Bijrijdersovereenkomst vereniging eigen paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Bijrijdersovereenkomst vereniging eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:58

Dat heb ik nu ook liedje89, waarom heb je anders een aansprakelijkheid verzekering? als je elkaar er mee kan ' helpen' waarom niet?

Ik heb laatst ook nog de mijne ingeschakeld omdat mijn paard dwars door het hek was gerend in het land. als ik hiermee de staleigenaar tegemoet kan komen, waarom niet?

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:37

Evelien4 schreef:
Dat heb ik nu ook liedje89, waarom heb je anders een aansprakelijkheid verzekering? als je elkaar er mee kan ' helpen' waarom niet?

Ik heb laatst ook nog de mijne ingeschakeld omdat mijn paard dwars door het hek was gerend in het land. als ik hiermee de staleigenaar tegemoet kan komen, waarom niet?

Betaalt de (verzekering van) de staleigenaar ook als jouw paard door zijn schuld of nalatigheid geblesseerd raakt?

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:42

Evelien4 schreef:
wat betreft de reacties over het smartengeld.. daar kwam de schade-afhandelaar mee die ingeschakeld werd door de verzekeraar. Dat kwam dus niet van mij vandaan.


Desalniettemin hoef je dat nog niet te vragen ook al komt de schade-afhandelaar daarmee op de proppen.
Ik zou me - als eigenaar - erg bescheten voelen over zoiets.

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:51

liedje89 schreef:
magicmist schreef:
nee,dat heeft de verzekering gedaan.


Misschien een beetje een domme vraag, maar als je opzich goed verzekerd was en dat naar ik aanneem ook nog steeds bent, waarom zou je dan geen bijrijder meer willen ivm de aansprakelijkheid? Was het dan toch nog zo veel gedoe of vond je het onrechtvaardig?

Ik maak natuurlijk ook liever niet al te veel aanspraak op mijn verzekering omdat er dan meestal een ongeluk oid is gebeurd. Maar als er iets gebeurt zal het me toch aan mijn reet roesten of NN of Unive de rekening betaald dat vechten ze onderling toch ook wel uit :o? Ik zie er meer heil in om bij mijn verzekeraar even te controleren of mijn paard wel volledig gedekt is als ik m aanschaf dan dat ik iedereen die op of rond mijn paard komt eerst een contract ga laten tekenen dat ze niet bij mij moeten zijn als ze vliegles krijgen oid.


Ik vond het idd onrechtvaardig.
Het was geen gedoe hoor..de verzekering pakte het netjes op.
Maar vanuit mij is het meer principe.

Babootje

Berichten: 26266
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:51

Boras schreef:


Op grond van het eerste artikel van advocaat schelstraete kun je dus ook andere afspraken maken (dan wat wettelijk is bepaald) als jouw paard schade maakt aan derden als het door een ander wordt bereden.

Dus ik ga ervan uit dat - als dat kan - je in onderhavige situatie dat ook kan afspreken.

In dit geval heb ik geen moeite met schade door mijn paard gemaakt, ook al wordt het door iemand anders (bijrijder) bereden. Bij het uitkiezen van een bijrijder ga ik ook niet over 1 nacht ijs. Mijn paard, mijn risico.
Wel heb ik dus moeite met schade die een bijrijder eventueel wil indienen voor zichzelf, omdat ik nog steeds vind dat deze voor eigen rekening en risico op mijn paard gaat zitten. Smartegeld al helemaal belachelijk.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:03

anjali schreef:
Evelien4 schreef:
Dat heb ik nu ook liedje89, waarom heb je anders een aansprakelijkheid verzekering? als je elkaar er mee kan ' helpen' waarom niet?

Ik heb laatst ook nog de mijne ingeschakeld omdat mijn paard dwars door het hek was gerend in het land. als ik hiermee de staleigenaar tegemoet kan komen, waarom niet?

Betaalt de (verzekering van) de staleigenaar ook als jouw paard door zijn schuld of nalatigheid geblesseerd raakt?


dat is wel een goede. opzicht wat dit al nalatigheid omdat het een niet heel goed hek was. maar ik gok dat het dan onder ' eigen risico' (van een paard hebben) valt.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:38

magicmist schreef:
helaas heb ik hier ervaring mee.

De eigenaar is altijd aansprakelijk voor schade bij de bijrijdster, mits de bijrijdster er niets aan kon doen.

In mijn geval werd ik aansprakelijk gesteld voor een val van mijn bijrijdster van mijn pony.
De bijrijdster wist van de jonge leeftijd en het risico wat ze nam.
Het is uiteindelijk 50/50 uitgesproken en de kosten zijn gedekt door mijn aansprakelijkheidsverzekering.
Maar ik neem nooit geen bijrijder meer.


Best wel gek eigenlijk dat de verzekering zo denkt he..

Brainless

Berichten: 29740
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 19:55

Britta31 schreef:
De moeder van onze verzorgster heeft een aparte verzekering afgesloten voor haar dochter.Dus voor ons geen risico.

Dat ontslaat je niet van jullie eigen aansprakelijkheid.