Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Prijsadvies afgekeurd paard

 
Profiel   

Nou dan snap ik niet dat je verbaasd bent dat hij nu afgekeurd word...ik ben wel verbaasd dat je iemand hebt gevonden die dus meer dan 1200 euro had willen betalen voor een kreupel paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:42 



 
Profiel   

Hij is dus wel kreupel? Dat je dan niet meteen die 1200 met open handen hebt aangepakt dat snap ik niet. Toen jij hem kocht was hij dus niet kreupel want goedgekeurd voor recreatie. En je hebt er toen toch ook op gereden. Op je profiel staan ook rijfoto's.Mooi paard trouwens. Je hebt hem nu 9 maanden dus de wettelijke termijn van eventueel koop terugdraaien is verstreken.Dus he, pak die 1200 euro voor ze zich bedenken!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:54 



 
Profiel   

anjali schreef
Hij is dus wel kreupel? Dat je dan niet meteen die 1200 met open handen hebt aangepakt dat snap ik niet. Toen jij hem kocht was hij dus niet kreupel want goedgekeurd voor recreatie. En je hebt er toen toch ook op gereden. Op je profiel staan ook rijfoto's.Mooi paard trouwens. Je hebt hem nu 9 maanden dus de wettelijke termijn van eventueel koop terugdraaien is verstreken.Dus he, pak die 1200 euro voor ze zich bedenken!!!!



Toen uk hem kocht stond huj op de keuring 1/5 kreupel links voor. Nu 1/5 kreupel rechtsvoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 15:55 



 
Profiel   

Hij wordt afgekeurd omdat hij zijn achterbeen wegdraait en is 2x kreupel vooraan … :?

Wel zo jammer weer dat de OP plots aangepast is :7
De reacties zullen niet zoals verwacht geweest zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 16:02 



 
Profiel   

aanpakken die 1200 euro!!!!Dat je daar nog over na moet denken als je van het paard af wil!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 16:02 



 

Waarom is het openingsbericht aangepast???


Ik tem want dit is niet de bedoeling.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 16:07 



 
Profiel   

Ik denk dat TS nog volop in emotie zit. Logisch toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 16:08 



 

Gini schreef
Ik denk dat TS nog volop in emotie zit. Logisch toch.

Dan nog is dat niet de bedoeling van dit forum

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 16:11 



 
Profiel   

Citaat
Afgelopen maart heb ik mijn eerste paard gekocht, voordat ik deze kocht heb ik hem klinisch laten keuren door een arts in die regio (niet de arts van de verkopers zelf, bewust)
Deze arts heeft Blue goedgekeurd voor recreatief gebruik, maar voor de sport afgekeurd. Dit omdat hij vanaf zijn geboorte af aan wegdraait met zijn linkerachterbeen bij zijn spronggewricht

Er was dus een flinke bemerking/beperking. Is dit been ook op de foto gezet? Hoe kon de keurende arts weten dat dit al vanaf de geboorte speelt?


Citaat
Helaas moet ik hem verkopen om financiële redenen, er waren kijkers, die hebben hem weer laten keuren (klinisch) en hier uit is gebleken dat hij absoluut afgekeurd is, ook af te raden om er uberhaubt nog mee te gaan rijden. Als ik dit bij die eerste keuring te horen had gekregen was ik zeker verder gaan zoeken naar een ander paardje... |( :(

Ik lees in een later bericht dat je paard sowieso kreupel loopt, ik begrijp niet goed hoe je een kreupel paard te koop aanbiedt :? .
En tja het is nu zo'n 9 maanden verder dus er kan van alles gebeurd zijn in die tijd dat het paard nu zover is dat het niet meer te berijden is.



Citaat
De vorige eigenaresse wilt hem graag terugkopen zonder toebehoren. En laat ik even duidelijk zijn, ik heb hem voor 2000,- gekocht inclusief 4 dekens en zadel , waarvan ik 3 dekens weg moest gooien omdat ze dusdanig kapot waren om nog te gebruiken, en een nieuw zadel heb moeten aanschaffen omdat deze veel te klein was voor hem.... Verder heb ik al zijn spullen opnieuw moeten kopen....

Als je hart voor het paard hebt onderhoud je hem zelf en anders naar de slacht. Zo niet dat zou ik toch naar de vorige eigenaresse terug doen en dan is 1200 euro een enorme mazzel voor je.

Dat van die dekens doet er niet toe en je zadel kun je gewoon verkopen.



Citaat
Enorm lang verhaal, maar mijn vraag is nu: Wat is een schappelijke prijs om in dit geval terug te krijgen van de vorige eigenaresse? mij leek zelf 2000,- terug redelijk omdat ik enorm veel achteraf onnodige kosten heb gemaakt voor hem. Zelf bieden ze 1200,- (dus wel exclusief de toebehoren)

Schappelijke prijs is de slachtprijs. Alle 'onnodige' kosten heb je zelf voor gekozen, dat je paard nu niet meer berijdbaar is valt onder vervelende pech.



Citaat
Hij is afgekeurd wegens wegdraaien van zijn achterbeen bij het sprong gewricht. Dit heb ik alleen maar verbeterd met o.a de hoefsmid. Toen ik hem kocht had hij 2 jaar stilgestaan. Ik vraag me dan af had hij niet al enorm veel last van alles toen? Hij was op dat moment erg mager en zag er niet gelukkig uit... even als toevoeging hoor. Voor mijn idee heeft de vorige Arts een verkeerd besluit gemaakt omdat het alleen maar beter ging met hem

Als het alleen maar beter ging met hem waarom loopt hij dan nu kreupel? Ik vind het wat onduidelijk allemaal.


Edit:

awanis20n schreef
Toen uk hem kocht stond huj op de keuring 1/5 kreupel links voor. Nu 1/5 kreupel rechtsvoor

Huh? Het ging toch om een achterbeen? En waarom heeft de vorige arts dan een verkeerde beslissing gemaakt als het nu niets met dat been te maken heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 16:42 



 
Profiel   

Nou de openingspost is aangepast maar ik begrijp nog wel waar het over gaat. Ik denk dat je dolblij mag zijn dat je 1200 euro krijgt voor een kreupel afgekeurd paard. En dat je niet harder gestraft wordt voor je eigen fout namelijk een paard met een flinke bemerking kopen. Dat je hier nog geld voor terugkrijgt is echt enorm veel mazzel. Meestal ben je je geld gewoon kwijt omdat je hem in laat slapen of laat slachten.
Dus je bent een echte mazzelkont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 18:55 



 
Profiel   

Gloa schreef
Gini schreef
Ik denk dat TS nog volop in emotie zit. Logisch toch.

Dan nog is dat niet de bedoeling van dit forum


Niet zo hard. TS heeft net 3 berichten.
Als we in elkaars berichten zouden gaan zoeken zullen we ook wel eens wat verkeerds hebben geplaatst..

( doe het nog regelmatig }> :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 19:08 



 
Profiel   

Fijn dat het paard terug naar zijn oude eigenaars mag! Succes ts, met de verkoop van je spullen ook. Jammer dat het so gebeurd is, maar met levende dieren heb je nooit zekerheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 19:11 



 
Profiel   

Nou ik begrijp het ook nog ondanks aangepaste openingspost.

TS wees blij dat de vorige eigenaar hem nog terug wil. Verlies maak je sowieso. Mijn pony is verkocht voor 900€
Ikzelf heb hem 1.500€ betaald en daar bovenop 3.200€ kliniekkosten. Reken mijn verlies maar eens uit.

Tevens had hij 2/5 linkervoorbeen en 2,5/5 Rechtervoorbeen en is hierbij niet afgekeurd. Bij nieuwe eigenaar loopt hij juist prima zijn rondje. Ben wel benieuwd zodra ze hem wat intensiever gaan trainen wat dat gaat geven. Maar heb gezegd dat ik altijd open sta om hem terug te nemen voor dezelfde prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 19:20 



 
Profiel   

Nou, ik begrijp het ook nog ondanks de aangepaste openingspost.
TS je mag je handen dichtknijpen met €1200,- een gouden strik eromheen! 'We hebben het hier over' een grasmaaier die alleen maar geld kost en niet bereden kan worden. Je bent een echte mazzelkont. Realistisch gezien is t dier niet meer dan de slachtprijs waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 21:32 



 
Profiel   

Het is niet echt de bedoeling om de begin tekst na afloop nog aan te passen en/of verwijderen.
Nu hebben anderen geen idee wat er stond

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-19 21:35 



 
Profiel   

Gloa schreef
Gini schreef
Ik denk dat TS nog volop in emotie zit. Logisch toch.

Dan nog is dat niet de bedoeling van dit forum


De technische functie zit in het forum, dus met de bedoeling van het forum heeft het niets te maken.
Het is eerder de frustratie bij Bokkers, maar dat gevoel heb je gelukkig helemaal zelf in de hand. Hoe belangrijk is dit nu echt? Binnen 2 dagen is dit topic weer vergeten en zit iedere Bokker hier weer lekker in andere topics mee te beppen. Relativierung.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 10:43 



 
Profiel   

Realiseer je je wel dat je geen alternatief hebt TO? Je enige andere optie is het dier in laten slapen of naar de slager brengen of stalgeld blijven betalen.
Je krijgt een fantastische oplossing aangeboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 05:25 



 
Profiel   

Windbloem schreef
Realiseer je je wel dat je geen alternatief hebt TO? Je enige andere optie is het dier in laten slapen of naar de slager brengen of stalgeld blijven betalen.
Je krijgt een fantastische oplossing aangeboden.


Helemaal mee eens.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 13:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen