Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:23

Ik sta op een all in pensionstal, dus ik kan als ik wil gewoon wegblijven. Maar ik laat het altijd eventjes weten als ik een weekendje weg ga of op vakantie.

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:23

Ik regel de dagelijkse controle en extra zorg met stalgenoten maar laat de stalhouders wel weten dat ik weg ben.
Ik geef dan ook aan wie van de stalgenoten voor mijn paard zorgt.

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:32

Ik laat het wel weten, maar de meeste mensen bij mij op stal niet.
Op zich geen probleem, zolang ze wel verwittigen als er iemand anders komt. Eergisteren stond er nog opeens eentje met een paard dat niet van haar was omdat zogezegd de eigenaar op vakantie is, dan wordt wel direct de eigenaar gebeld en als die niet opneemt of op de hoogte is... exit.
Is een kleinschalige privestal.

_Tarzan

Berichten: 11219
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:34

Wij regelen het eigenlijk onder elkaar, de stalgenoten dus, om een oogje in het zeil te houden, maar ik sta dan wel op een grote pensionstalling dus dan valt het ook niet snel op of iemand wel of niet komt.

Edit, nummer van de DA en hoefsmid liggen dan in mn voerton dus kunnen als het nodig is altijd gebeld worden.
Laatst bijgewerkt door _Tarzan op 01-07-19 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tess_84

Berichten: 1801
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Eckersweiler, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:35

Toen ik nog op een pensionstal stond, deed ik dat zeker wel. Ik gaf dan ook noodnummers aan mijn staleigenaar en zorgde voor "vervanging", dus iemand die één of twee keer per week even langsging om te kijken of alles ok was. Vind ik wel zo netjes om dat even te laten weten. Voor hetzelfde geld gebeurt er is en weet je als staleigenaar van niets...

Laurievc

Berichten: 4431
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:36

tess_84 schreef:
Toen ik nog op een pensionstal stond, deed ik dat zeker wel. Ik gaf dan ook noodnummers aan mijn staleigenaar en zorgde voor "vervanging", dus iemand die één of twee keer per week even langsging om te kijken of alles ok was. Vind ik wel zo netjes om dat even te laten weten. Voor hetzelfde geld gebeurt er is en weet je als staleigenaar van niets...

Hier hetzelfde. Plus, ik heb de ervaring dat iemand anders niet zoveel naar je paard kijkt / anders kijkt dan jij zelf, dus dan vind ik het wel fijn dat de stalhouder een oogje in het zeil houdt.

Op mijn eigen stal heb ik erg veel te maken met vakantiegangers, en dat vind ik toch een beetje een andere benadering dan eentje dat komt voor training oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:38

Bij de stal waar ik stond lag een map met daarin de gegevens van paard, eigenaar, noodnummers en evt andere bijzonderheden. Wat dat betreft hoefde je dus niks door te geven (al was de vakantie vaak wel het moment om even te kijken of je gegevens in de map nog klopten) maar doorgeven dat je weg was, was wel gebruikelijk.
Al is het maar zodat de staleigenaar weet waarom een andere stalgenoot iets met je paard aan het doen is, of om een beetje extra op te letten bij wondjes oid.

Dee_Es

Berichten: 3672
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:40

Ja natuurlijk. Zelfs als bijrijder liet ik het weten. Toch raar als je ineens een week of meerdere weken weg bent? De staleigenaar kan dan inderdaad wat extra opletten, eventueel een keer een deken wisselen als het weer omslaat, voer iets omlaag doen als de vakantie langer duurt etc. Als een stalgenootje de verzorging overneemt zou ik dat ook altijd even doorgeven om verwarring voor de staleigenaar te voorkomen.

De afgelopen jaren stond ik op een stal met ongeveer 50paarden, de staleigenaar was eigenlijk altijd op de hoogte van de vakanties en wie er dan voor de paarden zorgden (stalgenootje, verzorgers etc). Inmiddels sta ik op een kleine privéstal, daar laat ik het meestal ook al weten als ik 1 dag niet kom.

Steppe

Berichten: 2805
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 14:47

Ik zet altijd op de stal app dat paardlief en ik op vakantie zijn, paard gaat altijd in training en dus ook weg van stal. Wel fijn dat stalgenoten niet hoeven te zoeken naar een verdwenen paard. Staleigenaar weet het altijd ruim van te voren, wel zo netjes.

Heleennn

Berichten: 6358
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:22

Hangt er vanaf, ik laat het altijd weten. Pony van mijn moeder staat 24/7 buiten op een stal waar ook de paarden van haar beste vriendin staan. Daar zou het paard niet eens merken dat ze er niet is laat staan dat er maatregelen getroffen moeten worden :’) zij laat het dus enkel aan haar vriendin weten, ik laat het wel weten en moet ook regelen dat mijn paard buiten en binnen gehaald wordt :)

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:28

Ik regel met stalgenoten de verzorging van m'n paarden en het voeren, teken op de lijst van de zorgboerderij in dat er wordt uitgemest en meldt mondeling aan de stalbaas dat we weg zijn.
Even melden dat je er niet bent vind ik wel zo netjes.
Ook omdat hij dan weet dat hij een extra oogje in 't zeil kan houden omdat die dus weet dat ik zelf niet kom.

Stalbaas weet al wie mijn hoefsmid en dierenarts zijn, dus als daar iets voor geregeld moet worden dan komt dat ook wel goed.
Als ik op m'n werk ben verwacht ik ook dat hij de dierenarts belt als er iets ernstigs met 1 van m'n paarden aan de hand is, dus vandaar dat hij al weet wie die dan moet bellen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:07

Ik ben door mijn werk ook zeer onregelmatig aanwezig en in geval van nood worden daarom ook direct mijn bijrijders/lease gebeld en die nemen eventueel contact op met mij.
Zo ben ik in de zomervakantie rustig 5 tot 7 weken niet aanwezig.

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:17

Ik sta op een kleine stal (stal eigenaar, en nog ewn stalgenootje) ik geef de vakantie dus alleen door aan de eigenarese aangezien zij dan voor mijn pony zorgt. Mocht het toevallig te spraken komen met mn stalgenoot dan zeg ik het wel. Maar is niet bewust nodig aangezien de stal eigenarese gewoon thuis is.

Mocht het nodig zijn dat er een DA erbij moet komen als ik op vakantie ben en ze mij niet kan bereiken, dan heb ik de afspraak met de stal eigenarese dat ze gewoon haar eigen dierenarts belt als het nodig is.
Laatst bijgewerkt door AmyJamess op 01-07-19 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:19

Ja ik liet het altijd weten. Ook gek voor een staleigenaar als er opeens een vreemd persoon op het erf staat en met mijn paarden aan de haal gaat :+

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 16:53

ik vind het niet meer dan normaal dat je bij de stalhouder aangeeft dat je weg bent.

Mijn paarden staan op een weiland en ik geef de buren (meerdere omliggende) ook door dat ik er 1 weggehaald heb. Juist omdat ik weet dat zij dagelijks de paarden tellen en bij het ontbreken van een paard op zoek zullen gaan de kans dat er een in de sloot ligt is aanwezig.

Darley
Berichten: 569
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:06

Wij hebben hele handige bordjes waar “baasje is weg” op staat die we aan de staldeur hangen als we wegzijn. Zo let iedereen toch een beetje extra op als ze dat zien. Daarnaast laat ik het ook altijd aan de pensionhouder weten, die zet ze dan als ik weg ben regelmatig in de stapmolen (of als de merrie verveeld raakt van het niksdoen even longeren) ,doet de vliegendekens op en af en spuit mijn ruin af als het heel heet is. Super service :)

Gizeppie

Berichten: 2791
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:08

beatje schreef:
Als je op een pensionstalling staat?
Ik zag dat 1 van mijn klanten 3 weken op vakantie was via facebook.Ze heeft niks laten weten.
Normaal gezien zegt iemand als hij weggaat en spreken we noodnrs af en waarneer ik de da bel en waarneer hun. Ik kijk dan ook iedere dag even extra naar het paard.

Hoe doen julie dat? Laat je iets weten of zorg je dat iemand anders naar je paard kijkt of blijf je ook gewoon 3 weken weg?


Ik meld als ik weg ben, zelfs voor 3 dagen haha.. Dit wordt ook van mij verwacht..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 17:10

In principe krijgt dit paard zijn medicatie en voer van mij . Ik heb een kleine stal met 8 paarden ik vraag ook altijd bijrijders of verzorgers voor te stellen omdat ik graag weet wie er op het erf komt en ook ivm de honden. Dus er is niet iemand anders die de zorg overneemt. Maar goed ik ben een.muts met de paarden. Maar er zijn er gelukkig meer die het toch wel even laten weten..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 17:41

Lijkt me toch niet meer dan normaal,om dat te melden inclusief wie er voor je paard zorgt. Voor een 1 of 2dagen meld ik het soms niet, maar als ik écht op vakantie ga altijd.

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 18:08

Mijn paard staat in een rusthuis, ik kom sowieso hooguit eens in de maand dus bij vakantie laat ik niets weten.
Ik kijk toch elke dag wel even op mijn telefoon en kan altijd vragen of vrienden/familie even contact willen opnemen indien nodig.

Anoniem

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 05:47

Ik meld altijd als ik weg ben. Ik sta op een kleine stal met 7 paarden en veel onderling contact dus ik vind het niet meer dan normaal om een vakantie/weekendje weg door te geven.

Nielojram

Berichten: 7849
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 17:50

De stal waar ik nu sta, zal ik het niet melden. Daar ben je meer een nummer.
Mijn vriendin, waarvan haar paard er ook staat, zou dan toch de zorg op haar nemen, net als zij op vakantie gaat.

Op mijn vorige stal deed ik het wel, nam ook mijn vriendin de zorg over, maar daar was veel meer betrokkenheid van de eigenaar.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:47

Ik meld het altijd. Ik ben nu ook niet elke dag op stal, maar als ik meerdere dagen echt het land uit ben dan meld ik het bij mijn staleigenaren en in onze groepsapp met de hele stal. Voornamelijk zodat als iemand wat geks ziet aan de paarden ze niet mij bellen, maar de staleigenaren. Die weten wat en wie ze dan moeten bellen. Ook houden mensen zo een extra oogje in het zeil, wel net zo prettig :j

ColoursFade
Berichten: 11
Geregistreerd: 03-07-19

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:56

Is niet meer dan normaal, zeker als je mensen buiten de stal om regelt die je paard komen doen. Pensionstallen zijn al niet zo happig op vreemde mensen op het terrein. En het is daarnaast ook wel prettig om te weten dat als je het idee hebt dat iemand weg is, er iemand is die naar het paard om kijkt.

Merel77
Berichten: 11
Geregistreerd: 15-10-13

Re: Laat jij weten dat je op vakantie bent ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:47

Wij, de stalgenoten,regelen het eigenlijk altijd onder om een oogje in het zeil te houden dan valt het ook niet snel op of iemand wel of niet komt. Familie zit er ook niet op te wachten dat er vreemde personen langskomen.