Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelfbouw zadelkamer in trailer

 
Profiel   

pluisje88 schreef
Oh je hebt zo’n zelfde als hier genoemd werd! Wat deed dat met de ruimte voor in de trailer? Kon het paard z’n hoofd nog goed kwijt?


ik had daar geen problemen mee, de zadelkamer die ik nu in me trailer heb is dezelfde maat.
volgens mij zelfs breder
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-20 23:42 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Mijn schoonvader is begonnen. Alles op zijn gemakje dus rustig aan allemaal haha!

[ [url=m/f9bUBL.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben heel benieuwd hoe het wordt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-20 10:08 



 
Profiel   

Inmiddels is mijn schoonvader hier:

[ img ]

Nu wacht hij tot ik er weer ben met zadel, voor hij weer verder kan. Ik verwacht ivm zadel steun. Alles moet natuurlijk zo gemaakt worden dat het er makkelijk uit te schuiven is voor grote schoonmaak ed..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-20 20:20 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Nu even passen met het zadel. Maar ivm hoesten blijf ik binnen dus dat moet even wachten. Dan is t af dichten met platen, verven zodat ze mooi passen bij de rest. Deur moeten we ook nog iets op verzinnen..
Edit: reserve wiel komt tegen de wand aan die nu los staat.. daar gaan we die aan vast zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-20 16:09 



 
Profiel   

Ga je bovenin nog iets van een voerbak maken?
Ziet er nu al goed uit! Heb je nog genoeg ruimte om bij her paard te komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-20 06:39 



 
Profiel   

Ja ik kan er makkelijk langs heen stappen.
Voerbak moet ik even kijken. Denk het niet, ga toch geen krachtvoer voeren in de trailer. Wel iets zodat mijn hooi net er mooi op kan liggen oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-20 07:26 



 
Profiel   

En dit was dus geen probleem met je koppel druk? Of meet je dat naderhand pas? (Ik= :o? )

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-20 09:57 



 
Profiel   

Ik heb hem hiervoor gemeten. Wel al met reserve wiel voorin. Dat deed niets met mijn kogel druk. Ik kan kijken of ik ergens een foto heb van hoe stabiel de trailer staat gewoon zonder op voorwieltje te staan. Hij hangt bijna recht met wiel voorin. Trailer is heel mooi gebalanceerd. Dat was met mijn oude wel anders.
Maar deze gaat dus bijna niets doen met kogeldruk! Heb het dus al wel gemeten. Kwam onder de 30 uit meen ik. Staat volgens mij al ergens in dit topic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-20 13:48 



 
Profiel   

Slim om te bekijken met neuswiel omhoog, bedankt voor de tip

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-20 14:07 



 
Profiel   

Ja, als mijn neuswiel omhoog is, blijft mijn trailer even stabiel eigenlijk als met neuswiel omlaag.
Hij is echt heel mooi in balans achter mijn auto in dit geval :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-20 15:03 



 
Profiel   

Nog wat foto's.
Als ik mijn zadel erin leg zoals ik normaliter zou doen, past het niet goed:

[ img ]

[ img ]


Maar andersom wel:


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dus dan doen we dat maar. Ruimte genoeg nog over verder :D


Ook wat foto's van de balans terwijl dit alles erin ligt (Waren aan het verhuizen met een bed, die zie je erin liggen haha!)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Zo goed mogelijk geprobeerd op de foto te zetten dat neuswiel van de grond af is, en er echt minimaal verschil zit in de balans en aankoppelen. Dat is dus minder dan 30 kg... En dan ligt er dus voorin vanalles en staat er geen paard achterin.

Nu dus verder met de platen.. (Als dat allemaal lukt ivm 't virus nu)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 15:54 



 
Profiel   

Top zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 18:28 



 
Profiel   

ik doe ook mee!!

samen met mijn vader gaan we de trailer helemaal strippen. de vloer, wanden, deurtjes, banden, spatboorden en de remmen gaan vernieuwd worden. ook laat ik er een zadelkamer in maken en komt er trapbescherming aan de zijkanten :)

de trailer is lekker ruim want het is een 1 3/4

iemand nog ideeën met kleuren voor een atec starline met grijs dak?

ik zit te denken aan zwarte zijkanten en voorkant, met grijs dek en een foto in buitenlijnen in het grijs erop. :)

wordt vervolgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 10:22 



 
Profiel   

Oww, ben benieuwd! Plaats je foto's?? :D
Zwart kijkt wel mooi. Maar makkelijkst is inderdaad gewoon platen die in die kleur komen want verven is irritant en kan weer slecht voor t hout zijn.
Trapbescherming heeft de mijne nu ook, wel fijn! (Niet dat Kayenne slaat, maar toch)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 10:39 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Oww, ben benieuwd! Plaats je foto's?? :D
Zwart kijkt wel mooi. Maar makkelijkst is inderdaad gewoon platen die in die kleur komen want verven is irritant en kan weer slecht voor t hout zijn.
Trapbescherming heeft de mijne nu ook, wel fijn! (Niet dat Kayenne slaat, maar toch)



Ik zal zeker foto's plaatsen :)
me pa wil waterbestendig hout gebruiken en dat dat ook wee extra beschermen met speciale verf vandaar


als iemand leuke ideeën heeft voor zowel de trailer als de zadelkamer , kom maar door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 10:45 



 
Profiel   

Je moet wel rekening houden met het materiaal inderdaad. Want niet alle platen zijn geschikt om als opbouw te gebruiken voor een trailer. Je zit al snel aan de duurdere platen vast ivm weer bestendigheid en tegen paardgewicht kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 10:48 



 
Profiel   

Ik heb nu een zwarte trailer maar ik zou nooit meer een zwarte trailer kopen. Als je ermee in het donker rijdt zie je niet waar hij blijft. Hierdoor zijn krappe bochtjes draaien lastiger en achteruit indraaien om de trailer weg te zetten in het donker is drama.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 10:51 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik heb nu een zwarte trailer maar ik zou nooit meer een zwarte trailer kopen. Als je ermee in het donker rijdt zie je niet waar hij blijft. Hierdoor zijn krappe bochtjes draaien lastiger en achteruit indraaien om de trailer weg te zetten in het donker is drama.



De trailer is nu grijs (maar deze platen worden allemaal vervangen). maar een donkere kleur is dus erg lastig? want ik rij niet heel veel 's avonds laat. ik zou hem alleen met het lessen gebruiken in het donker

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 11:01 



 
Profiel   

pluisje88 schreef
Ik heb nu een zwarte trailer maar ik zou nooit meer een zwarte trailer kopen. Als je ermee in het donker rijdt zie je niet waar hij blijft. Hierdoor zijn krappe bochtjes draaien lastiger en achteruit indraaien om de trailer weg te zetten in het donker is drama.


Wat extra contourlichtjes er op en probleem is opgelost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 11:21 



 
Profiel   

me pa wil waterbestendig hout gebruiken en dat dat ook wee extra beschermen met speciale verf vandaar


Zoek aub goede betonplexplaten dan hoef je niet te verven.Verven is een mooie oplossing voor oudere verweerde trailers .

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 11:23 



 
Profiel   

Karreman schreef
me pa wil waterbestendig hout gebruiken en dat dat ook wee extra beschermen met speciale verf vandaar


Zoek aub goede betonplexplaten dan hoef je niet te verven.Verven is een mooie oplossing voor oudere verweerde trailers .


maar dan wordt mn trailer toch bruin? want die kleur heb ik liever echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 11:32 



 
Profiel   

Betonplex is er in verschillende kleuren, niet alleen bruin :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 12:29 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Betonplex is er in verschillende kleuren, niet alleen bruin :)



oh top !

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 12:55 



 
Profiel   

Je kunt bij een grotere houthandel platen bestellen die aan 1 kant zwart en aan de andere kant wit zijn.
152 x 355 cm en 18 mm dik.Zijn wel aanmerkelijk duurden dan de bruine variant mar alles beter dan schilderen.
Ze hebben ze wrschnlk niet op voorraad maar zijn wel te bestellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 13:28 



 
Profiel   

zijn er ook zadelkamers van kunststof die je erin kan plaatsen met een voerbak bovenin?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 14:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen