Paard vliegt uit trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nacusi
Berichten: 103
Geregistreerd: 02-12-14

Paard vliegt uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 12:34

Hoi

Mijn paard ging altijd goed op de trailer en kalm van de trailer.
Nu over 2 weken kwamen we ergens toe waar 2 honden rondliepen. Hij was al nerveus aan het kijken vanaf hij ze zag. Toen we de trailer opende en de stang open maaktte vloog hij heel hard van de trailer. Nu blijft hij dit doen. Het laden gaat nog steeds goed. Bij het afhalen blijft hij ook mooi staan als de klep opengaat. Maar vanaf we de stang gaan openmaken, vliegt hij weer van de trailer af, ook op de plaatsen waar hij het gewoon was om er kalm af te komen.
Iemand tips om het weer af te leren?

viola

Berichten: 2030
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Paard vliegt uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:06

Ga thuis oefenen.
Inladen en er weer uit zonder dat je de stang erachter heb gedaan, half erin en dan weer eruit, of alleen neus erin en dan weer eruit. Zorg dat je iedere stap naar voren en naar achteren kan controleren. Ook een paar stapjes eruit en weer terug erin.
Als dat allemaal lukt zou ik pas weer de stang erachter doen en daar verder mee oefenen.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 09:22

Ik zou het nog uitbreiden met geluid maken met de stang terwijl je in/uitlaadt zodat je paard dat geluid niet associeert met eruit gaan. Daarvoor heb je wel een helpertje nodig die met de stang frommelt.
Pas als dat goed gaat de stang erachter gaan doen. Dat ook weer blijven herhalen tot je paard rustig blijft staan als je stang weghaalt.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Paard vliegt uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:19

Tegenhouden werkt niet, dus in elk geval niet gaan trekken als het paard al in zijn achteruit staat. Mijne wil ook wel eens onrustig worden als de klep omlaag gaat. Dan moet ie wachten tot ie rustig is. Gaat ie na het losmaken van de stang toch te snel achteruit dan zet ik 'm meteen weer terug op de trailer. Ik weet niet of dat bij elk paard werkt, bij de mijne wel. Als ie dan netjes rustig de trailer af stapt is alle druk weg en mag ie rustig naar stal of wei.

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Paard vliegt uit trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 11:55

En als je hem nu in een twee paards trailer zet? Dan de stang bij het lege vak losmaken, vastmaken, losmaken, vastmaken. Op die manier associeert hij op den duur niet meer het geluid van de stang losmaken met er uit mogen. Zou dat een idee zijn?

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 12:27

viola schreef:
Ga thuis oefenen.
Inladen en er weer uit zonder dat je de stang erachter heb gedaan, half erin en dan weer eruit, of alleen neus erin en dan weer eruit. Zorg dat je iedere stap naar voren en naar achteren kan controleren. Ook een paar stapjes eruit en weer terug erin.
Als dat allemaal lukt zou ik pas weer de stang erachter doen en daar verder mee oefenen.


Hier ga ik in mee