Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Hilary schreef:Edit: aan de posters hierboven: TS heeft een BE rijbewijs (net als ik) en dan maakt het niet uit wat de trailer mág wegen maar wat de trailer (met lading) daadwerkelijk weegt. Wel moet de auto dat gewicht mogen trekken, en daar komt de 1.350 kg van TS om de hoek. Haar paard weegt zo te lezen ca 700 kg en dus mag de lege trailer nog 650 kg wegen.
Lukasje schreef:Blussem schreef:Humbaur singel Alu is ook vrij hoog.
Weegt op papier 668kg, op weegbrug rond de 720kg. Hij mag maximaal geladen worden tot 1600kg al is terug keuren natuurlijk ook mogelijk.
En ik dacht dat terug keuren ook niet meer kon??
Estera schreef:Ik lees dat je paard ruimte nodig heeft, waarom dan in een 2-paards zetten? Daar wordt het juist krap van.
Overigens heb ik een 2-paards, juist omdat mijn paard niet overweg kon met de ruimte van een 1,5.
Estera schreef:Ik lees dat je paard ruimte nodig heeft, waarom dan in een 2-paards zetten? Daar wordt het juist krap van.
Overigens heb ik een 2-paards, juist omdat mijn paard niet overweg kon met de ruimte van een 1,5.
Hutcherson schreef:Is het niet gevaarlijk om een paard vrije ruimte te geven in een trailer?
Lukasje schreef:Ik ken de verkeerswetgeving in Nederland niet (en hopelijk die in België wel met wat ik zeg) dus mss vertel ik compleets onzinnig maar in België schiet je met een auto die 1350kg mag trekken, tekort omdat de MTM van een 2paardstrailer > 1350kg
Hutcherson schreef:Is het niet gevaarlijk om een paard vrije ruimte te geven in een trailer? Is mijn angst terecht of hebben ze juist meer stabiliteit als ze meer ruimte hebben?
Charizard schreef:Ik vervoer die van mij in een 2 paards met 1 stang, zonder tussenschot dus. Hij staat hierin veel stiller en stabieler dan in een 2 paards met tussenschot en ik ga toch regelmatig op pad, ook langere afstanden voel ik hem bijna niet en staat hij vaak gewoon op rust.
[ [url=m/bE2c7h.jpg]Afbeelding[/url] ]