Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Opzegtermijn en oud contract.

 
Profiel   

Wie kan er helpen met een juist antwoord op mijn volgende vraag ?

Ik ga van stal verhuizen maar zit met vragen mbt het opzegtermijn.
Toen ik hier net kwam is een contract getekend met daarin 2 maanden opzegtermijn. Intussen is de stal overgenomen door een nieuwe huurster (zij huurt van de eigenaar waar we het contract bij hebben/hadden).
Qua huur betalen we haar nu.
We hebben nooit een nieuw contract gehad (ook niet bij wijzigingen eigenaar) en daar zelf ook geen erg in gehad.

Ivm vervoer en het slechtere weer wat er aan gaat komen zou ik graag de officiƫle 1 maand willen aanhouden ipv de 2 maanden. En wat ik begrijp is dat het vorige contract nu niet geldig is ?

Ik wil dat echter wel zeker weten want het laatste wat ik wil is gedoe veroorzaken. Huidige stal is een fijne stal en huurster een topper. Als ik inderdaad gewoon 2 maanden moet blijven dan is dat zo, mochten we eerder iemand vinden dan kan ik alsnog eerder weg.

Iemand die weet hoe het precies zit met contract en opzegtermijn ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:46 



 
Profiel   

Zoals ik het lees, heeft de nieuwe verhuurster het contract overgenomen van de oude verhuurster. Dit contract loopt dus gewoon door, met alle voorwaarden die daarin staan. Dit blijkt ook wel uit het feit dat jullie nu gewoon de huur aan haar betalen. Contractueel zal je dus gewoon aan die twee maanden vastzitten. Maar vraag het anders gewoon aan haar. Misschien heeft ze wel iemand op de wachtlijst staan die graag over een maand wil komen en vindt ze het geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:48 



 
Profiel   

Zoals je het nu beschrijft, staat je huidige staleigenaar misschien wel open voor overleg. Ik zou persoonlijk naar haar toe gaan en zeggen dat je wilt verhuizen en dan vragen: Hoe doen we het met de opzegtermijn? Waarschijnlijk komt daar dan 1 maand uit, of bijvoorbeeld opzeggen per 1 oktober (1,5 maand). Vriendelijk blijven en veel succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:49 



 
Profiel   

Mondy schreef
Wie kan er helpen met een juist antwoord op mijn volgende vraag ?

Ik ga van stal verhuizen maar zit met vragen mbt het opzegtermijn.
Toen ik hier net kwam is een contract getekend met daarin 2 maanden opzegtermijn. Intussen is de stal overgenomen door een nieuwe huurster (zij huurt van de eigenaar waar we het contract bij hebben/hadden).
Qua huur betalen we haar nu.
We hebben nooit een nieuw contract gehad (ook niet bij wijzigingen eigenaar) en daar zelf ook geen erg in gehad.

Ivm vervoer en het slechtere weer wat er aan gaat komen zou ik graag de officiƫle 1 maand willen aanhouden ipv de 2 maanden. En wat ik begrijp is dat het vorige contract nu niet geldig is ?

Ik wil dat echter wel zeker weten want het laatste wat ik wil is gedoe veroorzaken. Huidige stal is een fijne stal en huurster een topper. Als ik inderdaad gewoon 2 maanden moet blijven dan is dat zo, mochten we eerder iemand vinden dan kan ik alsnog eerder weg.

Iemand die weet hoe het precies zit met contract en opzegtermijn ?


Waarom overleg je het niet gewoon met degene van wie jij de dienst afneemt? Als je zonder gedoe weg wilt, is overleggen nog steeds je beste optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:49 



 
Profiel   

Ik heb overlegd en moet de 2 maanden aanhouden. Tenzij er iemand voor 1 september wil komen.
Ik krijg van een aantal kanten te horen dat er een nieuw contract moet zijn vandaar de vraag of iemand weet hoe het daadwerkelijk zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:52 



 
Profiel   

Nee, dat hoeft niet. Zij heeft gewoon de contracten overgenomen. Wanneer -noem eens wat - je telefoonprovider wordt overgenomen door een grotere partij, krijg je ook geen nieuw contract. Het huidige contract wordt gewoon door de nieuwe partij overgenomen en loopt door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 09:55 



 

Is het 2 maand vanaf de dag van opzeg of 2 maand bij ingang van de nieuwe maand? Want dan zit je nog tot eind oktober met de pensionstal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:23 



 
Profiel   

Mondy schreef
Ik heb overlegd en moet de 2 maanden aanhouden. Tenzij er iemand voor 1 september wil komen.
Ik krijg van een aantal kanten te horen dat er een nieuw contract moet zijn vandaar de vraag of iemand weet hoe het daadwerkelijk zit :)

Een ander bedrijf heeft dit jaar het bedrijf van mijn werkgever overgenomen, incl lopende contracten.
Ik (en al mijn collega's) heb geen nieuw contract gekregen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:26 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Is het 2 maand vanaf de dag van opzeg of 2 maand bij ingang van de nieuwe maand? Want dan zit je nog tot eind oktober met de pensionstal :)


Per 1 oktober zou het zijn. Heb begin deze maand opgezegd.

Bedankt voor alle antwoorden !
Nu duimen dat er iemand per 1 sept mn stal over wil nemen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen