1 paard: 2 paards trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: 1 paard: 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:51

Hier ook één paard in een twee paards trailer. Ze is een hele moeilijke lader en heeft juist minder ruimte om te bewegen in een twee paards trailer, dus vandaar de keuze. Een 1,5 durfde ik daarom niet aan en ik heb ook de achterstangen dieper laten zetten. Ze stapt namelijk niet met de borst tegen de voorste stang aan en ik kreeg het in de oude trailer dan net niet voor elkaar. Nu de achterste stang verder naar achter gaat, kan ik haar zonder problemen laden. Ik moet alleen wel direct wegrijden, anders slaat ze alles kort en klein. Ik weet alleen niet welk merk het is, we hebben een auto ervoor die 2.000kg kan trekken geloof ik.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-19 11:56

Charizard schreef:
Hutcherson schreef:
Is het niet gevaarlijk om een paard vrije ruimte te geven in een trailer? Is mijn angst terecht of hebben ze juist meer stabiliteit als ze meer ruimte hebben?


Ik vervoer die van mij in een 2 paards met 1 stang, zonder tussenschot dus. Hij staat hierin veel stiller en stabieler dan in een 2 paards met tussenschot en ik ga toch regelmatig op pad, ook langere afstanden voel ik hem bijna niet en staat hij vaak gewoon op rust.


[ [url=m/bE2c7h.jpg]Afbeelding[/url] ]


Op deze manier had ik het ook bedacht inderdaad :j

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:40

ikke schreef:
Charizard schreef:
Ik vervoer die van mij in een 2 paards met 1 stang, zonder tussenschot dus. Hij staat hierin veel stiller en stabieler dan in een 2 paards met tussenschot en ik ga toch regelmatig op pad, ook langere afstanden voel ik hem bijna niet en staat hij vaak gewoon op rust.


[ [url=m/bE2c7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat zegt dan wat over je rijstijl :j


Nope!!! dat is niet altijd zo. En anders be my guest, kom langs zet ik mijn draak voor je op de trailer met schot op z'n plek en mag jij ermee rijden. Zelfs het gas loslaten is voor haar al reden om te gaan bumpen tegen de zijwand.
Er zijn echt paarden die op een trailer zonder schot veel beter staan. Bij die van mij weet ik gewoon dat zij niet kan wennen aan het recht op de rijrichting staan. Zij is vrachtauto gewend van vroeger, dwars op de rijrichting. Zolang ze maar enigzins schuin kan gaan staan gaat het.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:41

Zo heb ik mijn paard in het begin ook vervoerd. Hij was gewend om los te staan in een veetrailer, of wel vast te staan maar in een groot vak, maar ook zijwaarts in een gooseneck. Ik wilde hem dus de kans geven om in mijn trailer te bedenken wat handig zou zijn, maar hij ging eigenlijk al snel gewoon in de rijrichting staan en aan de linkerkant.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: 1 paard: 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:47

Heb je ook al eens naar een 1 3/4 trailer gekeken? Breder dan de 1,5 maar smaller dan de 2 paards en dus ook lichter. Wij hadden vroeger een Atec 1 3/4.

Lys_PPA

Berichten: 1338
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:48

pluisje88 schreef:
Dus ik vroeg mij af:
Wie heeft er maar 1 paard en toch een tweepaardstrailer? Hoe bevalt dat? Waarom juist wel of waarom juist niet aan te raden?


Ik heb een tweepaardstrailer. Mijn paard staat er wekelijks alleen op, wel met tussenschot. Ik heb geen volledige stang en vraag me ook af of hij zich dan niet kan draaien?

Maar ik ben toentertijd voor een tweepaardstrailer gegaan omdat ik de mogelijkheid wil hebben andere paarden mee te kunnen nemen. Ik ga wekelijks alleen naar de les, maar in geval van een buitenrit ofzo dan vind ik het toch leuker om mijn vriendinnen mee te kunnen nemen.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 12:56

hoogendroog schreef:
Heb je ook al eens naar een 1 3/4 trailer gekeken? Breder dan de 1,5 maar smaller dan de 2 paards en dus ook lichter. Wij hadden vroeger een Atec 1 3/4.


Deze is inderdaad heel ruim. Ik heb hem uiteindelijk niet gekocht omdat ik voor het zelfde geld van deze tweedehands een showroommodel kon kopen.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:14

Aan al die mensen die zeggen dat een tweepaards van 650kg niet bestaat. Ik heb er toch echt een en ze worden ook nog steeds gemaakt: http://www.thielpaardentrailers.nl/NL/p ... ultra.html

Weet niet of het bij deze nog steeds is, maar die van mij is op papier zelfs 580 en op de weegbrug met schot enzo erin 650.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: 1 paard: 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:16

Ik heb een tweepaardstrailer (hotra tramper dacht ik) en vervoer 99% van de tijd maar 1 paard en ik zou niet meer anders willen. Ik vervoer mijn paard wel met het schot erin, want in het lege vak heb ik meestal mijn tack pack staan, of een fiets oid. Ik vind het wel supermakkelijk om nog een vak over te hebben om zooi in kwijt te kunnen (netjes vast gemaakt uiteraard). Dat scheelt spullen in de auto. Ook kan ik schot scheef zetten en in de trailer zadelen als het echt slecht weer is.

Mocht je voor een tweepaards gaan, dan raad ik je wel aan om hem op de weegbrug te zetten om te zien wat het werkelijke gewicht is van de trailer. Ik heb er verschillende op de weegbrug gehad voor ik er een kocht en allemaal waren ze zwaarder dan op papier, van tientallen tot honderden kilo's.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: 1 paard: 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 21:26

Het verhaal lijkt een beetje te veranderen. Er is mij een 1,5 paards trailer te koop aangeboden. Wel wat boven budget dus iets om over na te denken.

Lukasje
Berichten: 11248
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:51

pluisje88 schreef:
Het verhaal lijkt een beetje te veranderen. Er is mij een 1,5 paards trailer te koop aangeboden. Wel wat boven budget dus iets om over na te denken.


En weet je wat die weegt? Dat is in jouw geval wel belangrijk.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-19 23:21

Lukasje schreef:
pluisje88 schreef:
Het verhaal lijkt een beetje te veranderen. Er is mij een 1,5 paards trailer te koop aangeboden. Wel wat boven budget dus iets om over na te denken.


En weet je wat die weegt? Dat is in jouw geval wel belangrijk.


Ja dat weet ik :j ruim binnen de grens. Heb hem zojuist gekocht :D

Lukasje
Berichten: 11248
Geregistreerd: 06-01-15

Re: 1 paard: 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 23:26

Oh gefeliciteerd ! *\o/*