Trailerverlichting

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Trailerverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 09:16

Ik heb een vraag met betrekking tot trailer verlichting en gezien het feit dat het weer sneller donker wordt hoop ik echt dat een van jullie het verlossende antwoord heeft voor mij _/-\o_ . Ik kan me voorstellen dat het lastig is zonder de combinatie te zien, maar misschien heeft een van jullie dit eerder gehad en weet wat het probleem is.

Wij hebben twee auto's waar de trailer voor kan, het zijn bijna dezelfde auto's alleen de een is een model groter dan de andere. De trailerverlichting doet het op de grootste auto goed, hij gaat braaf aan, knipperlichten, gewone lichten en remlichten doen het allemaal. Wanneer we de trailer aankoppelen op de andere auto doen de knipperlichten en de remlichten het wel maar de gewone verlichting werkt niet? Uiteraard hebben we hem al naar de dealer gebracht en naar het bedrijf waar de trailer vandaan komt, maar toen deed de verlichting het wel... -O- Dus konden ze natuurlijk ook niet echt naar het probleem zoeken. Daarna heeft die het thuis nog 1 of 2 keer gedaan maar nu werkt het niet meer. Nogmaals de knipperlichten en remlichten doen het wel, dus je zou toch zeggen als er iets niet goed zit dat de gehele verlichting niet zou moeten werken? Blijkbaar ligt het niet aan de trailer, in ieder geval dat zou mijn logica zeggen, want op onze andere auto werkt het wel.

Weet iemand wat dit misschien zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Trailerverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:18

Dan is naar alle waarschijnlijkheid één van de pennetjes (en dan dus het pennetje van de verlichting) van de stekker van de auto waarbij de verlichting het niet doet óf gecorrodeerd óf een beetje uitgebogen waardoor hij geen goed contact maakt.

kirsten87
Berichten: 81
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Trailerverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:42

Ja idd zal vast een slecht contact in de auto stekker zitten, denk eerst een nieuwe contactdoos proberen op de auto

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Trailerverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 09:50

Ik heb dit ook gehad, bij mij kreeg ik toen in de auto de melding dat mijn remlicht van de auto het niet deed. Elke keer als ik die melding kreeg, deed de trailer verlichting raar. Kreeg ik de melding niet, niks aan de hand.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Trailerverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 10:02

Omdat het af en toe wel goed is het waarschijnlijk het draadje dat voor de verlichting zorgt dat niet goed aangesloten is.

Heb je al gebrobeerd als het niet werkt om een beetje te rommelen aan de stroomkabel trailer? gaat het dan werken?
Zo ja dan zou ik de stekker trailer open maken en kabel voor verlichting nakijken (is takkenwerk).

Als dat niet werkt zou het bij de auto kunnen zitten.

Ik had bij mijn oude trailer ook dit probleem, soms wel soms niet, bleek 1 draadje niet lekker vast te zitten. Deze maakte dan soms wel goed contact maar een volgende keer niet.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Trailerverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:27

Heb je je stekker al ingespoten? Is vaak een oxidatie probleem of een massa/aarde probleem.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Trailerverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:31

Mijn contactdoos van de auto was helemaal rot, dan werkt het ook niet lekker.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 11:33

Wiskey1 schreef:
Ik heb dit ook gehad, bij mij kreeg ik toen in de auto de melding dat mijn remlicht van de auto het niet deed. Elke keer als ik die melding kreeg, deed de trailer verlichting raar. Kreeg ik de melding niet, niks aan de hand.

Edit: bij mij was de aansluiting van het remlicht van de auto aan het oxideren. Hierdoor deed mij trailer bij mijn auto exact wat jij aangeeft, en bij de auto van mn vader niet. Wij hebben destijds ook een andere aansluiting geprobeert (de trailer heeft dezelfde aansluiting als de auto van mn vader, maar mijn auto heeft een tussenstukje nodig, omdat het anders niet past ivm verschillend aantal pinnetjes) toen we het probleem met het remlicht van de auto hadden verholpen was het met de trailer ook geen probleem meer.

Ik zou dus de aansluiting nalopen zoals hierboven.

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Trailerverlichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:21

Mogelijk zit het in de stekker. Iedere 'pool' heeft een functie. Al eens ingesprayd met contactspray?