Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Prijsadvies afgekeurd paard

 
Profiel   

Hallo Bokkers, :)

ik weet niet of ik hier goed zit, dit is nieuw voor mij..

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het is voor mij heel lastig om dit emotioneel weg te drukken en het zakelijk te houden... of andersom , hele nare situatie. Maar ik ga inderdaad akkoord met het voorgestelde bedrag en met de hoop dat ik de toebehoren zo los nog voor een leuke prijs verkocht krijg. Ik vind het zelf ook het prettigst dat hij terugkomt bij de vorige eigenaar! Bedankt voor Al jullie hulp


Laatst bijgewerkt door awanis20n op 04-12-19 15:21, in het totaal 4 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:47 



 
Profiel   

Dat jij allemaal extra kosten hebt gemaakt doet er niet toe natuurlijk.
Simpele feit is dat je een kapot paard niet voor hetzelfde bedrag kunt verkopen. Mij lijkt 1200 best prima eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:49 



 
Profiel   

Waar is hij nu op afgekeurd? Op het wegdraaien van zijn achterbeen of op iets anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:50 



 
Profiel   

Ik denk dat je blij mag zijn als de vorige eigenaar hem terug wil en hem een goede thuis wil bieden. Dan zou het geld me niet veel uitmaken. 1200 is dan een prima prijs voor een paard waar eigenlijk niets meer mee kan gedaan worden.

Op voorwaarde dat die laatste keuring wel correct was!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:51 



 
Profiel   

Ik zou eerlijk gezegd bij zijn dat je hem, afgekeurd, voor dat bedrag vrij snel terug kwijt kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:51 



 
Profiel   

Ik vind 1200 euro erg schappelijk van de vorige eigenaren. Denk dat je er niet veel meer voor gaat krijgen van een andere koper. Volledig afgekeurd paard is niet meer dan slachtprijs waard. Je kunt eventueel nog het zadel dat je er destijds bij hebt gekregen nog zelf verkopen en je nieuwe spullen natuurlijk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:52 



 
Profiel   

Ik begrijp niet helemaal hoe het nu zit met de afkeuring. Is hij afgekeurd om dezelfde reden? Of is er iets anders, zijn zijn klachten veranderd?

In principe was het paard toen jij hem kocht geschikt voor recreatie, en nu niet meer. Wetende dat hij op een goede plek komt, zou ik dan akkoord willen gaan met de 1200. Maar als je meer wilt, met de gok dat ze afhaakt, kan je dat proberen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:53 



 
Profiel   

1200 euro voor een volledig afgekeurd paard lijkt me wel redelijk eigenlijk. Zeker als hij bij zijn oude baasje terecht komt, die (denk ik? Hopelijk?) het beste met hem voorhebben?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:53 



 
Profiel   

Ik zou voor die 1200 euro gaan. Je weet dat hij goed terecht komt, dat is voor een paard waarvan het afgeraden wordt om nog mee te rijden een zeldzaamheid. Dus ik zou niet het onderste uit de financiële kan halen, maar blij zijn dat dit paard überhaupt een leuk huisje krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:53 



 
Profiel   

Ontzettend zuur natuurlijk en ik snap dat je van deze situatie baalt..
Ik denk echter dat je heel blij mag zijn dat je nog geld krijgt voor een paard dat hen ook alleen maar geld gaat kosten. Natuurlijk doet ieder paard dat maar meestal krijg je er dan nog iets meer voor terug dan alleen weideversiering..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:56 



 
Profiel   

Zou die 1200 ook accepteren. Al vind ik het al met al een vreemd verhaal dat je een paard na 9 mnd om financiele redenen weer weg moet doen, en dat de klachten dusdanig zijn verergerd (?) dat hij ook als recreatiepaard niet geschikt meer is.

Extra kosten zijn je eigen keuze geweest. Zadel kun je los verkopen of houden voor een volgend paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:57 



 
Profiel   

Vervelend zeg! Maar ik vind 1200 nog best wat voor een volledig afgekeurd paard, en nog belangrijker: hij komt goed terecht bij zijn oude eigenaren. Je kan je nieuwe en zijn oude zadel toch ook nog tweedehands doorverkopen?

Ik zou hem aan de oude eigenaren terug verkopen en alle spullen gewoon tweedehands doorverkopen via marktplaats of facebook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:58 



 
Profiel   

Voor een volledig afgekeurd paard lijkt het me redelijk dat je die laat inslapen of een afspraak bij de slager geeft. Hoe hard of vervelend het ook klinkt. Bokt staat vol met niet zo fraaie verhalen. Het geeft altijd ellende. Vooral voor het paard. En ondanks dat die E2000,- een flinke hap geld is heb je toch vooral de verantwoording voor het dier.


Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 04-12-19 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:59 



 
Profiel   

Dus eigenlijk wil je de gemaakte kosten terug hebben? Afgezien van wat het paard nu nog waard is?
Ik zelf zou blij zijn met de 1200 en een goed huis. En de spullen die je zelf gekocht hebt is eigen risico. Misschien kun je die los verkopen en de rest is gewoon risico.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 14:59 



 
Profiel   

Absoluut aanpakken die €1200

Een paard en de spullen zijn in de meeste gevallen geen investering, ook al baal je natuurlijk enorm dat je er nu minder voor krijgt.
De nieuw gekochte spullen kun je verkopen en genoegen nemen met wat je daar nog voor krijgt.

Waar is hij op afgekeurd nu? Vind je het oordeel redelijk? Of kun je je er niet in vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:01 



 
Profiel   

Tsja, kosten na de koop kun je niet doorrekenen bij een paard wat volledig ongeschikt is om als rijdier te dienen.

Heel hard? €1200,- krijg je bij de slager niet. Het is een héél aardig bedrag gezien hij alleen nog als grasmaaier kan staan. Alleen moet je je afvragen of je op de blauwe ogen van de oude eigenaar kan vertrouwen en je paard een fijn (pijnvrij?!) leven op de wei krijgt.

Vaak loont het trouwens sowieso meer om toebehoren apart te verkopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:03 



 
Profiel   

Dit paard ga je nooit kunnen verkopen aan een ander. Dus ik zou in mijn handjes knijpen. Ik vind het bedrag nog aan de hoge kant eerlijk gezegd. Bij de slager krijg je er nog niet de helft voor...
Misschien dat je het zadel en de spullen nog kunt verkopen. Bedenk ook dat je stalgeld bespaart doordat je nu vrij snel iets geregeld krijgt.
Maar ik begrijp dat het voor jou wel ontzettend zuur is.

Wat eventueel een andere mogelijkheid zou kunnen zijn, is de koop ontbinden. Maar ik ben niet juridisch onderlegd, dus geen idee of dat een kans zou kunnen maken. Dan zou je wel eventueel het aankoopbedrag terug kunnen krijgen. Maar of je al die moeite moet gaan doen voor een paar honderd euro, dat vraag ik me af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:04 



 
Profiel   

Hier zou ik blij mee zijn.

En met name voor het paard fijn dat hij terug mag na zo'n korte tijd weggeweest te zijn.
Ik zou dus het belang van dit paard sowieso centraal stellen, het is al triest genoeg dat er met hem geschoven wordt.

Terugbrengen, 1200 aanpakken, en voorlopig niet meer aan een nieuw paard beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:08 



 
Profiel   

Súpernetjes van de oude eigenaren, en zonder er verder een moment over na te denken aanpakken.

En die oude eigenaren bedanken op de koop toe, dat ze het zo willen oplossen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:12 



 
Profiel   

Gauw aanpakken die 1200 euro! En voor het paard ook het beste om terug naar vorige eigenaar te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:12 



 
Profiel   

Eens met de rest. Zij hebben je een voor jouw doel goedgekeurd paard verkocht. Dat jij niet goed hebt gekeken naar de toebehoren voor je die aan hebt genomen is een les voor de volgende keer, niet zomaar iets aannemen maar eerst kijken en nadenken of je de spullen wel wil hebben en bruikbaar zijn.

Blijkbaar is er in de tussentijd iets veranderd waardoor hij nu niet meer bereden kan worden. Dan zou ik heel blij zijn als hij voor dat geld naar een fijn adres gaat want als je nee zegt kan het zomaar dat je er helemaal niet meer vanaf komt. Aan de andere kant, als het paard al die tijd zonder problemen gewoon gereden is en daarbij ook happy was, zou ik me juist nog eens achter de oren krabben of die 2e keuring wel zo goed was. Was de arts wel duidelijk dat hij alleen voor recreatie ingezet moest worden? Neem aan dat als hij eerder tekenen had laten zien dat hij niet in orde was, je daar actie op had ondernomen....hoe dan ook, leuk dat ze nu zeggen niet geschikt maar in de praktijk was hij dus prima geschikt, dat is niet ineens met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt ofzo. Even ervan uitgaande dat je hem gewoon gereden hebt en daarbij geen noemenswaardige problemen hebt ondervonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:13 



 
Profiel   

Als ik het goed lees, heb je een paard gekocht wat niet aan je wensen voldoet en die moet nu weer weg, alleen is de pech dat hij afgekeurd is en je er dus nog maar weinig geld voor kan krijgen.

Als je eerlijk bent voor jezelf en het paard, laat je 'm inslapen of slachten.
Een paardje wat zo slecht is, moet je niet weer willen verkopen.

Naar wat ik lees, was de vorige eigenaar ook niet zo'n beste plek aangezien je schrijft dat hij erg mager was en niet gelukkig oogde...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:18 



 
Profiel   

Laten herkeuren, 2 totaal verschillende adviezen op eigenlijk hetzelfde punt zeg je.
En anders zou ik verhaal gaan halen bij die eerste dierenarts.

Daarnaast is een keuring echt heel lastig, een advies is niet dat het ook echt zo is. Zij maken ook maar een gokje. Hebben ze fotos gemaakt? Of dat dan weer niet?


Ik vind 1200 zonder toebehoren best redelijk voor een afgekeurd paard wat niet gereden kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:22 



 
Profiel   

Het paard wordt nu toch gereden bij ts?En ze heeft niet gezegd dat hij kreupel zou zijn. Maar dat hij wegmoet om financiele reden.Wel heeft hij dus een beperking die je moet kennen. Dan kun je er rekening mee houden.Ik heb al gezegd tegen ts, aanpakken die 1200 euro!!!!!!!Voor jou het beste en voor het paard ook. Kennelijk geeft zijn vorige eigenaar nog wel om hem anders hadden ze dit aanbod niet gedaan. aan een ander zul je hem niet voor meer kwijtkunnen en stalling kost ook geld elke maand dat je hem langer hebt.Zijn je financiele problemen echt zo erg dat je hem op geen enkele manier meer kunt houden?Goedkopere stalling,betalende bijrijder? (Ik ga er dus vanuit dat hij niet kreupel is).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:35 



 
Profiel   

anjali schreef
Het paard wordt nu toch gereden bij ts?En ze heeft niet gezegd dat hij kreupel zou zijn. Maar dat hij wegmoet om financiele reden.Wel heeft hij dus een beperking die je moet kennen. Dan kun je er rekening mee houden.Ik heb al gezegd tegen ts, aanpakken die 1200 euro!!!!!!!Voor jou het beste en voor het paard ook. Kennelijk geeft zijn vorige eigenaar nog wel om hem anders hadden ze dit aanbod niet gedaan. aan een ander zul je hem niet voor meer kwijtkunnen en stalling kost ook geld elke maand dat je hem langer hebt.Zijn je financiele problemen echt zo erg dat je hem op geen enkele manier meer kunt houden?Goedkopere stalling,betalende bijrijder? (Ik ga er dus vanuit dat hij niet kreupel is).




Hij is wel kreupeldaarom is bijrijder niet mogelijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen