn zorgverzekering, wegenbelasting en autoverzekering, das de werkelijke kostprijs.
Voor kost en inwoning betaald hij dus helemaal niets, wel betaald hij alles qua kleding enzo zelf.
Heeft je moeder zelf geen werk of is ze ziek dat ze niet kan werken?

Vind kostgeld betalen wel ok hoor, maar vind dat het wel redelijk in verhouding moet staan met wat je eigen inkomsten zijn.

Je paard zou ik alleen verkopen als het echt niet anders kan, bedenk dat je wanneer eenmaal verkocht de kans groot is dat je niet weer zomaar het geld hebt om opnieuw een paard te kopen.

Is het misschien idee om meer op zon en feestdagen te werken? Weet niet hoe het in België is maar in Nederland krijg je daar een toeslag voor, mijn dochter van 17 werkt bv als kassa medewerker en krijgt op zondag 140% uitbetaald.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:12

TS, het is goed dat je inziet dat je 3 jaar geleden naïef geweest bent. Daarom is het nu echt de tijd om aan je toekomst te denken en goed na te denken over wat je wilt.

Een paard is duur en blijft duur. Ook binnen een jaar, ook binnen twee jaar, ook binnen 10 jaar, een paard is een duur luxeproduct. En je moet beseffen dat je op dit ogenblik eigenlijk nog maar heel weinig kosten hebt, later komt er waarschijnlijk nog een auto bij, je gaat een appartementje huren met alle kosten erbij,... Het uitzicht op een fulltime goedbetaalde job is fijn, maar maakt het leven niet ineens goedkoper.

Het financieel terugvallen op andere mensen klinkt fijn, maar denk eens goed na of je dit wel echt wilt. Wil je iedere keer als er een rekening van de dierenarts binnenkomt, met je handjes open gaan staan bij andere mensen om om geld te bedelen?
En wat als de grens bij die mensen ook in zicht is. Wanneer ze je al 1000 euro voorgeschoten hebben en willen dat je hen terugbetaald of de geldkraan dicht draaien?
Wat je ook doet, zorg dat je financieel onafhankelijk bent en de goede zorg richting je paard niet afhankelijk wordt van de goodwill en het geld van andere mensen.

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:16

Koper schreef:
Omdat je paarden wel leuk vindt maar rijden niet? Niet iedereen vindt dat een paard maar allerlei kunstjes moet doen.


Uiteraard kan het zijn dat je paarden leuk vind en rijden niet. Maar er zijn maar bar weinig mensen die geld vragen voor enkel verzorgen, dus waarom zou je dan geen gratis verzorgpaard zoeken?

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:24

Tot aan september bij RoosTaffy zetten, die zocht een paardje voor bij haar pony te zetten tot aan september. Weet natuurlijk niet welke kosten daar aan verbonden zitten maar als er haast is... :D
+ dan heb je nog even om een goede oplossing te zoeken voor daarna

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:48

Montgri schreef:
Misschien een verzorgertje zoeken voor je paard tegen betaling? Ik weet niet hoeveel je maandelijks financieel te kort komt, maar misschien valt dit met een verzorger te overbruggen? Ze is nog jong, kan er momenteel niet op rijden. Maar rijden is toch niet het belangrijkste? Of ben ik de enigste in dit land die ook best wat geld wilt neerleggen voor een verzorgpaard waar niet op gereden kan worden??


Denk dat jij een van de weinige bent. Daarnaast ben ik geen voorstander van t afhankelijk zijn van een ander voor JOUW paard

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:52

Gizeppie schreef:
Montgri schreef:
Misschien een verzorgertje zoeken voor je paard tegen betaling? Ik weet niet hoeveel je maandelijks financieel te kort komt, maar misschien valt dit met een verzorger te overbruggen? Ze is nog jong, kan er momenteel niet op rijden. Maar rijden is toch niet het belangrijkste? Of ben ik de enigste in dit land die ook best wat geld wilt neerleggen voor een verzorgpaard waar niet op gereden kan worden??


Denk dat jij een van de weinige bent. Daarnaast ben ik geen voorstander van t afhankelijk zijn van een ander voor JOUW paard

Daar ben ik het ook zeker mee eens hoor. Want wat als je paard ziek raakt? Een ziek paard verkopen lukt al helemaal niet. En je verzorger vragen vind ik ook niet kunnen.

Een verzorger tegen betaling, dan bedoel ik een kleine bijdragen. Ik weet niet hoeveel ze maandelijks te kort komt, maar stel dat zou 50 euro zijn. Lijkt me dat haalbaar, vooral als er langzaam aan gewerkt gaat worden om der rijklaar te maken.

teddybearr

Berichten: 69
Geregistreerd: 04-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 22:10

Ik sluit me bij de voorgaande reacties aan: verkopen. Natuurlijk is dit lastig, maar wat als het paard opeens een dierenarts nodig heeft? Zulke risico's wil je niet lopen.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:36

Ik zou echt geen 50 euro betalen om een paard te poetsen 8)7

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Tijdelijk geen tijd en geld meer voor mijn paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 12:56

Super balen TS, maar verkopen is de beste optie. En dan alsnog wat betalen aan die vriendin waar je paard gratis staat.
Paard is jong , dus voor het paard niet zo erg.
En als je ooit een betere situatie hebt, komt er vast wel weer een paard.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:24

Wat ik zo vreemd vind dat sommige hier zeggen, verkopen en als je financieel beter zit een ander paard aanschaffen.

Maar daar gaat het toch helemaal niet om, Het is niet een paard op zich houden, ze wil haar paard/maatje die zij van veulen af heeft niet kwijt.
Dat kan ik goed begrijpen als je het beestje al drie jaar hebt.

Ik zou inderdaad kijken naar een opfok, boerderij of weiland ect.
Waar ze gewoon een jaar paard kan zijn. Tegen minimale kosten.

En zoals eerder is genoemd, kijk of je iets bij kan verdienen. Krantenwijk, schoonmaak, supermarkt ect.

Daarnaast vind ik ook dat je wel veel geld aan je moeder moet afstaan, is jullie gezinssituatie zo slecht, dat je moeder het nodig heeft?

Ganesha16
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 12:44

Voor iedereen die zich afvraagt hoe het is afgelopen:

het is gelukt, ze is er nog!
Mijn (super duper) lieve péter heeft me even uit de nood geholpen en alles 'voorgeschoten' maar, nu ik het terug wil betalen 'mag ik de centjes sparen' zegt hij, echt een schat van een man! (wat ik ook doe want ik heb nu een 'ongevallenpotje')

We hebben een weide gevonden (toch wel vrij groot, 2 delen) voor 600 euro per half jaar. Mijn lieve Peter is daar dan allemaal paaltjes gaan zetten en draad gaan spannen (natuurlijk heb ik hem wat geholpen ). Alles gaat super goed nu en ik heb ook weer centjes voor haar.
Ik ben mijn Peter zo dankbaar dat hij mij zo geholpen heeft, en nu nog zegt van 'née hou de centjes maar, spaar ze maar'

Al bij al een goede afloop, mijn meisje niet moeten wegdoen en ondertussen al zoveel leuke dingen weer samen achter de rug!
Het is ook nu weer dat ik besef hoeveel spijt ik van de verkoop gehad zou hebben en dat ik echt beide handjes kan kussen met zo'n lieve man als peter te hebben!

Bedankt voor al jullie reacties en hulp!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Tijdelijk geen tijd en geld meer voor mijn paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 12:48

Maar je pony staat nu dus alleen? Lijkt me nou niet bepaald een oplossing..

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Tijdelijk geen tijd en geld meer voor mijn paard, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:22

Wat super dat je een oplossing hebt gevonden. Lief dat je geholpen wordt zodat je het zelf weer financieel op de rit kan te krijgen

Ganesha16
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 13:40

__Sannne schreef:
Maar je pony staat nu dus alleen? Lijkt me nou niet bepaald een oplossing..



Hiervoor heeft ze twee jaar alleen gestaan bij die vriendin, ze ging dan 'in de zomer' naar de andere paarden maar dat is er niet van gekomen. Nu heb ik haar wel een vriendje gezocht voor ze naar haar nieuwe weide ging, een oude vriendin van mij betaalde veels te veel op stalling en vond het meteen ene goed idee. Zodat haar paardje ook terug een vriendje (ofja vriendinnetje) had en 24/7 op de weide kon met inloopstal. Dus ze heeft wel degelijk een maatje en eens alles op een 'gouden wieltjes' loopt dan komt er waarschijnlijk nog een shetlandertje/ponytje/... Uit een opvang bij. :)

Ganesha16
Berichten: 9
Geregistreerd: 19-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-19 13:41

Gillbo schreef:
Wat super dat je een oplossing hebt gevonden. Lief dat je geholpen wordt zodat je het zelf weer financieel op de rit kan te krijgen



Ja he, hij is oud en knort soms wat maar zou hem voor geen goud willen missen. echt een schat van een mens! <3

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:42

Ohh dat is mooi! Nou fijn dat het zo opgelost is. :)