Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 09:58

Joehoe! Weet iemand misschien een snelle, makkelijke en goedkope oplossing om een camera in een trailer te plaatsen? Ik ga een veulen uit België ophalen en wil graag zien wat er in de trailer gebeurd.

Ik zoek dus eigenlijk een optie die binnen een week leverbaar is, makkelijk en draadloos te bevestigen is, een apart scherm heeft waarop het beeld te zien is en niet heel duur is. Denk maximaal zo’n €50.

Zat zelf te denken aan een oplaadbare babyfoon. Heeft iemand daar ervaring mee? Op WiFi lijkt me heel onhandig, want dan moet je een hotspot maken op je telefoon denk ik?

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen. Verbindingstype is digitaal. Als ik het goed begrijp is het dan dus gewoon opladen, ophangen, aanzetten en op het schermpje kijken wat er gebeurd?

https://www.bol.com/nl/p/vb605-babyfoon ... 103889577/

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft :)

Nadia89

Berichten: 273
Geregistreerd: 14-02-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:12

geen oplossing, maar de monitor die je gelinkt hebt is waarschijnlijk niet draadloos bij de camera. Baby monitoren zijn, zeker in dit prijssegment, altijd de camera permanent op netstroom (via kabel dus)
Kan in de specificaties ook niet zien dat hij een batterij heeft dus vrijwel zeker dat hij die ook niet heeft.

Succes met wat vinden!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:52

Ik hang de go pro wel eens in de trailer.
Gaat via WiFi, geen hotspot. Je telefoon heeft gewoon rechtstreeks verbinding met de go pro. Life meekijken gaat dus via het scherm van je telefoon.
Een goedkope action cam kan dat misschien ook wel.
Ik gebruik de go pro, omdat ik die toch al had. En het werkt goed. Draadloos en zonder stroom aansluiting.

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 19:57

Ik heb er eentje van 10,- die op zn eigen wifi werkt via een app op mn telefoon. Heb ik via Ebay gekocht maar is ook in NL leverbaar.
https://www.google.com/search?q=q7+came ... 60&bih=615

Is wel aan te raden om er een powerbank aan te hangen want batterij gaat niet heel lang mee.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:14

Achteruitrij camera aansluiten op de binnenverlichting van je trailer.

Ik had die van mij van de Action.

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:19


roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:51

Ik heb een babyfoon in de trailer gehangen
Is draadloos en heb goed beeld in de auto. Gewoon op marktplaats gekocht voor 15 euro.

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:58

roekes schreef:
Ik heb een babyfoon in de trailer gehangen
Is draadloos en heb goed beeld in de auto. Gewoon op marktplaats gekocht voor 15 euro.


Welke heb je? Want sommige zijn draadloos maar toch met snoer

celinetsjil

Berichten: 820
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:13


Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:24


Jets

Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 21:24

Nadia; hmm jaa ik zit nu te kijken en bij de meeste is het scherm draadloos, maar de camera niet inderdaad..

Chasey; ik heb helaas geen gopro, wel een neppe ergens maar geen idee hoe ik die dan op een scherm krijg. Wil hem ook liever niet op mijn telefoon scherm, maar op een apart scherm.

Cissy, dan komt het uit het buitenland, maar ik heb hem volgende week al nodig dus dat gaat dan niet op tijd zijn denk ik.

Lblgypsycobs: ik zoek echt draadloos. Heb namelijk problemen gehad met de binnen verlichting dus weet niet of dat gaat werken. Zoek dus echt iets wat ik thuis kan opladen en dan in de trailer kan hangen.

Tienus63: valt niet echt binnen de €50 die ik noemde haha.

Roekes: welke heb jij dan? Want dat is inderdaad precies wat ik zoek. Alleen de meeste camera’s werken niet draadloos.

Celine: deze heeft alleen geen scherm helaas.

speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:26

ik had babyfoon met losse camera op batterij en snoer, dus kon je eventueel opladen

tienus63

Berichten: 12049
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:31

Oh sorry, over budget gelezen. Wel dat je het zsm in huis wil hebben.

Jets

Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 21:38

speurneusc schreef:
ik had babyfoon met losse camera op batterij en snoer, dus kon je eventueel opladen


Oké maar welke had je dan? Want dat zoek ik dus, maar kan ik niet vinden haha.

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:04

Kun je geen actioncam nemen met Wifi? Powerbank aan de actioncam, wifi verbinding (kost geen internet) en je kan het zien op je smartphone

speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 00:57

google baby foon met camera draadloos

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 01:59

Stasgenoot had het erover dat je met een app op een andere (oude) telefoon ook kan gebruiken als camera.
Ze wist alleen niet welke app dat was.

Jets

Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-19 10:14

Mootjuh, hoe zit dat dan met die WiFi verbinding? Ik voel me heel dom, maar dan moet je toch internet hebben? Ik wil graag een apart scherm, dus niet het beeld op mijn telefoon :)

Dat heb ik uiteraard al gedaan speurneus, maar het blijkt dat er veel zijn waarvan enkel de monitor draadloos is en de camera dus niet.

Dispar, ja dan zou je de oude telefoon op moeten hangen en bijv FaceTimen, maar ik heb geen oude telefoon liggen die ook internet heeft voor de verbinding.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 10:45

Ik kan geen merk vinden op de babyfoon die ik heb. Het is draadloos en de unit met scherm is oplaadbaar.de unit met camera werkt op batterijen. Ik neem de ouderunit met scherm gewoon mee het wedstrijdterrein op en heb een groot bereik. En mocht er iets gebeuren kan ik terugpraten naar mijn pony in de trailer

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:51

Jet, die van mij heeft eigen wifi dus geen data nodig. Is ook in NL te koop maar je moet effe zoeken.

speurneusc

Berichten: 5368
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 12:02

miss hier op zoeken, beeldschermpje hoorde erbij was set

Afbeelding

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:19

Wel boven je budget (130 euro) maar ik heb de mini camera op accu van floview, super tevreden over. Als je zelf een handige harry bent en de camera aan het lampje van je trailer kan aansluiten kost die 80 euro dacht ik. Was bij mij een dag na bestellen bezorgd. Camera (+accu in mijn geval) opplakken in de trailer, app installeren op je telefoon en klaar om te vertrekken. Als ik mn telefoon nodig heb voor navigatie dan neem ik mn tablet mee (staat de app ook op) en laat ik de camera op mn tablet komen.

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Trailercamera - snel, makkelijk en goedkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:42

Eerder had ik de set van SpeurneusC, maar je blijft batterijen wisselen! Nu een draadloze achteruitrijcamera, niet duur en werkt prima!

Niwla

Berichten: 4115
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:56

Jets schreef:
Mootjuh, hoe zit dat dan met die WiFi verbinding? Ik voel me heel dom, maar dan moet je toch internet hebben? Ik wil graag een apart scherm, dus niet het beeld op mijn telefoon :)

Dat heb ik uiteraard al gedaan speurneus, maar het blijkt dat er veel zijn waarvan enkel de monitor draadloos is en de camera dus niet.

Dispar, ja dan zou je de oude telefoon op moeten hangen en bijv FaceTimen, maar ik heb geen oude telefoon liggen die ook internet heeft voor de verbinding.

Met de Babyfoon 3G app kun je de ene telefoon als camera en de andere telefoon als ontvanger gebruiken. Ik geloof dat de app iets van € 5,00 kost. Maar dan moet je dus op beide telefoons een data verbinding hebben. Misschien zou je van de ene telefoon een hotspot kunnen maken, ik weet niet of dat gaat werken.

Ibbel

Berichten: 49103
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:02

Wifi heeft niets met internet te maken. Jouw telefoon, iedere actioncam, sommige printers, handsfree telefoongadgets, sommige afstandsbediening voor lampen in huis, kunnen allemaal zélf een wifi signaal uitzenden, wat je ook weer kunt detecteren met een apparaat - bv een telefoon.

Ik heb gewoon een simpele action cam met een app op m'n telefoon. Actioncam van een paar tientjes voldoet al. Battery pack er aan als je langer dan een half uur moet rijden (streamen vreet nou eenmaal stroom), appje installeren (wil je per se niet je telefoon gebruiken, dan zet je die app op een tablet of op een andere telefoon) en het werkt. Actioncam zendt wifi signaal uit, je laat je telefoon of tablet het signaal oppikken, en appje doet de rest.