Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

E rijbewijs halen

 
Profiel   

Bandenprofiel is mij niet eens gevraagd, kreeg gewoon een rondje aanhanger en de woorden "Vertel maar waar je ongeveer op let". Mijn instructeur had dat rondje al 3x met mij gelopen en ik heb een bizar geheugen :')

Rotondes inderdaad vrij laten, maar stel je denkt erop te kunnen en van achter de rotonde duikt alsnog een auto op waar je niet voor kan, dan is het niet erg dat je tijdelijk het fietspad blokkeert :) Dat is namelijk overmacht. Gewoon laten merken dat je de situaties goed kan inschatten en goed gebruik maakt van je spiegels :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:40 



 
Profiel   

Ghostattack schreef
Bandenprofiel is mij niet eens gevraagd, kreeg gewoon een rondje aanhanger en de woorden "Vertel maar waar je ongeveer op let". Mijn instructeur had dat rondje al 3x met mij gelopen en ik heb een bizar geheugen :')

Rotondes inderdaad vrij laten, maar stel je denkt erop te kunnen en van achter de rotonde duikt alsnog een auto op waar je niet voor kan, dan is het niet erg dat je tijdelijk het fietspad blokkeert :) Dat is namelijk overmacht. Gewoon laten merken dat je de situaties goed kan inschatten en goed gebruik maakt van je spiegels :j

En waar moet je op letten met dat rondje haha. Lichten moeten het doen. Banden moeten heel zijn met voldoende profiel en lucht. Zeil niet kapot. Geen mankementen aan de kar. Veel meer kan je niet vertellen denk ik?

Oo dat is een hele opluchting

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:44 



 
Profiel   

En let erop dat er geen dingen (sneeuw of blaadjes of takken oid) op het dak van de aanhanger liggen! Dat vroegen ze bij mij nog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:45 



 
Profiel   

nessinator schreef
En let erop dat er geen dingen (sneeuw of blaadjes of takken oid) op het dak van de aanhanger liggen! Dat vroegen ze bij mij nog

Moet je dat echt extra checken of alleen benoemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:46 



 
Profiel   

- Stofkap moet heel zijn
- Lampjes moeten aanwezig en heel zijn (de kapjes)
- Reserveband moet goed vastzitten, goed profiel, niet stuk
- Banden controleren inderdaad, bouten goed aangedraaid
- Achterkant: aanhanger moet goed dicht zitten, nummerplaat moet leesbaar zijn

Aan alle kanten van de aanhanger kun je wel iets roepen over dat de kapjes van de lampjes heel moeten zijn :+

Wat nessinator zegt ook inderdaad!

Alles alleen benoemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:47 



 
Profiel   

Ik ben na 7 jaar B nu eindelijk begonnen met BE. Afgelopen week proefles gehad, dat ging prima. Meteen 3x2 uur gepland en meteen examen aansluitend.
Heb wel het geluk dat schoonmoeder bij de rijschool werkt waar ik nu heen ga dus kreeg wat korting haha.

Heb al wel met trailers gereden en ook achteruit dus het ging wel redelijk de eerste keer. Instructeur zag het wel positief zitten dus ben benieuwd met het examen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 09:51 



 
Profiel   

Geslaaaagd!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 12:53 



 
Profiel   

Ik heb mijn E afgelopen vrijdag gehaald (7 jaar na behalen B). Heb zeker 5-6 keer geoefend bij een boer achter op zijn erf zodat ik de bijzondere verrichtingen beheerste. Dagopleiding gaat snel en is alleen om de "puntjes op de i" te zetten, dus oefenen is een must!

Bekijken deze filmpjes eens:
https://www.youtube.com/watch?v=h9-58gx31yk
https://www.youtube.com/watch?v=3EP3LOSwa74

@Kabayo Gefeliciteerd! *\o/*


Laatst bijgewerkt door Daniellejody op 16-08-19 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 12:58 



 
Profiel   

Fijn gefeliciteerd!! Dik verdiend na alle ellende met Fenna!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 12:59 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Kabayo en Daniellejody!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 13:03 



 
Profiel   

Dankjullie wel! Jij ook nog daniellejody!

Ik ben zo happy. Valt reuze mee! Vooral denken om veiligheid en extra spiegelen. Komt goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 14:20 



 
Profiel   

Gefeliciteerd dames! Op naar een boel kilometers :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 15:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Nog iets gehad aan de tips hier Kabayo? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 17:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Ik wilde anders nog als tip mee geven: als je ergens kunt oefenen zou ik dat zeker doen!

Ik had net mn B en toen ben ik eigenlijk meteen gaan oefenen met een aanhanger die ik niet kon zien, dat ging erg goed. maar had mn E nog niet nodig, totdat mn zus zwanger Werd heb ik hem maar snel gehaald, maar oefening baart kunst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 18:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd kabayo! Ik mag over 2 weken. Probeer iedere week even te rijden met de trailer en dan vooral de bijzondere manoeuvres te oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 19:01 



 
Profiel   

Nou ik heb mijn dagcursus over 40 minuten

Begin het nu wel spannend te vinden.
Heb gisteren nog veel filmpjes gekeken over hoe en wat.

Ben vooral heel benieuwd hoe ik het oppak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 06:24 



 
Profiel   

Ik kan de tip van Ikke nog eenvoudiger uitleggen:

Wil je achteruit rijden? De onderkant van je stuur moet dan wijzen naar de kant dat je wil dat je trailer gaat. Zet er desnoods in het begin met krijt of plakband een pijl op voor je begint. En ook een belangrijke: goed onthouden wanneer je banden recht staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 06:31 



 
Profiel   

Het allerbelangrijkste is idd dat spiegelen.
Bocht naar links: eerst rechter spiegel, dan linkerspiegel (mooiste ook nog even over je schouder kijken). Dan knipperlicht pas aan.
Dan straat inkijken, weer rechterspiegel linkerspiegel en dan pas de straat inrijden.
Examinator keek hier heel erg na of je wel 2x spiegelde.

Bocht naar rechts dus eerst linkerspiegel, dan rechterspiegel. Allerbelangrijkste vond examinator dat voordat je afslaat nog even spiegelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 07:19 



 
Profiel   

Daniellejody schreef
Het allerbelangrijkste is idd dat spiegelen.
Bocht naar links: eerst rechter spiegel, dan linkerspiegel (mooiste ook nog even over je schouder kijken). Dan knipperlicht pas aan.
Dan straat inkijken, weer rechterspiegel linkerspiegel en dan pas de straat inrijden.
Examinator keek hier heel erg na of je wel 2x spiegelde.

Bocht naar rechts dus eerst linkerspiegel, dan rechterspiegel. Allerbelangrijkste vond examinator dat voordat je afslaat nog even spiegelt.

Ik blijf dat bijzonder vinden dat men wil zien dat je eerst in het rond kijkt en dan pas richting aan geven.

In mijn visie kun je beter eerst richting aangeven (let op verkeer, ik ga iets bijzonders doen) en dan kijken dat er ruimte is om het ook daadwerkelijk te doen.
In principe (maar daar houdt het CBR maar heel beperkt rekening mee) heb je al vooraf gekeken of je op die plek de manoeuvre uit kunt voeren met het oog op het overige verkeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 13:48 



 
Profiel   

Helaas gezakt hier.

Liep te klooien met t achteruit rijden.

Met de les ging het super..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 13:59 



 
Profiel   

Ahh wat balen, heel veel succes de volgende keer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 17:28 



 
Profiel   

Sterre98 schreef
Helaas gezakt hier.

Liep te klooien met t achteruit rijden.

Met de les ging het super..


Balen joh! Nouja je bent een ervaring rijker en hopelijk gaat het de volgende keer beter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-19 18:08 



 
Profiel   

Ik was vanochtend aan de beurt. Eerst 3 uurtjes les en aansluitend examen. Lessen ging lekker, maar eenmaal het examen raakte ik toch wat nerveus. Maar het is me gelukt! Ik heb het gehaald *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 11:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 11:24 



 
Profiel   

Proficiat! Ik heb maandag mijn eerste les :) Vanavond met mijn vader eens de bijzondere verrichtingen oefenen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 11:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen