Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

 
Profiel   

Als je op een pensionstalling staat?
Ik zag dat 1 van mijn klanten 3 weken op vakantie was via facebook.Ze heeft niks laten weten.
Normaal gezien zegt iemand als hij weggaat en spreken we noodnrs af en waarneer ik de da bel en waarneer hun. Ik kijk dan ook iedere dag even extra naar het paard.

Hoe doen julie dat? Laat je iets weten of zorg je dat iemand anders naar je paard kijkt of blijf je ook gewoon 3 weken weg?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:29 



 
Profiel   

Ligt er aan, soms hoor ik dat stalgenoten onderling de zorg regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:31 



 
Profiel   

Ik laat het zelfs weten als ik een weekend weg ben. Hoewel mijn paard all-in staat, vinden zowel de pensionhouder als ik het erg prettig als er wordt gedeeld wie er wanneer afwezig zijn. Mocht er wel iets gebeuren, dan weet ze ook dat ik niet direct kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:33 



 
Profiel   

Je laat toch sowieso even weten dat je met vakantie bent en geeft een noodnummer of van jezelf altijd te bereiken of van iemand anders die dan waarneemt bij problemen lijkt mij.
Verder spreek je af wanneer er een dierenarts gebeld moet worden, toch eerst de klant proberen te bereiken of meteen DA en daarna klant informeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:35 



 
Profiel   

Wij geven het altijd even door en ook wie er voor ons paard zorgt als wij weg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:36 



 
Profiel   

Wij laten het onderling ook weten. Mocht er iets zijn dan kunnen ze handelen. Vind het een fijn idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:36 



 
Profiel   

Jup en ook als ik een weekend weg ben. Als er toch iets met mijn paard gebeurt heb ik liever dat ze eerst gaan handelen dan dat ze verwachte dat ik binnen een half uur bij mijn paard kan zijn wat dan niet kan omdat ik op vakantie ben. Vind het zelf altijd erg onverantwoord als iemand dat niet even meld...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:36 



 
Profiel   

Dat is raar dat ze niks laten weten :=
Heb geen paard meer maar vertelde idd altijd dat ik op vakantie ging. Stond in volpension dus kreeg natje en droogje wel, dus regelde niet nog extra iemand om hem te rijden. Hij kreeg dan ook gewoon vakantie.
Maar de pensionhouder niet laten weten dat je 3 weken niet komt vind ik wel bizar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:37 



 
Profiel   

Ik laat het niet weten, maar er komt dagelijks familie bij de paarden dan om ze te verzorgen / trainen. Staan ook meerdere telefoonnummers opgegeven in geval dat het nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:38 



 
Profiel   

Ook al staat een paard all in lijkt het mij wel vanzelf sprekend dat je laat horen dat je er niet ben.

Voor het geval dat er wat met het paard is, zodat je als je de eigenaar niet te pakken kan krijgen je nummer 2 op de lijst bij noodgevallen kan bellen.

Maar ook voor dat mensen de eigenaar in eens een aantal dagen gaan missen en ongerust worden over de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:39 



 
Profiel   

Bij ons was het gebruikelijk dat je een andere klant regelde om op te letten en dat je op het mededelingen bord schreef wie dit dan was

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:43 



 
Profiel   

Ligt ook aan de grote vd stal denk ik.

Bij mijn eerste stal was het vanzelfsprekend dat we dat altijd bespraken. Zij hielp juist veel in mijn vakanties.

Maar mijn laatste stal was erg groot. Daar lieten de klanten het niet weten, maar regelden zelf de opvang voor het paard. Noodnrs enzo blijft gewoon hetzelfde, dat hoef je imo toch niet anders te regelen als je op vakantie bent.

Afspraken over wanneer de da in te schakelen maak je neem ik aan niet alleen voor je vakantie. Je kunt immers ook niet bereikbaar zijn als je gewoon wel thuis bent.

Als jij graag wilt dat vakanties worden doorgegeven, zou ik daar gewoon naar vragen. Het is dus niet altijd vanzelfsprekend (ik neem aan dat de verzorging gedurende de vakantie wel gewoon worden overgenomen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:47 



 
Profiel   

Ik laat het weten, want in dat geval sta ik voor de weken vakantie eventjes "all-in", ook vermeld ik er altijd bij; bij twijfel gewoon de DA bellen en rekening kunnen ze dan gelijk doorsturen.

Nummer van mijn moeder zet ik in dat geval op mijn staldeur voor nood of ergens overleg over, vaak houd mijn weidegenootje een extra oogje in het zeil.

Paard krijgt in de meeste gevallen gewoon vakantie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:49 



 
Profiel   

Altijd. Ook toen ik volpension stond. Vind ik niet alleen netjes maar ook een fijne gedachte. Zelf vraag ik altijd wel iemand om extra op hem te letten, of er geen gekke dingen zijn etc. Laatste keer dat ik een weekend weg ging, stond hij een dag van tevoren met koliek. Had ook zomaar dus kunnen gebeuren als ik weg was, maar mijn paard toont het amper. Ik vind het dus heel belangrijk dat hij elke dag even gecheckt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:56 



 
Profiel   

ff afhankelijk vd situatie, mijn paard woont waar ik op kamers zit, dus zij weet dat ik er in de weekeinden meestal niet zo ben, en in de vakanties ook wel eens lang weekeind niet, maar alsk 3 weken weg zou gaan dan laat ik dat wel ff weten. staat ook volpension dus word verzorgt, maar stel hij komt vd wei met een wondje ofzo, en je kijkt er 3 weken niet dan kan het nog eens lelijk uitpakken, en ook de 'ok' bij iets ergers de da altijd gebeld mag worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 13:58 



 
Profiel   

Jazeker, ook al zorgt een stalgenoot voor mijn paard, mijn stalhouder vind het erg fijn te weten wie te moeten bellen bij nood en diegeme heeft ook van mij instructie wat te doen bij calamiteiten.

Ik zit namelijk nog wel eens ergens waar ik niet te bereiken ben.

Afspraak bij ons op stal is: geef door wanneer je weg bent en hoe lang en wie het aanspreekpunt is voor je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:05 



 
Profiel   

Ja, ik laat het altijd weten. Normaal keek een altijd een stalgenoot naar mijn paard, maar nu heb ik een jaarling in de opfok. Ik laat ook altijd een ander telefoonnummer achter, als ik niet te bereiken ben en er is wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:05 



 
Profiel   

Altijd, heb ze aan huis gehad (dan moet je wel wat regelen), in vol pension (fijn als er iemand even controleert als hij/zij ze in handen heeft) en nu op half pension ook omdat anders haar stal ook niet wordt uitgemest.

Kan mij niet voorstellen dat je het niet even doorgeeft. Of je moet echt nooit op stal komen en noodnummers gewoon netjes door hebben gegeven.
Maar goed, kan mij ook niet voorstellen dat je nooit op stal komt als je een paard hebt (opfok daargelaten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:05 



 
Profiel   

Zeker wel en de staleigenaar weet hoe te handelen in geval van dood.

Onderling weten we het ook zelfs als we een weekendje weg zijn.
Ik kom bv nooit op woens-don-vrijdag en dat is ook bekend. Meestal gaat mijn bijrijdster wel 1 van die dagen dus er komt dan wel iemand

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:06 



 
Profiel   

Hier ook altijd gevraagd of er even een beetje extra op paard gelet kon worden door stalhouder. Vind communicatie hierin ook wel belangrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:06 



 
Profiel   

Ja dat laat ik wel weten ja.
Als er iets is met het paard dan moet de stalhouder toch minimaal weten wat te doen als ik er niet ben.

En daarnaast vind ik het ook raar, gewoon een paar weken niets van je laten horen als je paard daar staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:08 



 
Profiel   

3 weken vind ik wel bijzonder.. Een weekendje weg geef ik niet door. Ik ben in principe ook altijd gewoon goed bereikbaar. Bij mij komt er altijd iemand anders voor mijn paard dan die dag dus extra controle oid is niet nodig tov normaal. Als ik op vakantie ga, hang ik altijd een overzicht op wie wanneer mijn paard verzorgt en daarbij alle belangrijke nummers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:09 



 
Profiel   

Tot nu toe altijd wel. Maar sinds kort sta ik op een stal met 400 paarden. Daar regel je het gewoon zelf en laat je alleen de mensen in je directe omgeving iets weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:12 



 
Profiel   

Wij staan op een grote stal en ik geef niks door.

Ik spreek wel met bijrijders of landgenoten af dat ze pony’s in de gaten houden.

Mijn noodnr blijft gewoon mijn nr. Dus als de stalhouder daarheen belt omdat hij niet weet dat ik weg ben dan geen probleem

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:19 



 

Ik heb de paarden aan huis staan, maar wanneer ik in pension zou staan zou ik het zo doen. Geen bijrijder, dus afhankelijk van de grootte van de stal zou ik of een stalgenoot of de staleigenaar vragen een extra oogje in het zeil te houden. Bij twijfel gewoon de DA bellen en de rekening doorsturen en ik zou een extra noodnummer achterlaten voor het geval er iets aan de hand is en ik niet bereikbaar ben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 14:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen