Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Gloa schreef:Gefeliciteerd met je aankoop.
Ik heb een paar jaar geleden een ifor uit 1983 compleet gestript en herbouwd.
De beste tips die ik je kan geven:
- bezuinig niet op hang en sluitwerk. Goedkoop is echt duurkoop qua roest en rammelen.
- gebruik altijd kunstof ringen tussen 2 verschillende soorten metaal (ivm contactcorrosie)
- kijk goed wat je wel en niet los kan maken zonder het houtwerk te beschadigen. Zo krijg je bijvoorbeeld de valsluitngen van de achterklep er niet uit zonder de wanden te demonteren.
Mbt de borststangen zou ik die helemaal vervangen. De eindstukken zijn los te koop en voor de buis zelf gebruik je een dikwandige steigerbuis. Bekleden doe je met een vijverslang. Bij elk groot tuincentrum met vijver afdeling wel te koop voor niet veel geld.
Daphara schreef:Compleet strippen is niet de bedoeling, omdat bodem en wanden nog van ruim voldoende kwaliteit is. Nou heb ik de trailer op kerstavond gekocht en na de kerst opgehaald en gelijk naar de trailer specialist gebracht, die had pas deze week tijd om het op de brug te zetten. Ik heb dus nog maar weinig foto’s van specifieke onderdelen. Ik ben bang (weet het eigenlijk wel zeker) dat deze trailer niet de standaard bevestiging heeft voor borst en bilstangen, dus dat je niet zomaar de stang kunt vervangen, zonder dat je alles moet vervangen.
koend schreef:Nog een tip: gebruik rvs waar mogelijk en zet je trailer onder een afdak.
Gloa schreef:koend schreef:Nog een tip: gebruik rvs waar mogelijk en zet je trailer onder een afdak.
Ja en nee. Rvs is leuk maar je hebt er niets aan als je het monteert op een gegalvaniseerd deel. Dan krijg je contact corrosie. Daar moet dan een nylon/kunstof carrosseriering tussen.
Met goede kwaliteit gegalvaniseerd montagemateriaal is niet mis. Maar ga dan niet voor bouwmartkt spul en koop bij een destil/bus/vd stadt/jongeneel/raab karcher.....de bouwmarkten voor proffs.
AlwaysH schreef:Hoi! Ouder topic, maar is er nog wat van gekomen?
Wij zijn momenteel aan het rondkijken voor een opknappertje en hebben er een op het oog (remwerk ed moeten we wel gaan nakijken) dus ik ben ook wel geïnteresseerd in anderen die hun tralier opknappen of op hebben geknapt.
Moska schreef:Vraag: We kunnen voor een paar honderd euro aan een tweepaards impex trailer uit 1996 komen. Deel van de vloer (achter) is vervangen door hardhouten planken, maar er moet best nog wat aan gebeuren (wanden, klep, remmerij, vloer voorkant wellicht). Geen probleem op zich, kunnen we zelf. Maar ik heb wat mijn twijfels over de ruimte tussen de stangen (wat is normaal?) en of het niet gewoon een zware hufter van een trailer is (op papier 850 kg eigen gewicht). Is dit nog de moeite waard om op te knappen?