Een half uur om te laden, paardentaxi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Een half uur om te laden, paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 20:24

Binnenkort zou ik gebruik willen maken van een paardentaxi, nu zie ik dat er meestal een half uur tijd beschikbaar is om te laden, ik vind die gedachte dat er tijdsdruk op staat erg vervelend. Ik zou rustig meer willen betalen als het langer duurt (paard is aantal jaar niet op de trailer geweest en de keren daarvoor wisselde de tijd van anderhalf uur tot vijf min).
Is het mogelijk dat er meer tijd beschikbaar is indien nodig?
Hoe is jullie ervaring?
Het bedrijf moet ik nog uitzoeken, dus tips zijn erg welkom. Regio is tussen Veluwe/Gelderland en zuid Holland rotterdam/den Haag.

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Een half uur om te laden, paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:29

Vraag gewoon even wat er mogelijk is. Bel zo’n bedrijf.

Myfairytale
Berichten: 5386
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Een half uur om te laden, paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:42

Stomme vraag misschien, maar is een trailer of vrachtwagentje huren dan geen optie? Wij doen dat wel eens en dan heb je alle tijd. Als je B-rijbewijs hebt, mag je al op zo'n vrachtwagentje. Zelfs ik kan er mee rijden. ;)

En welk bedrijf is dat? Ben erg benieuwd. Mag natuurlijk ook per pb.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:50

Wij hebben ook een keer gebruikt gemaakt van een paardentaxi. We hoefden maar 5 minuten verderop, maar het had gesneeuwd, paard was onbeleerd, kon niet naar buiten omdat er geen stroom op de draden stond en was 4 weken daarvoor uitgebroken en rende los door de velden buiten het stal terrein. Dus lopen was voor ons geen optie.

Probleem.. Paard liet zich niet meer laden doordat mijn vorige verhuishulp hem onder de kont geschopt had en meneer het vanaf toen nog vertikt erop te gaan. Sindsdien is laden een issue.

Maar toen we de taxi reserveerden hebben we duidelijk vermeld dat dit om een moeilijk te laden jong paard ging. Dit was geen issue. Hij had een een zijwaartse inlaadklep om te proberen of dit het minder eng maakte. We hadden ons voorbereid op spektakel en touwgetrek.. Maar na de klep te inspecteren, liep hij binnen 5 minuten erop... Voelde me toen wel een flater slaan..
Helaas bleef het bij die ene keer zo braaf en makkelijk..

Er was trouwens een vaste prijs afgesproken. Ongeacht de duur. Omdat we qua kilometers niet ver hoefden.

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:52

Ik heb zelf een keer een paardentaxi ingehuurd, die bleef gewoon zolang als dat het duurde, nou ja, na 2,5 uur zonder vooruitgang vond ze het wel welletjes, maar daar geef ik haar gelijk in. Die zat in de Steeg geloof ik.
Inmiddels loopt paardlief overigens zonder nadenken de trailer op.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:53

Ik zou Cissy op Bokt even benaderen. Die zit in het gevraagde gebieden stelt niet van die rare eisen.
Houdt er wel rekening mee dat tijd op enig moment altijd betaald zal moeten worden. Lijkt me ook niet meer dan logisch.

Als voorbeeld: een vervoerder hier in het dorp vroeg indertijd 1 euro per km en 60 euro per uur wachttijd. daar zal ie het nu niet meer voor doen, maar goed 10 jaar geleden was dat een fatsoenlijk en realistisch tarief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:38

Ik vind het niet meer dan normaal dat een paardentaxi max. een half uur laden stelt. Ik heb in het verleden gebruik gemaakt van verschillende taxi’s en dat was standaard max. een half uur laadtijd en daarna extra betalen. Ik weet alleen nog de Paardenkoerier (Hoeksche Waard) en Paardentaxi Randstad maar ik weet niet of ze überhaupt nog bestaan :)

Als je van tevoren belt kan een bedrijf extra tijd vrijmaken en evt alvast een prijs afspreken.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:43

Stuur bokker Jet eens een berichtje. Dat is een ervaren vervoerder en heeft nu ook haar eigen bedrijfje om paarden te vervoeren.

Supervixen

Berichten: 12836
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Een half uur om te laden, paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:50

Je zou kunnen kijken naar Hoveijn paardentaxi.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:53

Bokker Jet meldt zich ;) .

Ik reken een starttarief van € 20,00 bovenop mijn kilometertarief ongeacht hoe lang het laden duurt. Als het echt langer dan 2 uur gaat duren heeft het eigenlijk weinig zin meer in mijn ogen om door te gaan, paard is dan te gefrustreerd en de eigenaar ook. Dan is het handiger om eerst meer te gaan oefenen voordat het werkelijke transport nodig is. Als ik ergens moet wachten om terug te gaan ( Bos- /strandrit, kliniekbezoek, wedstrijd o.i.d.), is het eerste half uur gratis en daarna wordt het € 15,00 per uur. Bij kliniekbezoek reken ik overigens geen starttarief, je gaat al niet voor je lol naar een kliniek en dan vind ik het persoonlijk dat ik daarin best wel mee kan denken door mensen die € 20,00 uit te sparen.
Bij mij dus een vast tarief voor in- en uitladen van € 20,00. Soms gaat het laden best goed, maar is uitladen een dingetje, daar neem ik dan ook alle tijd voor.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:01

Jet schreef:
Bokker Jet meldt zich ;) .

Ik reken een starttarief van € 20,00 bovenop mijn kilometertarief ongeacht hoe lang het laden duurt. Als het echt langer dan 2 uur gaat duren heeft het eigenlijk weinig zin meer in mijn ogen om door te gaan, paard is dan te gefrustreerd en de eigenaar ook. Dan is het handiger om eerst meer te gaan oefenen voordat het werkelijke transport nodig is. Als ik ergens moet wachten om terug te gaan ( Bos- /strandrit, kliniekbezoek, wedstrijd o.i.d.), is het eerste half uur gratis en daarna wordt het € 15,00 per uur. Bij kliniekbezoek reken ik overigens geen starttarief, je gaat al niet voor je lol naar een kliniek en dan vind ik het persoonlijk dat ik daarin best wel mee kan denken door mensen die € 20,00 uit te sparen.
Bij mij dus een vast tarief voor in- en uitladen van € 20,00. Soms gaat het laden best goed, maar is uitladen een dingetje, daar neem ik dan ook alle tijd voor.

Klinkt echt super redelijk.
Ik vind dit echt goede reclame voor je bedrijf _/-\o_

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:05

Supervixen schreef:
Je zou kunnen kijken naar Hoveijn paardentaxi.


Ik heb het even opgezocht, maar Groesbeek ligt wel wat verder dan de Veluwe. Op de Facebook-pagina staat dat ze zijn gestopt met de paardentaxi vanwege andere drukte.
Overigens zit ik ook niet op de route die TS aangeeft, maar ik heb wel meer aanvragen van ritten uit alle hoeken van het land, dus wie weet kan ik wat voor TS betekenen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Een half uur om te laden, paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 22:14

Thanks voor alle tips. Nieuwe tips blijven ook welkom. Zelf iets huren kan ook, maar blijf het spannend vinden te rijden, dus om stress weg te nemen de gedachte van taxi.
Verder is zo paardvriendelijk mogelijk vervoeren de wens, dus busje heeft daardoor denk ik voorkeur. Evenals lage instap ivm oudere pony willen we het zo aangenaam mogelijk maken.

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:18

Jet schreef:
Bokker Jet meldt zich ;) .
Bij kliniekbezoek reken ik overigens geen starttarief, je gaat al niet voor je lol naar een kliniek en dan vind ik het persoonlijk dat ik daarin best wel mee kan denken door mensen die € 20,00 uit te sparen.


Wat ben je toch een skattie Jet <3
(1 keer gebruik van je diensten gemaakt, en ook dat was echt vervuld van medemenselijkheid/mededierlijkheid.)

Jet is absoluut aan te raden bij paardentaxi dingen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Een half uur om te laden, paardentaxi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 22:23

@ jet, een uur extra voor 15 euro klinkt heel redelijk. Met wat voor combinatie rijd je?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:37

Bokker Cissy meldt zich ook. Ik ben ook taxi (zie mijn onderschrift) en doe ook trailerlaadcursussen. Ik hanteer voor normale ritten ook een half uur laadtijd maar er kan altijd iets geregeld worden.

Dat half uur laadtijd is in mijn geval om te voorkomen dat mensen ruim de tijd nemen om paard uit de wei te vissen, te poetsen, spullen bij elkaar te rapen en dan nog paard te laden en uitgebreid te kletsen. Daar kom ik niet voor, normale taxi rekent dan ook gewoon de tijd door.

Ik doe niet moeilijk als paard wat langer tijd nodig heeft mits eigenaar dat van tevoren heeft aangegeven en laat zien dat ze hun best doen.

Ik zit net onder Utrecht en kom hele land door.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 00:17

Mystery1980, ik rijd met een bestelbus en een tweepaardstrailer erachter. Let er wel op dat vrachtwagentjes over het algemeen wel al een hogere klep hebben waar ze tegenop moeten lopen, dus eerder geen lage instap en dat ze vaak maar weinig laadvermogen hebben.

Nienkje_H, dank je voor je lieve woorden, nooit geweten eigenlijk dat je ook op Bokt komt :D .