Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

aankoop paard, zijn deze voorwaarden normaal tegenwoordig?

 
Profiel   

Ze werken zo in op de emotie van de potentiele koper, alsof het paard na een dag al verkocht is.
En als je er toch al voor hebt betaald gaat men sneller tot koop over, er is immers al in het paard geïnvesteerd. Kortom, iemand wordt aan alle kanten onder druk gezet om tot koop over te gaan.

Ik vind dit gewoon geen nette manier om zaken te doen.
Dan maar naar de volgende, dit soort praktijken zou ik ook over slaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:41 



 
Profiel   

Idd handelaren van de snelle handel. Willen alleen maar vasthouden als jij vooraf een bedrag betaald. En dat ben je idd kwijt als je niks koopt. Ver van wegblijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:43 



 
Profiel   

Zou het trouwens wel snappen dat je 100 euro vooraf betaald met de kijkafspraak. En als je komt opdagen, dat je dan die 100 terug krijgt als je het paard niet wilt.
Wil je hem wel, dan wordt het handgeld en gaat het van de aankoopprijs af.

Want als je kijkt, hoe vaak er tegenwoordig afspraken niet worden nagekomen, en hoeveel tijd je als verkoper kwijt bent aan mensen die niet komen opdagen. Triest maar waar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:44 



 
Profiel   

Die 100 euro is lekker makkelijk verdiend. En waarschijnlijk trekken ze het er ook wel af als je dit paardje niet koopt, maar een ander paard bij hun. Als je maar iets koopt :( . Zelfde met inruilgarantie, wordt dan toch vaak een duurdere dan waarvoor je in eerste instantie viel.

Succes met het vinden van je nieuwe vriend <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:51 



 
Profiel   

Ik lees je verhaal en meteen komt er 1 stal bij me opzetten.. Ik zou er indd niet intrappen.
Zat andere leuke paardjes te koop waar je vrijblijvend kunt komen rijden en proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:53 



 
Profiel   

Hubbels schreef
Ok dank voor jullie reactie's!

Ik heb het ook niet gedaan hoor, het is ook eigenlijk niet helemaal wat ik zoek, maar goed ik ben altijd al verliefd als ik een foto van een dier zie. Moet mijn emotie's ook wat inperken :o

Het dier komt uit Engeland/Ierland, gaat om een tinker.

mijn budget is ook best wat hoger hoor, dus we zoeken rustig verder.

Als iemand een leuk diertje weet die uberbraaf is en waarmee ik met een gerust hart, ook alleen, mee naar buiten kan...............................ik hou me aanbevolen.
Paard krijgt bij ons aan huis een so called 5 sterren stal :j


Wellicht dat cp112 op bokt nog wat voor je weet ;) zij heeft laatst zelf 2 merries opgehaald in de UK...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 10:58 



 
Profiel   

Shenavallie schreef
De wet van Murphy: als iets te mooi klinkt om waar te zijn...

Niet doen, TS. Een oud-stalgenootje heeft een vergelijkbare situatie gehad en die was al haar geld kwijt. In haar geval zou het paard naar haar gebracht worden, maar zowel het paard als haar geld heeft ze nooit (weer) gezien. Verkoopster was overigens ook niet meer bereikbaar.

Volgens mij moet je de wet van Murphy nog eens op zoeken...

Goed dat je besloten hebt het niet te doen TS! Heeft de verkoopster nog gereageerd? Ik had haar waarschijnlijk wel gevraagd waarom ze 100 euro zou moeten krijgen voor te bezichtigen. Zeker als het dier er simpelweg niet eerder is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:13 



 
Profiel   

Ze kan toch niks vasthouden als ze het niet eens heeft? :o?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 12:32 



 
Profiel   

upendo schreef
Stal Doorstap?

Snel verder kijken..

haha, dacht handelswijze ook al te herkennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 13:41 



 
Profiel   

Verstandig dat je er niet ingetrapt bent TS! Het is een rare markt.. En vergis je niet in import-Tinkers, zeker niet voor dit geld. Dat is zelden waar je naar zoekt, en je krijgt er 'gratis' een hoop ellende bij.

Bij ons op stal komen nog wel eens Tinkers te koop. Zoek Tinkerplein eens op op Facebook, wellicht heeft ze nog wat staan. Sowieso bráve Tinkers, goed gereden en absoluut safe buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:56 



 
Profiel   

Laat ook zeker foto's vd voeten maken. Stalgenootje heeft import tinker met verbeend hoefkraakbeen gekocht voor veel teveel geld bij een tinkerstal.
Heel verhaal maar niet gekeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 23:03 



 
Profiel   

Gewoon op gokken dat ie er zondag nog is. Zo ja, ga je dan gewoon kijken.
Zo niet, pech gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 23:24 



 
Profiel   

ynskek schreef
Hubbels schreef
Ok dank voor jullie reactie's!

Ik heb het ook niet gedaan hoor, het is ook eigenlijk niet helemaal wat ik zoek, maar goed ik ben altijd al verliefd als ik een foto van een dier zie. Moet mijn emotie's ook wat inperken :o

Het dier komt uit Engeland/Ierland, gaat om een tinker.

mijn budget is ook best wat hoger hoor, dus we zoeken rustig verder.

Als iemand een leuk diertje weet die uberbraaf is en waarmee ik met een gerust hart, ook alleen, mee naar buiten kan...............................ik hou me aanbevolen.
Paard krijgt bij ons aan huis een so called 5 sterren stal :j


Wellicht dat cp112 op bokt nog wat voor je weet ;) zij heeft laatst zelf 2 merries opgehaald in de UK...



Bedankt dat je aan mij denkt :) ik zit verder niet echt in de handel maar heb toevallig momenteel een leuk dier staan die opzoek is naar een leuk plekje. Dit is de laatste, ik heb afgelopen maanden bijna mijn complete oude kudde verkocht ivm veranderen van fok richting.
Nu gaan we echt weer richten op de fokkerij en verkoop van jonge dieren ipv volwassen bereden :Y)

Ik beb TS al een bericht gestuurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 23:33 



 
Profiel   

Ik heb een vermoeden over welke stal dit gaat. Ik zou het in ieder geval niet doen.

Als het de stal is waar ik toen zou gaan kijken. Met verschillende mensen gemaild dat ik die dag zou komen. Was allemaal goed. Uiteindelijk wisten ze niet dat ik kwam en bleek dat paard verkocht of gereserveerd. (Na het zien van het paard en de rest bleek dat dit een beetje jammer van mijn tijd is geweest.) Mocht het die stal zijn die ik denk, neem dan vooral iemand met kennis mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 00:50 



 
Profiel   

cp112 schreef
ynskek schreef

Wellicht dat cp112 op bokt nog wat voor je weet ;) zij heeft laatst zelf 2 merries opgehaald in de UK...



Bedankt dat je aan mij denkt :) ik zit verder niet echt in de handel maar heb toevallig momenteel een leuk dier staan die opzoek is naar een leuk plekje. Dit is de laatste, ik heb afgelopen maanden bijna mijn complete oude kudde verkocht ivm veranderen van fok richting.
Nu gaan we echt weer richten op de fokkerij en verkoop van jonge dieren ipv volwassen bereden :Y)

Ik beb TS al een bericht gestuurd.


Leuk om te horen. Ik link jou iedere keer weer aan de tinkerwereld :j vandaar dat ik je noemde. Met het idee dat als je zelf niks had dat je wellicht zou kunnen doorverwerwijzen naar betrouwbare adressen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 00:54 



 
Profiel   

upendo schreef
Stal Doorstap?

Snel verder kijken..



Dit is niet bij ons maar kom je eens een kijkje bij ons nemen ?:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-19 00:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen