Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 261 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Brand loods dekenwasserij, meer gedupeerden?

 
Profiel   

Ergens in mei heb ik mijn dekens naar Divoza Enschede gebracht om deze te laten wassen. Zij hebben dit uitbesteed aan Balans Dekenwasserij. Nu bedacht ik me ineens dat ik nog niets had gehoord van de dekens, dus had ik Divoza gemaild. Zij gaven aan dat de dekens niet meer in Enschede waren, maar dat ze wel wisten dat de dekenwasserij een brand in een loods had gehad... Dus ik de dekenwasserij gebeld en ja hoor... Mijn dekens zijn dus verwoest bij de brand... :(

Flink balen (voor alle partijen) natuurlijk, persoonlijk ook omdat het bij mij gaat om twee Bucas Smartex dekens... Je kunt de hoogte van mijn schadepost wel uitrekenen dus... :$

Nu gaf de dame van de dekenwasserij aan dat het bij de verzekering ligt, maar dat dit erg lang op zich laat wachten. Zodra ze meer zouden weten nemen ze contact op. Nu gaf zij aan dat Divoza mij hierover had moeten informeren, dus dat heb ik weer teruggekoppeld naar Divoza. Wel jammer dat ik hier zelf achteraan moest bellen...

Nou begrijp ik dat het voor alle partijen een vervelende situatie is en wil ik absoluut geen schandpaaltopic maken, maar ik ben wel benieuwd of er nog meer gedupeerden zijn? Misschien zijn er zelfs mensen die nog niet eens weten dat hun dekens zijn verbrand? En als er meer mensen zijn in dit schuitje, misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden. Samen staan we misschien iets sterker :(:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 12:10 



 
Profiel   

Pfff wat naar zeg! Kan natuurlijk gebeuren, vind dat je er heel mooi in staat!

Maar ja, het is en blijft natuurlijk erg vervelend.....hoop dat het snel goed komt, succes in iedergeval +:)+

En wellicht idd hier meerdere die er door "getroffen" zijn. Samen sta je vaak wel sterker idd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 12:14 



 
Profiel   

We hebben met onze pensionstal ook alle dekens door Balans laten ophalen. Wij zijn netjes op de hoogte gesteld van het drama. Van wat ik had gehoord zijn ze prima verzekerd en krijg je precies dezelfde deken terug maar goed, verzekeringszaken duren nou eenmaal lang. Ik ga er vanuit dat ze er voor het najaar wel uit zijn en anders hebben we nog wel wat oude dekentjes liggen waarmee we de tijd kunnen overbruggen.

Ik vind het erg vervelend voor ze dat dit is gebeurd! Wel slordig dat Divoza jou niet even heeft gebeld trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 12:22 



 
Profiel   

Een pensionklant van ons had ook haar dekens daar liggen tijdens de brand, waarvan helaas 1 dure Bucas.
We hebben er allebei een hard hoofd in dat ze daadwerkelijk zo'n goede en sterke Bucas terugkrijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 12:50 



 
Profiel   

Jeetje wat vervelend, hopelijk wordt het allemaal netjes met de verzekering geregeld. :j
Ik heb overigens alleen maar hele slechte ervaringen met Divoza wat betreft hun communicatie. Ze bleven maar smoesjes verzinnen bij mij, tot ik zei dat ik wel gewoon naar de winkel zou komen en daar stampij zou gaan maken. Toen kon het spontaan snel opgelost worden. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 12:53 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties! Ik vrees ook dat ik zelf flink moet gaan bijlappen om weer aan twee vergelijkbare dekens te komen... Maar misschien verrast de verzekering ons... Als Divoza dan een leuke korting biedt en Balans een voucher voor gratis wassen aanbiedt komen we er misschien wel uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 17:56 



 
Profiel   

Ook hier een gedupeerde. Ook een bucas deken, mij werd verteld dat balans dekens contact met mij zou opnemen. Is niet gedaan. Uiteindelijk stampij gemaakt bij winkel waar ik het heb weggebracht, heb het volledige bedrag voor een nieuwe deken vergoed gekregen :D . Verzekeringen van dat bedrijf en de dekenwasserij gaan het nu onderling uitzoeken. Wel bijzonder om te lezen dat het om allemaal bucas dekens gaat. Hopelijk krijg jij je deken ook vergoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 18:04 



 
Profiel   

Naar mijn idee moet je divoza aansprakelijk stellen. Dat zij het uitbesteden is niet jouw pakkie-an. Je hebt een overeenkomst gesloten met divoza en niet met balans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 18:09 



 
Profiel   

frankiej schreef
Naar mijn idee moet je divoza aansprakelijk stellen. Dat zij het uitbesteden is niet jouw pakkie-an. Je hebt een overeenkomst gesloten met divoza en niet met balans.


Zo heb ik het ook aangepakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 18:10 



 
Profiel   

frankiej schreef
Naar mijn idee moet je divoza aansprakelijk stellen. Dat zij het uitbesteden is niet jouw pakkie-an. Je hebt een overeenkomst gesloten met divoza en niet met balans.


Dat is inderdaad wel een goeie... Ga morgen toch Divoza eens even bellen! Heb idd van hun wasservice gebruik gemaakt, laat ze het onderling maar uitzoeken.

Denk overigens dat het best logisch is dat alle Bucasdekens bij elkaar lagen, die worden op een speciale manier gewassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 18:48 



 
Profiel   

Reken maar dat alles verloren is gegaan, niet alleen de bucasdekens := Ik vond het nog wat guur toen we onze dekens wegbrachten dus ik heb gelukkig mijn gloednieuwe Rambo nog veilig op stal hangen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 19:21 



 
Profiel   

shirleyp schreef
frankiej schreef
Naar mijn idee moet je divoza aansprakelijk stellen. Dat zij het uitbesteden is niet jouw pakkie-an. Je hebt een overeenkomst gesloten met divoza en niet met balans.


Dat is inderdaad wel een goeie... Ga morgen toch Divoza eens even bellen! Heb idd van hun wasservice gebruik gemaakt, laat ze het onderling maar uitzoeken.

Denk overigens dat het best logisch is dat alle Bucasdekens bij elkaar lagen, die worden op een speciale manier gewassen.


En hou vooral je poot stijf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 20:52 



 
Profiel   

Een paar jaar geleden had ik mijn Rambo Optimo door Balans (via de Welkoop) laten reinigen en toen is er iets misgegaan, waardoor de deken gesmolten was. Balans heeft mij hier keurig van op de hoogte gesteld en ik had binnen een week het geld voor een nieuwe Rambo Optimo op mijn rekening staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 13:30 



 
Profiel   

Ik vermoed zo maar dat divoza een bon afgeeft dat je een deken afgeeft. Maar zelf geen administratie bij houd wie welk deken heeft binnen gedaan en daardoor geen lijst heeft van gedupeerde. Ze hadden natuurlijk wel algemeen iets kunnen laten weten. Dat is wat slordig. Hopelijk krijg je wat vergoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 13:44 



 
Profiel   

Divoza heeft ook een kopie van de afgiftebon, net als Balans. Alle partijen hadden mijn gegevens, maar hebben geen contact opgenomen.

Ik heb vrijdagochtend Divoza gebelden ze aansprakelijk gesteld, ze zijn er intern mee bezig. Er is toegezegd dat ik binnen enkele dagen geïnformeerd word over de verdere schadeafhandeling. Wel per mail, ik ga op vakantie O:) We gaan het zien...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 17:57 



 
Profiel   

Ik vind het licht bijzonder dat ik dingen lees als "flink stampij maken" en "aansprakelijk stellen" "poot stijfhouden".... Ik neem even aan dat Divoza/Balans niet voor de lol een schuur laat afbranden met jullie spullen. Zij zijn zelf ook "gedupeerd"bij een brand. Natuurlijk is het jammer dat je deken van €150 affikt, maar gelukkig is het niet meer dan een deken die je kwijt bent.
Ik zou zelf dus niet direct op de achterste poten staan en van alles eisen etc. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 18:12 



 
Profiel   

Sorry maar ik heb hier dus vier bucas dekens voor mijn pony.
Het enige wat hij past is bucas, dus even iets anders gaat niet werken.
Als die verloren gaan wil ik echt echt wel dat hun verzekering gaat betalen hoor.
Het gaat om minimaal €400 dat vind ik geen grapje meer en de wasserij is ervoor verzekerd.
Dus jammer van je €150, heb je geld aan een boom groeien?


Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-07-19 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 18:15 



 
Profiel   

Zou ze wel schriftelijk aansprakelijk stellen met een kopie van je bon erbij.
Alles op papier doen niets mondeling anders krijg je jouw woord tegen het zijne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 18:16 



 
Profiel   

@Antjevip: Divoza en Balans zijn hier allebei voor verzekerd dus je hoeft geen medelijden te hebben met ze. En voor de meeste mensen is 150 euro een flink bedrag hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 18:21 



 
Profiel   

moonfish13 schreef
Sorry maar ik heb hier dus vier bucas dekens voor mijn pony.
Het enige wat hij past is bucas, dus even iets anders gaat niet werken.
Als die verloren gaan wil ik echt echt wel dat hun verzekering gaat betalen hoor.
Het gaat om minimaal €400 dat vind ik geen grapje meer en de wasserij is ervoor verzekerd.
Dus jammer van je €150, heb je geld aan een boom groeien?


En dat word heus wel opgelost. Daarvoor bestaan verzekeringen, maar die nemen altijd alle tijd.
Om nou allemaal kwaad te worden omdat je dekens zijn afgebrand? Wees blij dat het bij die dekens zijn gebleven.
Het geld groeit niet aan de boom, maar een brand kan niemand wat aan doen en iedereen probeert dat zo snel mogelijk op te lossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 18:21 



 
Profiel   

Prugelpriet: Divoza heeft niet correct gehandeld door a) mensen niet op de hoogte te stellen en b) vervolgens te zeggen dat Balans contact zal opnemen en dat vervolgens niet gebeurd. Dus dat “ iedereen probeert dat zo snel mogelijk op te lossen” klopt niet helemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 18:32 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
moonfish13 schreef
Sorry maar ik heb hier dus vier bucas dekens voor mijn pony.
Het enige wat hij past is bucas, dus even iets anders gaat niet werken.
Als die verloren gaan wil ik echt echt wel dat hun verzekering gaat betalen hoor.
Het gaat om minimaal €400 dat vind ik geen grapje meer en de wasserij is ervoor verzekerd.
Dus jammer van je €150, heb je geld aan een boom groeien?


En dat word heus wel opgelost. Daarvoor bestaan verzekeringen, maar die nemen altijd alle tijd.
Om nou allemaal kwaad te worden omdat je dekens zijn afgebrand? Wees blij dat het bij die dekens zijn gebleven.
Het geld groeit niet aan de boom, maar een brand kan niemand wat aan doen en iedereen probeert dat zo snel mogelijk op te lossen.


Waar zeg ik dat ik boos zou zijn?
Ik zou alleen een correcte oplossing verwachten.
Maar als divoza zou komen met flauwekul als neem contact met balans op was ik ook klaar.
Ik snap dat het niet leuk is maar ze zijn er voor verzekerd, ik vind €150 best veel geld.
Het is vooral naar dat je als klant over moet gaan op het poot stijf houden omdat Divoza zich kennelijk eerst onder zijn plicht vandaan wil wurmen door door te verwijzen.
Wel de winst ervan willen en als er problemen zijn naar Balans wijzen, dat is niet zo netjes.
Dan moet je het niet gek vinden dat mensen beginnen over houd je poot stijf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 18:39 



 
Profiel   

Mijn (jarenlange) ervaring met Divoza is dat het uiteindelijk altijd goed komt.
Maar ze zijn heel erg onhandig in de communicatie.
Onhandig, dom, ongestructureerd.
Advies: bel en vraag naar de bedrijfsleider.
Probeer afspraken te maken, vraag zijn/haar mailadres, en bevestig de afspraken via de mail.
Verzoek om een schriftelijk akkoord.

Zo doe ik het tegenwoordig - misschien omslachtig en het klinkt niet echt klantvriendelijk allemaal, maar het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 18:59 



 
Profiel   

antje_vip schreef
Ik vind het licht bijzonder dat ik dingen lees als "flink stampij maken" en "aansprakelijk stellen" "poot stijfhouden".... Ik neem even aan dat Divoza/Balans niet voor de lol een schuur laat afbranden met jullie spullen. Zij zijn zelf ook "gedupeerd"bij een brand. Natuurlijk is het jammer dat je deken van €150 affikt, maar gelukkig is het niet meer dan een deken die je kwijt bent.
Ik zou zelf dus niet direct op de achterste poten staan en van alles eisen etc. :o


Divoza mag anders wel wat beter communiceren zeg. Dat is gewoon enorm onprofessioneel van ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 20:39 



 
Profiel   

Het communicatiegedeelte is idd jammer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-19 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 261 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen