Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Is dit legaal?

 
Profiel   

palousa_boy schreef
Wat mij betreft is er gewoon geen "oude eigenaar" maar wil ze hem gewoon ongekeurd verkopen en is er dus waarschijnlijk meer aan de hand.


Ja dit dus.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 16:01 



 
Profiel   

Voor zover ik het verhaal kan volgen zijn er zowel met jou als met de vorige eigenaar gesprekken geweest maar was er nog geen koopovereenkomst getekend.
De vorige eigenaar wou het paard kopen als ze geld had, jij wou het paard kopen als hij goedgekeurd werd.
Nu heeft de vorige eigenaar geld gevonden voordat jij het paard goedgekeurd hebt, dus krijgt zij als eerste de mogelijkheid om de koopovereenkomst te tekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 16:01 



 

Wedden dat wanneer jij nu aanbiedt het paard eerder op te halen zonder keuring de vorige eigenaar hem niet meer krijgt? :D Verhaal rammelt inderdaad aan alle kanten, gewoon verder zoeken en dit loslaten. Er zijn genoeg andere leuke paarden die een nieuw baasje zoeken zonder gedoe eromheen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 16:06 



 
Profiel   

Bizzybijtje schreef
Wedden dat wanneer jij nu aanbiedt het paard eerder op te halen zonder keuring de vorige eigenaar hem niet meer krijgt? :D Verhaal rammelt inderdaad aan alle kanten, gewoon verder zoeken en dit loslaten. Er zijn genoeg andere leuke paarden die een nieuw baasje zoeken zonder gedoe eromheen. :)


Ja dat gevoel heb ik inderdaad wel. En dat klopt niet, vind het vooral zonde voor het paard. Heerlijk dier en verdient echt beter dan dat heen en weer gesleur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 16:07 



 
Profiel   

Caaatje schreef
Bizzybijtje schreef
Wedden dat wanneer jij nu aanbiedt het paard eerder op te halen zonder keuring de vorige eigenaar hem niet meer krijgt? :D Verhaal rammelt inderdaad aan alle kanten, gewoon verder zoeken en dit loslaten. Er zijn genoeg andere leuke paarden die een nieuw baasje zoeken zonder gedoe eromheen. :)


Ja dat gevoel heb ik inderdaad wel. En dat klopt niet, vind het vooral zonde voor het paard. Heerlijk dier en verdient echt beter dan dat heen en weer gesleur.

Zou jij hem dan ook nemen als hij afgekeurd zou worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 16:44 



 
Profiel   

Caaatje schreef
Heleennn schreef
Logisch toch dat het paard gewoon bij zijn eigenaar blijft als die plots toch de rekeningen betaalt. Wat is dan nog de reden om het paard te verkopen... ik vind het logisch dat hij nu bij zijn eigenaar blijft.


Het is zijn eigenaar niet meer. De vrouw wou liever een groter paard en heeft deze ingewisseld bij de verkoper voor een ander. Dat is ook gebeurd en het paard is na een maand terug in verkoop geplaatst, nu er daadwerkelijk interesse is wilt de vorige eigenaresse hem ineens wel terug.


Dat is het verhaal van de verkoper hè? Hoeveel daarvan is waarheid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 17:42 



 
Profiel   

Je zou ook nog kunnen vragen ad handelaar of die jouw adres geeft aan de oude eigenaar voor als paard toch weer verkocht gaat worden. Krijg je m misschien met een omweg alsnog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 17:54 



 
Profiel   

Je wint er niks mee als je dit gaat aanvechten als het paard al is verkocht.

Stel, je kan bewijzen dat jij een geldige overeenkomst had en dat de verkoper in gebreke is gebleven. Het paard kan niet meer aan jouw verkocht worden omdat hij in eigendom is van een derde partij die hem ter goeder trouw heeft gekocht. In een juridische procedure kun je dan alleen nog je schade verhalen(als die er al is). Dat is de moeite en risico niet waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 17:55 



 
Profiel   

Dat is echt super vervelend... heb het zelf ook zoiets meegemaakt. Ik vrees dat je eraan bent voor de moeite, als het paard effectief naar de oude eigenaar is gegaan is dat wellicht ter goeder trouw geweest. Zo'n proces zal je niet snel winnen vrees ik en zal je bakken vol geld kosten (en heel lang duren met het huidige rechtssysteem). Heel erg jammer TS, veel sterke!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:09 



 
Profiel   

cissy schreef
Je zou ook nog kunnen vragen ad handelaar of die jouw adres geeft aan de oude eigenaar voor als paard toch weer verkocht gaat worden. Krijg je m misschien met een omweg alsnog.

Ja dat zou je kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:13 



 
Profiel   

Soms zeggen handelaren dat keuren geen enkel probleem is en het klinische rapport al aanwezig. Alleen maar in de hoop dat de koper denkt dat het goed is en het paard oplaad en meeneemt. Wanneer die dan toch aanstuurt op een rontgen keuring komt er meestal een smoes om de hoek kijken. Want voor een handelaar is geld geld en van wie interesseert ze echt niet . Ts dit verhaal is zo vaag , daar kun je beter niet mee verder gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:23 



 
Profiel   

Hawkeye schreef
Dat is echt super vervelend... heb het zelf ook zoiets meegemaakt. Ik vrees dat je eraan bent voor de moeite, als het paard effectief naar de oude eigenaar is gegaan is dat wellicht ter goeder trouw geweest. Zo'n proces zal je niet snel winnen vrees ik en zal je bakken vol geld kosten (en heel lang duren met het huidige rechtssysteem). Heel erg jammer TS, veel sterke!


Ja de verkoper is de oude eigenaresse nu aan het aandringen om de reiskosten te vergoeden aangezien ik 8 uur onderweg ben geweest. Vind ik ook niet correct maar de hele situatie is al zo'n gedoe

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:54 



 
Profiel   

Ik vind dit wel een handig linkje: https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... reenkomst/

Indien er dus echt een bindende overeenkomst was tussen jou en verkoper, dan is de eerste stap een ingebrekestelling sturen. En vanaf dan kan je het zo ver laten gaan als je zelf wilt, tot aan een rechtszaak aan toe. Maar dan zou ik eerst eens een mailtje wagen aan een juridisch adviseur.

Mij lijkt het ook dat de overeenkomst met de ex-eigenaar eerder was (bedrag was afgesproken) en dat de overeenkomst die de verkoper met jou maakte dus eigenlijk al vanaf het begin ongeldig was. De verkoper is volgens mij vanaf het begin oneerlijk tegen je geweest. Ik zou dus mijn hart bij elkaar rapen en dat schenken aan een ander paardje. En de verkoopsites in het oog houden, want zoals ik het lees wil de ex-eigenaar het dier meteen opnieuw verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 18:57 



 
Profiel   

Ook ik vind dat dit verhaal aan alle kanten rammelt.. Vind het ook een erg warrig verhaal.. Oude eigenaar "ruilt" zijn paard tegen een ander paard en wil hem dan weer terug. Het paard word verkocht omdat de oude eigenaar het geld voor het nieuwe paard nog niet bij elkaar heeft..? Ik zou zeggen "boter bij de vis" dus er word pas "geruild" als het geld klopt en betaald is.

En waarom zou de oude eigenaar het paard ongekeurd "terugkopen"? Het is / was zijn paard dus ik neem aan dat hij/ zij wel weet wat er met het paard aan de hand is..
Waar staat het paard bij de handelaar of op een gewone stal? Misschien speelt er wel iets anders dat de oude eigenaar een stalhuur schuld heeft en dreigt de verkoopster met verkopen om druk te zetten..

Oh en wat betreft het "zwart of slecht" praten van de verkoopster, dat zijn in mijn ogen allemaal smoesjes om sympathie op te wekken.. Hoe goed zij wel is en hoe slecht de oude eigenaar is. Het is makkelijk om iemand in een hoekje te parkeren, als iemand (oude eigenaar) die slecht is, niet deugd, roddelt, geen geld heeft of niet goed is voor het paard..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 19:06 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Handelaar geeft eerdere koper een ultimatum, zoekt ondertussen een andere koper, jij. Jij wilt kopen onder voorbehoud van keuring. Dat is geen koopovereenkomst, ook niet mondeling, want er zit een beding bij (eerst keuren).
Eerdere koper heeft opeens wel geld. Diens koopovereenkomst staat.
Dan heb jij, simpel gezegd, pech. Handelaar verkoopt aan degene met wie hij een koopovereenkomst heeft.

Hoezo? Je kunt toch een koopovereenkomst hebben met een voorbehoud erin (onder voorbehoud van positieve keuring)? Als ik een huis koop teken ik een koopovereenkomst met daarin onder andere onder voorbehoud van financiering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 08:31 



 
Profiel   

GDG schreef
Hoezo? Je kunt toch een koopovereenkomst hebben met een voorbehoud erin (onder voorbehoud van positieve keuring)? Als ik een huis koop teken ik een koopovereenkomst met daarin onder andere onder voorbehoud van financiering.


Bij huizen is dat een uitzondering omdat mensen zelden een paar ton contant kunnen ophoesten. Bovendien gaat dat echt alleen schriftelijk, want je kunt dat geld pas regelen als die koopakte er is.
Dus je kan wel tegen een makelaar zeggen: ik koop dat huis, maar zonder dan ook een overeenkomst te tekenen gebeurt er niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 08:39 



 

Je hebt alleen afspraken gemaakt, niets ondertekend. Dus er is niets bindends. Is heel jammer, maar zo gaat dat nou eenmaal. En ik ga er ook vanuit dat je niets hebt betaald. Dus gewoon verder zoeken de moed houden, komt vast nog wel een leuke voorbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 08:45 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
palousa_boy schreef
Wat mij betreft is er gewoon geen "oude eigenaar" maar wil ze hem gewoon ongekeurd verkopen en is er dus waarschijnlijk meer aan de hand.


Ja dit dus.

Helemaal mijn gevoel. Ook omdat je aangeeft dat het een "ontzettende buitenkans is".
Vaak, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het ook gewoon te mooi om waar te zijn.

Goede wil tonen qua keuring en hopen dat jij die keuring niet doorzet. Toen duidelijk werd dat je dat wel ging doen, kwam er een excuus (want ik twijfel of de smoes van de vorige eigenaar uberhaupt waarheid is), zodat het paard niet afgekeurd werd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-19 08:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen