Welke verzekering nodig bij leasers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zippor4
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-07-19

Welke verzekering nodig bij leasers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 20:17

Ik heb een aansprakelijkheid verzekering voor mijn paarden op dit moment als ze schade veroorzaken bij anderen maar vraag tot nu toe geen geld voor mijn paarden aan verzorgsters/bijrijders. Ik ga een opleiding tot lessen geven volgend jaar dan zijn er meer opties heb ik gelezen met betrekking tot verzekeringen als je papieren hebt maar tot die tijd wil ik mijn paarden al verleasen en mensen mee nemen op buitenrit. Wat heb ik hierbij nodig als ik het netjes wil doen? Of is het geen optie (voordat ik mijn orun heb)...?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Welke verzekering nodig bij leasers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:23

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Zippor4
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-07-19

Re: Welke verzekering nodig bij leasers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 21:28

Oke bedankt!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke verzekering nodig bij leasers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:00

Bedoel je dat je nu al lessen wilt geven? Dan wordt het lastig om een verzekering te vinden. Als het alleen om lease gaat, dan is je huidige aansprakelijkheid voldoende.

Zippor4
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-19 22:31

Ik dacht dat - als er eenmaal geld wordt gevraagd - de normale aansprakelijkheid niet meer voldoende zou zijn.
Het is geen geld voor lessen inderdaad, maar wel - al dan niet onder begeleiding - een losse buitenrit bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 27-11-19 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke verzekering nodig bij leasers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:45

Bel je verzekering voor advies of ga op zoek naar een goede verzekeringsagent om je te helpen. Voorwaardes verschillen nogal eens ook juist tussen particulier en bedrijfs/beroepsmatig. Verschillen in premie wordt je vaak ook niet gelukkig van. Laat je goed informeren voordat je verder gaat ook ivm kostendekkende prijzen voor je lessen, etc.

Zippor4
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-19 02:08

Je hebt gelijk, ik kan dit wellicht beter bij professionele vragen voor ik het daarlijk verkeerd doe. Ga morgen even rondbellen en dan laat ik hier mijn uitkomst weten. Ik hoopte alleen wat meer ervaringen van anderen te krijgen hier, neem aan dat ik niet de enige ben, maar weet ook dat velen het gewoon doen zonder de regels... Alleen is mijn leven te vaak zo dat het net bij mij weer verkeerd gaat en daar heb ik echt geen zin meer in (nasleep aan ellende bijvoorbeeld).

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke verzekering nodig bij leasers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 02:25

Eisen zijn nogal eens specifiek per verzekeraar en hoe alles omschreven is. Daarnaast is de Nederlandse wet niet altijd logisch voor de gewone mensen.
Hoor graag wat de verzekering zegt en wat ze onder welke omschrijvingen verstaan.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 08:59

Zippor4 schreef:
Het is geen geld voor lessen inderdaad, maar wel - al dan niet onder begeleiding - een losse buitenrit bijvoorbeeld.

Tegen betaling als ik het goed begrijp. Dat valt dan inderdaad niet onder een AVP. Je zult dus een bedrijfsmatige AV af moeten sluiten en ik heb begrepen dat die schreeuwend duur zijn, de kans dat je dat eruit haalt met een paar ritjes is nihil. Ik zou het idee dus gewoon laten varen. Dus ga lekker je opleiding doen en starten met lesgeven buiten je opleiding als je genoeg uren kunt maken om de AVB eruit te halen.

Zippor4
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-07-19

Re: Welke verzekering nodig bij leasers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-19 18:52

Ik heb meerdere paarden en heb even polshoogte genomen en er blijken best veel mensen niet te willen leasen maar wel losse ritten buiten te willen maken. Alleen is dat ook wel weer extra risico (voor je paarden) omdat het natuurlijk telkens verschillende mensen zijn. Wellicht wacht ik daarom inderdaad tot ik gewoon les kan geven. In mijn omgeving zijn de paden ook niet zo dat je daar echt perse wilt komen rijden. Ik heb gebeld en de meeste doen geen paarden meer verzekeren zakelijk behalve paardenverzekeringen. Ik moest rekening houden met jaarlijkse kosten van ongeveer 500,- maar dat ligt helemaal aan wat je van plan bent en hoe je je pakket dan samen stelt. Dit ging dan over je paard verleasen (wat veel mensen gewoon doen maar toch echt niet verzekerd is normaal) en buitenritten organiseren waarbij ik de paarden dus verhuur.