Probleem met koppeling tussen trailer (Seat Ateca) en auto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Probleem met koppeling tussen trailer (Seat Ateca) en auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 11:25

Binnenverlichting afkoppelen weet ik niet precies.. denk als ik het kapje openmaak dat je die bedrading wel los zou moeten kunnen maken? Of wellicht lampje eruit halen als dat kan? of vraagt hij dan nog steeds stroom?

Ik zou toch de draadjes losmaken omdat sommige binnenlampen meerde aansluitpinnetjes hebben, vaak een massa en 2x een plus en als een verkeerd pinnetje is aangesloten maakt ie al voor het lampje storing.
Meestal zit de binnenverlichting met 2 kruiskopschroeven aan de wand/dak bevestigd. Als je deze losdraait heb je de lamp los en kun je ook redelijk makkelijk de draadjes loshalen

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 11:26

ikke schreef:
JustLizz schreef:
Thnx voor de tips weer.
Ik heb gister getest met een soortgelijke trailer , zelfde stekker etc. En daarbij geen problemen.

Ik neig inderdaad naar dat het probleem toch ergens in de trailer zit. Ik vermoed dat het te maken heeft met die binnenverlichting omdat die inderdaad recent is aangelegd.

In het begin nooit problemen gehad, dus ergens in de tussentijd moet er wat "gebeurd" zijn.

Binnenverlichting afkoppelen weet ik niet precies.. denk als ik het kapje openmaak dat je die bedrading wel los zou moeten kunnen maken? Of wellicht lampje eruit halen als dat kan? of vraagt hij dan nog steeds stroom?

Als dat niet werkt dan ga ik denk ik toch voor de optie naar garage brengen incl. auto (anders is het probleem niet zichtbaar / controleerbaar) en dan moeten ze maar beginnen met zoeken.. zal wel een lastige klus zijn.. :(

Lampje eruit halen is zeker een ding om even te proberen.
Hebben ze alleen dat lampje (armatuurtje) vervangen of ook de bedrading erheen? Garages en trailerboeren staan bij mij niet zo hoog aangeschreven als het om elektrische installaties gaat; de meesten maken daar prutswerk van.

Als je 'm naar de garage brengt, spreek af: no cure, no pay!! Dat triggert ze dan hopelijk om er iemand bij te halen die snapt waar ie mee bezig is, in plaats van uren zinloos te gaan zoeken en jouw de rekening te presenteren, zonder resultaat!


Thnx voor je reactie. Ik zal eens kijken of het lampje er zo makkelijk uit kan (neem aan van wel ;)).

De hele bedrading erheen is vervangen want die was met dat ongeluk kapot gegaan, niet alleen armatuur dus).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Probleem met koppeling tussen trailer (Seat Ateca) en auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:53

Binnenverlichting werkt alleen bij normale verlichting op de auto aan, neem ik aan. Zou je dan niet kunnen testen of je knipperlicht het bijvoorbeeld wel doet, als de normale verlichting uit staat? Of is dat te simpel gedacht?

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Probleem met koppeling tussen trailer (Seat Ateca) en auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:42

Is het probleem al gevonden en opgelost?