Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 16:23

:wave:

Even een vraagje vanuit twijfel.
Wij hebben onze zadels, hoofdstellen en wat ander klein spul op stal liggen achter slot in een kluisje met camerabewaking. We hebben een inboedelverzekering met een "kostbaarheden buitenshuis" clausule tot 3000,-. Nu zat ik te doemdenken door het topic wat ik voorbij zag komen over zadeldiefstallen in Brabant.

Stél dat er bij ons op stal zadels worden meegenomen, dan zitten wij ruimschoots over die 3000 euro heen qua waarde. Die inboedelverzekering is dus niet voldoende voor wat er op stal gestolen kan worden.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Wat voor verzekering hebben jullie afgesloten?

Brainless

Berichten: 29733
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:24

Het gaat sowieso om de dagwaarde wat verzekerd is, niet de nieuwwaarde.
Je kan je verzekering bellen om het bedrag te verhogen als de dagwaarde hoger is dan de 3000E.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 16:25

Dagwaarde van wat wij hebben liggen op stal komt ook boven de 3000 euro uit. :)
Ga ik sowieso doen, ik was gewoon even benieuwd naar hoe anderen dit hebben aangepakt.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:30

Ik denk dat je dan richting een kostbaarheden verzekering moet denken. Interpolis heeft deze sowieso, maar andere maatschappijen vast ook. Of het dan nieuw-of dagwaarde is wat uitgekeerd wordt, zou je moeten checken :)

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:31

Ik heb buiten mijn inboedelverzekering (en die geldt alleen voor spullen die doorgaans thuis liggen als ze buitenshuis gestolen worden) niks aan paardenspullen verzekerd.

Nu heb ik geen duur zadel, wel een zadel die steeds moeilijk verkrijgbaar is. Oud model Wintec Pro Dr. in 18” met cair. 17,5 genoeg verkrijgbaar maar de 18” heb ik lang naar gezocht en ver voor moeten rijden. Zou daarom echt wel heel kwaad zijn als hij gestolen wordt. Maar mijn zadelkast is duurder, zouden ze die openbreken...

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:32

Meestal staat er in je polisvoorwaarden dat er op een andere locatie alleen dekking voor diefstal is na braak. Dat betekent dat er braaksporen aan het gebouw moet zijn waar je zadels liggen. Dus als je s nachts zo naar binnen kunt lopen, krijg je niets vergoed. Ook niet als je kast is opengebroken. Goed lezen dus.
Op een kostbaarhedenverzekering kun je vaak wel voor nieuwwaarde verzekeren. Maar bij deze verzekering zal iets staan over diefstal.

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 16:47

Ik lees even mee

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 17:00

Flower033 schreef:
Meestal staat er in je polisvoorwaarden dat er op een andere locatie alleen dekking voor diefstal is na braak. Dat betekent dat er braaksporen aan het gebouw moet zijn waar je zadels liggen. Dus als je s nachts zo naar binnen kunt lopen, krijg je niets vergoed. Ook niet als je kast is opengebroken. Goed lezen dus.
Op een kostbaarhedenverzekering kun je vaak wel voor nieuwwaarde verzekeren. Maar bij deze verzekering zal iets staan over diefstal.

Dat is wel een goede, ik zal daar ook even wat vragen over stellen als ik morgen contact heb met de verzekeraar!

PPeetje
Berichten: 109
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:36

Wat brainless zegt is sowieso niet waar. De inboedel kijkt naar nieuwwaarde. De uitkering zou op dagwaarde kunnen zijn, maar de verzekerde som moet gebaseerd zijn op nieuwwaarde. Je hebt speciale paardenverzekeraars die tuig verzekeren, bv equine risk. Of evt. overleggen met verzekeraar of de beveiliging zo genoeg is en of het verzekerd bedrag verhoogd kan worden. Bij sommige verzekeraars gaat dit makkelijk en bij anderen niet

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:49

Marrit13 schreef:
Ik denk dat je dan richting een kostbaarheden verzekering moet denken. Interpolis heeft deze sowieso, maar andere maatschappijen vast ook.:)


Ik heb de voorwaarden Interpolis even bekeken. Ze noemen het een kostbaarheden-buitenshuisverzekering. Ik krijg sterk de indruk dat deze verzekering bedoeld is voor spullen die je meeneemt en dus s avonds weer mee naar huis neemt. Er staat ook onder: deze verzekering is bedoeld voor spullen die u meeneemt naar buiten. Dat is toch wat anders als een zadel dat altijd op een andere plek ligt. Ik gok op geen vergoeding door deze verzekering door diefstal uit je kast.


TS, laat je weten wat ze je vertellen? Ik ben wel nieuwsgierig.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:29

Ik heb in het verleden mijn stalletje ( was wel een gehuurde locatie, dus weet niet of dat kan bij een pensionstal) op de polis van mijn ouders erbij laten zetten (woonde nog thuis). Hij viel dan gewoon onder de inboedel verzekering.

Nu hebben we alles aan huis en valt het zowiezo onder de inboedel verzekering. Bij mijn verzekering werd tot 5 jaar de nieuwwaarde uitgekeerd bij zadels. Daarna ging het in percentages.

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:44

Ik woon in de omgeving waar alle zadeldiefstallen plaats vinden, heb naar mijn verzekering gebeld voor een buitenhuis dekking. Daar zaten zoveel mitsen en maren aan. Inderdaad krijg je alleen een percentage van de dagwaarde vergoed en heb je per keer een eigen risico, en kostte deze verkering €7 per maand extra ,dat ik maar heb besloten dat mijn zadel elke avond mee naar huis gaat. Had er na het telefoongesprek weinig vertrouwen in dat de verzekering ook maar iets uit zou keren mocht mijn zadel weg zijn.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:41

Hier ligt mijn zadel gewoon in huis om die reden. Het is geen duur zadel (wintec), maar het is wel knap onhandig als ie weg is. Dan moet je weer een nieuwe kopen, zadelmaker erbij en al die ongein.

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 18:43

Je buitenshuis dekking geldt daar inderdaad niet voor. Dat is alleen voor spullen die je normaal wel mee naar huis neemt.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:20

Ik heb daar, weliswaar al jaren geleden, mijn verzekering over gebeld. Als de spullen in een afgesloten kast zitten die mijn eigendom is, dan vallen de spullen onder mijn inboedelverzekering. Als de kast van iemand anders is, bijv. je huurt een kast van de stalhouder, dan is het niet verzekerd.

Anoniem

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:24

Ik heb helemaal niets verzekerd, weg is weg. En je krijgt vaak niet eens een bedrag terug, waarvoor je alles weer kan kopen.

Nu ben ik niet zo bang dat m'n kast word leeggeroofd. Met overal camerabewaking en 3 waakhonden. Maar mocht diefstal in de buurt komen (is er altijd, maar dan vooral inbraken in stal etc) gaat zadel sowieso m'n auto in en mee naar huis.

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:45

Ik heb voor€10000 mijn spullen op stal verzekerd via de inboedel verzekering. Weet niet meer precies de voorwaarden, is al een hele poos geleden dat ik m af gesloten heb. Voorwaarde was dat het in een apart afgesloten ruimte moest liggen waar niet iedereen zomaar bij kan. Betaal hier €2,80 per maand voor

leonie87

Berichten: 4462
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 15:42

Ik dacht zal eens zoeken er is vast een topic over.

Mijn zadel is al eens gestolen en toen waren er heel veel mensen op stal waarbij ze niks van de verzekering terug kregen. Nu heb ik net een nieuw zadel en met al die inbraken wilde ik het eens checken. Mijn eigen verzekering (interpolis) gaat het uitzoeken want het valt iig niet onder inboedel en ze zijn aan het uitzoeken of het in de buiten de deur verzekering zou vallen.
Nu vind ik interpolis sowieso aan de prijs en wilde ik kijken voor een andere verzekering.

Tot nu toe geen een gevonden waarbij ik mijn zadel uberhaupt kan verzekeringen via welke extra vergoeding dan ook! Bij welke verzekeringen hebben jullie het vergoed?

Die het iig niet doen alsdus de mederwerker die ik sprak::
Ditzo
FBTO
Klaverblad

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:28

Ik woon ook in de zadeldiefstal omgeving en de dieven zijn echt brutaal dus camerabewaking schrikt ze niet af daar hangen ze gewoon iets over heen.
Ik heb ook bij interpolis de buitenshuis verzekering, aangeraden door een mannetje van de bank...maar ik moet dan de voorwaarden ook maar is nakijken.

tiwi1969

Berichten: 7636
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:11

Mariljo schreef:
Ik woon ook in de zadeldiefstal omgeving en de dieven zijn echt brutaal dus camerabewaking schrikt ze niet af daar hangen ze gewoon iets over heen.
Ik heb ook bij interpolis de buitenshuis verzekering, aangeraden door een mannetje van de bank...maar ik moet dan de voorwaarden ook maar is nakijken.


Als ik in die omgeving zou wonen ging mijn zadel echt wel mee naar huis.

Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:18

tiwi1969 schreef:
Mariljo schreef:
Ik woon ook in de zadeldiefstal omgeving en de dieven zijn echt brutaal dus camerabewaking schrikt ze niet af daar hangen ze gewoon iets over heen.
Ik heb ook bij interpolis de buitenshuis verzekering, aangeraden door een mannetje van de bank...maar ik moet dan de voorwaarden ook maar is nakijken.


Als ik in die omgeving zou wonen ging mijn zadel echt wel mee naar huis.

Toen ze bij ons betrapt werden heeft iedereen dezelfde avond zijn zadel nog naar huis gehaald.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:40

Ik heb een aparte verzekering kunnen afsluiten bij onze verzekeraar. Ik moet alleen kunnen aantonen dat er daadwerkelijk braaksporen zijn (of bij brand) en er moet een goedgekeurd slot op de kast zitten tot een bedrag van €5000 en dat is dan met name voor mijn zadels en hoofdstellen.
Mijn trailer is hier ook verzekerd voor schade en diefstal.

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:50

Ook ik vertrouw er niet op dat de verzekering ook maar bij benadering voldoende uit keert en dus gaan mijn zadels elke dag mee naar huis. Heel vervelend voor mijn bijrijder maar het is even niet anders.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Hoe hebben jullie je spullen op stal verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 20:15

Ik heb inboedel op ander adres meeverzekerd tot €7500. Wat Saams ook zegt: er moeten dan wel sporen van braak zijn, maar verder is het gewoon verzekerd op staladres zonder voorwaarden als dat het max drie maanden buitenshuis mag liggen.
Enige is dat ik als ik van stal zou verhuizen even moet opletten dat ik het adres op de polis laat wijzigen.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 18:59

Noukie schreef:
maar verder is het gewoon verzekerd op staladres zonder voorwaarden als dat het max drie maanden buitenshuis mag liggen.


Maar het ligt toch veel langer dan 3 maanden buitenshuis? Of komt het er op neer dat je het eens in de drie maanden mee naar huis neemt? Hoe toon je dat dan aan. En eigenlijk slaat dat dan nergens op. Alsof dat ene nachtje het risico dan vermindert.