Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:31

Het lijken streken.Komt helaas vaak voor ben ik ook achter gekomen. Kennis heeft een goed opgeleid en braaf paard verkocht en de eigenaar vond de aankoper een beetje zielig omdat volgens de ouders hun dochter gehandicapt was. Dus deed een fors bedrag van de prijs af. Verkoper kreeg bericht dat het paard niet deugde, niet te rijden was en kreupel. Ondertussen zetten de familie de ene na de andere lofuiting over het paard op internet en moest het paard 2 wedstrijden in 1 weekend lopen.Altijd prijs maar paard wordt gewoon uitgemolken. Al me al dus verkapte handel en nog weer proberen geld te halen want het paard hoefde niet terug, ze wilden alleen geld terug. Mensen kunnen heel ziek reageren. Zulk soort mensen hebben ook nog een neus voor onervaren mensen in de handel. Hoop dat je contract niet toch zo opgesteld is dat het haar nog lukt ook om gelijk te krijgen.

hagelslag
Berichten: 9025
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:02

Het is erg duits om ook bij aankoop van een paard een koopcontract op te stellen. Ook als je particulier aan particulier verkoopt/koopt

tienus63

Berichten: 12076
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:57

hagelslag schreef:
Het is erg duits om ook bij aankoop van een paard een koopcontract op te stellen. Ook als je particulier aan particulier verkoopt/koopt

Dat dus.

En het liefst met stempels erop.
Oor vouwen en dan er een stempel op zodat er niet mee geknoeid kan zijn.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 22:05

In haar laatste bericht heeft ze gezegd dat ik de merrie aan haar als rijpaard heb verkocht.( lang bericht) en aan het eind heeft ze dus gedreigt met haar advocaat. Nu heb ik nog niet gereageerd en we zijn een week verder. Moet ik reageren, en zo ja, wat. Iedereen zegt iets anders, best lastig. Mijn gevoel zegt, wijs haar op het contract. Of niet reageren totdat ik iets van een advocaat hoor of iets dergelijks. Ik weet het niet zo goed...

Niqui

Berichten: 2169
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:29

Iedereen zegt wat anders zeg je.. En de meesten hier op Bokt hebben geen of niet voldoende juridische kennis. Heb je al eens bij het Juridisch loket geïnformeerd wat te doen? Zij kunnen je wél zeggen wat de beste stap is in dit geval.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:31

Niet meer reageren

noukie12
Berichten: 355
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:45

Ik zou gewoon doen alsof je neus bloed. Nooit geen brief gekregen, waar heb je het over?
Dit geeft je meer tijd tot een eventueel volgende brief. Ondertussen juridisch advies inwinnen. Dat kan gratis.
Neem je tijd en reageer vooral niet als het geen noodzaak is. Dus tot ze een advocaat heeft aangenomen weet jij van niks.

Oehlala
Berichten: 4306
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:03

niet reageren, voor je overleg hebt gehad met iemand met gedegen juridische kennis. Probeer het juridisch loket eens.

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 13:25

Bijna 3 weken verder sinds haar laatste bericht + dreigement. Meer heb ik dan ook niet te updaten dus. (Gelukkig) wat dat betreft! Maar ik heb een idee dat ik ooit nog wel iets van haar ga horen. Desnoods dat het wel goed gaat nu, of dat ze dr heeft verkocht. Maar heb niet het idee dat dit het laatste is wat ik van haar vernomen heb.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:11

Ibbel schreef:
Sizzle schreef:
Wat is er gek aan een koopcontract?


Niets. Maar dan wel de VERKOPER die de koper een contract laat tekenen.
Jij laat toch ook de garage niet een contract van jezelf ondertekenen als je een auto koopt? Jij tekent toch hún contract? Garage ziet je aankomen als je het omgekeerde zou proberen...


Bij particuliere verkoop komt het met grote regelmaat voor dat de koper Met een contract aan komt zetten hoor :)
De moeder van mijn merrie heb ik indertijd verkocht en daar kwam de koper ook Met contract en verzoek of we daar in mee wilden gaan

(Was ook een standaard dingetje van een website )

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:24

Sonja nee hoor komt vrij zelden voor.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 21:42

Ik heb dat ook zo gedaan hoor, een keer zelf een contract meegenomen of omgekeerd ook wel eens een koper een contract mee laten nemen.
Meestal vraag ik wie gaat downloaden, ik of de ander :+
Dat zijn gewoon standaard internet contracten, niets spectaculairs.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:27

Stalnollie
Dan Zal ik vast audiovisuele hallucinaties hebben als ik ze voorbij zie komen en het Er Met mensen over heb +:)+
Ik zeg niet dat het meestal zo is, maar zie het Met grote regelmaat voorbij komen bij particulieren onderling
En dan ook regelmatig dat de koper Er mee komt .

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 09:57

Maar is zo'n contract dan rechtsgeldig. Waar in Duitsland zit die vrouw?

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 10:02

Sonja_vR schreef:
Stalnollie
Dan Zal ik vast audiovisuele hallucinaties hebben als ik ze voorbij zie komen en het Er Met mensen over heb +:)+
Ik zeg niet dat het meestal zo is, maar zie het Met grote regelmaat voorbij komen bij particulieren onderling
En dan ook regelmatig dat de koper Er mee komt .

Tja van a horen zeggen

Ik maak gemiddeldel 3x per maand de realiteit mee.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 12:42

Joh, wat goed van je dat jij weet dat ik dat van horen zeggen heb
Het Er over hebben is deel twee
Het zien was deel 1
Dat zijn twee verschillende zaken
Niet 1 geheel

Nogmaals, het komt gewoon regelmatig voor , zeker bij particulieren onderling (heb geen ervaring met besrijfsmatige Handel dus geen idee hoe het daar zit )
Is het standaard? Vast niet
Is het uitzonderlijk? Zeer zeker niet


Edit
Maar goed
Dit is een discussie waar ts niets aan heeft

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 14:11

Hier nog nooit met een contract een paard of pony verkocht

floripori17

Berichten: 732
Geregistreerd: 23-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 02:02

Update: nog steeds geen woord. Maand verder. Ik dacht ook even bericht plaatsen voordat er een slotje opkomt. Zal je net zien dat ik bericht krijg net nadat er een slotje op het topic komt :')

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:48

Nou hopelijk was het een storm in een glas water :)

dunhulk

Berichten: 6
Geregistreerd: 07-04-18
Woonplaats: in de buurt van de efteling

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:26

ik heb alles ff gelezen ik hoop dat je er niks meer van hoort anders eens een bezoekje brengen aan die mensen en gaan kijken wat het probleem zou moeten zijn misschien niet het leukste om te doen maar dan ben je er misschien wel voor altijd vanaf

BigOne
Berichten: 38255
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie kan Duits en kent rechten? Koper wil dat ik paard terugn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:35

Helemaal geen aandacht meer aan besteden nu. Ze hebben een poging gedaan en je bent er niet ingetrapt. Wanneer je alles netjes vermeld hebt kunnen ze wel 1000 contracten hebben maar echt geen poot om op te staan. Laat dit wel een waarschuwing voor andere verkopers zijn, spreek zaken niet alleen mondeling af zoals een opmerking dat hij nog schrikkerig is onder het zadel maar zet het op de mail of papier en laat tekenen. Mocht er dan gedoe komen heb je in ieder geval bewijs dat kopers overal mee akkoord zijn gegaan.