Trailer inruilen of particulier verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:08

Een paar jaar geleden heb ik mijn oldtimer Ifor Williams helemaal gereviseerd.

Ik ben aan het neuzen voor een grotere/lichtere/ruimere/stillere trailer voor mijn claustrofobische paard. Zodat ze wat comfortabeler kan reizen en ik ook met minder spanning op pad ga.

Wat zijn jullie ervaringen met inruil of juist particuliere verkoop?

Mocht ik hem particulier verkopen dan gaat hij binnenkort eerst nog voor een grote controle/beurt naar een aanhangerbedrijf.

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:54

je kan hem toch adverteren en als je hem niet kwijt wordt, altijd nog inruilen.
of je moet bij een bedrijf al een trailer vinden die je aanstaat. dan zou ik wel meteen inruilen.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:12

Meestal krijg je er particulier wat meer voor, dan bij inruil.

Maar door in te ruilen heb je niet Jan en Alleman op de mail/bel/app en aan de deur. Dat scheelt dan wel weer.

Grote beurt is mooi, maar haal je die kosten er weer uit? Je kan hem ook zo aan bieden en zeggen dat je hem wel voordien een beurt wilt laten geven voor xxx euro.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:36

Wij waren onze trailer destijds via MP heel snel kwijt. En veel meer voor gekregen dan verwacht :j

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:37

Wij waren onze oude Henra op 2 weken kwijt voor onze vraagprijs. Ik zou eerst zelf proberen

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:38

MarliesV schreef:
Meestal krijg je er particulier wat meer voor, dan bij inruil.

Maar door in te ruilen heb je niet Jan en Alleman op de mail/bel/app en aan de deur. Dat scheelt dan wel weer.

Grote beurt is mooi, maar haal je die kosten er weer uit? Je kan hem ook zo aan bieden en zeggen dat je hem wel voordien een beurt wilt laten geven voor xxx euro.

Helemaal mee eens.

Goedkoper zonder beurt is waarschijnlijk makkelijker verkopen dan de kosten voor de beurt al in de verkoopprijs verwerkt. Gewoon keuze aan de koper laten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:57

De beurt zelf zal de wereld niet kosten bij onze garage. Hij heeft vorig jaar al nieuwe banden gekregen.

Maar ik merk dat het net iets te lang duurt voor hij mee gaat remmen. Hier zal dus wat afgesteld moeten worden. Tegelijk even naven en oplooprem smeren.

Ik ken de trailer van voor tot achter maar als ik hem particulier verkoop dan wil ik er ook technisch qua veiligheid 100% achter kunnen staan :)

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:00

Gloa schreef:
als ik hem particulier verkoop dan wil ik er ook technisch qua veiligheid 100% achter kunnen staan :)

Doe je netjes.
Dat gevoel voor jezelf is ook wat waard ;)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:05

Als hij in goede staat is en je de beurt hebt gegeven, dan kan je hem waarschijnlijk goed particulier verkopen. Ik was hem vrij snel kwijt, maar de kosten van een renovatie zijn er onmogelijk uit te krijgen (had het laten doen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:05

Oké dus toch particulier proberen :)

Renovatie hebben we helemaal zelf gedaan m.u.v. de remmerij. Dus qua kosten zal het bij ons meevallen.

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:10

Eerst proberen zelf te verkopen . Zonder inruil krijg je soms ook nog een leuke korting. Dus als je geluk hebt krijg je iets meer voor je huidige én een leuke korting op de nieuwe trailer.
Moet je eerst wel weten wat je huidige trailer ongeveer waard is !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:10

Tja geen flauw idee :+ . Als ik zo de prijzen van 2dehandsjes zie op mp dan sla ik stijl achterover.

Zal de garage eens vragen als hij daar staat. Komende week eerst maar wassen, kapot lampenbolletje vervangen en alle kitrandjes weer nalopen.

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:19

Ik heb mijn trailer bij mijn trailer boer neergezet waar ik hem ooiit kocht en altijd in onderhoud heb gehad.Hij heeft een inspectiebeurt gedaan van €45.00 en de punten opgeschreven die gedaan moesten worden.

Daarna heeft hij hem op zijn verkoopsite gezet, ik heb hem prive geadverteerd en de mensen konden bij hem kijken en overleggen wat ze zelf doen / wat ze laten doen door hem.
Voordeel was dat iedereen die daar kwam ook de trailer te koop zag staan.

Hij is verkocht en ik heb alleen de inspectiebeurt aan hem betaald.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:22

Ik ben blij dat ik mijn trailer ingeruild had ipv zelf verkocht.

Levertijd op nieuwe trailer zou een week of 6 zijn, het werd uiteindelijk 8 maanden. Anders had ik een half jaar zonder trailer gezeten, en als je bijna wekelijks op pad ben is dat geen doen.

Blabla00
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-09-19

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 00:08

Ik zou eerst zelf proberen via MP. Beide heeft zijn voor en na-delen.
Zoals met MP of welke site ook mensen over de vloer en afwachten of ze het nemen ja of nee.
Succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:38

Mensen over de vloer vind ik niet zo erg.

Woensdag gaat de trailer in ieder geval naar de garage.

Mocht hij te weinig opbrengen dan zit er niets anders op dan hem weer grondig aan te pakken en prettiger te maken voor mijn paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:31

Trailer net gehaald. Remmen gesteld en alles weer goed gesmeerd.

Inruilprijs schrok ik best wel van. Als ik zo mp de afgelopen tijd bekijk dan moet dat veel beter kunnen.

Dus van de week maar eens te koop gaan zetten :)

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 17:11

Goede foto's, duidelijke titel en omschrijving, realistische vraagprijs. Dan moet dat helemaal gaan lukken. Veel succes!

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 17:14

Voor een goed onderhouden trailer is mp de beste plek, inruil houd een bedrijf altijd rekening met btw dus krijg veel je minder. En koop je een andere dan ding je bij het bedrijf gewoon af.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Trailer inruilen of particulier verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:41

Ik kan je ZuidZijde trailers aanbevelen, kreeg toen een hele nette prijs voor mijn trailer..En echt een topservice.!! *\o/*