Ifor Williams HB506 waar zijn ze nog op voorraad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:14

Gloa schreef:
Ik zit enigzins in het oosten maar DL vind ik wel spannend hoor. Hoe zit dat dan met invoer/btw/kenteken? En mijn duits is ook niet zo best :')

Bellen of mailen in het Engels kan ook, hij importeert uit Engeland en spreekt wel Engels (Heb hem op equitana gesproken).
Btw is in Duitsland lager, invoerrechten betaal je als Europese consument niet, alleen het kenteken moet bij de RDW omgezet worden. Waarschijnlijk is je trailer dan ook nog goedkoper dan bij een NL dealer.

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ifor Williams HB506 waar zijn ze nog op voorraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:20

Van beesten in witharen bij Ommen misschien?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ifor Williams HB506 waar zijn ze nog op voorraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:27

Peters in Heesch?

Maartxje

Berichten: 233
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Oldeholtpade

Re: Ifor Williams HB506 waar zijn ze nog op voorraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:08

Wat jammer dat je zo'n slecht gevoel kreeg bij vd Horst.
Ik heb daar 2 jaar geleden een 2e hands ifor gekocht en ben juist heel goed geholpen. Ik kom er nu nog voor het jaarlijks onderhoud en ben nog altijd zeer tevreden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ifor Williams HB506 waar zijn ze nog op voorraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:17

Misschien nog een keer terug gaan en om een ander persoon vragen?
Wie weet heb je er dan een beter gevoel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:51

Bedankt voor de vele reacties :D . Ik heb de afgelopen dagen heel wat telefoontjes gepleegd.

Theo Stet en HBL lunteren hebben een zwarte in de pijplijn zitten met levering in Januari. MvM heeft een zwarte op voorraad. Allemaal voor een scherpe prijs. Maar ik wil als het even kan een blauwe O:)

Probleem waar ik bij H tegenaan liep is dat wij niet als serieuze kopers behandeld werden. Ik heb een bepaald budget en kijk naar jonggebruikt of nieuw en twijfelde tussen CL en Ifor. Hielp denk ik niet mee dat wij met ons koekblik kwamen ipv de grote trekauto maar dan nog...... Vervolgens hebben we een babbeltje over de prijzen en dan noemt hij bedragen die ver boven liggen van wat hij op mp mee adverteert. Ja maar mp zijn oude advertenties krijg ik als antwoord......advertenties die wel structureel weer bovenaan de lijst worden gezet...... Ik vind daar wat van |o .

Ook klopt van het 2dehands aanbod op mp niets. Je hebt contact over een bepaalde aangeboden trailer en dat blijkt dan een hele andere te zijn als je aankomt.

Maar met de prijzen, mogelijkheden en extra opties van andere aanbieders in de hand heb ik inmiddels wel een veel betere prijs bedongen op een blauwe uit voorraad :o

Karreman
Berichten: 580
Geregistreerd: 04-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:28

"Hielp niet mee dat we met ons koekblik kwamen"
Nou, ik kon altijd beter handelen met mensen die "op klompen in een koekblik " aankwamen dan met de rijders die in dure auto's met een ster of 4ringen langs kwamen. Die gunnen zichzelf alles en een ander niks.
Gefeliciteerd met uw ifor. Prima keus

Koekie73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 30-10-16

Re: Ifor Williams HB506 waar zijn ze nog op voorraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:34

Berend Brouwer in Steenwijk al geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:50

Karreman schreef:
"Hielp niet mee dat we met ons koekblik kwamen"
Nou, ik kon altijd beter handelen met mensen die "op klompen in een koekblik " aankwamen dan met de rijders die in dure auto's met een ster of 4ringen langs kwamen. Die gunnen zichzelf alles en een ander niks.
Gefeliciteerd met uw ifor. Prima keus

Haha ja dat is weer het andere uiterste :') . Ik hoef geen gladde verkooppraatjes en wil ook rustig kunnen rondkijken maar wil wel serieus genomen worden. Terrein stond ook zo vol dat je niet even een klep kon openen en rond de trailer lopen.

Dank u. Ik hoop komende week definitief te kunnen kopen (iets met huidige trailer verkopen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:52

Koekie73 schreef:
Berend Brouwer in Steenwijk al geprobeerd?

Ja gebeld maar die had geen hb meer. Alleen hbe en hbx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 14:43

Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken :)

Verrassende wending :+

Met mijn 'nieuwe' trailer onderweg naar huis.

Afbeelding

De cheval liberté had mijn interesse vanwege de klepdeur. In het verleden al bekend mee geraakt bij een fautras van iemand waar ik de pony's van reed. Ik vind het een super fijne manier van laden.

Bij de ifor is het een optie maar zoals te verwachten niet op voorraad.

Op mp kwam een oudere fautras voorbij en de twijfel sloeg toe. Via google een advertentie gevonden in België van een jong gebruikte. Vandaag gaan kijken en meegenomen. Ben er helemaal blij mee :D

Ook een flinke slag goedkoper dan een nieuwe Ifor. Waar hij er trouwens ook een hele berg nieuwe van had staan dus ik kon me ter plekke nog bedenken :')

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:44

Leuk, gefeliciteerd! :D

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Ifor Williams HB506 waar zijn ze nog op voorraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:03

Mooie trailer!
Misschien een domme vraag, maar hoe haal je je paard uit zo'n trailer? Stappen ze dan achteruit weer de drempel af of heeft die een voorlader? Mijn paard stapt nu al vaak op het randje van de klep bij het achteruit lopen en schiet er dan soms af, dus als ze daar achteruit af moeten zou ik ook bang zijn dat hij er net af zou schieten ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 11:25

Er zit voor een gigantische deur waar ze uit kunnen stappen. Alleen die afstap is flink hoger en mijn paard nogal lomp. Dus die gaat er achterwaarts weer af. Dat gaat eigenlijk verbazend goed. Achterbenen zijn sowieso geen probleem en voorbenen moest ze even doorkrijgen dat ze door de knieen moest zakken. Met 1 voorbeen uit de trailer was ze namelijk heel erg aan het bungelen en zoeken naar de vloer :')

Afbeelding

Maar als je je paard niet naar achteren laat schuifelen dan hebben ze zo door dat er een afstap zit en hoe ze dat moeten doen.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Ifor Williams HB506 waar zijn ze nog op voorraad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:42

Interessant, bedankt voor de uitleg!