zzper- les geven- aansprakelijkheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 13:22

ik hoop dat ik duidelijk uit kan leggen.

Ik ben bezig met opleiding tot instructeur

nu vroeg ik mij af hoe dat presies zit als

ZZper en aansprakelijkheid. Kan ik ook alvast een kvk aanvragen en daarvoor al een beroepsaansprakelijkheid verzekering afsluiten zonder dat ik nog mijn diploma heb?

Nu geef ik nog les op vriendenbasis. Maar ik merk dat steeds meer mensen les bij mij willen. Uiteraard doe ik er veel ervaring mee op. Maar zou er ook betaald voor willen worden.

maar dan zal ik een kvk/Zzper moeten worden. Dit is ook zeker mijn doel. Maar ik kom niet ver op internet kwa in en outs.

aangezien les geven wel een vrij beroep is.

Ik wil best inversteren maar ga geen lessen geven om alleen mijn verzekeringen te kunne betalen. Daar zou ik dan te weinig les voor geven. Ik heb er naast ook nog gewoon een baan.

ik zoek puur informatie hoe ik dit het beste kan aanpassen.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:30

Aansprakelijkheidsverzekering geven de verzekering maatschappijen alleen als je voldoende gediplomeerd bent. Dus dat betekent eerst je diploma halen dus.

Het is een prijzige verzekering maar niet ondoenbaar als je meerdere uren per week les geeft.
Kijk ook even naar de kleine ondernemings regeling als je je in gaat schrijven bij de kvk.

Als je even ervoor gaat zitten kan je goed een kosten/baten overweging maken zodra je gediplomeerd bent en aan de slag wil als zzp'er.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 13:54

dan wacht ik tot ik mijn diploma behaald heb :D

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:55

Interpolis, bedrijfsverzekering daar zit ik bij.
Merk wel dat er maar weinig instructies bij zitten.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:00

Ik heb een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering via Univé. Betaal iets van €120,- per jaar dus dat valt reuze mee. Moest wel laten zien dat ik gediplomeerd ben.
Wil je meer info dan stuur je maar pb

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:15

Ik heb er geen idee van hoe duur ze zijn, maar Equine Risk heeft ook verzekeringen voor o.a. instructeurs: https://equinerisk.com/hippische-beroep ... strainers/ . Je zou je dan misschien als trainer kunnen inschrijven totdat je je diploma hebt, daar zou ik eens naar informeren als ik jou was.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 22:46

Jet schreef:
Ik heb er geen idee van hoe duur ze zijn, maar Equine Risk heeft ook verzekeringen voor o.a. instructeurs: https://equinerisk.com/hippische-beroep ... strainers/ . Je zou je dan misschien als trainer kunnen inschrijven totdat je je diploma hebt, daar zou ik eens naar informeren als ik jou was.


Bij deze moet je diploma hebben ;-) dat voor trainen kan ik wel eens informeren ja.

Thx

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:57

Je kunt je tijdens je opleiding al verzekeren, maar dit moet je in overleg met de verzekeraar doen, vaak willen ze binnen een half jaar bewijs hebben, dat je de opleiding afgerond hebt en je papieren hebt.
Zo ben ik namelijk wel begonnen.

Het is in principe een koud kunstje om je in te schrijven bij KvK, maar dit kost elk jaar ook geld. Ik weet niet of je je nu inschrijft, of je dan heel jaar 2019 moet betalen, of nog het resterende deel van 2019. Dit is wel handig om na te vragen. Anders begin januari inschrijven.

Wel een wijze raad, ga niet zonder verzekering nu nog betaald lesgeven, mocht er wat gebeuren dan kan je dit veel geld gaan kosten.
Verzekering komt als eerste bij jou aankloppen, omdat je als instructrice de eindverantwoordelijke bent in het verhaal.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 22:59

Ik heb eenmalig inschrijfkosten betaald bij KvK, in 2007, daarna nooit weer hoor.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 23:09

Ik ga nu ook niet betaald lessen.

Mag bezine kosten vergoeding wel? Of valt dat ook onder betaald.

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:10

Dan is er iets misgegaan. Je moet jaarlijks betalen voor je inschrijving. Geen hoog bedrag trouwens.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:12

Ik heb een besrijfsaansprakelijkheids verzekering bij MKB voor 16 euro per maand, uit mijn hoofd gezegd.
Ik heb hier geen enkele diploma voor hoeven laten zien, alleen mijn KvK nummer door gegeven.

Ik betaal trouwens ook niet jaarlijks voor de KvK hoor! Een keer bij inschrijving maar verder niets meer...

lianne484
Berichten: 853
Geregistreerd: 19-01-13
Woonplaats: westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:31

Ik heb me in februari 2018 me ook bij de KvK ingeschreven en ook maar eenmalige kosten gehad.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:35

Yacintha schreef:
Ik heb een besrijfsaansprakelijkheids verzekering bij MKB voor 16 euro per maand, uit mijn hoofd gezegd.
Ik heb hier geen enkele diploma voor hoeven laten zien, alleen mijn KvK nummer door gegeven.

Ik betaal trouwens ook niet jaarlijks voor de KvK hoor! Een keer bij inschrijving maar verder niets meer...



Kijk even goed in je polis, paardensport en het lesgeven daarin zou er wel eens buiten kunnen vallen....

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:56

myk_en_shant schreef:
Je kunt je tijdens je opleiding al verzekeren, maar dit moet je in overleg met de verzekeraar doen, vaak willen ze binnen een half jaar bewijs hebben, dat je de opleiding afgerond hebt en je papieren hebt.
Zo ben ik namelijk wel begonnen.

Het is in principe een koud kunstje om je in te schrijven bij KvK, maar dit kost elk jaar ook geld. Ik weet niet of je je nu inschrijft, of je dan heel jaar 2019 moet betalen, of nog het resterende deel van 2019. Dit is wel handig om na te vragen. Anders begin januari inschrijven.

Wel een wijze raad, ga niet zonder verzekering nu nog betaald lesgeven, mocht er wat gebeuren dan kan je dit veel geld gaan kosten.
Verzekering komt als eerste bij jou aankloppen, omdat je als instructrice de eindverantwoordelijke bent in het verhaal.


KVK is voor zover ik weet eenmalig een bedrag bij inschrijving en daarna niet meer hoor. Ik heb in 2015 voor de inschrijving van mijn Paardentaxi € 50,00 betaald en dat was éénmalig.

Tegen betaling zonder verzekering werken is inderdaad heel gevaarlijk. Dat ben ik helemaal met je eens!

Plutolover, op de site van de belastingdienst staat als het goed is wel het bedrag dat je zo mag bijverdienen zonder dat je als bedrijf gezien wordt, of dat ook voor aansprakelijkheid zo geldt durf ik niet te zeggen. Toch zou ik me daar niet teveel op vastpinnen. Zelfs als je als vriendendienst vaker paarden voor vrienden vervoert en daar benzinegeld voor krijgt, wordt je als ondernemer gezien, met alle bijbehorende risico's er aan vast... Overigens vind ik dat logisch hoor, ook voor degenen die alles wel op orde hebben en daardoor dus een hoger tarief ( moeten) hanteren is het zuur als anderen ver onder hun tarief een soort van illegaal aan de gang zijn...

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:11

josien_m_ schreef:
Dan is er iets misgegaan. Je moet jaarlijks betalen voor je inschrijving. Geen hoog bedrag trouwens.



Ik betaal ook al jaren niet meer, dat is een x aantal jaren terug gestopt, heb ik toen bericht van gekregen.

josien_m_
Berichten: 2405
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:53

Gooiske schreef:
josien_m_ schreef:
Dan is er iets misgegaan. Je moet jaarlijks betalen voor je inschrijving. Geen hoog bedrag trouwens.



Ik betaal ook al jaren niet meer, dat is een x aantal jaren terug gestopt, heb ik toen bericht van gekregen.


O? dan ik misschien ook niet meer... ging automatisch he, dan let je er niet meer op

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 15:53

Gaat idd automatisch, in het begin moest ik elk jaar een klein bedragje betalen aan KvK. Heb het nagevraagd aan mijn partner en we betalen nu idd niets meer.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:13

Kelly_ann schreef:
Yacintha schreef:
Ik heb een besrijfsaansprakelijkheids verzekering bij MKB voor 16 euro per maand, uit mijn hoofd gezegd.
Ik heb hier geen enkele diploma voor hoeven laten zien, alleen mijn KvK nummer door gegeven.

Ik betaal trouwens ook niet jaarlijks voor de KvK hoor! Een keer bij inschrijving maar verder niets meer...



Kijk even goed in je polis, paardensport en het lesgeven daarin zou er wel eens buiten kunnen vallen....


Oh nee hoor, heb hier speciaal met ze over gebeld. Het was in eerste instantie pittig om een verzekeraar te vinden die een paardenbedrijf verzekerd. Ze vinden meestal het risico op ongevallen te hoog, MKB wilde dit wel verzekeren.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: zzper- les geven- aansprakelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 23:58

Klinkt goed! Bij de paardgerelateerde verzekeraars ligt het een stuk moeilijker.