Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show jullie B-rijbewijs combinatie!

 
Profiel   

Ik twijfel toch aan het antwoord van de RDW. Kon hij niet vertellen waar het te vinden is? :D

In regeling voertuigen vind ik namelijk dit:

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 12:05 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Ik twijfel toch aan het antwoord van de RDW. Kon hij niet vertellen waar het te vinden is? :D

In regeling voertuigen vind ik namelijk dit:

[ [url=m/r6WvAI.jpg]Afbeelding[/url] ]



Nou inderdaad, als ik dat lees wordt nergens de maximale toegestane massa van de aanhanger genoemd, maar alleen de (werkelijke) totale massa van de aanhanger (lid 2).
Dat klinkt positief!

Ik heb voor de zekerheid ook m'n vraag nog even bij de politie neergelegd. Nu wil ik het weten ook :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 12:30 



 
Profiel   

Waarvoor heb ik eigenlijk de FAQ geschreven over dit onderwerp?
Lees de FAQ en vergeet de rest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 12:39 



 
Profiel   

Precies, lid 2 is waar ik op doelde :) Zeker omdat wordt aangegeven dat bij twijfel gewogen wordt. Dat hoeft niet als er alleen naar cijfertjes gekeken hoeft te worden.

In het reglement rijbewijzen wordt alleen gesproken over de ttm van de combinatie voor rijbewijs B. Dus ik zie niet dat in deze regels verschil zou zitten tussen B/BE.

@Ikke, oeps. Ik wist niet dat je boos werd :+ ;)

Edit: in de Faq gekeken, heel duidelijk geschreven! Maar ook hierin zie ik niet expliciet het antwoord op de gestelde vraag. Over BE wordt daar wel expliciet op ingegaan.
Bovendien zie ik daar niet de expliciete artikelen genoemd. Niet erg en begrijpelijk, maar ik denk dat je bij de rechter toch meer moet aanhalen dan alleen de Faq van Bokt. Hoe goed ook!! Dus dan is het toch niet erg dat mensen verder gaan kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 12:43 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Ik zie het zo:
Zolang de overheid niet zegt dat je trailer een hogere mtm MAG hebben dan wat het trekkend voertuig mag trekken, ga ik er vanuit dat het niet mag... :+ .


Hoe komen mensen erbij dat een trailer zwaarder mag zijn dan wat de auto daadwerkelijk mag trekken?
Maar dan ben je toch echt mooi de sjaak hoor, als jou aanhanger zwaarder is dan dat je auto mag trekken...

Ook bij BE rijbewijs wordt gewoon van de max uitgegaan (meer icm of de auto het mag trekken) tenzij jij aan kan tonen dat jou aanhanger niet net zo zwaar is als de max. Hiervoor heb je officiële meetpapieren nodig. (Politie spreekt hier :) )

Als er interesse is kan ik het allemaal wel even superduidelijk uitschrijven? :) Want die wetteksten ga je het niet mee redden, het is allemaal vrij simpel maar het staat daar echt in half russisch beschreven wat je op heel veel manieren verkeerd kan interpeteren :=

EDIT: Ik zit die FAQ te lezen, maar ook daar staat 1 hele grove fout in, eigenlijk de fout die ik de meeste mensen in de praktijk zie maken...

VB: Als jij met een tweepaardstrailer op pad gaat met 1 paard, en de TTM van deze trailer is 2000kg, laat zeggen dat je daadwerkelijke gewicht dan 1400kg is. Als jij een auto hebt die 1600kg mag trekken kan dit dus prima, maar die 2000kg zou niet mogen. Echter ben jij dan verplicht hier officiële meetpapieren van te hebben. Heb je die niet gaat de Politie gewoon uit van die TTM en krijg je een flinke boete of erger.
In de FAQ staat dat je dit bij twijfel kan doen, maar dit MOET dus als:
1. Jou auto niet de TTM van de aanhanger zou mogen trekken.
2. Jij alleen een B rijbewijs hebt en je met de TTM auto + TTM aanhanger boven de 3500kg uit zou komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:06 



 
Profiel   

Nou, iets uigebreider dan vanaf de PC:

@ Dispar_Vulgo jouw combi is ook met B-rijbewijs legaal.

Ook hier wordt de klassieke fout gemaakt om twee wetteksten aan elkaar te knopen die niets met elkaar te maken hebben.

Hoe je ook rond rijdt; welke mallotige combi je ook verzint, de eerste regel waar oom agent naar zal kijken is het voertuigreglement dat zegt dat het trekkende voertuig de daadwerkelijke massa van de aanhanger moet kunnen en vooral mogen trekken.
Wij twijfel zal oom agent de boel op de weegbrug zetten.

Oom agent kijkt dan naar de technische regels voertuigen tot 3500kg TMM in het voertuigreglement:
Artikel 5.18.18
en Artikel 5.18.18a


Vervolgens vraagt hij naar je rijbewijs, kentekenbewijs auto en kentekenbewijs aanhanger.
Dit toetst hij aan Artikel 15 van het reglement rijbewijzen.

Hierin staat dat met B-rijbewijs de optelsom van de TMM auto en TMM aanhanger niet meer mag bedragen dan 3500kg.

Ziet hij in je rijbewijs B-E staan, zal hij niet eens verder kijken.
Met B-E mag je alle overige combi's rijden, uiteraard zolang het trekkend voertuig voldoet aan de regels voor B-rijbewijs.


*edit*
bliksemflits schreef
EDIT: Ik zit die FAQ te lezen, maar ook daar staat 1 hele grove fout in, eigenlijk de fout die ik de meeste mensen in de praktijk zie maken...

VB: Als jij met een tweepaardstrailer op pad gaat met 1 paard, en de TTM van deze trailer is 2000kg, laat zeggen dat je daadwerkelijke gewicht dan 1400kg is. Als jij een auto hebt die 1600kg mag trekken kan dit dus prima, maar die 2000kg zou niet mogen. Echter ben jij dan verplicht hier officiële meetpapieren van te hebben. Heb je die niet gaat de Politie gewoon uit van die TTM en krijg je een flinke boete of erger.
In de FAQ staat dat je dit bij twijfel kan doen, maar dit MOET dus als:
1. Jou auto niet de TTM van de aanhanger zou mogen trekken.
2. Jij alleen een B rijbewijs hebt en je met de TTM auto + TTM aanhanger boven de 3500kg uit zou komen.

Nu zie jij iets over het hoofd: je mag EISEN dat je aanhanger gewogen wordt indien oom agent twijfelt aan de combi.

Oom agent mag niet denken, oom agent moet het ZEKER WETEN!!
Als hij op een boete zou zetten: ik schat in dat de aanhanger te zwaar is, wordt ie door de rechter boven z'n enkels afgezaagd!
Zet oom agent op de boete: ik heb door weging vastgesteld dat de aanhanger 10kg overbeladen is; krijg je gewoon een dikke prent, ook van de rechter.

(en nee, die 10% marge bestaat alleen mondeling om niet op elke slak zout te hoeven leggen, maar een waarschuwing heb je dan wel aan je broek hangen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:31 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat we nu met mensen praten hier in het topic, die meer kennis hebben dan de gemiddelde Nederlander :

@bliksemflits; waar blijkt uit dat je die officiële papieren moet hebben die (ik ga uit van jouw casus) aantonen dat de totale massa (trailer + paard in casu) 1400 kg is? Waaruit blijkt dat de politie anders uit gaat van de TTM?

Dat is iets dat ik nergens zie.

@Ikke, ik kan me helemaal vinden in datgene wat jij zegt als ik het zo snel even lees. Dit is ook wat ik steeds naar voren probeer te halen, maar wat minder duidelijk doe ;)

Edit: ik zie nu de toevoeging van Ikke. Zelfde opmerking dus tov datgene wat bliksem naar voren brengt.


Laatst bijgewerkt door Simbaa op 18-06-20 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:44 



 
Profiel   

Nee hoor Ikke, bij twijfel gaat de Politie gaan we uit van de TMM die op papier staat. TENZIJ je via officiële weegpapieren aan kan tonen dat jou aanhanger/trailer niet zo zwaar is als die TTM. Kan je achteraf ook nog doen, maar op dat moment krijg jij gewoon doe boete, want wij kunnen niet ter plekke een aanhanger wegen om te kijken of je wel aan de eisen voldoet.

Je bent niet verplicht die officiële papieren te hebben, dat is misschien wat krom verwoord. Echter als wij van de Politie jou staande houden ter controle gaan wij uit van de TTM van jou aanhanger/trailer, mist jij dus via officiële weegpapieren aan kan tonen dat jou aanhanger/trailer dus niet aan die TTM zit :) (indien dit van belang is om met die combinatie te rijden. Dus bijv als de TTM ve aanhanger/trailer meer is dan de auto mag trekken of omdat je met een B rijbewijs rijdt en je met de TTM van de aanhanger boven de 3500 totaal komt.) :)


Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 18-06-20 13:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:47 



 
Profiel   

En waar is dat op gebaseerd dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:47 



 
Profiel   

Simbaa schreef
En waar is dat op gebaseerd dan?


Dat is vanuit de Politie :) Het is niet mogelijk een aanhanger ter plekke te wegen bij een controle, vandaar dat men uitgaat van de TTM van de aanhanger. (Tenzij je dus officiële weegpapieren hebt, dan zijn die leidend).

Dit hoor je overigens ook te leren als je je E haalt, beetje onhandig dat dit bij alleen B niet verteld wordt helaas.


Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 18-06-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:51 



 
Profiel   

bliksemflits schreef
Nee hoor, bij de Politie gaan we uit van de TMM die op papier staat. TENZIJ je via officiële weegpapieren aan kan tonen dat jou aanhanger/trailer niet zo zwaar is als die TTM.

Gaan we uit? Als in: jij werkt bij de politie??

Nou, maak je borst maar nat dan; stalgenoot van me werkt als jurist bij jouw juridische afdeling en die zegt het toch echt anders, namelijk zoals ik het opgeschreven heb. Zij heeft deze teksten namelijk voor publicatie getoetst op juistheid.

bliksemflits schreef
Simbaa schreef
En waar is dat op gebaseerd dan?


Dat is vanuit de Politie :) Het is niet mogelijk een aanhanger ter plekke te wegen bij een controle, vandaar dat men uitgaat van de TTM van de aanhanger. (Tenzij je dus officiële weegpapieren hebt, dan zijn die leidend).

Dit hoor je overigens ook te leren als je je E haalt, beetje onhandig dat dit bij alleen B niet verteld wordt helaas.

Jij gaat met mij mee naar de weegbrug, daar ben ik heel gerust op en anders ga je met naam en registratienummer naar mijn jurist (diezelfde, ja)


Laatst bijgewerkt door ikke op 18-06-20 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:52 



 
Profiel   

ikke schreef
bliksemflits schreef
Nee hoor, bij de Politie gaan we uit van de TMM die op papier staat. TENZIJ je via officiële weegpapieren aan kan tonen dat jou aanhanger/trailer niet zo zwaar is als die TTM.

Gaan we uit? Als in: jij werkt bij de politie??

Nou, maak je borst maar nat dan; stalgenoot van me werkt als jurist bij jouw juridische afdeling en die zegt het toch echt anders, namelijk zoals ik het opgeschreven heb. Zij heeft deze teksten namelijk voor publicatie getoetst op juistheid.


Ik werk inderdaad bij de Politie. In de praktijk is het niet mogelijk een aanhanger te wegen, dus ja, dan wordt er uitgegaan van het TMM want inderdaad, er mag niet gegokt of geschat worden zoals jij ook benoemd.
Kan je achteraf prima aanvechten als je eronder zat hoor! Maar dan moet je dat wel aan gaan tonen dmv wegen.

Maar hoe verwacht jij dan dat de Politie controleert of jou aanhanger wel aan de juiste eisen voldoet en of jij er wel mee mag rijden? Je moet ergens vanuit gaan dan want nogmaals, schatten mag inderdaad niet. En de TTM is de enige vaste waarde die er is.

(Je hoeft overigens ook niet zo aanvallend te reageren hoor, nergens voor nodig :) )

Je laatste edit begrijp ik niet? Wat moet ik bij een weegbrug met jou?


Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 18-06-20 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:53 



 
Profiel   

Nou dan ga ik er ook maar even een gevalletje apart ingooien.
Sinds mijn paardenvrachtwagen is verkocht hebben we een 1 paardtrailertje opgeknapt. Nu wil het zijn dat de vorige eigenaar er waarschijnlijk een olifant in wilde proppen... hij is echt 1 paards! Hij is voorzien van een extra veer voor het geval hij hem er echt ook ingepropt kreeg denk ik.
Omdat ik ook nieuwe banden moest de trailer leeg maar even nagewogen. Hij weeg 700 kg zonder olifant.
Mijn auto mag 1600 trekken. Ik heb een BE rijbewijs. Op kenteken staat dus max 2000...

Nu komen wij inclusief pony/paard niet boven de 1300 uit.

Ik dacht dus omdat ik BE had dat ik de trailer niet terug hoefde te keuren.

Moet dit nu toch omdat de auto maar 1600 mag trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:57 



 
Profiel   

Maar die papieren hebben toch geen flut nut? Je weet dan toch niet of ik met 1 paard heb gewogen en nu met 2 op pad ben?
Of dat ik heb gewogen met 2 Arabieren en nu met 2 goed Hollandsche KWPN'ers onderweg ben?

Probeer het alleen even te beredeneren. Als je mij aanhoudt, het niet vertrouwd en vervolgens een weegschaal laat komen (want die heeft de politie zeker) of je meeneemt naar een weegbrug dan kan ik dat begrijpen. Maar anders heb je toch totaal geen idee waarmee is gewogen? Voor hetzelfde geld weeg ik leeg, daar heb je geen zicht op dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 13:59 



 
Profiel   

MarryAnneR schreef
Nou dan ga ik er ook maar even een gevalletje apart ingooien.
Sinds mijn paardenvrachtwagen is verkocht hebben we een 1 paardtrailertje opgeknapt. Nu wil het zijn dat de vorige eigenaar er waarschijnlijk een olifant in wilde proppen... hij is echt 1 paards! Hij is voorzien van een extra veer voor het geval hij hem er echt ook ingepropt kreeg denk ik.
Omdat ik ook nieuwe banden moest de trailer leeg maar even nagewogen. Hij weeg 700 kg zonder olifant.
Mijn auto mag 1600 trekken. Ik heb een BE rijbewijs. Op kenteken staat dus max 2000...

Nu komen wij inclusief pony/paard niet boven de 1300 uit.

Ik dacht dus omdat ik BE had dat ik de trailer niet terug hoefde te keuren.

Moet dit nu toch omdat de auto maar 1600 mag trekken?


Als jou auto 1600 mag trekken en de trailer is 1300 (is dit ook op papier zo?) en je hebt je BE hoef je niks terug te laten keuren hoor! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:01 



 
Profiel   

Muiz schreef
Maar die papieren hebben toch geen flut nut? Je weet dan toch niet of ik met 1 paard heb gewogen en nu met 2 op pad ben?
Of dat ik heb gewogen met 2 Arabieren en nu met 2 goed Hollandsche KWPN'ers onderweg ben?

Probeer het alleen even te beredeneren. Als je mij aanhoudt, het niet vertrouwd en vervolgens een weegschaal laat komen (want die heeft de politie zeker) of je meeneemt naar een weegbrug dan kan ik dat begrijpen. Maar anders heb je toch totaal geen idee waarmee is gewogen? Voor hetzelfde geld weeg ik leeg, daar heb je geen zicht op dan.


Als de mogelijkheid er is ter plekke te wegen wordt dat zeker gedaan, maar heel begrijpelijk gaan de meeste mensen die met een paard in een trailer staan daar niet op wachten ;) Want die weegschaal kan er niet altijd binnen 5 minuten zijn helaas.

En wat je zegt klopt ook, dat zal een stukje "vertrouwen" blijven en je kan er makkelijk misbruik van maken helaas... Maar op die papieren staat als het goed is wel of er 1 paard in stond tijdens het wegen. Dat zou het enige zijn wat wij zouden kunnen controleren op dat moment. Of jij inderdaad 1 paard bij je hebt en daar houdt het inderdaad op.
Bij enorme twijfel kan de Politie je inderdaad verplichten te wachten op een weegschaal.


Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 18-06-20 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:02 



 
Profiel   

op Papier staat echt 2000... dus 1300 te laden.. nou die krijg ik er zelfs met fjord met obesitas niet ingepropt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:03 



 
Profiel   

Maar op welke (wettelijke) basis maak je dan een PV op blimsemflits? Op een te zware ttm? Ik kan die wettelijke basis niet vinden.


Laatst bijgewerkt door Simbaa op 18-06-20 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:04 



 
Profiel   

MarryAnneR schreef
op Papier staat echt 2000... dus 1300 te laden.. nou die krijg ik er zelfs met fjord met obesitas niet ingepropt


Als je trailer 2000kg weeg op papier zou ik hem wel terug laten keuren omdat je auto inderdaad maar 1600 mag trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:05 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Maar op welke (wettelijke) basis maak je anders een PV op? Op een te zware ttm? Ik kan die wettelijke basis niet vinden.


Ik zal even kijken of ik het kan vinden voor je, maar dan duik ik hier even in de boeken want online vind ik dit soort dingen altijd heel k u t om de goede op te zoeken.


Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 18-06-20 14:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:05 



 
Profiel   

MarryAnneR schreef
Nou dan ga ik er ook maar even een gevalletje apart ingooien.
Sinds mijn paardenvrachtwagen is verkocht hebben we een 1 paardtrailertje opgeknapt. Nu wil het zijn dat de vorige eigenaar er waarschijnlijk een olifant in wilde proppen... hij is echt 1 paards! Hij is voorzien van een extra veer voor het geval hij hem er echt ook ingepropt kreeg denk ik.
Omdat ik ook nieuwe banden moest de trailer leeg maar even nagewogen. Hij weeg 700 kg zonder olifant.
Mijn auto mag 1600 trekken. Ik heb een BE rijbewijs. Op kenteken staat dus max 2000...

Nu komen wij inclusief pony/paard niet boven de 1300 uit.

Ik dacht dus omdat ik BE had dat ik de trailer niet terug hoefde te keuren.

Moet dit nu toch omdat de auto maar 1600 mag trekken?

Nope, gewoon rondrijden. Niks aan de hand, je bent legaal bezig. art 5.18.18 en de rest boeit niet, ook oom agent niewt.

700kg is overigens niks raars en dat je 2000kg op papier hebt, zegt ook niet zoveel.
Ik heb hier papieren (en een wrak) van een 1,5 paards Westfalia met 1600kg op papier. Kom ik het typeplaatje van de as tegen: 1200kg; oftewel, die trailer zou technisch gewoon 2400kg op papier kunnen hebben. Heeft dat nut? Ja, het scheelt Westfalia het ontwerpen van twee assen......

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:09 



 
Profiel   

bliksemflits schreef
Simbaa schreef
Maar op welke (wettelijke) basis maak je anders een PV op? Op een te zware ttm? Ik kan die wettelijke basis niet vinden.


Ik zal even kijken of ik het kan vinden voor je, maar dan duik ik hier even in de boeken want online vind ik dit soort dingen altijd heel k u t om de goede op te zoeken.


Ik kan het zo snel niet vinden maar denk dat ik hier niet de juiste boeken heb liggen. (Alleen de boeken met de regels en niet die met de bevoegdheden van de Politie) Ik kom er van de week zeker even op terug! :) Voor nu kan ik alleen spreken uit mijn praktijkervaring.

En wat Ikke zegt klopt helemaal hoor. Als jou aanhanger's TTM 2000kg is, je auto mag 1600kg trekken en je belaad je aanhanger maar tot 1400kg of iets dergelijks mag je hier zeker gewoon mee rijden! Absoluut en zonder twijfel, dat is ook hetgeen wat ik wel de hele tijd zeg :)

Het punt is alleen dat dit bij een controle ook aangetoond moet kunnen worden, en dan zijn die weegpapieren ontzettend handig. Het scheelt je gedoe maar vooral tijd.

Bij twijfel kan je Politie je inderdaad verplichten om te wachten tot er een weegschaal is en dit wordt ook vaak gedaan. Echter kan je mensen met een trailer+paard niet zo lang langs de kant laten staan, dat is voor het paard gewoon echt niet fijn en zal je dan ook (bijna) nooit verplicht worden. (Bij trailer wordt het gevraagd, maar er werd 9 vd 10 keer inderdaad voor gekozen de boete aan te nemen, achteraf je bewijs in te sturen en gewoon door te rijden.)
Je mag helaas alleen niet altijd doorrijden op je mooie blauwe ogen die zeggen dat jij onder dat gewicht zit ;) Dat is meer het punt en in de praktijk is dit ook echt een struikelblok hoor! Het is (zeker met 1 paard in een tweepaardstrailer) ontzettend lastig om dit te controleren en al helemaal om te handhaven. Maar op een gegeven moment moet je ergens vanuit gaan en een grens trekken, en die TTM (en het ledig gewicht) is het enige gewicht wat ergens op papier vastgesteld staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 14:41 



 
Profiel   

Ben je niet in de war met vrachtwagen combinaties? Die moeten wel vaak weegpapieren bij zich hebben.

En waar kan je zulk soort officiële weegpapieren laten maken dan? Want ik neem aan dat die van van een bepaalde instantie moet zijn. Anders kan ik de man van de weegbrug ook 200 euro extra toestoppen voor wat extra kilo's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 15:01 



 
Profiel   

Muiz schreef
Ben je niet in de war met vrachtwagen combinaties? Die moeten wel vaak weegpapieren bij zich hebben.

En waar kan je zulk soort officiële weegpapieren laten maken dan? Want ik neem aan dat die van van een bepaalde instantie moet zijn. Anders kan ik de man van de weegbrug ook 200 euro extra toestoppen voor wat extra kilo's.


Ik maakte inderdaad de fout door te zeggen dat je het verplicht bent, dat klopt inderdaad niet :) Het is gewoon handig om dat gewicht aan te kunnen tonen als je met 1 van die 2 "problemen" zit.

Je moet het inderdaad officieel laten wegen dan, een container bedrijf kan dat vaak.
En als je op die manier gaat denken kan je met alles wel frauderen, en dat zal helaas altijd zo blijven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 15:03 



 
Profiel   

ik rij volvo s 60 automaat 1549 kg met een hotra 2 paardstrailer, die teruggeschreven is, TTM is 1305 .

maar die ik binnenkort weer omhoog ga schrijven, naar TTM 1500.

dan zit ik op 3049 en mag ik 880 kg er op hebben, dus mn merrie en veulen zonder e rijbewijs
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-20 15:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen