Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe bodem, hout of aluminium of toch wat anders

 
Profiel   

Hoihoi,

Ik wil een nieuwe bodem in mijn trailer gaan laten plaatsen maar heb toch even wat advies nodig wat ik het beste kan gaan laten plaatsen. Ik heb een henra amazone 1.5 paards trailer met houten bodem en gescheurde rubber gietvloer, nu is het probleem dat mijn pony plast zodra ik haar op de trailer zet. Ik vind dit zelf niet heel erg maar voor de bodem niet heel handig ook al spuit ik hem voor het wegzetten wel uit. Nu dacht ik zelf dateen aluminium bodem dan handiger is en er dan een extra rubber vloer op maar er is ook gezegd dat er al groeven (5mm) in de aluminium bodem die dan geplaatst zou worden zitten dus dat de rubber vloer/mat onnodig is. Aan de andere kant hoor ik ook dat betonplex ook goed werkt en weet nu even niet meer wat ik nou het beste kan laten plaatsen. Wie kan mij helpen met de voor en na delen van aluminium of houten bodem en wat het beste is ivm het plassen na inladen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 13:05 



 
Profiel   

Vraag 1: Hoe spuit jij je trailer schoon?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 20:31 



 
Profiel   

Ik haal de mest eruit en spuit dan de helft aan de kant bij de klep uit met de tuinslang en een bezem zodat de plas eruit is en zet hem daarna schuin omhoog op zijn plek zodat het water eruit loopt en hij goed kan drogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-23 22:13 



 
Profiel   

Dan maakt het niet zoveel uit wat je gebruikt.

Een Alu bodem kan een (elektro)chemische reactie aan gaan met het zink en ijzer van je trailer. Dat los je op door er folie tussen te leggen en bouten te voorzien van nylon ringen.

Een houten bodem (Meranti, watervast verlijmd buitenkwaliteit 25mm dik) zaag je op maat, boort alle gaten en laat je een maand (of twee - drie) binnen liggen om te drogen. Vervolgens zet je die in de hufterproof auto- of botenlak, rondom, aan alle kanten en minimaal 4 a 5 lagen. 20 jaar garantie.

Laat je verder niks wijs maken over houten vloeren en de afwerking. Dit werkt, alle andere oplossingen zijn alleen goedkoper en sneller, zeker niet beter.
Vorige maand m'n trailer verkocht die ik 20 jaar geleden opnieuw gebouwd heb; daar kon je gewoon veilig een paard in vervoeren, geen zacht plekje te vinden!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 09:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen