Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 10 [ 238 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Show jullie BE combinatie!

 
Profiel   

Ik rij een Landcruiser met Ifor HB506.
Ideaal met twee fjorden. Passen verder vanwege de voorlader ook makkelijk 50 balen hooi in.

Beetje bewerkt zodat het huis van de buren minder herkenbaar is.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 16:37 



 
Profiel   

Myca schreef
Wow hier staan wel een paar indrukwekkende combinaties tussen!

Dit is mijn combi, een Ford Mondeo diesel en een Atec Olympialine 1,5p trailer.

De trailer stond oorspronkelijk op 1600kg en is terug gekeurd naar 1300kg, maar dan nog steeds zijn ze samen net iets te zwaar voor alleen een B rijbewijs.

[ [url=m/bVu49q.png]Afbeelding[/url] ]

Ik moet deze auto binnenkort alweer inleveren, dan is het leasecontract afgelopen.
Helaas mag ik geen diesel meer, erg jammer want het is een heerlijke trek auto.
Hij mag 2000kg trekken en de trailer voel ik er amper achter hangen.

Ik ben dus alweer op zoek naar een geschikte opvolger.


Mazda cx5 niks voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 16:43 



 
Profiel   

@MarjanB, die Mazda CX5 lijkt me best interessant.
Op dit moment geef ik de voorkeur nog aan de Skoda Kodiaq, maar dit ligt niet in beton gegoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:09 



 
Profiel   

Myca schreef
@MarjanB, die Mazda CX5 lijkt me best interessant.
Op dit moment geef ik de voorkeur nog aan de Skoda Kodiaq, maar dit ligt niet in beton gegoten.


Ik heb een tijdje een cx3 gereden en mega fijne auto! Als ik nu ook naar benzine moet neem ik de cx5 :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:18 



 
Profiel   

Prachtige combinaties komen er voorbij, echt gaaf!
Thirza heb ik ook al eens gespot op de A50 :') Briljant.
Niemand een Volvo hier?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:25 



 
Profiel   

Die verkopen ze hier niet :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:28 



 
Profiel   

Hou er wel rekening mee dat de benzine CX-5 minder mag trekken dan de diesel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:33 



 
Profiel   

[ img ]

Toyota rav4 2 liter diesel..
Met onze weijer traveler 2 paards trailer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:37 



 
Profiel   

Renee1991 schreef
Prachtige combinaties komen er voorbij, echt gaaf!
Thirza heb ik ook al eens gespot op de A50 :') Briljant.
Niemand een Volvo hier?!

Jawel, maar niet voor de trailer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:41 



 
Profiel   

Ik leen af en toe de Volvo c70 van mijn vader voor de trailer. Vind hem eigenlijk fijner dan m’n eigen ervoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 22:46 



 
Profiel   

Jawel volvo S40 hier :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 07:46 



 
Profiel   

MarjanB schreef
Myca schreef
@MarjanB, die Mazda CX5 lijkt me best interessant.
Op dit moment geef ik de voorkeur nog aan de Skoda Kodiaq, maar dit ligt niet in beton gegoten.


Ik heb een tijdje een cx3 gereden en mega fijne auto! Als ik nu ook naar benzine moet neem ik de cx5 :)


Ik vond het wel een goede tip van je en ik heb ze inmiddels uitgebreid vergeleken.
Los van het trekken wil ik graag een ruime kofferbak voor mijn hond.
De Kodiaq is veel ruimer en goedkoper dan de CX 5, de prestaties verschillen verder niet zoveel.
Het interieur van de CX 5 vind ik wel mooier.

[ img ]

Maar ik sta open voor suggesties hoor. Hij is nog niet besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:05 



 
Profiel   

Wij hebben een BMW X3 met een Sirius S75 trailer erachter. Rijdt heerlijk! En lekker ruime trailer!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 15:20 



 
Profiel   

Golf 7 2.0 TDI DSG mag hier met alleen een B rijbewijs mee rijden
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 16:22 



 
Profiel   

[ img ]
Geniaal, gespot op Google streetview :D vw transporter met humbaur xanthos koets erachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:11 



 
Profiel   

Zoek een benzineauto die 2 ton mag trekken voor mijn 2 paardstrailer. Iemand suggesties/ervaringen? Wel enigzins betaalbaar want een Tesla zit er helaas niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:45 



 
Profiel   

Niello schreef
Zoek een benzineauto die 2 ton mag trekken voor mijn 2 paardstrailer. Iemand suggesties/ervaringen? Wel enigzins betaalbaar want een Tesla zit er helaas niet in.

Veel grotere middenklassers vanaf, pak 'm beet, 2010 mogen dat trekken.

Van de Volvo V70 weet ik zeker dat ze dat vanaf 2007 mogen. Beetje leuke V70 is dan vanaf 10k wel te vinden.

[TAO] [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer
Enkele pagina's terug wordt verwezen naar een zinvolle duitse site om auto's te zoeken op specifieke specificaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 18:50 



 
Profiel   

@Ipsilonka Hahaha, da's gaaf!! Ik heb mezelf nog niet ontdekt op streetview :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-19 19:12 



 
Profiel   

ikke schreef
Niello schreef
Zoek een benzineauto die 2 ton mag trekken voor mijn 2 paardstrailer. Iemand suggesties/ervaringen? Wel enigzins betaalbaar want een Tesla zit er helaas niet in.

Veel grotere middenklassers vanaf, pak 'm beet, 2010 mogen dat trekken.

Van de Volvo V70 weet ik zeker dat ze dat vanaf 2007 mogen. Beetje leuke V70 is dan vanaf 10k wel te vinden.

[TAO] [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer
Enkele pagina's terug wordt verwezen naar een zinvolle duitse site om auto's te zoeken op specifieke specificaties.

Dank je wek Ikke.
Zoek ook wat ervaringen van die of gene met deze auto's. Ben benieuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 00:55 



 
Profiel   

Onze combinatie. Helaas heb ik mn E rijbewijs niet dus is mn vader de enige die er mee mag rijden. Trailer is 1,5 paards.
Helaas is de lexus 2 weken geleden totallos gereden. Dus moeten we op zoek naar een nieuwe...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 01:15 



 
Profiel   

[ img ]

De combi waar ik sinds kort veel mee rijd als ik onze 2 paarden + 2 pony's vervoer. Renault Master met onze gloednieuwe Ifor. De Master is van mijn werk, zelf zet ik mijn zwarte Land rover ervoor wanneer ik met 1 of 2 paarden op pad ga (nog geen combinatie foto)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 01:24 



 
Profiel   

Dodge Ram met een Nugent 2 paards (mtm 2800)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 02:46 



 
Profiel   

Ik zie heel veel stoere combinaties zeg!

Kom ik met m’n Nissan qashqai 2.0 liter diesel, 149 pk, mag geremd 1400kg trekken.
En m’n Humbaur Single er achter met alu bodem.
Wel fijne combi hoor, blij mee

(Rechtse)
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-19 07:29 



 
Profiel   

Sinds kort in bezit van een koetstrailer *\o/*
Met onze Subaru Outback ervoor

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-19 10:04 



 
Profiel   

Renee1991 schreef
Niemand een Volvo hier?!


U vraagt wij draaien :D Ok de auto stond hier even niet voor de trailer maar ernaast, maar dit is mijn combi. Volvo XC90 met een 2 paards Humbaur Madero. En ja er hangt iets aan de trailer :+ Ik was creatief, was naar een clinic en moest ergens slapen. Dus maar een tent aan de trailer gefabriceerd. Werkte super.

[ img ]

Over de ervaringen met Volvo's voor de trailer, ik heb er meerdere voor de trailer gehad. De 740 (foto hieronder) (de laatste echte, een 6 cilinder diesel) is altijd nog de zware favoriet. Hele korte draaicirkel en die wilde ook trekken. En kon het ook ondanks dat die maar 1600 mocht hebben. Die trok 5 ton van z'n plek (ja getest, vrachtauto wilde niet starten).
De V70 (ook foto hieronder), diesel, met extra stabilisatorstangen achter mocht 1900 trekken, en ging met 1 paard erop aan de slinger. (was 99 model, voordat Ikke nu begint te piepen ;) ) Paardlief begon ritmisch te bumpen tegen de zijkant van de trailer waardoor en zon resonantie ontstond dat het spul op een rechte weg aan het slingeren ging.
De V70 heb ik dan ook heel snel weer verkocht en de XC90 (diesel model 2006) ervoor terug gekocht. Die krijgt de dame niet aan de slinger (heb camera in de trailer en kan dus zien als ze begint te bumpen) maar heel eerlijk ik vind het geen trekauto :o Hij heeft het er echt zwaar mee, traag met reageren en geloof ook niet dat ik er meer dan die 2250 kilo die erachter mag, er achter moet hangen.
Heel eerlijk imo heeft Volvo een hele grote fout gemaakt met de XC90. Ipv een ladder-chassis staat hij op een zelfdragende carrosserie, mag dus lang niet zoveel trekken. Wat je voor zon grote auto wel zou verwachten. En dan het motorvermogen (ik heb 185 PK) met turbo is net aan genoeg voor het blik zelf. Ja ik weet je kan ze chiptunen, maar ik geloof nooit dat je daarmee echt zoveel meer trekkracht krijgt. Daarbij moet mijn combi er straks uit, die is in Nederland niet te betalen.

Mijn grote liefde de 740, die ik altijd nog heb. En de V70.
[ img ]

Ik heb overigens meerder 740 voor de trailer gehad, Met turbo zonder turbo, en ook een 240. De enigste benzineauto in Volvo uitvoering die we ooit gehad hebben. Maar ook die wilde trekken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-19 23:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 10 [ 238 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen