Welke 2-paards trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MayoNeighs

Berichten: 164
Geregistreerd: 28-07-15

Welke 2-paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 21:50

Hoi iedereen!

Ik ben op zoek naar een trailer voor 2 grote warmbloeden.
Hij moet dus toch wel ongeveer 1400 kg kunnen laden.
Ik heb een BE rijbewijs dus dat is geen probleem, auto moet er nog komen dus heb geen gewicht waar ik me aan vast moet houden.

Ik wil graag een trailer met dus genoeg plek voor 2 paarden en een zadelkamer. Een laadklep langs voren hoeft niet.

Hij zou dag en nacht onbeschut buiten staan. Moet ik dan voor een aluminium trailer gaan?

Ik had al rondgekeken in het gamma van Cheval Liberté, en daarvan sprak de Gold 2 me wel aan. Maar kaart zeker andere merken aan! Ik sta open voor alles!

Alvast bedankt iedereen!

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 10:59

Je zult dan al snel uitkomen op een trailer met een bruto laadvermogen van 2400 kg. Bij for Williams hebben ze dat bijna allemaal standaard en ik weet dat andere merken ze ook leveren, en deze zijn van binnen meestal weer iets royaler bemeten. En prijstechnisch goedkoper dan IW.
Aluminium is het beste, polyester beter en hout kan ook als je maar zorgt dat de kitnaden regelmatig gecontroleerd worden.

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Welke 2-paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:40

Wij hebben een Sirius s75 2 paards trailer. Is van aluminium met een polyester kap. Echt zeer ruim van binnen! Wij hebben gekozen voor uitvoering met zadelkamer. Echt een fijne en stabiele trailer! We hebben wel de 2500 kilo variant ( standaard is geloof ik de 2000).

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 11:48

Wij hebben vorige week de Ifor Williams HB511 gekocht. Laadvermogen 1700 kg, eigen gewicht 1000 kg. Het was de meest ruime trailer die ik kon vinden. Daarbij ook het veiligst en dat vond ik het allerbelangrijkste. Levertijd was uit voorraad of maximaal 4 weken bij verschillende dealers. Zadelkamer kan optioneel.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:55

Bottles schreef:
Wij hebben een Sirius s75 2 paards trailer. Is van aluminium met een polyester kap. Echt zeer ruim van binnen! Wij hebben gekozen voor uitvoering met zadelkamer. Echt een fijne en stabiele trailer! We hebben wel de 2500 kilo variant ( standaard is geloof ik de 2000).

Inderdaad een ruime trailer van aluminium. Zadelkamer heeft een naar buiten te draaien zadelsteun en is geheel waterdicht afgewerkt t.o.v. de ruimte waar de paarden staan. Handig met trailer uitspoelen. Ook kan de achterklep als deur geopend worden.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:59

Weet niks van merken maar je hebt tegenwoordig dat de oploopklep niet zo hoog meer is, zodra ik er een ga kopen, komt er zo eentje.