Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zelfbouw zadelkamer in trailer

 
Profiel   

Ik kan alleen maar hele oude topics vinden, waarvan de foto's het niet meer doen of onduidelijk zijn.

Ik heb laatst een nieuwe ( tweedehandse) 1,5 paards trailer gekocht. Nu wil ik die graag wat aanpassen, zodat ik mijn spullen in de trailer mee kan nemen. Denk aan poetsspullen, dekjes, dekens etc. Zadel zou mooi zijn maar los zadel is nog wel te doen in auto.

Mag natuurlijk niet te zwaar worden voorin ivm de kogeldruk.

Hoe hebben de bokkers dit opgelost? Ik wil wel gewoon gebruik kunnen maken van het deurtje voor.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 14:23 



 
Profiel   

Ik volg even! Zou ook wel aan zoiets willen beginnen maar hoe..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 14:31 



 
Profiel   

Ik had een losse kast aan de deur gemonteerd:

https://www.zuidzijdegoudriaan.nl/werkp ... verzorging

deze is het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 14:36 



 
Profiel   

@bertbaley wat handig. Wat is de prijs? Kun je die op alle deuren monteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 15:00 



 
Profiel   

Alleen hangt dat aan de deur, en dat vind ik niet zo bevorderlijk voor de scharnieren daarvan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 15:09 



 
Profiel   

Gaat al een aantal jaar goed hoor :D

Prijs durf ik niet meer te zeggen is al 2014 geweest toen iets van 250,- euro dacht ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 16:00 



 
Profiel   

Ik volg ook even.

In die link van BertBaley staat wel dat ze eventueel nieuwe/extra scharnieren kunnen plaatsen op de deur.

Heeft je paard wel genoeg ruimte bij de voorbenen met dat kastje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 16:29 



 
Profiel   

Is deze ook geschikt voor 2 paards? Gaan ze er niet tegenaan schoppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 16:59 



 
Profiel   

Hmm.. dat zou wel schelen . Maar toch zoek ik liever iets wat zelf gemaakt is. Heb handige schoonvader, eigen vader en zelf kan ik ook wel iets als ik maar even weet hoe te beginnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 17:14 



 
Profiel   

Ik weet dat een bepaald merk in de trailer zo'n kast had zitten. Zou je niet zoiets kunnen maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 17:18 



 
Profiel   

Ik had laatst geinformeerd wat het inbouwen zou kosten en dat was 700 euro.. vind ik toch nog best een hoop centjes. Volgens mij die aan de deur was 400 euro..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 19:56 



 
Profiel   

Haha, vandaar dat ik het zelf wil doen. Met hulp van mijn schoonvader moet het lukken. Maar dacht, wie weet zijn er op bokt mooie voorbeelden .. kan natuurlijk voorbeelden zoeken van trailers waar ze al in zitten vanuit fabriek maar die zijn vaak rond aan de binnenzijde. Dat krijg je volgens mij nooit voor elkaar dus hoe maak je dan zo mooi mogelijk gebruik van de ruimte zonder teveel in te moeten leveren voor paard en mijzelf..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-20 20:46 



 
Profiel   

Ik heb een xtrail garnet bij kraaij in Amersfoort gekocht. Dat type trailer is niet leverbaar met zadelkamer maar zij monteren er zelf eentje in. Hangt niet aan de deur en bovenop de zadelkamer heb je dan een voerbak. Kostte destijds 500 euro. Je kan even bellen of dat ook voor andere trailers een optie is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-20 08:42 



 
Profiel   

Heb je daar toevallig een foto van? Hoe het eruit ziet in de trailer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-20 09:17 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Ik kan alleen maar hele oude topics vinden, waarvan de foto's het niet meer doen of onduidelijk zijn.

Ik heb laatst een nieuwe ( tweedehandse) 1,5 paards trailer gekocht. Nu wil ik die graag wat aanpassen, zodat ik mijn spullen in de trailer mee kan nemen. Denk aan poetsspullen, dekjes, dekens etc. Zadel zou mooi zijn maar los zadel is nog wel te doen in auto.

Mag natuurlijk niet te zwaar worden voorin ivm de kogeldruk.

Hoe hebben de bokkers dit opgelost? Ik wil wel gewoon gebruik kunnen maken van het deurtje voor.

Zet je trailer eens met de koppeling op een weegschaal en zet vervolgens een 10 liter emmer vol water in de punt van je trailer en kijk wat er met je kogeldruk gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-20 22:16 



 
Profiel   

Ja dat ga ik denk ik ook even doen. Gewoon met het neuswiel op een weegschaal dan toch? Meten is weten dus zeker wel fijn. Dan kan ik ook meteen kijken waar ik mijn reserve wiel ga laten. Da's toch zo'n 30 kg namelijk.. die heb ik t liefst in de trailer ivm uitdrogen namelijk ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 07:33 



 
Profiel   

BertBaley schreef
Ik had een losse kast aan de deur gemonteerd:

https://www.zuidzijdegoudriaan.nl/werkp ... verzorging

deze is het!

Vriendin heeft deze ook in haar trailer. Geen idee of deze er al origineel inzat of later ingezet is (ze had de trailer zo gekocht 2ehands) maar is best handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 08:03 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Ja dat ga ik denk ik ook even doen. Gewoon met het neuswiel op een weegschaal dan toch? Meten is weten dus zeker wel fijn. Dan kan ik ook meteen kijken waar ik mijn reserve wiel ga laten. Da's toch zo'n 30 kg namelijk.. die heb ik t liefst in de trailer ivm uitdrogen namelijk ..

Even een beetje rondneuzen op Marktplaats en in de 4x4 hoek voor een hoes. Hoeft ie niet binnen, is ie wel beschermd.

Weegschaal onder neuswiel werkt ook maar voor de puristen klopt het dan niet helemaal.
Kracht x arm en de afstand tussen neuswiel en koppeling, mocht je er echt wat mee willen :D

In deze context zou ik het reservewiel dan achterop monteren; contragewicht :)*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 08:47 



 
Profiel   

Ik had een losse zadelkamer in de trailer, nu heb ik inmiddels een 2 paards trailer met zadelkamer dus mag deze zadelkamer weg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 09:09 



 
Profiel   

Haha! Achterop zou t mooist zijn idd. Ik ga ff opzoek naar stevig blok hout voor onder de koppeling en weegschaal. Kan ik t ff goed wegen. Hij is heel mooi in evenwicht, hangt ook echt recht achter mijn auto. Da's al heel fijn.

Barrelracer ik heb je een pb gedaan. Zou graag foto's zien :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 11:56 



 
Profiel   

CBarrelracer schreef
Ik had een losse zadelkamer in de trailer, nu heb ik inmiddels een 2 paards trailer met zadelkamer dus mag deze zadelkamer weg :)


Hoe zat deze losse zadelkamer in jouw trailer? Heb je foto’s? Lees dit topic nee want heb er ook al over nagedacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 12:30 



 
Profiel   

[ img ]
pluisje88 schreef
CBarrelracer schreef
Ik had een losse zadelkamer in de trailer, nu heb ik inmiddels een 2 paards trailer met zadelkamer dus mag deze zadelkamer weg :)


Hoe zat deze losse zadelkamer in jouw trailer? Heb je foto’s? Lees dit topic nee want heb er ook al over nagedacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 12:55 



 
Profiel   

Heb net mijn kogel druk gemeten bij mijn schoonvader. Daar neer gezet voor kast.

Hij komt niet verder dan 50kg. Ondanks band die voorin ligt.. zelfs los krijg ik hem bijna niet op de grond.. denk dat hij op 30 kg zat. Hij ligt gewoon super mooi recht van zichzelf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 13:23 



 
Profiel   

Oh je hebt zo’n zelfde als hier genoemd werd! Wat deed dat met de ruimte voor in de trailer? Kon het paard z’n hoofd nog goed kwijt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 14:37 



 
Profiel   

Mijn schoonvader is begonnen. Alles op zijn gemakje dus rustig aan allemaal haha!

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-20 21:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 77 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen